Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 13:43

Heerlijk toch :Z

noor14

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 13:49

Haha dan schrik je wel ff!

Had ik laatst ook, kwam ik aanfietsen zag ik een lege wei.
Ik helemaal stressen, bleek dat ze vooraan allebei lagen.
Zag ineens oortjes uitsteken Haha

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 13:50

Annikoe schreef:
Wat gaan jullie hard! Ik kan het bijna niet bijhouden haha!
Ik zie allemaal mooie foto's en knappe paardjes voorbij komen <3
En wat heeft zilver een práchtig hoofdstel! Het is dat ik bitloos wil gaan rijden, anders had ik m ook gewild <3

@puppy: volgens mij had jij een vraag over mijn boek. Ik vind het heel handig, alle oefeningen staan stap voor stap uitgelegd en er staan ook afbeeldingen bij :j Enige wat er niet in staat is hoe je een paard leert stilstaan en laat dat nou juist hetgene zijn wat ik nodig heb :') Jack loopt altijd met mij mee, heel lief, maar niet handig wanneer ik bijvoorbeeld bij zijn zij moet gaan staan.

Puzzle ziet er weer goed uit met zijn korte coupe en Olivia is ook heel schattig <3

Ik ga met deze temperaturen ook alleen 's avonds naar Jack. Ik denk dat ze zich wel aan weten te passen aan het weer. Volgens mij gaan ze overdag niet naar binnen.

Ik schaam mij er gewoon een beetje voor hoe dik hij is :o
[ [url=m/sVUyAZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

In beweging valt het gelukkig wel mee:
[ [url=m/k906np.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Wc9CQN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Verder is hij gewoon heel knap <3
[ [url=m/pXE9Rc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook zo _O-
[ [url=m/7TdHeP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Alleen mist hij nu een nóg groter stuk uit zijn manen, echt om te huilen gewoon ;(
Ik hoop heel hard dat het door een ander paard komt en niet dat hij zomereczeem heeft..

[ [url=m/lP9fl3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh dan misschien eens kijken voor zo'n boek!
Flink wat smerig spul in zijn manen gooien? Mocht een paard het af knabbelen is het niet meer lekker.. En wie weet willen de paarden dan ook niet meer wild spelen met zijn manen. :=

Renske_W schreef:
Ziet er eerder uit dat er een heeft geplukt dan zomereczeem. :j

Hier dachten de pony's vanochtend lollig te zijn. _-:(
[ [url=m/MUv5wD.jpg]Afbeelding[/url] ]

:')

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 13:52

Mijn jaarling ligt altijd plat, en dan is ze heel diep weg (hoort me niet) en zelfs haar mond open. Geloof me, dán schrik je je pas :')

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 14:03

Annikoe zo dik is hij niet hoor, die van mij is veel vetter :') En ze zijn pas twee, dan mag dat!

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 14:07

Haha die liggen er lekker bij Renske :)) Ik zou denk ik ook een pasje harder gaan lopen als ik ze zo zou zien

@puppy: een voorbeeld van een pagina:

Afbeelding

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 14:16

Toen Elano naar het nieuwe land mocht moest hij als eerste. Ik ging met de vrachtwagen mee om 2 paarden te halen en 1 iemand bleef achter om wat gaten in het hek te dichten.

Elano ging het hoekje om en hij was hem kwijt. Hij was bang dat Elano een gaatje gevonden had en weg was gelopen. Nee, Elano gaat gewoon in zijn uppie op avontuur. Stiekem is hij geen paard. :+

@annikoe
Oh dat ziet er idd wel vrij duidelijk uit! :D

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 14:23

Olivia ligt wel vaker plat, maar puzzle eigenlijk niet. :+
Toen ik ze riep waren ze gelukkig zo wakker. :))

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 14:37

Mijn twenter heeft anders zonder twijfel eczeem en staat dus ook onder een deken en gebruik derfen. Ze heeft ook een kap nodig, dat is nog even zoeken wat handig is bij haar.

Jeuk kan ook door voer komen, wellicht een idee om dat onder te loep te nemen, teveel brok of rijn bemest gras geeft geregeld problemen. Helaas heeft mijn gup ook op enkel onbemest hooi al jeuk, met ander voer/gras blijft de jeuk nagenoeg gelijk.

Maar van deze foto's zou ik ook niet denken aan eczeem!

Hihi angstaanjagende paarden, en dappere Elano!

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 14:40

Caily schreef:
Mijn twenter heeft anders zonder twijfel eczeem en staat dus ook onder een deken en gebruik derfen. Ze heeft ook een kap nodig, dat is nog even zoeken wat handig is bij haar.

Jeuk kan ook door voer komen, wellicht een idee om dat onder te loep te nemen, teveel brok of rijn bemest gras geeft geregeld problemen. Helaas heeft mijn gup ook op enkel onbemest hooi al jeuk, met ander voer/gras blijft de jeuk nagenoeg gelijk.

Maar van deze foto's zou ik ook niet denken aan eczeem!

Hihi angstaanjagende paarden, en dappere Elano!

Hij krijgt alleen gras, volgens mij is het rijk koeiengras aan zijn dikke buik te zien. De opfokstal waar hij staat is van een voormalig koeienboer..

