Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 00:28

Myrkvi schreef:
Heb iemand anders het paard laten halen en ben er achter aan gelopen.
Toen het paard uit de wei was, werd t aan mij overhandigd waarna die persoon weer naar binnen ging, en ik dus met het paard stond

Was dit in Stolwijk ?

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 08:21

Myrkvi schreef:
De eigenaresse van het paard moet er toch sws bij zijn? Of ja, van die mening ben ik toch.

Ja maar ze was er echt niet.. -O- touwtje lag klaar en moest zelf t paard maar uit de wei plukken.
Uiteraard niet gedaan[/quote]

Najaaa, dat vind ik echt ongehoord :(

Ik denk dat ie dat vaker doet en ze er zelf bang voor is.
Maar op deze manier...jakkes. Er hadden zo te lezen makkelijk ongelukken kunnen gebeuren zowel mens of dier. Terecht dat de dierenarts afbreekt, wat een gekke praktijken.
Regel als verkoper op z'n minst een afgevaardigde in zo'n situatie.

Maar wel ontzettend jammer voor jou, zeker als je de eerste keer wel heel enthousiast was. Geeft ook niet echt vertrouwen voor een volgende keer...

Clairetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 08:47

Myrkvi schreef:
Pfff nou ook deze keuring was niet zoals gehoopt..
Sterker nog.. paard was helemaal niet te keuren, draaien, stuiteren,hoog blijven stijgeren, slaan met de voorbenen, dierenarts heeft besloten de keuring te beëindigen omdat de veiligheid in het gevaar kwam.
Dus ook deze laat ik fijn staan ☠️

Wat bizar joh! Goed dat de keuring is afgebroken.. Hopelijk de volgende keer geluk, kan mij voorstellen dat dit niet goed doet aan je vertrouwen!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 11:05

Myrkvi schreef:
kyrkelover schreef:
Had die de vorige keer wat korreltjes gehad of zo
En wat een rare praktijken dat ze er niet bij was.

Dat was ons vermoeden ook idd :x

En Wat was haar excuus dan? Dit is echt heel vreemd

c_alsemgeest

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 11:11

Heel erg vaag allemaal.
Goed dat het afgebroken is... want dit is echt een bizarre gang van zaken.

Kan er bv nog inkomen dat de verkoop emotioneel voor iemand is ofzo... maar dan regel je gewoon iemand die alles voor je regelt.

Bij mijn aankopen/keuringen deed de verkoper juist alles, ik stond er een soort van bij langs de zijlijn :+
Tot het goede resultaat en betalen, toen mocht ik er eindelijk mee rondlopen :D

Ik weet nog goed dat Jam toen aan kwam op de kliniek.
Ik zag hem uit de veewagen komen en was weer helemaal verliefd, wilde het liefst alvast om zijn nek gaan hangen en hem in mijn wagen propoen, maar moest nog even wachten _O-

mystery3434

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 13:17

Ik heb ondertussen mijn paardje wel gevonden, dit zullen jullie wel gemerkt hebben. Maar merken jullie ook op dat de paarden zo snel verkocht worden en dat mensen jou de kans niet geven om te komen kijken?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 13:34

mystery3434 schreef:
Ik heb ondertussen mijn paardje wel gevonden, dit zullen jullie wel gemerkt hebben. Maar merken jullie ook op dat de paarden zo snel verkocht worden en dat mensen jou de kans niet geven om te komen kijken?

Dat is absoluut zo.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 13:39

c_alsemgeest schreef:
Heel erg vaag allemaal.
Goed dat het afgebroken is... want dit is echt een bizarre gang van zaken.

Kan er bv nog inkomen dat de verkoop emotioneel voor iemand is ofzo... maar dan regel je gewoon iemand die alles voor je regelt.

Bij mijn aankopen/keuringen deed de verkoper juist alles, ik stond er een soort van bij langs de zijlijn :+
Tot het goede resultaat en betalen, toen mocht ik er eindelijk mee rondlopen :D

Ik weet nog goed dat Jam toen aan kwam op de kliniek.
Ik zag hem uit de veewagen komen en was weer helemaal verliefd, wilde het liefst alvast om zijn nek gaan hangen en hem in mijn wagen propoen, maar moest nog even wachten _O-

Dit is als ik het in mag vullen de typische snelle handel van Ierse/Engelse volbloeden. Knoop dr een zadel op ze ogen braaf, de verkoop in. Markt in die prijsklasse is overspannen.

Meldde zich kopers en dan wordt er gekeurd en blijkt paard verder weinig basis in het verleden te hebben gehad.

Verkoper in dit verhaal heeft geen emotionele binding, puur handelaar.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 14:00

Wie geslaagd is met aankoop gefeliciteerd!

Hier zit ook zo'n handelaar in de buurt die een paar jaar geleden wagens vol met tinkers naar NL haalde. Stapte er met zijn klompen op, rondje in de bak, rondje over de weg en ze werden geadverteerd als bomproof en kindvriendelijk. Arme beesten konden niets, sloegen het licht uit je ogen met voetjes tillen en sleurden iedereen door de wei. Maar.... ze gingen als zoete broodjes.
Zulke handelaren pik je er gelijk wel uit, maar als ze zich verkleden als particulier en op een pensionstal staan, wordt het al een lastiger verhaal. Daarom ben ik er ook voorstander van om echt wel 2 a 3 keer te gaan kijken bij een paard (al is dat in deze markt wel lastig).

