De paarden van 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

F_inley

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:04

Toch wel dichtbij heerlijk wij hebben twee buitenrij gebieden waar het leuk is maar daar mogen wij met de wagen niet meer komen dus rij alleen maar polder en fietspad -O-
Polder is momenteel niet leuk met de hoeveelheid tractoren :n

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 18:41

Dat is jammer dat je er met de wagen niet mag.

Wij hebben gister een fotoshoot gehad op een zandverstuiving, hier alvast een voorproefje :)

Afbeelding

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 22:20

Hele gave foto's van Eston en Finney! Mooi om zo'n foto's van ze te hebben en later nog eens terug te kunnen kijken.

Wij hebben volgende week ons L2 debuut, ik durf nog niet helemaal dus we starten flexibel (een proef L1 en een proef L2). Mijn zusje gaat mee met de camera, dus hopelijk komen er een paar mooie foto's van IPhone :)
Afgelopen week ook een klein beetje gaan buitenrijden met IPhone, alles was spannend maar hij was wel lief. Als het deze week mooi weer is een dagje gaan we nog een keer maar dan weer wat verder. (Mijn moeder gaat te voet of op de fiets mee om onze held op sokken ervan te overtuigen dat er niks aan de hand is :o )

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 22:29

Gaaf ben benieuwd naar de rest van de foto's Nessie!

Spannend L2 debuut ben benieuwd naar de foto's en de ervaring natuurlijk lekker hoor buitenrijden ik heb toen Fin jong was veel gewandeld en later gefietst is wel goed voor het vertrouwen.

Gisteren een ontspannen buitenritje ritje gemaakt met lekker veel galop daar geniet hij merkbaar van lekker rechtdoor en gaan :D

Afbeelding

En kreeg vandaag zomaar een grote canvas van de fotograaf van vorige week super leuk

Afbeelding

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 23:24

Wauw wat komen er toch een mooie foto's voorbij!

Eston heeft zo'n geweldig stoere uitstraling!

Succes met Iphone, komt vast goed. +:)+

Zo dat is ff een gaaf kadootje F_inley! :oo

Hier veen bijzonderheden. Ik ben inmiddels op zoek naar iemand die mij kan helpen om het rijden weer op te pakken (zit/schoudergebruik)
Heb al een goede tip gekregen in mijn pb, dus daar ga ik informeren.
Heb nu echt weer zin om het rijden op te pakken en ik merk dat Zine er ook echt wel aan toe is om aan het werk te gaan!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 15:24

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 10:10

Eston is zo stoer dat het niet grappig meer is :~
Mooie afdruk van Fin, waar komt hij te hangen?

Ik heb nu ook eindelijk lessen gepland, eerst voor mezelf en dadelijk door voor Diva. Ze snapt de principes en kan me een half uurtje dragen op buitenrit dus we gaan aan het correcte werk beginnen. Ze ziet er ineens veel meer volwassen uit, zo erg dat ik soms zelfs Kim tegen haar zeg :+
Ze is wel een beetje te dik, maar na jaren vechten tegen de ribben vind ik dit wel even een prettige verandering.
Afbeelding
Begin mei:
http://boktimg.nl/img/m/cdDJc2.jpg

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 10:33

Ah lekker bezig!

Ik pak Impala nu 1 of 2 keer per week. Gaat als een speer.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 11:31

WoW wat is diva volwassen geworden! Ze heeft het echt nodig gehad zo te zien.
Heb hem boven de eettafel gehangen :D

Nies_ heb je een foto van impala ben wel benieuwd hoe die er nu uitziet!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 12:12

Hij is niet zo fotogeniek. Staat het liefst bovenop me :')

Deze is van 1 juli, eerst keer weer er op.

Afbeelding

5 juli

Afbeelding

En vorige week. Niet bokt proof dit natuurlijk.

Afbeelding

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 12:46

Hoooooi :+

Ik ben ook weer boven water, mes excuses! Hoe gaat het met iedereen hier en met al die leuke knappe flinke paarden van 2013?

Met mijn exemplaar zeer goed! Bas werd vorige zomer zadelmak gemaakt, ik heb hem toen tot september een 2 à 3 keer per week "gereden" (rondjes draven en galopperen, leren sturen en gas geven en remmen) en daarna terug in de wei paard laten wezen. De bedoeling was om in januari terug te beginnen, maar daar dacht mijn rug anders over. Begin deze maand zijn we dus terug van start gegaan. Dat ging prima en intussen maakte hij ook al zijn eerste buitenrit. Topper!