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 14:42

Het kán Caily, maar het komt bijna niet voor.
We dachten vorig jaar ook dat de pensionpony (ook 2015) zomereczeem had, dit jaar suikervrij voer en eczeemmusli en schuurt niet.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 14:44

Zomerexzeem uit zich vanaf het tweede levensjaar. Dus het kan wel degelijk. Koeiengras zit ook vol suikers. Veel meer dan paardenweides.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 14:47

Dan heb ik het toen verkeerd begrepen dus ;) Desbetreffende pony was toen één.

Fflur staat lekker hengstig, loopt op breed spoor :+
En ze is lief :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 15:22

Hihi ik wordt haast jaloers op paarden waarbij het met bepaald voermanagement op te lossen is... mijn gup begon toen ze 1 was in de tweede helft van het seizoen. Vanwege leeftijd en tijd in het jaar werd toen gedacht eenmalig, ook omdat het ook in haar vloedlijnen niet voor komt. Maar helaas :( en ik ben echt heel strikt met wat Mn paarden binnen krijgen omdat mijn andere merrie ooit hoefbevangen is geweest en een slecht gebit heeft.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 15:25

De kleine hier krijgt Eczeemmusli van Mastrall? Kan nooit geen kwaad om te proberen.

Je kunt de eigenaar van die pony ook even een PB doen, LoesLucky heet ze op Bokt.

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 22:55

Ik schrok gister ook! Plat en ogen dicht Afbeelding

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:09

Wie van jullie heeft een 2015 veulen dat nog steeds hengst is? Ik heb wat twijfels rond het castreren. Niet het castreren, dat staat vast dat ga ik doen. Maar wanneer? En welke methode? Sowieso niet nu hoor met oog op vliegen, en zwelling in de koker met deze temperaturen is ook geen pretje.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:11

Ik niet, de mijne is vorig jaar al gecastreerd. :)

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:24

Annoya schreef:
Wie van jullie heeft een 2015 veulen dat nog steeds hengst is? Ik heb wat twijfels rond het castreren. Niet het castreren, dat staat vast dat ga ik doen. Maar wanneer? En welke methode? Sowieso niet nu hoor met oog op vliegen, en zwelling in de koker met deze temperaturen is ook geen pretje.

Zimba is al 9 maanden ruin, heel blij met de beslissing on het al zo vroeg te doen. Staand ging prima!

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:53

Die van mij is de 18e gedaan. Hij is staand gedaan en alles geneest goed. :D

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 13:27

Het spijt mij dat ik inactief ben, mijn vriend en ik gaan eindelijk samen wonen! Na lang zoeken eindelijk een prachtig huurhuis gevonden. De paarden blijven lekker bij mijn ouders. En ook drukte voor de puppy die vrijdag middag komt! 

Ik zie hele mooie fotos en knappe paarden voorbij komen <3 met zilver gaat het ook super. Alleen ze is een beetje dom. Staat ze in een grote weide met hoog gras, blijft ze samen met een enter vooraan staan bij het draadje.. Dus maar weer bij de rest gezet..
En sinds gister heeft ze voorijzers. We hebben zin in de keuring! :)

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 13:55

Kabayo schreef:
Het spijt mij dat ik inactief ben, mijn vriend en ik gaan eindelijk samen wonen! Na lang zoeken eindelijk een prachtig huurhuis gevonden. De paarden blijven lekker bij mijn ouders. En ook drukte voor de puppy die vrijdag middag komt! 

Ik zie hele mooie fotos en knappe paarden voorbij komen <3 met zilver gaat het ook super. Alleen ze is een beetje dom. Staat ze in een grote weide met hoog gras, blijft ze samen met een enter vooraan staan bij het draadje.. Dus maar weer bij de rest gezet..
En sinds gister heeft ze voorijzers. We hebben zin in de keuring! :)

Oh kom ik vrijdag naar jou? :+

Vandaag in de planning om vroeg uit bed te gaan zodat ik naar het strand kon gaan. Maar ik werd wakker en overal spierpijn (net als griep, die spierpijn) hoesten en misselijk. Laat maar zitten.. Dus samen met mijn moeder naar Elano gegaan (vond ik ook wat prettiger als ik mij zo beroerd voel) en paar knuffels gehaald. Elano begint nu weer een snorretje te krijgen! <3

https://s2.postimg.org/k/DSC_3104.jpg

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 14:42

Hihi nee deze pop komt <3
Afbeelding
Maar je bent altijd welkom :)

Beterschap! Niks aan. Goed blijven drinken met dit weer. Leuk dat het snorretje weer terug komt :D

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 14:57

Sorry voor ook mijn inactiviteit, Leuks foto's komen er allemaal weer langs! En wat een koppie die puppy! <3

Hier lekker gewassen en stukjes gewandeld, ze wordt steeds rustiger en ze glimt tegen je op, knap ding! Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 15:05

Kabayo schreef:
Hihi nee deze pop komt <3
[ [url=m/wejjAj.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maar je bent altijd welkom :)

Beterschap! Niks aan. Goed blijven drinken met dit weer. Leuk dat het snorretje weer terug komt :D

Ah wat een snoetje <3 is het een Rottweiler of een beauceron?

En gefeliciteerd met jullie nieuwe woning :)