Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Polar

Re: Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 16:29

Ik zie een paard dat absoluut wél reageert op de zweep, maar flink wordt tegen gehouden van voor.
Het boeit ook helemaal niet hoe de training is afgerond, dat maakt de mishandeling niet ongedaan.
Maar goed, het is duidelijk dat jij zoveel keer in een minuut tegen de benen aan slaan geen mishandeling vindt.
Ik denk en hoop dat het ruime merendeel van Bokt daar anders over denkt.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 17:13

Polar, zeker ik had dit ook niet van haar verwacht neemt niet weg dat ik het filmpje van Helgstrand /Cassøe Krüthand vele male erger vindt, maar daar is men veel milder over.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 17:49

Maar dat staat toch los van de acties van Charlotte.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 18:03

Ik vrees dat ik in het verleden ook echt wel eens met longeren van een traag paard, misschien teveel er met de zweep erachteraan heb gezeten. Ik ben echt niet roomser dan de paus en ik snap ook dat een mega traag paard enorm frustrerend kan werken. Dat ze er dus met de longeerzweep achteraan zit, verdient geen schoonheidsprijs maar kan ik nog enigszins begrijpen dat dat gebeurt. Dat werd vroeger meer normaal gevonden.

Maar waar ze in mijn ogen echt vreselijk mee over de schreef gaat is het feit dat ze op een gegeven moment het paard zowel van voren als van achteren met de zweep (raak!) slaat. Dat dient geen enkel doel, dat is puur je frustratie botvieren. Daarnaast ook nog eens de zweep op een gegeven moment met 2 handen pakken om maar zo hard als je kan je agressie op het dier te botvieren...en dit alles terwijl de amazone die erop zit smeekt of ze het paard geen pijn wil doen...
Hoe deze training ook is afgelopen, al liep het dier aan het eind geweldig, dat rechtvaardigt op geen enkele manier dit gedrag en de behandeling die het paard gekregen heeft. Het doel heiligt niet dit middel...nooit!

En ja ik denk dat de frustratie is dat het dier niet aan het been was, iets wat Charlotte bij haar eigen paarden natuurlijk altijd super voor elkaar heeft. Daarom denk (en hoop) ik ook dat ze haar eigen paarden nooit aan een dergelijke behandeling heeft onderworpen. Of het out of character is, weet ik niet. Ik had een interview met haar gezien, heel lang voor dat dit speelde (volgens mij vlak na de 1e OS titel) dat het uberfanatieke er wel altijd in heeft gezeten. Ik denk alleen dat als ze zelf op een paard zit, dat ze dusdanig veel talent heeft, dat dit soort praktijken niet nodig zijn. Maar je weet niet hoe dat vroeger toen ze nog niet beroemd was en nier zo ver was in haar eigen rijden en ook niet de paarden onder de bibs had die ze tegenwoordig heeft (of had). Misschien kwamen er in deze les wel wat oude karaktertrekjes naar boven?

Neemt niet weg, dat ik vind dat iedereen die even flink op de blaren heeft gezeten, een tweede kans mag krijgen. Ik zag haar heel graag rijden en ik denk echt wel dat het meer getalenteerde dressuurpaard liever haar op de rug heeft als een basissport/subtop ruiter met nog niet een gram van haar ruitergevoel en kunde.

En ja de schorsing die vrijwel volledig tijdens haar zwangerschap valt, lijkt misschien minder op de blaren zitten, maar ik denk dat de reputatieschade, de sponsors die weggelopen zijn, de paarden die onder haar weggehaald zijn en de emmers stront die ze over zich heen heeft gekregen etc etc echt wel straf genoeg zijn om zich te realiseren, dat dit echt niet meer kan. Verwacht niet dat ze ooit nog deze fout gaat maken.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 18:05

Polar schreef:
Maar dat staat toch los van de acties van Charlotte.

hoe dat zo, is het omdat we het van haar niet verwachtte,

en nee het staat imo niet los van CD, waar en wanneer je een zweep gebruikt/misbruikt moet geen verschil maken

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 18:16

Nee, omdat het om twee verschillende personen gaat die los van elkaar weerzinwekkend gedrag hebben vertoond.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 18:24

Polar schreef:
Nee, omdat het om twee verschillende personen gaat die los van elkaar weerzinwekkend gedrag hebben vertoond.

wat maakt dan het een erger dan het ander!!

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 18:25

Ik volg je hierin niet? Daar gaat het toch niet om, wie 'erger' is?
Het gaat hier om een persoon die een paard meer dan 20 keer in 1 minuut met een zweep slaat.
En dat er dan mensen zijn die dit niet onder mishandeling vinden vallen of zich afvragen of er misschien een aanleiding voor was of de schuld bij de filmer leggen...
Dan ben je naar mijn mening toch wel heel ver van het goede pad verwijderd.

Ben het overigens eens met Oji.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 18:49

Polar schreef:
Ik volg je hierin niet? Daar gaat het toch niet om, wie 'erger' is?
Het gaat hier om een persoon die een paard meer dan 20 keer in 1 minuut met een zweep slaat.
En dat er dan mensen zijn die dit niet onder mishandeling vinden vallen of zich afvragen of er misschien een aanleiding voor was of de schuld bij de filmer leggen...
Dan ben je naar mijn mening toch wel heel ver van het goede pad verwijderd.

