Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 17:31

Jodym het zijn toch allemaal nieuwe ervaringen buiten, in het begin is het ook heel veel wat ze zien, maar als ze eenmaal vertrouwen hebben en weten hoe ze zich moeten gedragen wordt het steeds makkelijker. :j

Malik gaat lekker met longeren, ook nog fftjes dubbele lijnen gedaan maar ik ga volgende keer toch maar fftjes met singel proberen, dat gaat wat makkelijker.

Afbeelding

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 18:39

Hier voorlopig even braaf op het wachtbankje.....

Gisteren met Gentle naar de kliniek geweest en wat ik al dacht werd dus de waarheid, hij heeft op beide voorbenen dunne zolen ;(

Afgelopen vrijdag heeft mijn smid hem al op een ijzer gezet en daar verbeterde hij wel iets op maar niet voldoende dus zondag contact opgenomen met mijn da (zo fijn dat ik die gewoon altijd kan contacteren) en gister moesten we dus naar de kliniek komen zodat ze uit kon gaan verdoven.

Eerst buigproeven gedaan en daar kwam uit dat hij toch echt LV niet goed was, onderin verdoofd en daarop verbeterde hij voor 80% wat dus aan de ene kant een opluchting was en aan de andere kant sloeg de schrik me wel even om mn hart want onderin de hoef zit het hoefbeen en hoefkatrol dus ik was er niet helemaal gerust op..... RX foto's gemaakt en daaruit bleek dat er niets mis is met zijn hoefbeen of hoefkatrol ( *\%/* ) maar dat zijn zool echt dun is.

RV ook meteen op de foto gezet en ook die bleek te dun, beide zitten op 6 of 7mm te zitten en dat is dus erg dun (normaal (en dan ligt het ook nog aan het ras etc) is de dikte van de zool minimaal 5mm en maximaal 1,2cm) en dus bleek mijn gevoel weer spot on te zijn.

Nu 1 week novacam pijnstiller/ontstekingsremmer want zijn linkerhoef is echt warm tegenover de andere hoeven en 2 weken rust waarbij mijn DA me met KLEM zei: en je gaat NIET eerder kijken naar hoe hij loopt! Uhm...... NEE!!! Ik zeg 2 weken NIET kijken! Oke dan..... _O-

Hij loopt in stap nu iig al echt een heel stuk beter dan voordat hij een ijzer had en dat viel me vrijwel meteen op... eerst moest ik m nog net niet meeslepen uit de wei en nu loopt meneer vlotjes mee. as donderdag komt de smid weer terug om een lederen zooltje onder zijn voeten te leggen want hij mag nu echt geen kneuzingen oplopen. Waarschijnlijk is dat dus wat er wel gebeurd is en dat dan in combinatie met de bekapbeurt is voor hem de trigger geweest om onregelmatig/kreupel te gaan lopen.

Hij vond zn avontuur wel echt leuk, stond superbraaf stil en daar waar de meeste paarden toch echt wel om zouden schrikken wilde Gentle maar wat graag meehelpen :D

net aangekomen op de kliniek, zijn 1e keer in de behandelkamer
Afbeelding

Klaar voor vertrek
Afbeelding
Hey vrouwtje, die zijn leuk!!!
Afbeelding

Nu ga ik een poging wagen tot bijleespost (heb nu mn laptop op schoot dus dat werkt net iets makkelijker dan op mn telefoon!)

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 18:52

Knappe Malik!

Oei dunne zooltjes :(:) Wij kennen het klappen van de zweep. Afgelopen winter hebben we ruim 2 maanden aangemodderd met wat uiteindelijk dus ook een dunne zool bleek te zijn... -O-

En ja geef het inderdaad even. Bij Joy duurde het na het beslag een goede week boor ze verbetering liet zien.

:Z <3
Afbeelding
Afbeelding

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 19:18

Oei jeetje! Wij hebben ook last gehad van een dunne zool hier, maar bij ons was er wel al sprake van kneuzingen. Wij hebben uiteindelijk plakijzers eronder gedaan omdat ze ook al bijna geen hoefwand meer had, dus nagels zouden niet blijven zitten. Dat is ook pas na ruim een week verbeterd. Nu staat ze weer blootvoets en dat gaat heel goed. Haar hoeven mogen nog wel wat extra aangroeien voor we echt weer fatsoenlijk kunnen bekappen, maar ze loopt niet meer kreupel in ieder geval.

Wat een lieve foto's van Joy en Malik!

Ik vind persoonlijk een buitenbak fijner voor het beleren. Onze paarden horen in een binnenbak vanalles wat ze niet kunnen zien, waardoor ze wat schrikkeriger zijn. Onze buitenbak is omringd door velden, dus ze kunnen kilometers ver kijken waardoor ze ook minder op hun hoede hoeven te zijn voor die leeuw die uit de bosjes komt springen :+ Maar in de winter vervloek ik het gebrek aan een binnenbak wel _O-

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 19:27

Sorry als ik iemand vergeten ben! Ik heb mn best gedaan om op iedereen te reageren!

