Een nieuw paard kopen deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fritsfrats

Re: Een nieuw paard kopen deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:54

De schimmel die ik op het oog heb is ook maar 1.61m.
Het is ook maar net wat je zelf fijn vindt

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:06

Ja maar de combi moet ook leuk staan, zo staat iemand met lange benen niet mooi op een kleiner paard, en een heel klein iel mensje niet op een kasteel van 1.87 :P

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:14

Wat dat betreft valt het wel mee denk ik..
Mijn merrie was 1.65
Stel dat deze 1.63 wordt..
Er zat wel een mooie dikke nek op, dus ze zal niet veel kleiner tonen..

Dit was mijn merrie:Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:21

Maar ook oprichting? Mijn goodtimesmerrie had een speknek voor een merrie maar miste alle oprichting hihi.

Maar je moet kopen wat je past. Als het dier je helemaal past dan zou ik het om een paar cm niet laten staan.

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:24

Oprichting bij een 3 jarige die nog niet onder het zadel is vind ik lastig zeggen.. dat is toch ook echt iets wat je rijtechnisch voor mekaar moet/kunt krijgen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:26

De halssaanzet moet in orde zijn. Ik wist bij mijn goodtimes vanaf het eerste moment dat het geen die zou zijn voor optimale oprichting. Maar ik kocht hem voor de allround sport.

Als ik zit te jureren kom ik heel veel paarden tegen die alle oprichting missen en het ook nooit zullen krijgen.

mobart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:27

Voice zelf is 1.68 (even opgezocht) ik weet niet hoe groot de merrie is...
maar op die foto vind ik het mooi passen dus die paar cm tjes ?

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:46

Vonneke, dat is waar, als de halsaanzet niet correct is dan zal de oprichting niet lukken, maar heb het idee dat het bij deze wat dat betreft wel goed zit
Ook is ze nog iets overbouwd, dus denk wel dat ze nog wat gaat groeien.
Afbeelding

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:47

mobart schreef:
Voice zelf is 1.68 (even opgezocht) ik weet niet hoe groot de merrie is...
maar op die foto vind ik het mooi passen dus die paar cm tjes ?

Merrie is 1.65 (prok uit de reina stam)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:50

Ik zie liever een foto op stand voor beoordeling.

Ook overbouwd zijn geeft geen garantie dat het paard nog groeit of dat het overbouwde nog ooit rechttrekt.

Hihi jullie zullen me wel een zeikerd vinden maar inmiddels in mijn leven zoveel paarden gezien ;)

Maar het hoeft allemaal geen probleem te zijn hoor, de prijs zal er bij zo'n kleintje ook naar zijn.

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:50

Tijdje niet bijgelezen, .................................ja, duurde even, wat gaat deze topic toch hard.

Sterkte Welmoed!
Ben zelf bijna een jaar geleden gevallen en heb een ruggewervel gebroken (had eerst een kopstoot gekregen en even bewusteloos en toen dus ernaast), ben nog steeds aan het herstellen. Zal de komende jaren wel niet aan rijden toekomen..........of misschien wel nooit meer. Denk wel dat ik behoorlijk angstig zal zijn als ik weer ga rijden. Waarom ga je dan toch weer beginnen? Paardrijden zit in je bloed en wil er geloof ik niet meer uit.....Wat denken jullie?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:52

Als ze nu nog geen 3 is dan komen er echt nog wel wat centimeters bij, tenminste, als er niets geks gebeurt. Gewoon genoeg naar buiten, goed gras, beetje krachtvoer erbij en niet teveel stress, dan komt het best goed. Maarre, op de foto lijkt ze wel erg fijn beenwerk te hebben, is dat echt zo of vertekent de foto?
Oja, volgens mijn juf zijn de nakomelingen van Voice wat laat rijp, moet zeggen dat dit voor mijn jonge merrie ook inderdaad zo was, die was nog een enorm puppy met haar 3,5 jaar toen ik haar voor het eerst zag. Ze is nu een jaar ouder en begint er ook als een echt paard uit te zien (net 1,60 denk ik).
Laatst bijgewerkt door Waratje op 09-04-12 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:54

Waratje, ze heeft fijn beenwerk, maar op de foto lijkt dit een beetje extreem inderdaad..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:55

Dat viel mij ook op Waratje. Ik gok dat die geen 163 gaat worden. Is al erg 'af'

valentino19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 23:08

Sorry had gevraagd of ik me hier ook mocht melden. Hoop dat, dat nog mag? :o

Ik ben opzoek naar een 3 tot 6 jarig paard. Het liefste een ruin, maar een merrie is ook goed. Beleerd of onbeleerd maakt me niet zoveel uit. Kleur maakt me niks uit. Ik wil ermee gaan springen en crossen en een beetje dressuren, dus het liefst een paard met een springafstamming, die zijn vaak het meest allround...

