Ben opzoek naar wat informatieve boeken. Voor zowel grondwerk als onder het zadel.
Oh nee Duke

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mrs_Midnight schreef:Och arme Duke! Veel sterkte en beterschap!!
Jodym ik zoek heel veel op op youtube, alsook op internet. Sommige oefeningen heb je dan duidelijk in woord en beeld.
Calipso, gaat het haar om het fysiek niet langs kunnen/willen komen, misschien kun je dan via skype oid toch wat doen?
CalipsoLover schreef:Met Skype ben ik helaas niks.Maar ik kruip gewoon niet alleen, zonder iemand die Marie vast houdt er op. Ik heb er nu een 3-4 tal keren opgezeten terwijl mijn lesgeefster ze vast hield. Maar uiteraard kan je met dat paard niet plots los de bak in rijden. Ik heb zelf veel ervaring, maar niet genoeg om dat alleen te doen. Aangezien Marie zo sensibel is, is dat ook gewoon geen verantwoord idee. Iemand moet haar wel echt kunnen vast houden, longeren en mij begeleiden als ik er op zit.
Heb mijn lesgeefster nu net een berichtje gestuurd of ze het nog wel ziet zitten om er mee verder te gaan. Dat ik begrip heb voor haar situatie, maar ook graag verder wil en anders tijdelijk op zoek ga naar iemand anders die me kan helpen of haar eventueel een paar weken op training ergens zet. Ik baal hier zelf ook van, maar dit is nu 2-3x kort achter elkaar, en denk al de 5de keer in totaal dat ze me laat zitten.
PSvanLot schreef:Via Skype een paard bekeren lijkt me niet heel handig
fransje23 schreef:Ik heb mijne geen zandkuur gegeven toen ze uit de opfok kwam maar daar stond ze niet veel op zand. Wel een wormenkuur gegeven toen.
Klinkt tof,je bewegingswonder! Jammer dat je je mobiel niet bij de hand had.
goldenarrow schreef:Arme DukeHopelijk knapt hij snel op!
CL: Daar zou ik ook van balen hoor! Je wil toch verder en dat kan op deze manier niet. Ik zou ook anders (tijdelijk) iemand anders zoeken.
Midnight: Voor mij klinkt het ook alsof hij je niet echt serieus neemt als leider en gewoon lekker zijn eigen plan trekt. Je zou nog kunnen proberen te clickeren als hij X aantal seconden bij je staat ipv als hij alleen maar aan komt wandelen om het zo wat uit te breiden, maar als dat niet werkt zou ik wel iemand erbij halen die je hierbij kan helpenVaak gaan we ook teveel in ons eigen hoofd zitten, terwijl er met het paard niet veel mis is.
PL: NaamsveranderingEn misschien zat het in de lucht, want Prazani was ook stout, haha.
PSvL: Leuk is dat he, als ze dan iets laten zien wat je nog nooit gezien hebt. Nu nog op commando zetten zonder staart op de rug
Prazani was vandaag een beetje stout en heeft de beleerdster eraf gegooidHij was al een paar keer ineens omgedraaid, maar op een gegeven moment wilde ze aangalopperen en hij neemt me een sprint, maakt 2 pirouettes achter elkaar (maar dan wel met sprongen van 180°) en toen viel ze eraf. Hij liet zich wel makkelijk pakken en toen ze er weer op ging zitten heeft hij het nog heel braaf gedaan. Ettertje
En zich daarna ook weer als een engeltje gedragen
En als je grote zus en neef beleerd worden dan doe je als Echte Hengst gewoon mee (ja, ik weet het, ik ben een dierenmishandelaar)
[ [url=m/K2OAMO.jpg]Afbeelding[/url] ]
PSvanLot schreef:CalipsoLover schreef:Met Skype ben ik helaas niks.Maar ik kruip gewoon niet alleen, zonder iemand die Marie vast houdt er op. Ik heb er nu een 3-4 tal keren opgezeten terwijl mijn lesgeefster ze vast hield. Maar uiteraard kan je met dat paard niet plots los de bak in rijden. Ik heb zelf veel ervaring, maar niet genoeg om dat alleen te doen. Aangezien Marie zo sensibel is, is dat ook gewoon geen verantwoord idee. Iemand moet haar wel echt kunnen vast houden, longeren en mij begeleiden als ik er op zit.
Heb mijn lesgeefster nu net een berichtje gestuurd of ze het nog wel ziet zitten om er mee verder te gaan. Dat ik begrip heb voor haar situatie, maar ook graag verder wil en anders tijdelijk op zoek ga naar iemand anders die me kan helpen of haar eventueel een paar weken op training ergens zet. Ik baal hier zelf ook van, maar dit is nu 2-3x kort achter elkaar, en denk al de 5de keer in totaal dat ze me laat zitten.
De start is idd heel belangrijk, als je straks 2 weken verder bent kun je steeds makkelijker alleen aan de gang.
Begrijpelijk dat je nu wat wilt gaan doorpakken. Als ze straks goed zadelmak is kun je prima wat langer niet rijden.
Ben je wel blijven longeren met zadel?
CalipsoLover schreef:PSvanLot schreef:
De start is idd heel belangrijk, als je straks 2 weken verder bent kun je steeds makkelijker alleen aan de gang.
Begrijpelijk dat je nu wat wilt gaan doorpakken. Als ze straks goed zadelmak is kun je prima wat langer niet rijden.
Ben je wel blijven longeren met zadel?
Ja, dus sinds haar maandje rust heb ik ze meteen terug opgepakt, bijzetje, zadel met stijgbeugels die liggen te bengelen, hoofdstel, was allemaal geen probleem. Werk haar nu 3x per week met daar normaal 1 les tussen. Maar voel ook dat zij dus echt klaar is voor meer dan enkel longeren of grondwerk.