lies schreef:Luusje_Kviek schreef:Dankjullie voor de leuke reacties! Ik ben ook heel blij met Oskar!
Even een vraagje, het is mijn eerste eigen paard. Hij wilt de poetsplaats niet op en gaat dan in z'n achteruit. Heb geprobeerd met snoepjes elk stapje vooruit te belonen maar zonder succes. Ook ging hij op de andere plek hangen (halstertouw kapot) en wou vervolgens daar ook niet meer staan. Uiteindelijk hem wel daar gekregen en heb een borsteltje over hem heen kunnen halen. Dit gedrag is puur denk de nieuwe omgeving/stress en alles daar om heen? Hopelijk wordt het loop van de tijd wat minder gespannen...
In z'n achteruit de poetsplaats in?
Betreft het hangen, heb ook een 'hanger' gehad, ik gaf 'm altijd zo snel mogelijk een schop onder zijn kont, dan schoot ie naar voren en ontspande dan wel weer. Ik heb het gedrag er nooit helemaal uit gekregen, maar het werd op den duur wel stukken minder. Heeft me wel veel halsters en touwen gekost
Nee krijg ik hem geeneens in de buurt, dus gaat in een behoorlijk tempo achteruit zo ver mogelijk van de poetsplaats af