De paarden van 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

F_inley

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 17:12

Top dat bij jullie ook alles lekker gaat ben benieuwd naar de flexchair training!

Ja is een prachtig hooiland na de laatste x hooien word hun wei open gezet en krijgen ze dit erbij alleen besloot Fin daar niet op te wachten haha.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 17:14

Haha Iphone vind ik zo'n grappige naam! _O-
Ik ben benieuwd naar je ervaring met de flexchair, misschien is dat voor mij ook iets.

Die fin...wie weet hoe lang hij dat al doet! := Echt een clown he! Wel netjes dat hij de draden heel laat, toch aardig van hem. :+

Ik breng Zine aanstaande zondag voor op de keuring. Al zoveel keuringen gedaan, maar nu het die van mezelf betreft vind ik het toch weer spannend! :o

Geen super foto maar zo ziet hij er momenteel uit. Zijn kont is helaas nog vlak, maar dat komt wel goed als hij straks onder het zadel is denk ik.
Afbeelding

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 17:19

Wat spannend succes alvast!
Het is een ruin toch? Mag ik vragen wat een keuring dan precies inhoud?

Hij doet dit inmiddels drie jaar zodra het gras in hun eigen wei minimaal word gaat hij buurten tijd voor een flinke klap stroom op de draden dat gaat de staleigenaar regelen haha. Vorige jaren ging hij met zijn ijslander vriendin maar die staat nu ergens anders dus gaat hij maar alleen. Denk dat hij dit jaar nu 2 weken bezig is als ik terug ga denken.

Gelukkig wel de draden heel idd dan blijft de rest netjes in hun eigen stuk _O-

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 17:24

Nessie, start je hem al op wedstrijd (ik zie onderin B staan), gaan die een beetje goed? Ik blijf je paard zo ontzettend knap vinden!

Bontesok, hoe groot is hij eigenlijk, hij toont echt heel groot op deze foto! Veel succes op de keuring, met je eigen paardje is toch veel spannender.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 17:34

Klopt hij is ruin. Ten éérste vind ik het gewoon leuk om hem te laten keuren. Ten tweede is zijn vader de hengst van mijn vriendin/staleigenaresse en als Zine een eerste premie krijgt kan hij preferent worden

"Voor Irish Cobs die drie of meer nakomelingen hebben die op volwassen leeftijd een eerste premie behalen kan de titel "PREFERENT" worden aangevraagd"

Welshfan, de laatste keer dat hij gemeten is was hij 1,50m. Dat is een paar maanden geleden.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 17:37

Ah zo! Had geen idee hoe het werkte voor ruinen :D wel leuk dus om te doen ben nog nooit bij een keuring of iets geweest

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 18:02

Wat leuk een keuring! Prachtige manen heeft hij :)

Ik heb hem 2x meegehad op wedstrijd en hij deed het (vooral de 2e keer) braaf :) Train nu rustig thuis door en daarna kijken we wel in welke klasse we gaan starten. Hij staat op een vrij drukke stal maar doet het erg goed :) Steeds wisselende paarden en paarden van buitenaf in de bak, dus goede oefening!

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 18:09

Dank je, ik vind zijn manen zelf ook mooi. Ze zijn lekker dik, geen flutmanen.
Fijn dat Eston zo braaf is!

F_inley schreef:
Ah zo! Had geen idee hoe het werkte voor ruinen :D wel leuk dus om te doen ben nog nooit bij een keuring of iets geweest

De keuringen bij Irish cobs zijn denk ik wel minder groots dan bij bv de kwpner of fries. Tenminste dat denk ik dan, ben nog nooit op een keuring van een ander ras geweest :o

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 20:39

Hieperdepiep, hoera!!!! Onze IPhone is vandaag 4 jaar geworden!
De flexchair afgelopen donderdag was helaas niet wat we gehoopt hadden. Eigenlijk niks geleerd, ik had toch te hoge verwachtingen blijkbaar. Vandaag les gehad van onze instructeur (laatste keer was alweer met Hemelvaart), we heel veel geleerd want IPhone was er niet helemaal bij met zn aandacht en dan is het altijd wat lastiger maar leren we ook het meest. Over 2 weekjes heb ik vakantie en dan kunnen we eindelijk ook doordeweeks aan de slag. Met wat mooier weer kunnen we hopelijk naar buiten :)

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 22:36

Gefeliciteerd met IPhone! *\o/*
Jammer dat de flexchair tegen viel, ik had gehoopt dat het veel zou kunnen zeggen over iemands houding.

Fijn dat de les wel leerzaam was!

Vandaag erg druk geweest voor de keuring van morgen.
Zine ook gewassen. Man man, wat vond hij dat een drama! Mijn coole kikker veranderde ineens in een scheitluis! :?
Maar goed dat mijn vriendin er meer ervaring in heeft want ik denk niet dat het in mijn uppie was gelukt.
Inzepen vond hij niet erg, maar dat water vrat hem op volgens Zine. >;)

Terwijl hij normaal toch niet snel onder de indruk is. En als veulen is hij gewassen, en na zijn castratie moest ik hem koelen. Je zou dus denken dat dit een eitje zou zijn geweest...
Maar goed, het is gebeurd!

In Februari heb ik een zweetdeken gekocht, die was toen nog te groot...nu paste hij niet eens meer over zijn kont!! :oo Wist niet wat ik zag!! :wow:

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 15:51

Bontesok, haha lekker eigenwijs bang met wassen dus, leuk om te zien dat hij dan nog zoveel gegroeid is! Leuk dat je hem naar de keuring meeneemt voor je vriendin haar hengst!