Ik hoop dat ik me hier nog mag melden, zie namelijk zelf door de bomen het bos bijna niet meer.. wàt staat er veel te koop zeg....

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 23:10

Valentino, welkom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 23:14

Valentino, in welke prijsklasse?

valentino19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 23:29

Ongeveer tot 3500 euro!

Ohja, vergeten te vermelden. Een 'klein' stalgebrek is voor mij geen probleem

Natasja22_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 07:59

Heb je ook nog een voorkeur qua stokmaat? Ik weet een leuke bijna 3 jarige spring gefokte ruin te koop.

valentino19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 08:19

tussen de 1.62 en de 1.71.. Mag iets kleiner of iets groter zijn als die aan de rest van de eisen voldoet. Eigenlijk is de enige ècht belangrijke eis dat die koel in het hoofd is en niet onberekenbaar

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 08:22

vonneke schreef:
Ik zie liever een foto op stand voor beoordeling.

Ook overbouwd zijn geeft geen garantie dat het paard nog groeit of dat het overbouwde nog ooit rechttrekt.

Hihi jullie zullen me wel een zeikerd vinden maar inmiddels in mijn leven zoveel paarden gezien ;)

Maar het hoeft allemaal geen probleem te zijn hoor, de prijs zal er bij zo'n kleintje ook naar zijn.

Idd, mijn ruin was toen we hem kochten niet overbouwd, daarna gaan groeien en nu is hij bijna 8 en blijft ietsjes overbouwd.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 10:08

ik meld me hier ook, me vriend heeft mij aan het zoeken gezet.
hij rijd nu ongeveer een half jaartje in totaal, maar kan het wel al redelijk goed.

Zoek een paard met wel al wat ervaring, aangezien hij ook op Z paard heeft leren rijden.
ik neig meer na een merrie aangezien ik zelf ook een merrie heb en kunnen ze samen na buiten
maar dan geen merrie merrie, daarom twijfel ik ook weer bij een ruin

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 10:12

ach dat is gewoon Jaloezie ;) Harstikke leuk beestje en niks knollerigs aan hoor

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 10:14

Waratje schreef:
Als ze nu nog geen 3 is dan komen er echt nog wel wat centimeters bij, tenminste, als er niets geks gebeurt. Gewoon genoeg naar buiten, goed gras, beetje krachtvoer erbij en niet teveel stress, dan komt het best goed. Maarre, op de foto lijkt ze wel erg fijn beenwerk te hebben, is dat echt zo of vertekent de foto?
Oja, volgens mijn juf zijn de nakomelingen van Voice wat laat rijp, moet zeggen dat dit voor mijn jonge merrie ook inderdaad zo was, die was nog een enorm puppy met haar 3,5 jaar toen ik haar voor het eerst zag. Ze is nu een jaar ouder en begint er ook als een echt paard uit te zien (net 1,60 denk ik).

Hoe groot ben jij zelf waratje? En heb je toevallig een (rij)-foto van jouw voice-je? Ben erg benieuwd hoe zoiets er uit ziet onder het zadel!

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 10:23

_Mellanie schreef:
ik meld me hier ook, me vriend heeft mij aan het zoeken gezet.
hij rijd nu ongeveer een half jaartje in totaal, maar kan het wel al redelijk goed.

Zoek een paard met wel al wat ervaring, aangezien hij ook op Z paard heeft leren rijden.
ik neig meer na een merrie aangezien ik zelf ook een merrie heb en kunnen ze samen na buiten
maar dan geen merrie merrie, daarom twijfel ik ook weer bij een ruin

:D

Leuk dat Lars een paardje voor zichzelf wil! voor wat voor prijs zoek je ongeveer?