996981, nee, omdat het er in deze zaak niet toe doet, het is hier niet aan de orde.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MyWishMax schreef:Hoewel dit zeker een heel goed punt is en ik dit een heel interessant stuk vind om over te hebben ben ik het er wel mee eens dat het in deze zaak er minder mee te maken heeft.
Hier is geen sprake van neppe beelden. Bij helgstrand al helemaal niet, die ging er alleen tegenin omdat hij niet wilde reageren en het niet openbaar wilde laten komen. Was ook geen sprake of het wel op dat terrein was. En ja ik blijf voorstander van dan maar 'illegaal' filmen als dat de enige manier is om die mensen te straffen. Al had helgstrand veel harder aangepakt mogen worden, in vergelijking vind ik Charlotte harder gestraft worden en helgstrand was nog wat stappen erger. Dat praat het filmpje van charlotte niet goed, zeker niet.
De fei straf vond ik misschien wat laag, maar alles eromheen was wel heel zwaar qua straf. Vooral dus vergeleken met andere zaken van laatste jaren. Mensen die dezelfde (maar dan vaker) of ergere dingen gedaan hebben komen er beter mee weg.
Nu is er ook nog verschil in echt een beeld manipuleren of alleen handig knippen. Dat laatste kan het wel eruit laten zien alsof er 50 keer in 1 minuut geslagen wordt, terwijl het misschien 30 minuten waren. Maar het blijft dus wel 50 keer slaan.
Manipuleren of echt neppe beelden maken ga je dus dingen publiceren die niet waar zijn, bewust, om iemand kapot te maken.
Of het juist veel mooier eruit te laten zien. Dat gebeurt al jaren in fotografie, hengsten waarbij de halzen dikker gemaakt worden, beweging aangepast om het nog spectaculairder te maken.
Of wat je nu ook ziet, extra schuim om de mond shoppen, of juist weghalen. Bit bewerken, sporen of wondjes weghalen en noem maar op.
Polar schreef:Dan is het toch irrelevant om aan te halen?
Dit topic gaat met name over Charlotte en Helgstrand wordt er af en toe bijgehaald, bij beide is niet gemanipuleerd.
Wat mij betreft hoort het manipuleren van video of fotomateriaal dan in een apart topic thuis, aangezien het hier niet aan de orde is.
MyWishMax schreef:Ik vond jouw posts in een ander topic waar jij eigen beeldmateriaal liet zien zo enorm fijn. Heb toen getwijfeld om mee te doen, maar ik zag het gewoon niet zitten daar. Toch jammer, want paar jaar geleden vond ik het geen probleem. Door de sfeer / type commentaar oid.
996981 schreef:MyWishMax schreef:Ik vond jouw posts in een ander topic waar jij eigen beeldmateriaal liet zien zo enorm fijn. Heb toen getwijfeld om mee te doen, maar ik zag het gewoon niet zitten daar. Toch jammer, want paar jaar geleden vond ik het geen probleem. Door de sfeer / type commentaar oid.
Maar dat is toch triest? Dat we de realiteit niet meer durven tonen omdat er een aantal anonieme zondelozen zijn die niks schuwen om anderen de maat te nemen?
996981 schreef:Ooit was HAW een super fijne plek waar je tips kon ontvangen. Nu is het compleet uitgestorven omdat je op basis van foto’s met de grond gelijk gemaakt kan worden als het beeld niet perfect is.
In plaats daarvan plaatsen we nu in discussie topics foto’s en video’s van derden, om die ongevraagd van allerlei “tips” te voorzien. Vaak zonder enige context en nuance te zien of snappen.
oji schreef:Waarom er zoveel meer ophef is om het filmpje van CD dan dat van Helgstrand...Dat is gewoon het shock effect. CD werd gezien als een toonbeeld van harmonie en paardvriendelijk rijden. Door dit filmpje was iedereen flabbergasted. Helgstrand...ik denk dat niemand daar echt verbaasd over was. Heel triest, maar niet verassend omdat het daar altijd klip en klaar is geweest dat er maar 1 ding belangrijk is...dollarsIk denk dat er niemand was die dacht, dat je paard een bofkont was als ie daar terecht kwam.
mce schreef:wat is HAW, kan dat niet nieuwleven ingeblazen worden??
Babootje schreef:mce schreef:wat is HAW, kan dat niet nieuwleven ingeblazen worden??
Horses At Work. Fototopic volgens mij.
Was dat niet ook dat topic waar op een gegeven moment al die lijntjes werden getrokken?
Het werd op een gegeven moment idd een FKT (Fouten kijken topic)
Ik vind overigens foto's een stuk minder interessant dan filmpjes.
Suzanne F. schreef:mce schreef:wat is HAW, kan dat niet nieuwleven ingeblazen worden??
HAW was Horses at work maar bijna niemand plaatst daar nog wat. Je kop gaat eraf namelijk. Vroeger was het leuk om daar iets te plaatsen maar nu niet meer. Alleen als je echt echt echt boktproof foto’s hebt. En dat woord kan inmiddels in het grote internetwoordenboek komen: ‘Boktproof.
Polar schreef:Helgstrand zou van mij echt aan levenslag verbod op omgang met paarden mogen krijgen.
Er worden sowieso heel weinig rijtopics geplaatst op Bokt, omdat het echt als zoekspelletje gebruikt wordt.
Zoek de 8 fouten. En als ze niet gevonden worden, worden ze wel verzonnen.
Citaat:a conversational tactic in which a person responds to an argument or attack by changing the subject to focus on someone else's misconduct, implying that all criticism is invalid because no one is completely blameless
Polar schreef:Dan is het toch irrelevant om aan te halen?
Dit topic gaat met name over Charlotte en Helgstrand wordt er af en toe bijgehaald, bij beide is niet gemanipuleerd.
Wat mij betreft hoort het manipuleren van video of fotomateriaal dan in een apart topic thuis, aangezien het hier niet aan de orde is.
Veronica2 schreef:CD heeft haar fouten toegegeven en Helgstrand heeft ook niet weersproken dat de beelden van/bij hem gemaakt zijn.Polar schreef:Dat weet jij dus helemaal niet, we weten dat allemaal niet.Dan is het toch irrelevant om aan te halen?