Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:45

Ben ik het mee eens, tuurlijk s'halley en ik hadden ook een misverstand dan leg je het beide nog eens uit en tadaaa snappen we elkaar wel :D

Iedereen heeft zn eigen ervaringen en meningen, wil je die van een ander vraag er naar maar accepteer wel de ander zijn mening.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:45

Dit is mijn mening! KLAARRR

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:48

Inderdaad :) Ieder zijn eigen ervaringen en meningen!
En wat in dat geval heel belangrijk is: elkaar met respect blijven behandelen.
Ik vind niet dat er "grote" monden geweest zijn alleen maar meningen en we
wonen in een vrij land dus ik neem aan dat je op Bokt ook je mening mag zeggen.
Hou het leuk, dit is zo'n leuk topic :)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:50

Eens!!!
Maar toch zijn vossen de leuksten!

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:50

Tendance schreef:
Eens!!!
Maar toch zijn vossen de leuksten!

Hahahahaha :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:52

Wij hebben namelijk een paard verkocht wat afgekeurd is op gallen en ondanks dat hij wel goed gekeurd was op de foto's.

In feite niks ergs maar gebeurde wel in Saudi. Zo'n paard komt niet makkelijk terug en is daar afgekeurd de artsen hebben overlegd. En de univesiteit van Gent heeft zijn excuses aangeboden.
Paard is daar verder verkocht.

Ik weet echter wel waar ik over praat.
Gallen kunnen behoorlijk schadelijk zijn vandaar Amerika er niet echt hapig op is. Gallen kunnen er voor zorgen dat paard niet geschikt is voor doeleinden.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:53

Wij hebben een paard naar Mexico verkocht en die had ook gallen. Niets mis mee!
Loopt nu internationaal en was gewoon goedgekeurd!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:03

Tja zo blijft het een welles nietes spelletje :P ieder zijn mening KLAAR!

En ja vossen zijn de leuksten :))

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:04

Het ligt niet aan de gallen maar de veroorzaker waarom een paard gallen heeft of deze wel of niet goed gekeurd wordt.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:04

ZEKER!!!!

S_Halley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:05

tita schreef:
Wij hebben namelijk een paard verkocht wat afgekeurd is op gallen en ondanks dat hij wel goed gekeurd was op de foto's.

In feite niks ergs maar gebeurde wel in Saudi. Zo'n paard komt niet makkelijk terug en is daar afgekeurd de artsen hebben overlegd. En de univesiteit van Gent heeft zijn excuses aangeboden.
Paard is daar verder verkocht.

Ik weet echter wel waar ik over praat.
Gallen kunnen behoorlijk schadelijk zijn vandaar Amerika er niet echt hapig op is. Gallen kunnen er voor zorgen dat paard niet geschikt is voor doeleinden.

De oorzaken van gallen kunnen zorgen dat ze niet geschikt zijn.

Mja hoe de dingen gaan in zo'n top paarden land als Saudi geen idee.... Ook dit verhaal vind ik weer erg apart. Gallen zijn aan de buitenkant zichtbaar. Lijkt mij dat je dat als koper ziet. Als je daar extra onderzoek naar wil hebben zul je dat van te voren moeten aangeven...
En dan zou een professor in gent dat niet gezien hebben... Maar in Saudi wel?....

Ook ik ben betrokken geweest bij meerdere verkopen naar Amerika. Wat een toeval allemaal toppers in dit toppic :+

Amerikanen zeuren altijd op chippie, afvlakkingen en dat soort dingen. Ik heb nog nooit maar dan ook nog nooit mee gemaakt dat een Amerikaan een paard waar ze serieus interesse in hebben laten staan vanwege gallen. En waarom zouden ze... Dat is iets wat je meteen ziet. Als je daar moeite mee hebt draai je meteen om.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:05

ik vind het absurd om hiervoor te temmen! (maar da's mijn bescheiden mening }> )

Het is de toon die de muziek maakt, dus ik vind dat er ook wel wat kritischer naar andere opmerkingen/meningen gekeken mag worden.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:11

Seven schreef:
Het ligt niet aan de gallen maar de veroorzaker waarom een paard gallen heeft of deze wel of niet goed gekeurd wordt.

Klopt helemaal!

@ S Halley: Zelf heb ik hem niet naar Mexico verkocht hoor, maar de handelaar waar ik voor reed. Die verkocht wel vaker paarden naar het buitenland.
Hoofdzakelijk Engeland en de Arabische landen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:12

Adin schreef:
ik vind het absurd om hiervoor te temmen! (maar da's mijn bescheiden mening }> )

Het is de toon die de muziek maakt, dus ik vind dat er ook wel wat kritischer naar andere opmerkingen/meningen gekeken mag worden.

Ik wil de gezelligheid weer terug in dit topic en sorry, maar vond het voor mijn gevoel respectloos overkomen, dus vandaar.
Het was mijn gevoel, mijn mening en dus ook mijn keuze om te temmen!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:34

S-Halley heel simpel zoiets kan paard is verkocht op de video, is in Nederland nouja Belgie gekeurd door hun uitgekozen kliniek.
Dat paard gallen had, werd verder niet naar gekeken.