Pagina 111

Ik geef ook psyllium en geen zandwegkorrels oid.... Die brokjes klinken ook wel als een goed ideem ga daar ook maar eens naar kijken.

Sizzle, blijven knabstruppers zo klein? Ze zien er altijd zo groot uit vind ik :D

Vientje, blij met regen.... Al moet ik zeggen dat ik de regen ook wel fijn vond (eigenbelang, ik heb n dikke 1,5e week geleden mn voortuin opnieuw ingezaaid dus mn graszaadjes konden het hemelwater wel gebruiken ;) ).
Nieuwe auto las ik, cool! op naar veel veilige km's!
Ahh, die foto van baby Pinda <3

MirandaMalik, Malik die slobber maar niets vind en mee gaat lopen smijten.... dan heeft t vrij weinig nut om dat te geven :) Gentle doet gelukkig n moord voor zn (warme) slobber maaltijd al zit hij daarna tot in zn oren vol maar dat neem ik dan maar voor lief....

Goldenarrow, Prazani gaat ook al zo goed! Leuk he als je bijna de radartjes hoort draaien :D
Mama ook al zo goed bezig!

Pagina 112:

Mirandamalik: WAUW, die foto is GAAF!!!!

Phuddle: hier ook geen standaard supplementen al moet ik zeggen dat ik dat vanaf nu mss wel moet gaan doen omdat Gentle natuurlijk nu wel met die dunne zolen zit en ik hem daar wel zo goed als ik kan mee wil ondersteunen (nog aan het zoeken naar een geschikt supplement want wil niet alleen aan de biotine omdat daar vaak als vulmiddel suiker toe word gevoegd en ik ben daar geen fan van).

Vientje: Pinda aan de dressuurproeven..... Ziet er al goed uit! En dat miepen is helemaal geen miepen joh, dat is je paard de bochten doorl*llen ;) doe ik onbewust dus ook :D

Estell_ wat een knapperd heb jij zeg! Maar dus ook wat pech las ik ;(

CalipsoLover (zie zo vaak CL langskomen en dan moet ik altijd even goed kijken om te zien wie ze bedoelen.... handig dat we beide dezelde hoodletters in gebruik hebben :D ), Knappe Marie! Ze loopt echt lekker aan de longe..... zo te zien krijgt ze steeds meer kracht en dat maakt haar zweefmoment ook beter.

Sizzle: Ben benieuwd naar de filmpjes!

PSvanLot: De jouwe ziet iig genoeg als je veel met ze buiten werkt.... Hier kies ik voor de binnenbak maar dat is meer omdat onze buitenbak net helemaal opnieuw gemaakt is en het machine waarmee de staleigenaar de bak vlak wil trekken kapot is dus mogen we er nog niet in. Zodra die klaar is ga ik ook met Gentle buiten aan de slag. Onze buitenbak ligt aan een zandpas waar nu regelmatig een traktor overheen rijdt dus goede training :D
Even over die dunne mest: Gentle had dat vorig jaar ook en ik heb er echt van alles aan gedaan om dat weg te krijgen maar niets hielp (pro en pre biotica, gisten, andere speciale middeltjes etc) en het toen maar gewoon gelaten... Hij is in Januari op training gegaan en sinds dien heeft hij helemaal geen dunne mest of teveel mestvocht meer gehad (hij had echt heel veel mestvocht!) dus ik denk dat het vanzelf ook over kan gaan.

estell_, hoe is het nu met je 3 jarige? Knie alweer beter?

Froukje, die smid zou ik ook wat gedaan hebben zeg! Wat n K opmerking _-:(

Myrthee_, fijn dat je beide dames zo braaf waren! Sommige lijken idd haast wel zadelmak geboren te zijn :D

Pagina 113:

fransje, heerlijk een paard die siësta houdt <3

Sizzle, hihi, de knor en snurk modus zit er dus wel op :D best raar hé als ze zo braaf zijn, overal langsaf lopen en dan toch ineens iets zien waardoor ze even in de argh! wat is dat modus gaan...

Mrs_Midnight, Zo zit ik nu ook.... probeer ook alles te onthouden en te reageren maar vergeet vaak meer dan de helft en voel me dan ook wel schuldig (vandaar dus nu mijn lange bijleespost :D )
Tim naar de tandarts geweest, fijn dat hij zcih zo goed heeft gedragen! Is ook altijd maar de vraag.... En spannend vinden mag wel zolang ze maar erbij blijven en luisteren, is ook best spannend als er ineens iemand zomaar in je mond kijkt en erin werkt.

Granoek, wat een gave foto van Duke!!! Wat een heerschap is dat toch! Maar ben wel fan van je knapperds!
Oops, hij had er dus zin in ;)
Dikzak valt best mee! Hij is gewoon goed gevuld ;)

xXutopiaXx JA! op je knapperd! Wat gaaf!!!

