Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 16:13

StalNollie schreef:
Dames (en wellicht heren?) 'ons' topic staat in uitgelicht *\o/*

Ik dacht al wat een bekend plaatje :')

Een 20 jarige kwa bedrag echt lastig ik denk maar net of het dier is wat je zoekt maar bij gezond en braaf etc rond de 2500. Ik zou er zelf niet snel 1 kopen van die leeftijd maar er zullen zeker mensen zijn die zo iets zoeken.

Ik heb zelf jaren terug nog een 28 jarige merrie bij geteden waar onze merrie op stal stond want de eigenaar ging op vakantie. Nou die was z'n gewicht in goud waard <3 heerlijk dier en zo braaf daar heb ik uten mee in het bos vertoefd en geloof me ik vond het jammer toen de eigenaar er weer was. Ik reed haar liever dan m'n eigen zenuwpeesje :=

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 16:29

Even een blij berichtje :D

Ik had nooit gedacht dat ik zo blij zou worden van het kopen van een koudbloed. Kan alleen naar het bos, hij ziet heus wel eens wat maar is gewoon te handelen als ie een keer iets engs ziet. Hij valt langzaam af en begint een stuk soepeler en fanatieker te worden. Dus over een tijdje maar wat meer dressuur oppakken :+ al ben ik bang dat we meer het bos zullen zien dan de bak

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zonnetje81

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 16:33

Super leuk!

Vroeger was geklasseerd heel belangrijk. Nu denk ik: geef maar maar een brave fijn gereden beest. Klassering maakt niet uit. Ik vind dus dat klassering de prijs niet hoeft te bepalen.

Africhtingsniveau en BRAAFHEID wel.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 16:34

Marjan: dat is geen schande toch ? Die van ons zien ook meer bos als bak , maar doe gaan dressuurmatig ook echt goed genoeg.

Fijn dat je er gewoon lekker mee oo pad kunt.

Braaf is hartstikke belangrijk !

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 16:43

Als jullie er beide plezier in hebben om vooral buiten te rijden... waarom niet? Gewoon lekker doen wat je leuk vindt, daar gaat het om.

Ik vind sowieso dat het voor elk paard belangrijk is om meer te zien dan die 4 muren en letters.
Springen, bos, door de stad/dorp touren... heb het altijd met al mijn paarden gedaan. Naast het dressuurmatige rijden. Worden ze imo ook een stuk makkelijker van als er eens een keer iets geks is op een wedstrijd (de echte gekke rilkikkers daargelaten... Warina werd bv nooit braaf, binnen niet, buiten niet... ook niet toen ze 29 was :+ maar deed het wel allemaal met haar)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 18:30

Dit is toch genieten klassering leuk maar als ze buiten braaf zijn en je kan vrijwel alleen op pad is me veel meer waard. Dan redden ze zich op concour ook wel

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 18:34

Toch zijn goed gereden leerpaarden echt wel fijn voor mensen om de oefeningen eens te voelen en zo meer gevoel te ontwikkelen. Alleen 20 is inderdaad al vrij oud..

Heerlijk Marjan!

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 19:40

cissy schreef:
Ruitje, dan ken jij vast ook mensen die een paard als de mijne kunnen waarderen.
Ik mocht hier niks plaatsen van de modjes, maar kreeg in PB gelijk reacties. Nou heb ik braaf een adv gemaakt op de bokt markt en is vaak bekeken (ruim 1200 keer tot nu toe) maar 0,0 reacties, schiet mij maar lek!

Je paard is helaas te klein voor ons, misschien geldt dat voor meer mensen?

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 22:20

cissy schreef:
Ruitje, dan ken jij vast ook mensen die een paard als de mijne kunnen waarderen.
Ik mocht hier niks plaatsen van de modjes, maar kreeg in PB gelijk reacties. Nou heb ik braaf een adv gemaakt op de bokt markt en is vaak bekeken (ruim 1200 keer tot nu toe) maar 0,0 reacties, schiet mij maar lek!

Ik heb plaats, maar helaas niet de middelen, en als mijn merrie straks weer goed is ook niet de tijd. Zou een ideaal gezinspaard voor ons zijn. Die komt wel op haar plek. Je gaat nu alleen een rottige periode in wat betreft verkoop.

