Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:06

Gefeliciteerd met Oskar!

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:36

lies schreef:
Oh Oskar is echt schattig! <3
Gefeliciteerd!

Mijn droompaard kwam voorbij (stond al een poosje op sporthorses, maar had 'm gemist)
Een opstappen en wegrijden paard, precies wat ik zoek. Dus snel gebeld; uiteraard net weg ;(

Heeft iemand van jullie wel eens een advertentie gezet met paard gezocht en zoja, krijg je daar bruikbare reacties op?

Ik heb mijn pony gevonden met een zoekertje op Bokt!

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:37

lies schreef:
Gefeliciteerd!

Mijn droompaard kwam voorbij (stond al een poosje op sporthorses, maar had 'm gemist)
Een opstappen en wegrijden paard, precies wat ik zoek. Dus snel gebeld; uiteraard net weg ;(

Heeft iemand van jullie wel eens een advertentie gezet met paard gezocht en zoja, krijg je daar bruikbare reacties op?

Ja ik heb een gezocht advertentie. En heb toch wel een x aantal leuke paarden aangeboden gekregen. En ook die echt een super goed huisje zoeken en dat biedt ik dan ook.
De reden dat ik nog niet geslaagd ben is dat het dan vaak toch weer boven budget ligt of dat ik ergens aan twijfel. Maar ik zou het zeker wagen!

Och het gaat toch Zo belachelijk snel mer de verkoop. Zag vanmorgen zo’n leuke op mp en die stond er echt net op. Kreeg half uurtje later bericht dat ze was gereserveerd..... en weer door

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:58

lies schreef:
Gefeliciteerd!

Ik! Via een gezocht-advertentie op Bokt :D
Ik werd gebeld door een mevrouw die een goed huis zocht voor haar paard, en mijn advertentie sprak haar aan! Inmiddels is het paard in kwestie alweer 9 maanden van mij <3

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 14:03

November108 schreef:
lies schreef:
Gefeliciteerd!

Ik! Via een gezocht-advertentie op Bokt :D
Ik werd gebeld door een mevrouw die een goed huis zocht voor haar paard, en mijn advertentie sprak haar aan! Inmiddels is het paard in kwestie alweer 9 maanden van mij <3

Zo leuk te lezen dit soort succes verhalen!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 14:07

Waar Bokt al niet goed voor is :D

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 17:55

Oh wat leuk om te lezen, al die mensen die met succes een advertentie hebben geplaatst.
Ik ga het proberen!

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 18:14

Oké bokkers ik heb wat nuchtere meningen nodig voor ik impulsieve beslissingen ga maken. Eigenlijk weet ik wel dat dit niet verstandig is, maar ja die kriebels van het hebben van een eigen pony die qua looks precies is wat je zoekt (I know, karakter is ook belangrijk).

Vorige zomer was ik bij een vriendin op stal en zag daar een prachtige pony gereden worden. Prachtig, précies hoe ik mijn eigen pony ook voor me zou zien en waar ik ooit naar op zoek zou gaan. Toevallig staat ze sinds vandaag te koop.

Nu zijn de financiën op dit moment geen probleem voor me, dat scheelt een kopzorg. Tijd is een ander verhaal, maar waar een wil is, is een weg.

Ander 'probleem': ik ben nu nog te zwaar om op haar te rijden. Ik ben 1.65 cm en weeg 90 kg. Nu ben ik vorig jaar al 25 kg afgevallen dus op de goede weg, maar dit is een Welsh Cob van 1.50 en ik zou er dus echt niet op kunnen stappen. Nu zou het niet zo erg zijn om te wachten, maar het is een 4-jarige en heeft een consequente ruiter nodig. Ze schijnt nog wat rillerig te zijn. Ik heb zelf al 5 jaar niet actief gereden. Ik zou in eerste instantie 15 kg verder willen afvallen voor ik er op zou stappen. Maargoed, wat haal ik mezelf op de hals?

Of ben ik er überhaupt dan nog te lang/zwaar voor? Ik ben nu nog jong, moet ik de kans nemen of dit snel weer vergeten? :+

Ik ben niet actief opzoek naar een paard trouwens, maar ik lees wel mee in het topic omdat ik altijd tegen mezelf gezegd heb, dat ik aan een eigen paard begin zodra ik klaar ben met m'n studie en dat is nu een jaar geleden.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 18:17

lies schreef:
Gefeliciteerd!

Ja ik! :D Ik zou eens kijken of je wellicht mijn advertentie op sporthorses kan "overnemen". Hij staat nog online en als je de tekst wijzigt vind je misschien wat. Stuur maar een PB ;)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 18:20

Blub...hoi.eerlijk? Ik zou het niet doen. 5 jaar niet actief gereden op een welsh cob die ril is en dus ook nog jong. Nee zou het niet adviseren. Is het ook nog eens een buitenlandse welsh cob? Dan is het ril zijn iets wat je er niet makkelijk uitkrijgt

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 18:33

StalNollie schreef:
Blub...hoi.eerlijk? Ik zou het niet doen. 5 jaar niet actief gereden op een welsh cob die ril is en dus ook nog jong. Nee zou het niet adviseren. Is het ook nog eens een buitenlandse welsh cob? Dan is het ril zijn iets wat je er niet makkelijk uitkrijgt

Nee, dat niet. Ze is geboren op de stal waar ze nu staat.

