Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:06

Even een ego-post. Kwam foto's tegen van kleine Sjefke

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xLisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 19:36

Leonie_M schreef:
Frustrerend Coberlina.
Handig Pol013 zo'n hooianalyse. Helaas heb ik zelf die mogelijkheid niet.

Ik voer Sjef nu probreed bij omdat daar veel eiwitten in zitten. Verder geef ik hem af en toe een schepje vitamine e. Had het toch nog liggen. Maar hij blijft wat schraal op zijn lijf. Als je al die jonge paarden dan ziet op de jonge paardencompetities, dan is die van mij echt nog een guppie. Snap echt niet hoe ze dat doen.

Ik twijfel of ik hem nu een supplement voor spieropbouw zou geven. Maar ik vraag mij altijd af of dat wel werkelijk wat doet. Ik zal blij zijn als hij straks weer de wei op kan.

Sjef is 1x naar de fysio geweest. Gewoon om te checken. Toen stond hij er super voor. Heb nu ook niet het idee dat hij ergens last van heeft

Ja, die van mij ook hoor. Zou ook wel eens willen weten hoe ze dat doen. Ik geef nu ook geen supplementen, maar zit ook te denken over een spieropbouwend supplement... Ik lees ook dat veel mensen vitamine e geven en hoor het ook wel vaker om me heen. Waar is dat precies voor en werkt het ook echt?

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:47

moniek21 schreef:
Hudson vandaag weer gereden, hij was erg braaf maar wat sloom.. Hij was gister avond erg uit z'n dak gegaan aan de longe misschien dat dat er wat mee te maken heeft :o
Morgen en overmorgen krijgt hij verlof :+ vrijdag gaan we naar de hengstenkeuring *\o/*

Ik ga vrijdag ook naar de hengstenkeuring! :D

Leonie, ik heb de indruk dat die producten wel goed werken. Ik spreek tegen mijn eigen winkel, maar heb bij mijn oudste merrie wel een groot verschil gezien toen (en blijvend resultaat).
Je kan gewoon whey proteïnen geven ipv een duur supplement ;)

Coberlina

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:48

Lisa, ik geef ook supplement met vit E. Dat is bedoeld voor het soepel houden van de spieren.

Knappe Sjef!! Heel mooi veulen!

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:57

Whey proteïnen? Dat zijn toch van die shakes voor mensen?

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 22:47

Ah wat een knapperd was Sjef al als veulen!

Ik geef magnesium bij, de pot is nu op maar durf er eigenlijk niet mee te stoppen. Stel nou dat het wel gewerkt heeft....

Bedoel je echt gewoon die body builder shakes? Die zijn toch echt vreselijk zoet en vies?

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 22:50

Klopt is voor mensen. Gewoon de versie met neutrale smaak, en 1 schepje per dag per paard.
Ik doe dat onder de slobber, paarden laten het toch niet liggen. (Mijn merrie is daar echt erg in)
Is een tip van een sportdierenarts.
Je kan natuurlijk ook andere supplementen geven eh. Zoals Equistro myo power, of equitop myoplast.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 22:55

Leonie , wat een ontzettend schattig veulentje was het zeg <3

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 00:58

ben er paar dagen niet geweest, even snel beetje bijgelezen.
over die proef kan ik als reining ruiter weinig zinnigs zeggen haha.

mbt supplementen bij jonge paarden:
die van mij krijgt altijd een glucosamine complex bij. gewoon als ondersteuning dus onderhoudsdosering. Met onze sport worden met de stops en spins de gewrichten natuurlijk best belast en ik wil voorkomen dat er problemen komen dus geef het preventief. Heeft bij mijn vorige ook erg goed geholpen dus blijf dat doen.

In het begin wilde ik hem ook muscle force van Cavalor geven omdat ik daar vroeger goede ervaringen mee had, maar kijk daarmee uit!
die van mij werd er echt heel lastig van... vanaf dag 1 al... weekje gegeven, was hij stout, mee gestopt, na een dag weer braaf.
ik dacht nou dat kan toch bijna niet?
dus een tijdje later nog eens geprobeerd toen hij in training stond en dus sowieso meer gewerkt werd. en ja hoor, weer precies hetzelfde!

De osteopaat kwam daarna toevallig dus dit met hem besproken. volgens hem kan het inderdaad aan het supplement liggen. Paard krijgt het niet goed verwerkt in de darmen waardoor het de lever in gaat als afval stoffen en daar last ervan krijgt. resultaat: moeilijk op het been, bokkerig.
dat krijgt die van mij dus nooit meer :-)

normaal geef ik rond de wedstrijden ook magnesium bij voor de spieren te ontspannen.
en in de zomer bij veel zweten ook magnesium en/of electrolyten.

verder ook regelmatig ostheopaat eraan. zeker 2 keer per jaar en indien nodig tussendoor nog checkup. zo voorkom je vaak dingen voor het een probleem wordt.

daarnaast ook tussendoor een algemene check door vee-arts, bv 3 weken voor een grote meerdaagse wedstrijd. even kijken of er geen dingen sluimeren zodat je ze op tijd kunt behandelen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 11:25

Was ik nog even vergeten te melden. Ik geef nog 1 x daags Puur bot druppels zolang hij nog in de groei is. Puur bot wordt ingezet ter ondersteuning van het botweefsel.

xLisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 11:25

switt schreef:
Ah wat een knapperd was Sjef al als veulen!