Ik heb destijds bij de verkoop gelijk duidelijk gezegd dat ik niet van de snelle verkoop ben en de beste match wilde. Achteraf blij dat ik dat zo gedaan heb en het hele proces voor mijzelf zo in heb kunnen vullen. Ik kreeg van de week bericht dat hij het super doet en of ik binnenkort weer eens een ritje wil maken op hem. Ik ben nu 2 mnd paardloos en om heel eerlijk te zijn, bevalt het prima :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 14:21

Inmiddels is mij merrie weer terug. Ze bleek een soort rainrot te hebben wat met antiobioticazalf op te lossen was. :D
Sinds twee weken staat ze weer vrolijk bij mijn (nog niet verkochte shet)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 15:47

Evamarie schreef:
Inmiddels is mij merrie weer terug. Ze bleek een soort rainrot te hebben wat met antiobioticazalf op te lossen was. :D

Juist ja...

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 15:52

Today on the things that never definitely happened :=

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 16:07

Evamarie schreef:

Je hebt dus niet even een da laten kijken voor je haar weer terug naar de verkoper dumpte?
Zeer kwalijke zaak.

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 16:13

Ik snap er niet veel van.. Die pony die je een tijd geleden kocht had je dus terug gestuurd en nu weer terug laten komen? Toch wel apart.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 16:16

Evamarie schreef:

Krabbelt zich hier achter de oren…. Begrijp ik nou goed dat je dr had teruggebracht omdat ze kale plekjes had? Zou wat zijn als iedere koper bij een mok plekje of schimmeltje zich gelijk beroept op zijn consumentenrecht en zijn aankoop terug brengt…..Ik snap dit oprecht even niet.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 16:46

Padoertje schreef:
Evamarie schreef:

Krabbelt zich hier achter de oren…. Begrijp ik nou goed dat je dr had teruggebracht omdat ze kale plekjes had? Zou wat zijn als iedere koper bij een mok plekje of schimmeltje zich gelijk beroept op zijn consumentenrecht en zijn aankoop terug brengt…..Ik snap dit oprecht even niet.

Onmogelijk dit.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 16:47

Is geen verborgen gebrek toch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 16:58

De Da en degene waar ze stond waren overtuigd van Maneneczeem. Eczeem is koopontbindend hoewel je het dus bijna niet 100 procent kunt aantonen aldus de Da.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 17:12

Evamarie schreef:
De Da en degene waar ze stond waren overtuigd van Maneneczeem. Eczeem is koopontbindend hoewel je het dus bijna niet 100 procent kunt aantonen aldus de Da.

Welke da heeft dan uiteindelijk vastgesteld dat het toch geen maneneczeem was?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 17:12

Hoe zijn ze er dan achter gekomen dat het rainrot is?
Een DA die het ineens wel herkende?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 17:17

Evamarie schreef:

Dus de pony kreeg bij jouw rainrot (lijkt trouwens geeneens op ME) en zij trapten er in dat het ME was en namen hem terug?
En nu heb jij hem weer omdat het toch geen ME was maar RR?

Stel het leek toevallig wel op ME dan kan het prima zijn dat ze bij jouw wel last hebben en bij de oude eigenaar niet.
Als het paard geen ME had bij verkoop, maar kreeg bij jou, is het geen verborgen gebrek en kan het niet zomaar terug.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 17:23

Myrkvi wat ontzettend zuur zeg..

Ik heb contact over een (op de foto’s) superleuke pony, maar eigenaresse wil geen filmpjes sturen. Met als reden dat ze haar zelf bijna nooit rijdt omdat ze ziek is, dat is ook de reden van verkoop. Ik word steeds wantrouwiger hoe langer mijn zoektocht duurt haha. Zouden jullie gaan kijken?

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door amandananana op 21-06-22 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 17:25

Nee, als je al niet eens moeite neemt om (ook al zijn het oude) foto's te sturen dan ga ik niet benzine verspillen om erachter te komen dat het een paard is met allerlei lichamelijke issues.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 17:27

Sorry ik bedoel filmpjes. Er staat een typfout in mijn post. Ze wil geen filmpjes sturen omdat ze hem zelf bijna nooit rijdt.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 17:27

amandananana schreef:
Myrkvi wat ontzettend zuur zeg..

Ik heb contact over een (op de foto’s) superleuke pony, maar eigenaresse wil geen foto’s sturen. Met als reden dat ze haar zelf bijna nooit rijdt omdat ze ziek is, dat is ook de reden van verkoop. Ik word steeds wantrouwiger hoe langer mijn zoektocht duurt haha. Zouden jullie gaan kijken?

Nope.

Paar filmpjes zijn zo gestuurd. Eventueel minder recente filmpjes.
Als dat al een probleem is... :=