In Saudi vertrouwde een stalmederwerker het niet en die heeft dus daar verder gegaan. Gent heeft zijn excuses aangeboden ze hadden moeten vermelden en moeten vragen of het paard verder onderzocht moest worden.

Hetzelfde heb ik nu, met mijn eigen paard kliniek iets niet gezien, baalde ze van dus onderzoek ander kliniek op hun kosten.
Maar wat als het een scheuring is geweest waardoor het paard toch niet goed is...
Mensen maken fouten en zien ook dingen over het hoofd

Sterker ik wil alleen zeggen dat je gallen niet moet onderschatten

Bij fokker waar ik reed stond super 3-jarige mondriaan te koop niks mee gedaan had gallen aan haar benen.
3 stuks.
Echo van gemaakt zat vol met botsplinters paard afgekeurd.
Klinisch zou ze goed gekeurd worden, gallen moet je apart laten onderzoeken maar je moet ze zeker niet onderschatten

S_Halley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:37

tita schreef:
S-Halley heel simpel zoiets kan paard is verkocht op de video, is in Nederland nouja Belgie gekeurd door hun uitgekozen kliniek.
Dat paard gallen had, werd verder niet naar gekeken.

In Saudi vertrouwde een stalmederwerker het niet en die heeft dus daar verder gegaan. Gent heeft zijn excuses aangeboden ze hadden moeten vermelden en moeten vragen of het paard verder onderzocht moest worden.

Hetzelfde heb ik nu, met mijn eigen paard kliniek iets niet gezien, baalde ze van dus onderzoek ander kliniek op hun kosten.
Maar wat als het een scheuring is geweest waardoor het paard toch niet goed is...
Mensen maken fouten en zien ook dingen over het hoofd

Sterker ik wil alleen zeggen dat je gallen niet moet onderschatten

Bij fokker waar ik reed stond super 3-jarige mondriaan te koop niks mee gedaan had gallen aan haar benen.
3 stuks.
Echo van gemaakt zat vol met botsplinters paard afgekeurd.
Klinisch zou ze goed gekeurd worden, gallen moet je apart laten onderzoeken maar je moet ze zeker niet onderschatten

Weetje wat nu ben ik klaar met discussiëren Je verhaal rammelt aan alle kant.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:41

Maar tita, dan werd het paard afgekeurd op de reden van de gallen, oftewel afgekeurd op de botsplinters, niet omdat hij gallen had... Toch?

S_Halley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:42

Tendance schreef:
Maar tita, dan werd het paard afgekeurd op de reden van de gallen, oftewel afgekeurd op de botsplinters, niet omdat hij gallen had... Toch?

:)*

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:57

oef wat gaat dit topic snel :P

zouden jullie elk paard voor aanschaf klinisch laten keuren ook al is het paard/veulen etc. onder de 1000 euro?

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:01

mijn veulen heb ik niet klinisch laten keuren...

maar nu zou ik het wel doen! Eigenlijk best altijd klinisch laten keuren.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:02

Tendance schreef:

Dat geld toch voor alles.. als je zo gaat redeneren

Je zegt toch ook niet paard is afgekeurd op linker been want daar zat HKO of Paard is afgekeurd op zijn hals... of paard is afgekeurd op zijn nieren want daar zat een tumor.

Hoe je het went of keert een gal hoort er niet te zitten het is een reactie van het lichaam op iets wat vanuit binnen gebeurd.
Het is de keuze van de mens om het te onderzoeken kan schadelijk zijn hoeft niet.

In dit geval waren die gallen de een reactie van losse botsplinters. Om de losse botsplinters zaten vocht waardoor er gallen ontstonden paard is afgekeurd.
Dan staat er niet specifiek bij door gallen. Er stond in rapport afgekeurd door botsplinters ondekt door de gallen.
Dus beide want die gallen zijn niks anders als ingekapseld botsplinters in dit geval

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:02

Een veulen valt weinig aan te keuren als hartje, longen, gebit, beenstanden enz. ;) daar kun je geen buigproef op toepassen of x-ray :P

Particulier zou ik altijd klin+ rontg. laten keuren ook al is het voor een heel laag bedrag, het leed en verdriet achteraf is nl altijd groter als het aanschafbedrag!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:04

Toch bij stal prestige ging een veullie van toot naar Arabië die moest helemaal door de x-ray... hoef zeker niet te vermelden dat ie gezond was :D

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:04

Klinisch wel, omdat je een deel daarvan zelf wel kan, maar röntgenologisch? Nee, dat niet!

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:05

Moonprayer ik zou het wel doen.
Als je een nieuw paard koopt, er gek op bent en je er helemaal aan hecht dan wil je toch een beetje zekerheid dat hij lang meegaat. Zodat je niet plotseling en onverwacht afscheid moet nemen.

En aangezien ik als leek er niet veel kijk op heb, vind ik het verstandig van mezelf om de dierenarts er even een blik op te laten werpen.

Nu geeft die klinische keuring ook geen 100% zekerheid maar ik zou het dom vinden van mezelf als ik zo'n keuring niet zou laten uitvoeren.