'Spat is osteo-artrose van het tarsometatarsaal -en distaal intertarsaal gewricht in de sprong van het paard. Artrose (osteo-artrose) kennen we vooral als gewrichtsslijtage'
100% braaf en bij het opstappen aan de kletter.......
Als mensen eerlijk zijn over problemen, dan wil ik er best naar kijken of ik denk dat ik er iets mee kan en dan zal de prijs er ook naar moeten zijn, anders mogen ze 'm mooi zelf houden.
Maar als ik merk dat mensen ergens oneerlijk over zijn, haak ik direct af, want waar zullen ze nog meer over gelogen hebben?
Babootje
Geplaatst: 04-06-20 13:09
Alja schreef:
Zouden jullie bij een paard gaan kijken terwijl je weet dat bij een vorige bezichtiging de eigenaar eraf is gevallen?
Hangt er een beetje vanaf. Zou een reden kunnen zijn waarom het beestje te koop staat. Maar idd oneerlijk daarover zijn geeft niet veel vertrouwen in de rest.
ikke
Geplaatst: 04-06-20 13:10
Alja schreef:
Omdat hij tijdens het opstappen keihard aan de kletter ging. Wordt dus wel verkocht voor 100% braaf en de bijbehorende prijs.
Waarom ging ie er vandoor??
MISTRAL94
Geplaatst: 04-06-20 13:12
Je vraagt je af waar dat aan gelegen heeft, heeft het aan de ruiter gelegen of is het een probleem wat bij het paard "hoort"? Meestal weet je ook niet of een vorige koper gevallen is. Maar of je blanco op kunt stappen? Ik niet, denk ik Niets is zo oneerlijk als de paardenhandel..
Bowo
Geplaatst: 04-06-20 13:13
ikke schreef:
Alja schreef:
Omdat hij tijdens het opstappen keihard aan de kletter ging. Wordt dus wel verkocht voor 100% braaf en de bijbehorende prijs.
Waarom ging ie er vandoor??
Persoonlijk denk ik dat wanneer een paard als braaf wordt verkocht, dat al weinig meer uitmaakt.
Aan de andere kant, als de eigenaar dat verwacht had, had ie 'm dan niet vastgehouden bij het opstijgen ?
tita
Geplaatst: 04-06-20 13:17
Alja schreef:
Paarden die bij opstappen zomaar aan de kletter gaan....bestaat niet. Hoe weet je dit En waar wijt de eigenaar dit aan.
anjali
Geplaatst: 04-06-20 13:20
Bowo schreef:
Zou er nogal aan liggen waarom ze er af viel.
Inderdaad. Hoeft niet de schuld van het paard te zijn.Maar als het wel een terugkerend probleem is wat bij dit paard standaard gebeurt,nee dan ga ik het niet proberen.En die mag dan niet als braaf geadverteerd staan.Wat deed het paard dan? Alleen maar aanlopen?Als je een helper hebt kun je hem dan laten vasthouden.Of echt bokken en ervandoorgaan? Nee dan ga ik er niet heen.
Ik zou daar zeker niet gaan kijken tenzij je zelf heel kundig bent en er idd een duidelijke reden was waarom dat is gebeurd.
Wat grappig babootje wie weet haha! Succes! Ik ga morgen toch een 2e x bij de 3jarige kijken en een 2e x bij die van gister. Ben erg benieuwd ga nu vooral goed kijken naar gedrag aan de hand met wandelen/poetsen dat heb ik nog niet gedaan + nog x kijken hoe mijn gevoel erbij is.
Jammer zeg Boemel, wat goed dat je toch maar hebt laten keuren, ook was het "pas" 7 maanden geleden..... mag ik uit interesse vragen hoe je het hebt geregeld met de keuringskosten?