Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Art_Ificious schreef:Wegbrengen is tegen advies van 3 dierenartsen in gaan.
Daarom dat ik liever een trainster of eventueel een doorrijder (mits eerst vertrouwen opbouwen via grondwerk) heb die ter plaatse komt.
Aan mijn eigen houding kan ik eventueel wel werken door op verplaatsing te gaan naar iemand die zitlessen geeft op haar eigen paarden. hopelijk vind ik er in de buurt, en zou nog makkelijker zijn als ik rijbewijs had (duimen draaien dat ik volgende maand examen kan afleggen en geslaagd ben)
k_m schreef:nja trainsters vragen nou eenmaal zelf aan mij wat hij kent wat ik al gedaan heb. Dus logisch dat ze dan al weten hoe hij reageert op iets wat die niet kent.Art_Ificious schreef:Wegbrengen is tegen advies van 3 dierenartsen in gaan.
Daarom dat ik liever een trainster of eventueel een doorrijder (mits eerst vertrouwen opbouwen via grondwerk) heb die ter plaatse komt.
Aan mijn eigen houding kan ik eventueel wel werken door op verplaatsing te gaan naar iemand die zitlessen geeft op haar eigen paarden. hopelijk vind ik er in de buurt, en zou nog makkelijker zijn als ik rijbewijs had (duimen draaien dat ik volgende maand examen kan afleggen en geslaagd ben)
Maar ik denk dat je het ook moet loslaten. Als je er altijd perce bij wil zijn heb ik ook het idee dat je het perce op jou manier wil. Je begint al met hij kan dit en dit en dit niet en hij reageerd zus en zo, haal er dan iemand bij met een open blik. Die zelf gewoon van 0 begint op zijn eigen manier en zonder vooroordelen. Natuurlijk met uitleg en begeleiding voor jou maar ik denk dat je vooral jezelf en je denkwijze even moet resetten. Laat het door iemand anders doen die ervaring heeft. Mss moet je dan verder zoeken of meer betalen maar geloof je zelf dat je op deze manier ooit een rustige buitenrit kan gaan maken ofzo? Nee toch.. je hebt hem gekocht om plezier van te hebben, gun dat jezelf en laat hem zelf even los zodat je hem daarna terug kan krijgen en er plezier aan kan beleven.
Art_Ificious schreef:Wegbrengen is tegen advies van 3 dierenartsen in gaan.
Art_Ificious schreef:Nou Goof vriendelijker kan ook wel.
Mijn grondwerk met limo zit anders wel goed en ook daar zou het volgens trainster niet goed zitten.
Nou geloofde ze ook niet bepaald dat ik zonder zadel op limo kan zitten en hij daarbij rustig blijft staan. En toch is het zo. De foto's zijn al gepasseerd in het topic.
Zelfs in de buitenpiste kon ik zonder zadel erop. Dus zeggen dat er geen wederzijds vertrouwen is en ik vanaf grondwerk opnieuw moet starten vind ik erover gaan.
En no offense Maar jullie vonden het ook goed gaan als ik foto's postte. Dus waarom zou ik terug bij af moeten beginnen?
Art_Ificious schreef:Limo zou er fysiek slechter van worden door de stress die dat met zich meebrengt. (afvallen en kans op maagzweren)
Maar ook mentaal zou het te belastend kunnen zijn zeiden ze. Omdat hij nu voor het minste in verandering al gespannen raakt.
Zij kennen limo ook beter dan jullie hem kennen.
Pessoa schreef:Ja een foto uit 2009 zegt echt heel veel jaVerder wil ik gewoon een keer Limo in het echt zien zodat ik mogelijk wat kleine oplossingen kan geven. Ben zelf echt geen trainer hoor, enkel iemand die op een prive stal werkt en wel wat jonge paarden onder haar kont heeft gehad.