Welsfan 97, lekker bezig met Iphone. Jammer dat het tegenviel van de flexchair, misschien heb je gewoon al een nette houding en zit er daarom weinig tips overbleven? Alleen maar mooi natuurlijk :D

Finley lekker houdini kunstjes aan het uitvoeren, lukt het inmiddels al wat beter om hem tussen de draadjes te houden?

Baal hier ook als een stekker, Whinny loopt al een aantal weken niet goed.. eerst leek het wat verstapt, dus paar dagen aangeken (beeld is per dag wat wisselend) Toch geen fijn gevoel, naar de kliniek voor kreupelheidsonderzoek, ja hoor net een betere dag, dus het leek over te gaan en de DA zag het maar minimaal. Voor mijn gevoel toch beide voorbenen op de foto maar dat waren allemaal 1tjes geweest.. helaas bleef het wisselende beeld.. hoefsmid laten komen (die is ook van de kliniek (aankoop/kreupelheidsonderzoeken) .. Toen liep ze duidelijk niet fijn, advies van de hoefsmid 4 weken rust en dan filmpje opsturen ter beoordeling.. zelf besloten als het dan nog niet goed is weer terug naar de kliniek te gaan om het helemaal verder uit te laten zoeken.. echt lastig hoor, die vage kreupelheden! Been is ook nergens dik of warm.. het lijkt wat uit de schouder te komen, na 18 juli weet ik dus 'meer'.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 16:05

Uh nee haha zelfs twee x pd nu af en toe _O- kreeg vanmorgen toevallig weer een berichtje haha

Balen zeg en idd heel irritant. Fin heeft dit ook gehad en dat bleek toen uit z'n rug te komen. Wel fijn dat je gelijk verder zoekt en niet blijft aanmodderen :j

Nog gefeliciteerd met iPhone en jammer dat die training tegen viel hier in de buurt schijnt een hele goede te zitten hoor veel goede verhalen.

Hoe was de keuring gegaan met zine? Fin kan ook erom zeiken op water hij blieft alleen warm water namelijk.
Dat deken verhaal ken ik wat een drama af en toe pak je iets en dat blijkt dan te klein

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 19:19

Balen Urosa! Ik hoop dat je 18 juli weet of het inderdaad vanuit de schouder komt.

Met Fin blijf je dus lekker aan de gang! Kan er niet een extra draad voor of tussen gespannen worden?

De keuring...Helaas minder punten dan verwacht. Kwam één punt te kort voor een eerste premie, dus een tweede.
Ik ben hoe dan ook trots op hem hoor, hij is gewoon mijn knappe lieve gremlin!
Hij was het stilstaan snel beu, maar verder heeft hij zich keurig gedragen.

Afbeelding
Afbeelding

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 23:58

Ah jammer!

Wat balen van Whinny! Hopelijk valt het uiteindelijk allemaal mee, maar het is inderdaad echt flink vervelend als je gewoon niet weet waar het vandaan komt.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 06:57

Jammer van de uitslag!

Tja weet je er staat gewoon niet genoeg stroom op en heb het nu een aantal x aangegeven en als er dan niks veranderd. Zowel de pony als ik hebben er geen last van hij kan nergens heen daar en komt gewoon netjes als ik hem roep. Zodra dat land gehooid is zal het een stuk minder aantrekkelijk zijn _O-

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 18:36

In vijf wedstrijden de L vaardigheid door mogen nu M starten. Dressuur was ruk er was totaal geen communicatie en kreeg het niet opgelost jammer maar volgende x beter
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:19

Goed zeg!!

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 23:49

Goed bezig met Fin! Mag je al naar de M of moet je wachten tot Fin 5 is? Dat hebben wij namelijk zo met de dressuur onder het zadel dus we starten bewust niet zo super veel.

IPhone heeft dit weekend ook weer een eerste plaats en 2 wp gehaald (201,5) in de L1, maar ik was zelf met meest blij met het losrijden, hij ging echt super! Ontzettend jammer dat het in de ring weg was maar we blijven gewoon oefenen.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 06:22

Ja de m mag nog z is met 5 pas voor de wagen :j
En de samengestelde wedstrijden ook.

Maar helaas tot november geen wedstrijden :(

Wat goed van iPhone! Wel zo zonde als het in de ring minder gaat dan met losrijden maar herken dan wel :j

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 19:38

Finley neemt een oxer geheel op eigenwijze

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 21:03

Haha stoer, had wat anders verwacht :')

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 22:27

Haha er onderdoor zeker _O- zie ik hem ook nog wel doen als hij hoog genoeg staat leuk idee voor volgende x :D

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 20:34

Finley: Haha zo kun je ook een oxer nemen :P En wat knap hoe snel jullie gaan door de klassen met mennen!

Welshfan: Gefeliciteerd! Mooie score :j

Bontesok: Jammer, maar hij ziet er super uit!

Ben vanochtend voor het eerst met Eston naar de hei geweest. We stappen 3 a 4x per week wel een rondje buiten hier over de landweggetjes, maar echt op buitenrit was de eerste keer :)
Afbeelding

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 20:59

Wat heerlijk nessie echt jaloers op je omgeving <3

Vanmorgen stond finley model voor een fotograaf die nog nooit paarden had gedaan en dit graag wilde voor z'n portfolio ik had gereageerd en Fin werd uitgekozen :j Fin ging er weer helemaal voor staan dus ook een goede ervaring voor de fotograaf
Vind ze ook nog wel goed gelukt de foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:01

Prachtige foto's! :D

Dit was wel met de trailer (wel 15 minuten maar), dit heidegebied en bosgebied is vlakbij de stal waar de andere paarden staan, dan kan ik er te paard heen. Eston staat als hengst ergens anders, daar heb ik alleen straatjes te stappen.