Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
schotjes schreef:(ik snap wat jullie bedoelen... maar ik denk altijd, andere mensen doen het ook zo goedkoop...)(niet dat de mijne dan zulke sterke hoeven enz. heeft, maar als ie dat nou wel heeft?) lees dit bijv is(vooral de laatste alineade 2e zin...)
Citaat:door Lara_Silver:
Wow jongens bel de dierenbescherming! Mijn pony is zielig! Mijn pony staat 24/7/365 buiten, zonder krachtvoer, deken en verkiest zelf in de blubber te staan terwijl er een inloopstal is. (van steen, winddicht dus nog beter als een schuilstal)
En weet je wat het grappige is? Die van mij kan niet in een stal staan waar hij niet uit kan lopen, dan draait hij door. Gewoon omdat hij vrijheid van doen gewend is. Inenten doe ik ook niet, ik ga nergens met hem naar toe, ontwormen trouwens wel, om de paar maanden zelfs, omdat ik dit heel belangrijk vind vanwege zijn leefomgeving, in een kudde in een wei is besmettingsgevaar nu eenmaal veel groter.
Een deken kopen? Nooit! Dat zou het ritme van mijn buitenpony helemaal verstoren, mensen die hun paard zogezegd natuurlijk houden en zichzelf een 'natural' noemen maar vervolgens wel een deken kopen zonder enige aanwijsbare rede, die hebben geen verstand van zaken. Silver staat er nu fijn bij als een pandabeer met een dikke korst modder op zich. En die korst haal ik er enkel af als ik ga rijden. Bekappen doe ik niet zelf omdat ik er absoluut geen enkel verstand laat staan de kracht voor heb. Mischien ga ik ooit eens goede voorlichting zoeken, maar dan bij een normale smid en niet via een zelf cursus 'natuurlijk bekappen' om vervolgens mijn paard naar de kl*te te helpen, nee dat vind ik pas zielig!
Dus ik denk dat jou post veel mensen enigzinds beledigt, ook al beweer je dat het niet zo bedoeld...
Alleen omdat er mensen zijn die 250 p.m willen betalen aan stalling, stapmolen, solarium, wasplaats en allerlei dure spullen willen kopen goed. Dat is toch hun keuze, waarom moet je dan zo veel kritiek hebben op mensen die het net even anders doen als hen maar zeker weten evenveel van hun paard houden.
Jou post is behoorlijk kortzichtig, niet onderbouwd (ik heb een paar kennisen :S) en vooral wijst het uit dat je geen verstand van zaken hebt van de manier waarop een goede 'natural' zijn paarden houdt.
En nu komt de shocker: ik betaal nog geen 20 euro aan mijn paard p.m en toch staat hij wormenvrij, met een ronde buik in de wei (meer dan 5 HA) met beschikking over een goede inloopstal, met goed passend tuig en een uitstekende gezondheid. Hij is nog nooit zijn hele leven ziek geweest en na een fikse trap gevolgd door zware kreupelheid in alle gangen, 2 dagen en enkel de galop nog onzuiver... En of ik zo goedkoop mogenlijk wil gaan, nee wil ik niet, maar mijn paard heeft niet meer nodig, en zodra hij iets nodig heeft (wormenkuur, bekappen wat dan ook) dan krijgt hij het gewoon.
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 15-11-07 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt
schotjes schreef:de eigenaar heeft zelf ook 2 shets dus hij doet het niet alleen voor mijn pony. ok. het klinkt allemaal misschien dom, maar ik ken genoeg mensen die het voor nog minder doen. we zijn zelf langs boerderijen gaan fietsen om te kijken waar de pony kon staan. we zijn er ze hebben met me ouders enzv. gebeld, en nog meer. hij hade het echt gezegd, en anders mag hij altijd bij mijn mn vriendin staan.
!
! (en ik zal nu vast nog wel wat vergeten zijn
)
)
(stalling, voer, lessen etc) Sammie12 schreef:Romanoff bedankt voor je reactie!
Oke, bedankt voor je heldere beeld da je ervan geeft!
En ikvind het goed van je dat je zo'n buffer had want je hebt soms dus toch we echt nodig! Heb zelf ook een beetje een berekning gemaakt, maar ook gekenen naar wat andere mensen hadden. Dan kom je vaak toch wel tot de conclusie dat veel mensen er echt makkelijk over denken en dus dat soort kotren voor ziekteniet kunnen betalen.
Mag ik vragen wat je voor je stalling betaald? Ik weet at dit erg verschild per regio, maar wat zit er dan bij in? (dus bijv, wei, mesten, voer, hooi/kuil?)
)
.
)