maranba schreef:Kijk, dat jij niet in staat blijkt op te letten waar je mee bezig bent, maakt niet dat de hele wereld dat doet.
Er is helemaal niks MOETEN aan een verzekering. Het is een afweging die je maakt op basis van kosten die je wel of niet kunt overzien en/of betalen.
JIJ kunt niet voor een ander bepalen wat die wel of niet kan overzien en/of betalen........
als je dit schrijf naar andere vind ik persoonlijk dat je niet helemaal nadenk over wat ik schrijf. Dat ik niet oplet met een paard kopen is echt bespottelijk om dat te zeggen over iemand die je niet ken. Zelfs de keuringsmeester en op foto's was niks te zien.
Mijn pony was gekeurd en geheel gezond verklaard. En heb dus wel opgelet. Dus als je dat zegt vind ik je wel klinken als een puber.
Tuurlijk moet iedereen zelf weten of je een paard verzekerd of niet. Maar ik kom te vaak tegen dat mensen hun dieren niet verzeker en het dan die paar duizend euro niet kan ophoesten. Van het opsparen voor een potje kwam gewoon niks omdat er dingen tussen door kwamen.
Ik vind persoonlijk dat mensen die een paard of pony willen kopen. Te zuinig berekenen wat ze kwijt zijn en dan later in problemen komen met het onderhoud van het paard of pony. In mijn werk kom ik te veel verwaarloosde dieren tegen. Omdat de kosten hoger uit vielen. En geen dierenarts betaald kan worden.
Mijn mening is gewoon als je een dier in de verzekering heb, is het gewoon prettig dat je altijd ook gaat opeens je gespaarde geld naar een lekkend dak even een voorbeeld je altijd een hoge rekening van de dierenarts kan betalen.
Maar het blijf ieder zijn eigen keuze.
Waarom denk je dat ik altijd roep dat je 500 euro per maand opzij moet kunnen leggen zonder met je ogen te knipperen en als je dat niet kunt, je geen paard kunt betalen?
Wat jij hier beschrijft is precies de reden waarom ik roep dat een paard 500 euro per maand kost.
Als je dat geld beschikbaar hebt, heb je de ruimte om dat paard te onderhouden, ook als de hele wereld eens tegen zit, precies zoals je dat beschrijft.
Een paard hebben is geen recht (zoals hier op Bokt weleens geschreven wordt), het is een gunst waar je hard voor moet werken, ik net zo goed als iemand anders.
En dan heb ik ook alle voorzieningen, waar je in het zuiden van het land 300 euro voor betaald 
waar de pony in "nood"gevallen kan staan. ze woont alleen in een andere plaats dus alleen voor zegmaar een noodgeval:) pony wordt daar dan ook met veel voorzien. ik doe het ook samen(ik zou het ook zelf +ouders:P kunnen betalen, maar dat is ook handig!