Ik geef magnesium bij, de pot is nu op maar durf er eigenlijk niet mee te stoppen. Stel nou dat het wel gewerkt heeft....

Bedoel je echt gewoon die body builder shakes? Die zijn toch echt vreselijk zoet en vies?

Even stoppen is misschien wel een manier om te testen of het echt heeft gewerkt :P

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 11:30

Wat een mooi veulen die Sjef! <3

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:50

sjef is een knap ding :)

Zie ik mijn etterbak net leuke nieuwe kunstjes uittesten in de wei :n . Stijgeren en dan uitslaan met 1 been en stijgeren en dan gelijk bokken. Denk dat ik hem naar de spaanse rijschool moet brengen.
Die paarden zijn dit smerige weer ook meer dan beu. Maar heb ze met hun fratsen maar snel uit de wei gehaald. Kunnen we in het zand lekker verder stunten.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:59

Hier is het ook een ontzettende blubber pff. Niet te doen!
Wordt tijd dat het eens wat gaat opdrogen.

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:12

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 15:40

Wouww Sjef was als veulen al gaaf!!

W.b.t voer geef ik hum geen supplementen of iets, wel heeft ze veel goed ruwvoer en voer ik sportbrok bij.

Moniek en Coberlina, ik ga vrijdagvond ook naar de hengstenkeuring, nu al zin in. Wellicht ook serieus naar een hengst voor hum kijken, twijfel om haar te dekken aankomend seizoen.

Hum d'r been is weer goed, dinsdag er weer op gegaan na even te hebben gelongeerd en super fijn gereden. Gisteren weer gereden maar dan onder longeren, dat leverde in het begin toch wat communicatieproblemen op, ze reageerde totaal niet op de rem. Uiteindelijk best fijn gereden nog.

Doen jullie paarden eigenlijk schuimen met rijden? Hum heeft eigenlijk altijd een droog mondje na het rijden.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:27

Coberlina schreef:
Klopt is voor mensen. Gewoon de versie met neutrale smaak, en 1 schepje per dag per paard.
Ik doe dat onder de slobber, paarden laten het toch niet liggen. (Mijn merrie is daar echt erg in)
Je kan natuurlijk ook andere supplementen geven eh. Zoals Equistro myo power, of equitop myoplast.

Bestel je dit gewoon via internet?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:26

Carmuh schreef:
Wouww
Doen jullie paarden eigenlijk schuimen met rijden? Hum heeft eigenlijk altijd een droog mondje na het rijden.

Ja History heeft (nu) altijd een randje schuim. in het begin nog niet hoor; hij liep wel mooi met een rond halsje maar van aanleuning nemen en de kaak loslaten was nog niet echt sprake.
Het kan zijn dat je paard nog niet nageeflijk is "door de kaak".
Hoe voelt hij in je hand?

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:52

Hummer heeft ook altijd een schuim mondje. Hij is nu iets actiever met kauwen dan anders. Hij wisselt momenteel denk ik.

Sjefke ziet er prachtig uit op die foto's!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 21:11

Hudson kkwijlde vooral met rijden , maar de laatste 2x na de behandeling van de osteopaat ( of het er mee te maken heeft weet ik niet ) heeft hij wel veel schuim. ..

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:52

Leonie_M schreef:
Coberlina schreef:

Bestel je dit gewoon via internet?

Ja, via de site van body en fit.
Vanmorgen nog nagevraagd aan mijn gewone DA, zei ook dat het geen enkel probleem was en dat dat normaal werkt.
Heb het paar jaar geleden aan mijn oudste merrie gegeven en zag toch ook erg snel verschil.

Ulysses,even checken wat er juist inzit. Of dit ook gewoon pure eiwitten zijn en wat de bron is. Maar er staat bij veganistisch, dus veronderstel dat wel. Anders even navragen bij de DA.

Danica schuimt vaak wel.
Is echt lastig trouwens dat ik nu niets kan doen. -O- ik longeer haar wel, maar ze staat zo fris dat het enkel racen is. }:0

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:19

Ik heb het besteld. Ben benieuwd. Hoe lang heb je het toendertijd gevoerd?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 18:20

Coberlina interessant. Welke neem je dan? De Whey Isolaat (zit niks anders in dan eiwit)?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 18:29

Bijgaand filmpje. Is ook alweer van een week of 6 geleden. Toen lagen er wat balkjes en dachten we eens kijken wat ie daarmee doet. Eerste enkele balk sprong hij levensgroot overheen :D Tot ie doorhad dat dat niet nodig was. Ik denk zo maar eens dat het ook een fijn springpaardje kan worden want hij kijkt wel goed mee. Alleen maar leuk want mijn dochter sprong ook met de vorige. Altijd een fijne afwisseling.

https://www.youtube.com/watch?v=EWYToChJcGw

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 16:43

Ik kan hem niet zijn babootje .. :(