Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DuoPenotti schreef:Nog ff en hij komt een koekje halen.
Om de een of andere manier vind ik hem ook geen 100% wolf lijken.
Of dat komt omdat hij zo zonder stress voorbij komt gehuppelt.
tienus63 schreef:En dat sluit aan op mijn opmerking over de hybride fokster uit De Hoeve.
Ze fokt(e) met meerdere rassen.
Maaaarije schreef:tienus63 schreef:En dat sluit aan op mijn opmerking over de hybride fokster uit De Hoeve.
Ze fokt(e) met meerdere rassen.
Ken jij deze mensen persoonlijk Tienus?
Ik heb deze opmerkingen vaker van je gelezen in dit topic maar begrijp niet helemaal hoe je deze link legt.
Woon hier ook in de buurt namelijk. Mag ook via pb om hier niet teveel off topic te gaan.
Ik heb zojuist voor het eerst gereageerd op een reactie van iemand op fb die zei: diertjes naar binnen, opgelost….
Eerste en direct laatste keer.valt niet te praten/discussiëren met zulke mensen.
Ik had 15 jaar geleden toen ik mijn pony kreeg maar moeten weten dat er een kans was dat er wolven terug kwamen want die waren er 150 jaar geleden ook.![]()
tienus63 schreef:@maarije, ik ken ze niet.
Ik kreeg de advertentie augustus ‘22 doorgestuurd.
Iemand was bij iemand in de stal geweest en die man had zo’n wolf hond in een kennel zitten.
Die zei dat de fokker op mp adverteerde en liet de advertentie zien.
En ik vind het bijzonder dat er zoveel wolven rond lopen die niet onder de indruk lijken te zijn van mensen en menselijke activiteit.
En dat net in dezelfde regio.
Dreamboy schreef:Wintu schreef:
Ik geloof daar dan weer totaal niet in.
Ik heb daar ook mijn twijfels over. Maar er gebeuren wel gekkere dingen tegenwoordig.
Mellow schreef:Volgens de "geleerden" gingen ze liever voor wild toch?
Huertecilla schreef:Mellow schreef:Volgens de "geleerden" gingen ze liever voor wild toch?
Ook dat is een uit het verband gerukte aanhaling. Ook door die ´experts´ trouwens.
Het is voor wolven simpelweg een moeite-/risico-afweging.
Wat er cruciaal bij is, is het laatste; hoe riskant de wolf het ervaart om bij de mens en diens dieren in de buurt te komen. Daarom verandert de hele dynamiek met het verliezen van de schuwheid voor de mens.
In een breder kader, voor met de mens samenleven met zo min mogelijk frictie, is het glashelder tégen het belang van de wolf dat deze aan de mens went.
´Pro wolf´ zou daarom vóór het verstoren/bangmaken moeten zijn.
Dat in sommige gebieden de wolf minder schuw wordt is een gevolg van nabijheid zonder negatieve gevolgen.
De negatieve gevolgen voor mensenbelangen nemen dan DUS toe: Zie de moeite-/risico-afweging door de wolven.
DuoPenotti schreef:Dus een wevend paard vind jij natuurlijk gedrag?
Een tijger die rondjes loopt in zijn verblijf vind jij natuurlijk gedrag.
Want dat is zijn manier van coping en aanpassing....