Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
coroosje schreef:Kijken kan altijd... Waarom wil je je paard verkopen? omdat ze nog (te) jong is om mee aan de slag te gaan?
jolanda20 schreef:5 jarige Uphill merrie van ong. 1.63.
zo ver ik weet gezond en bij aankoop geheel goedgekeurd zonder aanmerkingen. nu bijna een jaar geleden.
Ruiter is te onervaren voor een jong paard wat nog veel moet leren. Basis zit erop.
vp is ongeveer 4500-4750,- goed tehuis met geduldige ruiter is gewenst en het belangrijkste.
eigenaar heeft er veel verdriet van. paard is in omgang heel braaf!! cool in het koppie.
alleen mist eigenaar (40+) rijtechnisch om een jong paard lekker te laten lopen. Ze (ruiter) bouwt teveel spanning op. ruiter is snel onzeker en Contessa pikt dat snel op waardoor ze zelf ook twijfelachtig gaat toen.
e-mail eigenaar per pm
maudenmarc schreef:Ik zet nog even mijn eisen voor de bomproof-kinderpony op een rij
- kleine maat tot 1.15
- liefst welsh maar shetlander mag ook
- niet bijten etc
- geen stalondeugd
- leeftijd vanaf 5 tot 15 jaar
- natuurlijk lief zijn voor kinderen
- verkeersmak
Het moet vooral een knuffel/poets pony zijn en het is nu nog voor de recreatie..
Calypso84 schreef:jolanda20 schreef:5 jarige Uphill merrie van ong. 1.63.
zo ver ik weet gezond en bij aankoop geheel goedgekeurd zonder aanmerkingen. nu bijna een jaar geleden.
Ruiter is te onervaren voor een jong paard wat nog veel moet leren. Basis zit erop.
vp is ongeveer 4500-4750,- goed tehuis met geduldige ruiter is gewenst en het belangrijkste.
eigenaar heeft er veel verdriet van. paard is in omgang heel braaf!! cool in het koppie.
alleen mist eigenaar (40+) rijtechnisch om een jong paard lekker te laten lopen. Ze (ruiter) bouwt teveel spanning op. ruiter is snel onzeker en Contessa pikt dat snel op waardoor ze zelf ook twijfelachtig gaat toen.
e-mail eigenaar per pm
Vind het een vrij hoge vraagprijs voor een paard die alleen maar de basis beschikt. .. dan is 4500 best aan de maat vind ik persoonlijk.
mg911 schreef:sugarfoot:
heb even voor je gekeken:
http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... kid/272577
http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... kid/272577
heb trouwens alleen gekeken naar de advertentie's met foto haha.
maudenmarc schreef:@ kaja: dat ben ik dan niet met je eens, ik ga niet bij 3/4 jarige pony's kijken.
maudenmarc schreef:Ten eerste laat ik zoiezo mijn dochter nooit alleen met de pony of deze nou 25 is of 5 er kan altijd iets gebeuren..
Maar een iets jongere pony kan net zo goed heel lief/fijn zijn voor kinderen, zou ik een pony zoeken voor het wedstrijd gebeuren dan ging ik wel naar ouder kijken want deze zijn hierin dan meestal meer ervaren
Kaja schreef:Voor een echte rustige kinderpony zou ik pas gaan kijken vanaf 15 jaar.
Ik verbaas me eerlijk gezegd wel dat sommige bij 3/4 jarige pony's gaan kijken, welke braaf en rustig moet zijn voor de kinderen...
@ Calypso.. welke prijs vind je dan geschikt?
Kaja schreef:Ik vind vijf jaar sowieso te jong voor een klein kind.
Maar dat is mijn mening.
Kaja schreef:Calypso84 schreef:Voor een basic paardje van 1.63 die niets meer kan dan een b-proefje rijden vind ik een bedrag tussen de 1500 en 3000 meer passen.Serieus... Dan moet het wel een ezel zijn hoor
Even een dooddoener... weet je wat het dekgeld is van Uphill?
Calypso84 schreef:Kaja schreef:Even een dooddoener... weet je wat het dekgeld is van Uphill?
Vraag eens of mij dit wat interesseert
ze kan niks!! moet het r zelf aanleren.. dus is hij niet een hooge prijsklasse waard naar mijn mening. Maar goed, dan verschillen wij van mening. Ook niet erg toch?