de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zirano

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 18:28

dank je wel.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:54

Zirano schreef:
Welkom, leuk paardje trouwens.
Vandaag is Chantal gestart met Gently. Hij vond het de eerste paar minuten best spannend met inrijden maar daarna ging het goed. Op naar de volgende bak en de ring in. Hij was super braaf. en zeeer let wel zeer voorwaarts. Maar lekker de hele proef kunnen uitrijden. Tweede proef niet gestart. Het kwartje was finaal op. Maar mooie punten. Eerste geworden met 192 punten.

Wow 192 punten! Die van mij maakt nog voltes met een draaicirkel van een vrachtwagen, die rij ik nog geen proef rond :o

Maarre weldone met de wedstrijd!

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:55

Welkom Ivanluver! Had de foto's ook al gezien in het andere topic, maar blijft een knapperd!

Super Zirano, mag je trots op zijn en wat een goede keuze om maar één proef te rijden.

Onze eerste stap is gezet! Heb vandaag gehangen en een stukje gestapt, gaf geen kick. We gaan met kleine stapjes vooruit, maar het voelen als reuzestappen! Even een charmante foto.. :+

Afbeelding

Normaal konden we dit niet eens doen zonder dat ze in paniek raakte en het op een rennen zette. Ben zo trots op mijn meisje!

Brandje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:13

Zo te lezen gaat het goed met iedereen!

Vandaag met Goofy voor het eerst een 'lange' trailer reis gemaakt naar de onderlinge wedstrijd. Ik had met Goofy nog niet eerder op echt vreemd terrein gereden dus dit was zijn vuur doop. Maar hij was zo ontzettend braaf! Heel fijn gereden, nog wel de nodige foutjes maar ik was super blij! Natuurlijk totaal geen verwachtingen voor de uitslag, zou al blij zijn als ik rond de 180 punten zou zitten. Wordt Goofy gewoon 1e met 204 punten *\o/* *\o/* *\o/* Ik ben zo ontzettend trots op mn knollie!

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 21:25

Ik heb vandaag nu echt mijn laatste wedstrijd voor m'n verlof gereden. We hadden een onderlinge wedstrijd, weer voor het eerst buiten. Wat was ze weer super braaf.

Ik was 2e met 200 punten (achter Brandje uit dit topic, die had echt een monster debuut, kei knap! _/-\o_ ). Mijn zusje heeft ook een proefje met haar gereden aangezien zij Guusje dit zomerseizoen uit gaat brengen. Zij was 3e met 198 punten.

Het is maar goed dat dit mijn laatste wedstrijd was want m'n wedstrijdbroek krijg ik echt niet meer dicht... :o

Vrijdag heb ik nog een buitenrit gemaakt waar ik onder 3 viaducten door moest en over een waterstroom moest. Ze gaf geen kick en liep braaf voorop. Wat een heerlijk beest! <3

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:27

Ik zou heel graag deze zomer met wedstrijden starten maar heb helaas geen vervoer... Wij hebben geen zware auto en daar baal ik echt van... Zou graag actief wedstrijden willen gaan rijden... Nog even geduld voor hebben.

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:31

Wat doen jullie het allemaal super goed op wedstrijd zeg!! Go jonkies :D

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:40

Wow, wat een goede punten allemaal!

Nu durf ik niet meer onder de 200 punten te halen met George. :+

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:49

Wauw, wat een resultaten zeg!!! Proficiat aan iedereen :D Top gedaan, super punten allemaal!

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 22:10

Super ketly, een maand geleden dacht je er nog serieus over na om haar te verkopen als projectje. Fijn dat ze het nu zo goed doet!

En wat een punten allemaal, proficiat!

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 22:48

IwanLuver schreef:
Super ketly, een maand geleden dacht je er nog serieus over na om haar te verkopen als projectje. Fijn dat ze het nu zo goed doet!

En wat een punten allemaal, proficiat!

Hihi ze is nu mijn eigen projectje die zeer goed slaagt.. :o En ze gaat niet meer weg!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 23:10

Mijn topper vandaag :) nu 3 maanden onder het zadel. Komende zomer toch wedstrijden starten!

Edit: op yt gezet
Laatst bijgewerkt door Batlow op 06-04-15 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 23:20

Kan ik helaas niet zien Batlow :(

Super Ketly dat het zo fijn gaat :)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 07:39

Netjes hoor Barlow! Ik ga vandaag of morgen weer even bijlezen :-).