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 18:42

Lastige afweging! Onderschat niet wat een aantal jaar niet rijden mentaal met je doet. Van een rillerig of schrikachtig paard kun je best onzeker worden. Juist als het je eigen pony is. Ook al heb je daar eerder geen last van gehad. Je kunt nu niet testen of het klikt onder het zadel. Ik ken je verder niet, maar dit is een beetje mijn eigen ervaring.
Desondanks, chapeau dat je zo goed op weg bent met afvallen! En petje af dat je dan ook niet gaat rijden +:)+

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 18:44

Vast niet wat je wil horen, maar ik zou het nooit doen. Zeker niet puur op looks, daar koop je weinig voor als je er niet op kunt rijden. En ik bedoel dit echt niet persoonlijk, maar ik vind 75 kg + zadel nog best pittig voor een pony van 1.50. Is ze breed gebouwd? En hoe realistisch is nog verder afvallen voor jou?

Ik snap je kriebels heel goed hoor! Maar ik ken iemand die puur op looks een pony heeft gekocht. Palomino, echt een barbie paard. Helaas kan ze er zelf niet op rijden omdat ‘ie veel te heet voor haar is. Dat is toch jammer!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 19:02

Zou het ook niet doen. Als je al even niet gereden hebt, zou ik eerder een wat chiller dier kopen. Plus dan je dan misschien zo’n druk op jezelf legt om in korte tijd veel af te vallen.
Ik zag toen ook een paard op stal waar ik ook verliefd werd op de looks. Die kwam toen een halfjaar later te koop, maar zou veel te pittig voor mij zijn geweest. Vond ik toen wel even jammer :+

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 19:04

Thanks iedereen! Dit is precies even wat ik moet horen, even van de roze wolk af. :)

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 19:18

Ik ben ook pony fan maar ook niet de slankste.
Tik met zadel erbij ook 75 aan. Heb de “ pony droom” wel beetje opgegeven, of t moet echt in de e maat zijn.
T moet ook allemaal maar passen met een zadel.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 19:22

Dankjullie voor de leuke reacties! Ik ben ook heel blij met Oskar!

Even een vraagje, het is mijn eerste eigen paard. Hij wilt de poetsplaats niet op en gaat dan in z'n achteruit. Heb geprobeerd met snoepjes elk stapje vooruit te belonen maar zonder succes. Ook ging hij op de andere plek hangen (halstertouw kapot) en wou vervolgens daar ook niet meer staan :+ . Uiteindelijk hem wel daar gekregen en heb een borsteltje over hem heen kunnen halen. Dit gedrag is puur denk de nieuwe omgeving/stress en alles daar om heen? Hopelijk wordt het loop van de tijd wat minder gespannen... :)

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 19:33

Luusje_Kviek schreef:

Even een vraagje, het is mijn eerste eigen paard. Hij wilt de poetsplaats niet op en gaat dan in z'n achteruit. Heb geprobeerd met snoepjes elk stapje vooruit te belonen maar zonder succes. Ook ging hij op de andere plek hangen (halstertouw kapot) en wou vervolgens daar ook niet meer staan :+ . Uiteindelijk hem wel daar gekregen en heb een borsteltje over hem heen kunnen halen. Dit gedrag is puur denk de nieuwe omgeving/stress en alles daar om heen? Hopelijk wordt het loop van de tijd wat minder gespannen... :)

Ben je zelf ook gespannen? Geef hem lekker de tijd, alles is voor hem nog nieuw en spannend.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 19:39

Jeetje hoe moeten al die grote mannen op de Quarters nou nog kunnen rijden := pony's zijn sterke dieren, maar mannen zijn toch vaak veel en veel te zwaar. Mijn man is bijvoorbeeld echt echt echt niet dik, lekker sportief 1.78m maar weegt wel 88 kilo en die kan dus gewoon nooit op een welsh cob rijden of op een Fjord of goeie stevige haflinger? Kijk ik zet hem niet op een dun arabiertje van 1,4om maar kom jongens stop met in hokjes denken.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 19:42

Op een stevige pony kan dat. Die zou voor
Mij ook prima zijn; echter is het wel vaak een zoektocht een zadel te vinden. Laatste 11 jaar heb ik twee pony’s gehad, waar dat echt een drama was. Zo kort in de rug.
Qua gewicht kon het wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 19:49

blubblabhoi schreef:
Oké bokkers ik heb wat nuchtere meningen nodig voor ik impulsieve beslissingen ga maken. Eigenlijk weet ik wel dat dit niet verstandig is, maar ja die kriebels van het hebben van een eigen pony die qua looks precies is wat je zoekt (I know, karakter is ook belangrijk).