Ben het overigens eens met Oji.

Aha, dat maakt het verschil

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 18:52

Ik denk dat wij op twee verschillende golflengtes praten...
Mijn punt is dat er geen nut is om 2 personen met elkaar te gaan vergelijken.
Iemand erbij halen die iets erger heeft gedaan, maakt hetgeen dat de ander heeft gedaan niet minder erg.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 19:29

Polar schreef:
Iemand erbij halen die iets erger heeft gedaan, maakt hetgeen dat de ander heeft gedaan niet minder erg.

kan zijn dat we op twee sporen zitten, laat onverlet dat ik zweep gebruik /misbruik afkeur en het ene filmpje erger vind dan het ander,
daarover mogen we verschillen, toch! en ja ik kijk met veel interesse uit naar de terugkeer van CD.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 23:07

mce schreef:
Polar schreef:

kan zijn dat we op twee sporen zitten, laat onverlet dat ik overmatig zweep gebruik /misbruik afkeur en het ene filmpje erger vind dan het ander,
daarover mogen we verschillen, toch! en ja ik kijk met veel interesse uit naar de terugkeer van CD, veel minder naar Helgstrad en Carina Cassoe Kruth,

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 10:13

germie schreef:
Er is software om objecten weg te halen, toe te voegen en tegenwoordig is er zelfs AI software wat van een foto een filmpje kan maken en dan nog rete echt lijkt ook.

En daarom moet je bij goede foto en filmwedstrijden ook het ruwe materiaal aanleveren en gaat er software over om te checken wat er gemanipuleerd is. En ja, je kunt dan echt alles terughalen, je kunt dus zien dat ik vlekjes verwijderd heb bij een foto, de foto meer contrast gegeven heb enz. Maar ook als ik een object zou toevoegen.
Met video kan dat dus ook.

Maar een rechter of de FEI is ook niet dom, dus die zullen ook de originele videos moeten hebben om tot een zgn. aanklacht over te kunnen gaan.
Ben nog ff aan het bijlezen maar dit lijkt me sterk. Veruit het meeste beeldmateriaal komt vanuit telefoonopnames en die zijn vaker niet dan wel RAW (neem aan dat je dat bedoeld met "ruwe bestanden"). Zelfs als de functie er is wordt hij door de meeste niet gebruikt. Als RAW en verplichting was zouden er bijna geen meldingen meer zijn. En metadata kan bij gewone afbeeldingen en videos aangepast worden en die hebben geen historie (of is optioneel en kan verwijderd worden), en daarbij is AI herkennen op normale afbeeldingen enorm lastig en heeft het z'n foutmarges. Je kan verder nog proberen artifact te vinden die door editing ontstaan, maar ook dat is vere van foutloos, zeker als er echt goed geëdit wordt.

We zien in mijn veld (cybersecurity) echt wel serieuze problemen met foto- en videobewerking en generatie. Het is echt lastig soms om te weten wat echt en nep is. Daar kan een slimme FEI niet tegenop, die zullen soms ook de foute beslissing maken.

Nogmaals, ik denk niet dat de video van CD nep of bewerkt is. Maar dat is niet omdat het vast afgevangen wordt of goed gecontroleerd.
Meer dat de video van CD naar mijn mening geen tekenen van editing vertoont, en haar reactie duit daar ook niet op.
Laatst bijgewerkt door Cambionn op 08-12-24 10:22, in het totaal 2 keer bewerkt

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 10:18

[quote="oji" ze op een gegeven moment het paard zowel van voren als van achteren met de zweep (raak!) slaat. Dat dient geen enkel doel, dat is puur je frustratie botvieren. Daarnaast ook nog eens de zweep op een gegeven moment met 2 handen pakken om maar zo hard als je kan je agressie op het dier te botviere[quote]

Ik begin me af te vragen of we het wel over hetzelfde filmpje hebben?
Misschien heb ik het niet volledig gezien?
Heb je de link nog?

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 10:20

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 10:23

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 11:14

Cambionn schreef:
We zien in mijn veld (cybersecurity) echt wel serieuze problemen met foto- en videobewerking en generatie. Het is echt lastig soms om te weten wat echt en nep is. Daar kan een slimme FEI niet tegenop, die zullen soms ook de foute beslissing maken.

Dit klopt en deze ontwikkeling is al heel lang onderweg en wordt zeker gebruikt voor allerlei doelen. Er wordt hier in dit topic nogal eens verwezen naar de situatie bij Helgstrand, als ik me goed herinner waren er daar issues met het aanleveren van ruw materiaal. Daar werd ook gebruik gemaakt van foto's waarvan niet helder was waar deze vandaan kwamen en of ze wel op het terrein van Helgstrand waren gemaakt (illegaal).

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 11:21

De beelden zijn echt, Charlotte heeft dat zelf nooit betwist. Kunnen we dit punt dus achter ons laten?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 11:27

Gini schreef:
De beelden zijn echt, Charlotte heeft dat zelf nooit betwist. Kunnen we dit punt dus achter ons laten?