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 07:45

Sinds deze week pas gaan afbuigen. Vorige week dinsdag een gevecht, eerstvolgende keer op 2 pinkjes te rijden. Doordat hij al naar de hindernis toe trekt heeft hij al voorwaartse drang, maar toen ik ging aannemen weer volop in de staak. Zijn manier van staken is stilstaan achteruit en steigeren. Onderhand wel wat gewend! Maar gisteren wonder boven wonder heel subtiel te rijden. Weliswaar onrustig met zijn hoofd, maar hij heeft door dat het beneden fijner is dan boven :))

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 07:54

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 07:58

Olympia96 schreef:
Heel normaal :-). Ik vind een eerste wedstrijd nóóit leuk haha. Spannend om te zien hoe het paard reageert op alle nieuwigheid.
M'n vorige paard ging aan de haal toen ze voor het eerst in haar leven een schimmel zag lopen ;-)

Ik vind wedstrijden sowieso niet leuk, ben al gespannen als stalgenootjes mee kijken naar het rijden.. En ik wil zo graag wedstrijden gaan starten.. :')

peetje82 schreef:
Golden Girl liep gister knap 19e van de 35 op de finale van de HorseFood! Wat een deelnemersveld zeg, was wel heel leuk!

Ik had het al op facegbook gezien, maar natuurlijk een mooie prestatie! Nog even en Diva (uit welk jaar is zij ook weer) poept haar baby er uit zag ik.

@ Sylvia3, ohh ik hou van schimmels! <3

Zirano schreef:
Vandaag is Chantal gestart met Gently. Hij vond het de eerste paar minuten best spannend met inrijden maar daarna ging het goed. Op naar de volgende bak en de ring in. Hij was super braaf. en zeeer let wel zeer voorwaarts. Maar lekker de hele proef kunnen uitrijden. Tweede proef niet gestart. Het kwartje was finaal op. Maar mooie punten. Eerste geworden met 192 punten.

Dan kan je inderdaad beter niet starten! Gefeliciteerd met de punten!

Ik zag ook een paar filmpjes voorbij komen, die kijk ik zometeen even!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 08:59

Wat komen er hier goede resultaten voorbij zeg. Gefeliciteerd ermee allemaal!
Hier gaat het rijden eigenlijk hartstikke fijn. De eerste 5 minuten zijn nog wel erg voorwaarts en heb ik het idee op een stuurloos schip te zitten, maar daarna begint hij toch lekker te sjouwen. Ik denk dat ik hem toch maar een keer extra ga doen in de week, want ik wil toch eigenlijk wel graag dat ie de eerste 5 minuten rustig rond gaat stappen ipv vol gas.
Hoe vaak rijden jullie nu per week en hoe lang? Ik denk dat ik nu aan 3 keer en heel soms 4 keer per week aan een half uurtje zit.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 09:01

Ik rijd ook 3 x in de week en tussendoor keer longeren met longeerhulp. Ik rij dan half uurtje/3 kwartier en longeren 20 min!

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 09:04

Zo wat gaan jullie allemaal hard met de jonkies zeg!
Super leuk om te lezen en leuk om alle paarden voorbij te zien komen.
Hier is het voorlopig even rustig aan doen.
Op het moment heb ik geen zadel, ga op zoek naar een nieuwe zadelpasservice.
Dus als jullie nog suggesties hebben....

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 09:13

Spannend dat Grand beleerd wordt! *\o/*

En Pradadaan stapt binnenkort op Giv! :D Leuk al die jonkies die nu ook weer onder het zadel gaan.

Leuk Faline, spannend! Lekker je eigen paardje doorrijden.

Auwtsj ketly, niet bezeerd? :(:)

Batlow wordt geregeld van haar paard gelanceerd las ik. Dat vind ik altijd de meeste nare schrikreacties, heb liever dat ze een meter opzij springen of naar voren dat zit ik beter uit dan een noodstop. :=

Welkom Iwanluver, leuk paard! Zat/zit jij niet ook in het nieuwe paarden kopen topic?

Alizeetje schreef:
Leuk paard Iwanluver! Welkom!
Wow die tandjes waren inderdaad wel nodig dan.

Bij de mijne zijn er tandjes bovenaan aan het doorkomen. Lastig...

Ik zou ook de B starten moest ik tussen die proeven moeten kiezen. Maar ga hier de 4jaartjes rijden. Is dus ook de proef die ik ree.