De discussie rondom B ruiter en Z paard, dat kan juist een goede match zijn. Het is logisch dat een B ruiter met een Z paard niet ineens een Z proef kan rijden, maar de ruiter hoeft de oefeningen en de algemene basis er in ieder geval niet eerst zelf nog in te rijden, met alle valkuilen van dien. Het grootste euvel met het desbetreffende paard is de leeftijd mi.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 22:48

Fatsoenlijke rijfilmpjes heb ik simpelweg (nog) niet.
Wel de capriolen filmpjes vanuit Hongarije waar ze achterstevoren in draf de straat uitgaan of in draf en galop als een kozak aan de zijkant hangen.
Die kan ik wel laten zien. :wow: maar of dat is wat men wil?
Zal morgen eens kijken of ik wat kan fabrieken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 09:01

Ik denk dat je met dit paard een wat kleinere doelgroep hebt, 1.50 cm en dan koudbloed en voor zover ik begrijp voornamelijk voor recreatie. Ik vind het wel een leuk dier, denk als die ook voor de wagen zou lopen dat de doelgroep weer wat groter wordt.

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 09:29

Cisse, ik vind het een mooie merrie. Denk dat er zeker wel animo voor is je hebt er ook pas net te koop. Geef het wat tijd. Ben wel eens met dat een rij filmpje in de bak een beter beeld geeft voor mensen van haar gangen en rijdbaarheid. En anders vast een foto met de ruiter erop en een vermelding van de lengte van de ruiter. Dan kunnen mensen al beter inschatten of het gaat passen.

Ik heb zelf een vergelijkbare pony gekocht een paar jaar geleden.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 09:57

Zou toch denken , dat daar genoeg vraag naar is !

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 11:41

Toen ik zocht waren het vooral kastelen die aan de rest van mijn eisen voldeden :P
Ik heb vrij korte benen dus ziet er snel gek uit met een hele grote... maar denk dat het altijd zo gaat, dat wanneer je iets zoekt je altijd meer van het andere vind :+
Cor is rond de 1m65, maar mensen denken vaak dat hij groter is door veel body. Dat is voor mij een prima maat :P

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 13:23

Ik vind 't echt een leuk ding,ik denk dat wanneer je deze op markplaats zet ze zo weg is.

Ik heb de veiling catalogus voor jaarlingen binnen, vermoed dat we ook nog wel weer wat kopen. Hangt beetje van de prijzen af en daar kan ik weinig van zeggen.

De volgende zou je gewoon al kopen vanwege de naam: Ram Jam, Roquefort, Radicaal en Retteketet

:')

Laten jullie een naam meetellen? Ik kan het wel grappig vinden haha :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 13:37

Hahahaha nee laat geen naam meetellen... wij geven ze eigenlijk altijd een andere naam op stal :+

Al was ik wel blij met Jam Session. Leuke naam en best knap verzonnen van de fokker waarbij alle namen uit deze lijn (hengsten en merries) op Sion eindigen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 14:06

ruitje schreef:
Laten jullie een naam meetellen? Ik kan het wel grappig vinden haha :D

Altijd!!
Sommige hebben dan gewoon al een streepje voor :)

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 14:09

Of een streepje achter :')

Ik heb echt een talent voor paarden uitzoeken met mensen namen en dat vind ik verschrikkelijk :+ hetzelfde met honden.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 14:09

Voor mij is een naam wel belangrijk. Ik zou nooit een Tornado, Diablo (duivel) oid kopen :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 14:17

Nibbit schreef:
Voor mij is een naam wel belangrijk. Ik zou nooit een Tornado, Diablo (duivel) oid kopen :+

Vorm van: be careful what you wish for :j

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 14:25

200 % ja....
Mijn vriend had ooit een belofte ( nou, dat was alleen belofte voor de dierenarts zijn portemonnee)... Cassa was ook alles behalve cassa en zo nog een paar.

Ik zag ooit een shetlander met de naam piraat ( volgens mij hier op bokt) , die wil je toch gewoon....

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 14:27

Ik zelf niet naar heb al een enkele keer gehad. Dat mensen willen nadenken tot ze paspoort zien en dus ook de echte naam ( al gebruik ik vaak toch wel de echte namen, maar daar vragen mensen niet zo snel om als ze komen) dan komt dit soms overeen met hun eigen pony of pony die is overleden enzovoorts en zo heb ik er toch al wat ik snel weet drie verkocht :+

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 14:28

Ik heb ooit een 7 jarige onbeleerde unbreakable gekocht :+

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 14:29

Leuke namen vallen wel altijd op, vind dat bij quarters en paints daarom ook zo leuk. Zal ze er niet door laten staan maar misschien wel extra aantrekkelijk om te kopen.

Stalgenootje heeft een paar maanden geleden haar nieuwe pony uitgezocht op geboortedatum, was hetzelfde als die van haar dus vooral daarom ging ze kijken en meteen maar gekocht :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 15:12

Alja schreef:
Ik heb ooit een 7 jarige onbeleerde unbreakable gekocht :+

Wel passend :+