Vorige zomer was ik bij een vriendin op stal en zag daar een prachtige pony gereden worden. Prachtig, précies hoe ik mijn eigen pony ook voor me zou zien en waar ik ooit naar op zoek zou gaan. Toevallig staat ze sinds vandaag te koop.

Nu zijn de financiën op dit moment geen probleem voor me, dat scheelt een kopzorg. Tijd is een ander verhaal, maar waar een wil is, is een weg.

Ander 'probleem': ik ben nu nog te zwaar om op haar te rijden. Ik ben 1.65 cm en weeg 90 kg. Nu ben ik vorig jaar al 25 kg afgevallen dus op de goede weg, maar dit is een Welsh Cob van 1.50 en ik zou er dus echt niet op kunnen stappen. Nu zou het niet zo erg zijn om te wachten, maar het is een 4-jarige en heeft een consequente ruiter nodig. Ze schijnt nog wat rillerig te zijn. Ik heb zelf al 5 jaar niet actief gereden. Ik zou in eerste instantie 15 kg verder willen afvallen voor ik er op zou stappen. Maargoed, wat haal ik mezelf op de hals?

Of ben ik er überhaupt dan nog te lang/zwaar voor? Ik ben nu nog jong, moet ik de kans nemen of dit snel weer vergeten? :+

Ik ben niet actief opzoek naar een paard trouwens, maar ik lees wel mee in het topic omdat ik altijd tegen mezelf gezegd heb, dat ik aan een eigen paard begin zodra ik klaar ben met m'n studie en dat is nu een jaar geleden.

Voor een vierjarige is het echt niet verkeerd om nog een tijdje niet te rijden. Samen grondwerk, wandelen en vertrouwen in elkaar krijgen kan al heel wat doen!
Ik zou kijken of je eens grondwerk met de pony mag doen zodat je kunt kijken of de klik er echt is. Zo ja dan zou ik ervoor gaan :-)

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 20:10

blubblabhoi schreef:

Ik begrijp je twijfel. Ik persoonlijk heb voor mijzelf besloten dat ik niet een paard ga kopen op afvallen. Want is het je intentie een maatje voor het leven te hebben? Stel je komt wel weer eeb paar kg aan de komende jaren heb je het er dan voorover om alleen te grondwerken?Hoe belangrijk is rijden voor jou?
Ik wil graag rijden en ik weet dat het mij spanning zal brengen als ik de druk voel om niet aan te komen omdat ik dan niet meer op mijn paard kan en wil.
Ik ben zelf ook flink afgevallen maar inmiddels een jaar later weer 10 kg erbij. Ik heb deze week ook getwijfeld want ik zag echt een paardje wat wij zoeken maar mij net iets te klein en luxe gebouwd...... Ik stelde mijzelf de vraag ga je serieus dit paard laten gaan om die paar cm? Maar ik weet dat ik dan de druk bij mijzelf hoog ga leggen wat betreft die laatste 10 kilo eraf en dan gaat het juist averechts werken.
Ik wil niet demotiveren maar ik ben al jaren een jojo dus dat er weer een paar kg bij komen is een zeer reële gedachte.

Daarbij geef je aan dat je een aantal jaren niet hebt gereden. Dan adviseer ik zeker om niet met een rillerig type te gaan beginnen.
Heel vaak blijven ze wat zenuwachtig tenzij je echt de juiste training weet te geven.

Moeilijk hè beslissingen maken, helemaal als het gaat om een droompaardje.
Ik ben in het verleden een paar keer de fout in gegaan om te focussen op mijn droompaard.
Ik denk nu liever een paard die mij plezier brengt want op alleen mooiheid en of papier kan ik niet rijden. Karakter is zo belangrijk als het gaat om een maatje. En de klik!

Succes met het maken van je keuze

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 21:23

Luusje_Kviek schreef:

In z'n achteruit de poetsplaats in?

Betreft het hangen, heb ook een 'hanger' gehad, ik gaf 'm altijd zo snel mogelijk een schop onder zijn kont, dan schoot ie naar voren en ontspande dan wel weer. Ik heb het gedrag er nooit helemaal uit gekregen, maar het werd op den duur wel stukken minder. Heeft me wel veel halsters en touwen gekost :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 21:56

lies schreef:
Gefeliciteerd!

Zou ik zeker doen.
Ik had destijds op die manier een nieuwe eigenaar voor mijn paard gevonden. Wilde hem niet te koop zetten en tig reacties moeten beantwoorden en zat ook niet op veel kijkers te wachten dus op die manier een super fijn huisje voor hem gevonden!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 22:17

Britt_xxx schreef:
lies schreef:
Gefeliciteerd!

Ik heb mijn pony gevonden met een zoekertje op Bokt!

Ja, mijn paard heb ik toendertijd via een zoekertje op Marktplaats gekregen. Ze twijfelde over verkopen, dus anders had ik hem nooit gevonden. Echt een once in a lifetime paard. Hij staat nu sinds een maand of 2 met pensioen, maar zo een zal ik nooit meer krijgen.