Weer een beetje een lastig paardje vandaag. Beetje spanning en rug niet helemaal loslaten. Moeilijk. De paarden kunnen op mijn stalling trouwens nog steeds niet buiten... heel erg frustrerend. Paard loopt er lastig van. Kan het hem niet kwalijk nemen. Dat moet volgende winter toch absoluut anders... arm paard :(

Helemaal niet buiten? :oo
Wat is daar de reden van?

Zirano schreef:

Wauw top gedaan!

Wauw Ketly heeft er weer opgezeten! *\o/* Fijn joh dat ze zo braaf was!

Brandje_04 schreef:
Zo te lezen gaat het goed met iedereen!

Vandaag met Goofy voor het eerst een 'lange' trailer reis gemaakt naar de onderlinge wedstrijd. Ik had met Goofy nog niet eerder op echt vreemd terrein gereden dus dit was zijn vuur doop. Maar hij was zo ontzettend braaf! Heel fijn gereden, nog wel de nodige foutjes maar ik was super blij! Natuurlijk totaal geen verwachtingen voor de uitslag, zou al blij zijn als ik rond de 180 punten zou zitten. Wordt Goofy gewoon 1e met 204 punten *\o/* *\o/* *\o/* Ik ben zo ontzettend trots op mn knollie!

lizzy1 schreef:
Ik heb vandaag nu echt mijn laatste wedstrijd voor m'n verlof gereden. We hadden een onderlinge wedstrijd, weer voor het eerst buiten. Wat was ze weer super braaf.

Ik was 2e met 200 punten (achter Brandje uit dit topic, die had echt een monster debuut, kei knap! _/-\o_ ). Mijn zusje heeft ook een proefje met haar gereden aangezien zij Guusje dit zomerseizoen uit gaat brengen. Zij was 3e met 198 punten.

Het is maar goed dat dit mijn laatste wedstrijd was want m'n wedstrijdbroek krijg ik echt niet meer dicht... :o

Vrijdag heb ik nog een buitenrit gemaakt waar ik onder 3 viaducten door moest en over een waterstroom moest. Ze gaf geen kick en liep braaf voorop. Wat een heerlijk beest! <3

*\o/* Wat knap van jullie!

Ik durf het nu bijna niet meer te zeggen door de hoge punten die jullie afgelopen weekend allemaal gereden hebben, maar ik ben afgelopen weekend ook voor het eerst gestart. Het begon vrijdagavond al tijdens de les, ze was vreselijk heftig. Tijdens het aandraven zette ze het flink op een bokken (wat ze al heeeeel lang niet meer had gedaan) en uiteindelijk haar erdoorheen gereden maar zodra ik er met mijn been aan kwam spurtte ze weg. Uiteindelijk de les wel fijn afgesloten. Zaterdag wilde ik er even op om iets los te werken maar ze was wederom vrij heftig te rijden, gelukkig zonder het bokken deze keer. En zondag dus op wedstrijd. Warmrijden in de binnenbak waar ALLES, maar dan ook ALLES spannend was. Mestboy, kruiwagen, krukje, mensen, deuropening en toen ze eindelijk begon te ontspannen werd ik al geroepen. Ik snapte er niks van want ik had juist uitgebreid de tijd genomen en ze hadden al aangegeven dat ze keurig op tijd liepen en dat er geen uitvallers waren. Uiteindelijk dus toch 10 minuten eerder moeten starten en op naar de buitenbak. Daar waren de hekjes echt doodeng en vooral het juryhokje was echt heeeeel spannend! Denk dat ze geregeld zo erbij stond: :wow:
:')
Ik mocht van de jury even een paar rondjes rijden voordat ze zou aangeven dat ik mocht beginnen en dat was wel erg fijn. Op zich liep ze best fijn maar ze had heel veel spanning (waarvan best een gedeelte bij mij vandaan kwam O:) ) en maakten daardoor best wat fouten die we normaal niet maken. Zo is ze met het aangalopperen een paar keer gewoon goed aangesprongen waarna ze een wissel sprong (en dus 5en voor), de gebroken lijnen 5 meter vond ze niet genoeg om mijn been gereden en dat waren 5en, de middendraf was ze elke keer wat te dribbelig en dus ook 5en en in de laatste proef wilde ze niet stilstaan met halthouden --> een 3, en zo nog wat puntjes.
Uiteindelijk waren de punten 166 & 170, viel me nog alles mee want had het zelf wat lager ingeschat nog. :+ De jury sprak me nog even aan en zei wel dat ze het een onwijs leuk paard met potentie vindt maar dat ze nog erg groen was in haar ervaring en er veel spanning was. Ja dat klopt, heb haar voor het eerst mee en er was ook wel heel veel te zien. Wel vond ze dat ik de fouten heel vriendelijk en netjes oploste en moesten we vooral blijven starten om lekker ervaring op te doen.
Ben wel heel erg trots op haar, ondanks dat ze het zo spannend vond is ze wel keurig bij mij gebleven en als ik haar verbeterde of wat dan ook deed ze dat ook keurig. Ze heeft weer een hele bak ervaring opgedaan eergisteren en daar gaat het mij ook om. Zodra ze de spanning wat laat vieren (en ik ook :o ) dan komen die punten vanzelf wel. Thuis loopt ze de proeven voor een winstpunt dus dat gaan we vanzelf op wedstrijd ook doen. :j
Nu is eerst de bedoeling lekker kilometers maken en het scheelt voor mij enorm dat de kop ervan af is. Die eerste wedstrijd vind ik het ergste. :o

