Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Polar schreef:Ik volg je hierin niet? Daar gaat het toch niet om, wie 'erger' is?
Het gaat hier om een persoon die een paard meer dan 20 keer in 1 minuut met een zweep slaat.
En dat er dan mensen zijn die dit niet onder mishandeling vinden vallen of zich afvragen of er misschien een aanleiding voor was of de schuld bij de filmer leggen...
Dan ben je naar mijn mening toch wel heel ver van het goede pad verwijderd.
Ben het overigens eens met Oji.
Polar schreef:Ik denk dat wij op twee verschillende golflengtes praten...
Mijn punt is dat er geen nut is om 2 personen met elkaar te gaan vergelijken.
Iemand erbij halen die iets erger heeft gedaan, maakt hetgeen dat de ander heeft gedaan niet minder erg.
mce schreef:Polar schreef:Ik denk dat wij op twee verschillende golflengtes praten...
Mijn punt is dat er geen nut is om 2 personen met elkaar te gaan vergelijken.
Iemand erbij halen die iets erger heeft gedaan, maakt hetgeen dat de ander heeft gedaan niet minder erg.
kan zijn dat we op twee sporen zitten, laat onverlet dat ik overmatig zweep gebruik /misbruik afkeur en het ene filmpje erger vind dan het ander,
daarover mogen we verschillen, toch! en ja ik kijk met veel interesse uit naar de terugkeer van CD, veel minder naar Helgstrad en Carina Cassoe Kruth,
germie schreef:Ben nog ff aan het bijlezen maar dit lijkt me sterk. Veruit het meeste beeldmateriaal komt vanuit telefoonopnames en die zijn vaker niet dan wel RAW (neem aan dat je dat bedoeld met "ruwe bestanden"). Zelfs als de functie er is wordt hij door de meeste niet gebruikt. Als RAW en verplichting was zouden er bijna geen meldingen meer zijn. En metadata kan bij gewone afbeeldingen en videos aangepast worden en die hebben geen historie (of is optioneel en kan verwijderd worden), en daarbij is AI herkennen op normale afbeeldingen enorm lastig en heeft het z'n foutmarges. Je kan verder nog proberen artifact te vinden die door editing ontstaan, maar ook dat is vere van foutloos, zeker als er echt goed geëdit wordt.Er is software om objecten weg te halen, toe te voegen en tegenwoordig is er zelfs AI software wat van een foto een filmpje kan maken en dan nog rete echt lijkt ook.
En daarom moet je bij goede foto en filmwedstrijden ook het ruwe materiaal aanleveren en gaat er software over om te checken wat er gemanipuleerd is. En ja, je kunt dan echt alles terughalen, je kunt dus zien dat ik vlekjes verwijderd heb bij een foto, de foto meer contrast gegeven heb enz. Maar ook als ik een object zou toevoegen.
Met video kan dat dus ook.
Maar een rechter of de FEI is ook niet dom, dus die zullen ook de originele videos moeten hebben om tot een zgn. aanklacht over te kunnen gaan.
Cambionn schreef:We zien in mijn veld (cybersecurity) echt wel serieuze problemen met foto- en videobewerking en generatie. Het is echt lastig soms om te weten wat echt en nep is. Daar kan een slimme FEI niet tegenop, die zullen soms ook de foute beslissing maken.
Gini schreef:De beelden zijn echt, Charlotte heeft dat zelf nooit betwist. Kunnen we dit punt dus achter ons laten?
996981 schreef:Gini schreef:De beelden zijn echt, Charlotte heeft dat zelf nooit betwist. Kunnen we dit punt dus achter ons laten?
Waarom?
In het grotere geheel is het heel goed te beseffen dat beeldmateriaal niet altijd het volledige of goede beeld weergeeft. Volgens mij kan en mag (en moet misschien wel) die discussie juist op Bokt gevoerd worden. Immers als we ergens happig zijn op het onderuithalen van anderen, op basis van beeldmateriaal, is dat hier.
Ooit was HAW een super fijne plek waar je tips kon ontvangen. Nu is het compleet uitgestorven omdat je op basis van foto’s met de grond gelijk gemaakt kan worden als het beeld niet perfect is.
In plaats daarvan plaatsen we nu in discussie topics foto’s en video’s van derden, om die ongevraagd van allerlei “tips” te voorzien. Vaak zonder enige context en nuance te zien of snappen.
Polar schreef:Op jou?