Waarom?

In het grotere geheel is het heel goed te beseffen dat beeldmateriaal niet altijd het volledige of goede beeld weergeeft. Volgens mij kan en mag (en moet misschien wel) die discussie juist op Bokt gevoerd worden. Immers als we ergens happig zijn op het onderuithalen van anderen, op basis van beeldmateriaal, is dat hier.

Ooit was HAW een super fijne plek waar je tips kon ontvangen. Nu is het compleet uitgestorven omdat je op basis van foto’s met de grond gelijk gemaakt kan worden als het beeld niet perfect is.

In plaats daarvan plaatsen we nu in discussie topics foto’s en video’s van derden, om die ongevraagd van allerlei “tips” te voorzien. Vaak zonder enige context en nuance te zien of snappen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 11:31

Omdat het in deze zaak niet van toepassing is.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 11:36

Omdat het door sommige mensen wordt gebruikt om de handelingen te bagatelliseren.

Daarnaast worden er ook stellingen gedaan die onjuist zijn.
Zoals meerdere keren beweren dat de blauwe tong foto gephotoshopt is.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 11:38

Polar schreef:
Omdat het door sommige mensen wordt gebruikt om de handelingen te bagatelliseren.

Daarnaast worden er ook stellingen gedaan die onjuist zijn.
Zoals meerdere keren beweren dat de blauwe tong foto gephotoshopt is.

Op wie reageer je?

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 11:38

Op jou?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 11:42

996981 schreef:
Gini schreef:

Waarom?

In het grotere geheel is het heel goed te beseffen dat beeldmateriaal niet altijd het volledige of goede beeld weergeeft. Volgens mij kan en mag (en moet misschien wel) die discussie juist op Bokt gevoerd worden. Immers als we ergens happig zijn op het onderuithalen van anderen, op basis van beeldmateriaal, is dat hier.

Ooit was HAW een super fijne plek waar je tips kon ontvangen. Nu is het compleet uitgestorven omdat je op basis van foto’s met de grond gelijk gemaakt kan worden als het beeld niet perfect is.

In plaats daarvan plaatsen we nu in discussie topics foto’s en video’s van derden, om die ongevraagd van allerlei “tips” te voorzien. Vaak zonder enige context en nuance te zien of snappen.

Hoewel dit zeker een heel goed punt is en ik dit een heel interessant stuk vind om over te hebben ben ik het er wel mee eens dat het in deze zaak er minder mee te maken heeft.

Hier is geen sprake van neppe beelden. Bij helgstrand al helemaal niet, die ging er alleen tegenin omdat hij niet wilde reageren en het niet openbaar wilde laten komen. Was ook geen sprake of het wel op dat terrein was. En ja ik blijf voorstander van dan maar 'illegaal' filmen als dat de enige manier is om die mensen te straffen. Al had helgstrand veel harder aangepakt mogen worden, in vergelijking vind ik Charlotte harder gestraft worden en helgstrand was nog wat stappen erger. Dat praat het filmpje van charlotte niet goed, zeker niet.
De fei straf vond ik misschien wat laag, maar alles eromheen was wel heel zwaar qua straf. Vooral dus vergeleken met andere zaken van laatste jaren. Mensen die dezelfde (maar dan vaker) of ergere dingen gedaan hebben komen er beter mee weg.

Nu is er ook nog verschil in echt een beeld manipuleren of alleen handig knippen. Dat laatste kan het wel eruit laten zien alsof er 50 keer in 1 minuut geslagen wordt, terwijl het misschien 30 minuten waren. Maar het blijft dus wel 50 keer slaan.
Manipuleren of echt neppe beelden maken ga je dus dingen publiceren die niet waar zijn, bewust, om iemand kapot te maken.
Of het juist veel mooier eruit te laten zien. Dat gebeurt al jaren in fotografie, hengsten waarbij de halzen dikker gemaakt worden, beweging aangepast om het nog spectaculairder te maken.
Of wat je nu ook ziet, extra schuim om de mond shoppen, of juist weghalen. Bit bewerken, sporen of wondjes weghalen en noem maar op.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 11:44

Polar schreef:
Op jou?

Oke :)

Dus we mogen de discussie niet voeren, omdat sommige mensen het als excuus gebruiken. Snap ik dat goed?

Moeten we dan allemaal stoppen met paardrijden, omdat sommigen hun paard bewust of onbewust pijn doen?

Er is niemand hier die denkt of insinueert dat de beelden van CD nep zijn. Er zijn wel mensen die aanhalen dat beelden steeds makkelijker gemanipuleerd kunnen worden en dat het goed is daar bewust van te zijn.

Nog niet gehoord van deepfake schandalen waarbij mensen hun gezicht op 18+ beeldmateriaal gezet werd? Dat die beelden zo onwijs echt kunnen zijn dat ze niet van echt te onderscheiden zijn?

Volgens mij moeten we daarvoor waken. Dat we (wij als publiek of de instanties) mensen gaan veroordelen op basis van beeldmateriaal zonder grondig te onderzoeken of die beelden echt zijn.