Jessica24 schreef:
Zo wat gaan jullie allemaal hard met de jonkies zeg!
Super leuk om te lezen en leuk om alle paarden voorbij te zien komen.
Hier is het voorlopig even rustig aan doen.
Op het moment heb ik geen zadel, ga op zoek naar een nieuwe zadelpasservice.
Dus als jullie nog suggesties hebben....

Ali van het Gooische zadelhuis!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 11:56

Kaitlyn super gedaan. De eerste keer is echt moeilijk hoor. Ten eerste alle indrukken wat paarden echt moe maakt. Het is voor jou spannend. Dus heb je het toch goed gedaan. Die punten zijn de eerste keren helemaal niet belangrijk. Het is veel belangrijker dat je lol hebt en er een gegeven moment ontspanning in kunt rijden

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 11:58

Kaitlyn: ai, wat zonde! Maar snel vergeten en op naar de volgende keer! :)

Jessica24: ik vind CountryMill in Nijkerk ontzettend fijn, echt een topservice en houden goed rekening met jonge paarden. Je kunt bij hen ook eerst een zadel huren zodat je jonkie nog wat kan groeien!

Vur: ik rij meestal 3 keer in de week, soms nog een keertje extra longeren erbij. Ik kan George al wel 60 minuten rijden (stap altijd wel kwartier warm, kwartier uit) maar dat doe ik zeker niet elke keer. Probeer het af te wisselen door de ene keer twintig minuten te rijden alleen stappen en draven bijvoorbeeld en dan in de les wat meer te doen. Hij doet het daar eigenlijk super op!

Hier vandaag weer top gereden in de les. George begint er steeds meer 'aan te trekken', mooi van achter naar voren. Hij denkt van zichzelf nog heel erg teruguit maar het lijkt er nu op dat hij steeds mooier naar de hand toe wil lopen. Halsstrekken doet hij echt perfect, hij neemt keurig mijn hand mee en maakt zich lang tot neusje aan de grond. Heel fijn gevoel! Ik ben zo tevreden over zijn ontwikkelingen, hij doet het zo vreselijk goed! Pasje wijken begint ook al iets te komen... Heerlijk!

En ik ga 8 mei meerijden met een clinic met hartslagmeter, ben benieuwd hoe hij reageert!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:01

Zirano schreef:
Kaitlyn super gedaan. De eerste keer is echt moeilijk hoor. Ten eerste alle indrukken wat paarden echt moe maakt. Het is voor jou spannend. Dus heb je het toch goed gedaan. Die punten zijn de eerste keren helemaal niet belangrijk. Het is veel belangrijker dat je lol hebt en er een gegeven moment ontspanning in kunt rijden

Dankjewel, dat is ook zeker zo! Ik ben ook niet weggegaan om punten te rijden, ik ben weggegaan om ervaring op te doen en lol te hebben. En dat is gelukt! De punten komen wel, daar geloof ik wel in want thuis loopt ze het allemaal heel netjes en fijn. :j

Picassox schreef:
Kaitlyn: ai, wat zonde! Maar snel vergeten en op naar de volgende keer! :)

Nee hoor ga het niet vergeten. Ondanks de punten ben ik wel heel trots op mijn paard. Ze heeft hier weer heel veel van geleerd en ze was verder gewoon heel braaf, alleen teveel fouten, kan gebeuren. :j :)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:05

Dat is ook waar! Gewoon km's maken, dan loopt Gibbie vanzelf ook op concours zo fijn als thuis! ;)