Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
petraaken schreef:Trouwens hier zag mijn moeder ook een fazantenhaan lopen in vlak naast het preiveld naast onze tuin. Het jachtseizoen is net open van 15 oktober dus het kan zijn opgejaagd geweest is. Wettelijk mag het wel niet maar ik denk dat het zeker nog gebeurt dat ze gekweekte fazanten in het wild los laten om op te jagen. Met de grote vossenpopulatie in onze streek zullen er maar bar weinig fazantenkuikens in het wild opgroeien.
petraaken schreef:en in het West-Vlaamse dialect heb je dan nog onderlinge dialecten naar gelang de streek. Troost je meid want mijn frans is waarschijnlijk al even slecht als dat van jou. Ook ik moet te lang zoeken naar woorden als ik in het frans moet praten van het weinige frans dat ik ken. Ik kan me sneller in het engels uitdrukken dan in het frans. Mijn duits is zelfs een tijdje beter geweest dan mijn frans. Nu is dat ook al erg achteruit gegaan. Duits begrijpen gaat nog, terug spreken minder en schrijven is al helemaal slecht nu.
Echter heb je mijn ochtend weer goed gemaakt met je verhaal.
petraaken schreef:Oh, wij zeggen dan dat je met je bloot gat op kunt gaan zitten maar dan wel in het west-vlaamse dialect. Ik heb wel eens vlamingen uit andere provincies horen of beter gezegd ze proberen het west-vlaamse dialect na te bootsen maar echt dat klinkt ook niet echt goed;
Honden zien maar een persoon echt als hun baas. Toch die herdersrassen. Wij hadden toen ik kind en jonge puber was een duitse herder. Mijn vader deed er ook verdedigingswedstrijden mee. Mijn vader was zijn baas waar hij echt naar luisterde. Mijn moeder, grootvader en ik konden veel vragen aan hem maar niet alles. Mijn vader mocht hem overal borstelen maar ik dan weer niet. Bepaalde delen van zijn lichaam mocht ik niet borstelen. Geen idee waarom maar het was zo.
Als Yaiko niet goed match met je man maar wel met jou is dan inderdaad beter dat hij volledig jou hond en beschermengel wordt.
pmarena schreef:Dus de oudste is van de Griek.
De middelste is van jou.
En de jongste...daar heeft de Griek nog hoop op...?