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 14:17

Hij ziet er goed uit impala!

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 23:14

Hoe hebben jullie dat met zadels voor net zadelmak/ruitermak gedaan? Echt een zadelmaker laten komen of eerst zelf op de gok een zadel erop gelegd? Ik vind het bij een pony erg lastig hoe lang het zadel mag zijn en welke zadels ik dus naar kan kijken omdat die kort zijn.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 05:41

Wij hadden nog een redelijk "gemiddeld" dressuurzadel liggen en daarmee hebben we hem zadelmak gemaakt. Naar ons idee lag het zadel wel oké, na een half jaar een zadelmaker lagen kijken en van hem het advies gekregen om hiermee tot zn 5e door te rijden mits het zadel redelijk netjes blijft passen. Tot die tijd veranderen ze zoveel in bespiering dat echt een zadel aanmeten weinig zin heeft, het kost je dan handen vol geld om hem steeds te veranderen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 12:04

Ik ook een zadel wat ik nog had liggen. Gebruik nu het zadel van mijn fjord totdat die andere is opgevuld. Ligt misschien niet perfect, maar ook zeker niet slecht.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 12:19

Ik heb geen zadel liggen en het zadel van vriendin van mij is te lang wat ook op haar paard ligt. Dat is een beetje het probleem probeer op marktplaats te kijken maar heb eigenlijk geen idee naar wat voor een zadel ik kan kan kijken.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 12:26

Ik ben heel content met boomloos, loopt ze lekker onder en ik ben niet bang dat het gaat knellen ofzo.
Heb er nu een Bob Marshall op liggen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 12:32

Ik zou sowieso iets tweedehands kopen dan hoor. Dat je er niet te veel op toe legt als het volgend jaar niet meer past. Zit er niet zo'n zadel boertje in de buurt met flink wat tweedehands zadels?

Lumkea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 12:35

Ik heb ook eerst tweedehands geprobeerd maar zag door het bos de bomen niet meer na een tijd! Niks paste echt goed op haar rug en ze is enorm verbreed na nog maar 2 maand in het werk te zijn dus nu toch op zoek naar een nieuw zadel dat nog aanpasbaar is in de toekomst. Ik denk dat dit voor Fin toch ook een optie kan zijn gezien hij al goed in de spieren staat?

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 12:39

Fin zit idd al goed in z'n spieren maar verandert wel nog steeds en groeit ook nog steeds. Ze hebben hier wel winkels met tweedehands zadels maar dan weet ik nog niet hoe lang hij mag zijn.mwil er ook geen rete duur zadel op aangezien ik hem niet ga rijden en denk dat mijn vriendin hem max 2x pw zal rijden als hij ingereden is

Lumkea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 12:45

Dat is inderdaad een ander verhaal! Misschien zoeken naar een zadelpasser die 2dehands zadels verkoopt dan!

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 12:47

Die hebben we helaas niet. Kan wel eens naar die ene winkel gaan en foto laten zien en even z'n rug op meten wie weet hebben ze wel wat liggen.

Lumkea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 12:50

Bij mfsc hebben ze die zadels van Kent & Masters die ook in kunststof kunnen waardoor ze redelijk betaalbaar zijn. Of een zadelpasser die Wintec heeft eventueel.. anders is het inderdaad moeilijk! Ik deel jouw leed en heb het opgegeven :')

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 19:01

Ik heb inderdaad een Wintec zadel gekocht. Het voordeel is dat hij goed aan te passen is met de boommaat. Het lag bij het passen goed. Ik verwacht straks ook nog, zo niet gaat er een andere boom in!

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 19:17

Wintec kan ik idd wel eens naar gaan kijken die zijn volgens mij ook niet super lang.

Fin was maar weer eens oppad gegaan vandaag _O- dit is een stuk van denk 2 meter breed over heel de lengte van de wei zodat de merries niet bij de andere ruinen aan die kant kunnen neuzen Fin dacht maai het even word wel heel lang het gras hier tussen..... Toen hij van mij via de zelfde weg terug moest als heen twijfelde die even maar volgende toch maar netjes terug onder draad door :D kortom daar morgen ook maar een tweede en derde draad spannen :')

Afbeelding

Afbeelding