Noisy,Fijn dat Rudi alles zo goed oppakt onder het zadel! Ik moet echt een keer bij jullie komen kijken (incl camera ;) ). Rudi die aan het jagen is en daardoor even uit de groep gezet is..... dat is minder maar wel begrijpelijk.... Hopelijk mag hij weer snel terug bij zijn vriendjes en is de rust wedergekeerd.

Fransje23, mooi zadel!

Pagina 114 (Yes! Ben weer bijgelezen _/-\o_ )

MirandaMalik, knappe Malik!

Gimme_Joy, dunne zolen zijn vervelend... Gelukkig zijn we er wel snel bij maar toch....
Slapende Joy <3 heerlijk als je er zo bij kan gaan liggen! Ik zie Gentle niet veel liggen in de wei maar als hij op stal ligt kan ik er ook zo heerlijk tegenaan gaan liggen.
goldenarrow, toch lijk je steeds meer te horen dat paarden dunne zolen ontwikkelen.... Mijn smid heeft het ijzer helemaal aangepast en komt dus donderdag terug om er nog een zooltje tussen te leggen omdat Gentle dus nu echt geen kneuzingen erbij kan gebruiken.

En nu heb ik vierkante ogen dus ga ik weer terug in de meeleeshoek _O-

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 20:33

@cubalibre. He wat balen zeg. Maar wat is ie braaf bij de alpaca!

Joy lekker aan het slapen :z

Hier net gehoord dat mijn ‘wandelmaatje’ zaterdag van stal vertrekt.
Echt balen, had mezelf net zo dapper dat ik echt wilde doorzetten nu om straks toch een blokje om te kunnen. Hopelijk kan ik iemand anders vinden

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:10

Zal ook even netjes reageren :o Op de tablet dus kans op gekke autocorrectie...

Mrs_M, hopelijk is hij nu wormenvrij!
Altijd fijn er niet teveel aan het gebit hoeft gebeuren.
Bitloos opperen kan prima :j

Granoek, gave foto's. Krachtpatser en dan met die wolken! En het is belachelijk als je niet mag eten terwijl het overal om je heen is!
Beetje beweging is goed tegen de vetjes!

xxU *\o/* *\o/*

Heerlijk die foto's van slapende paarden! Lekker languit!

MM, Malik is lekker aan het werk zo!

CL, fijn dat je nu de oorzaak weet. Is ook makkelijk op te lossen met een ijzer.
Je hoort het vaker tegenwoordig dunne zolen.
Nu zit er in quarter natuurlijk veel Engels volbloed en dat over het algemeen zijn wel paarden met relatief snel gevoelige voeten.
Kijk hem eens kijken naar die alpaca's
Stoere bijleespost!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:27

Bij ons kwam het van het weven. Heel gek, want het kwam uit het niks ineens (extreem) opzetten, terwijl er niks veranderd was qua stalbeleid/paarden/plekje in de kudde/voer of wat dan ook. Als we haar vast hadden staan dan bleef ze doodstil staan, maar je kan haar moeilijk de hele nacht vastknopen. Alleen buiten laten gaat ook niet, want dan gaat ze buiten heen en weer rennen. Nu met het mooie weer blijven ze eigenlijk allemaal buiten staan, dus doet ze het niet meer. En nu we bezig moeten in de rijbak moet ze een paar keer per week even een paar uur naar binnen. Ze staat nu in een andere stal (die opgepot is) tussen 2 rustige kuddegenootjes in en ze lijkt nu het grootste deel van de tijd rustig te staan. Alleen als 1 van die twee maatjes weg wordt gehaald begint ze weer, maar dan zet ik haar gewoon preventief vast. De andere paarden boeien haar niet, als ik met Prazani weg loop geeft ze er niks om. Heel vreemd allemaal in ieder geval, maar bij ons was de oorzaak wel heel duidelijk in ieder geval (de oplossing daarentegen := )

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:41

Afbeelding

:D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 22:34

Oh nee, omgewaaid!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 22:48

Sizzle schreef:
Oh nee, omgewaaid!

Tja, vlakbij de kust waait het altijd!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 22:52

Ohh gelukkig dat je er al achter bent wat er met Gentle is CL! En dat het dit is.. even niet heel prettig voor hem, maar gelukkig wel op te lossen! En wát een bijleespost!!! :oo

Wat een heerlijke foto's van jullie samen Gimme_Joy

Jammer dat je wandelmaatje weggaat Jodym...

Lekkere foto fransje :D Mooie borstkas zo :D

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 07:24

Wat balen van die dunne zolen CL, gelukkig ben je er wel snel achter gekomen.

Fransje, ik moest gelijk denken aan de grote meneer kaktus show, de 3e ronde, gevaar! :') "Dood! Spelende vrouw, wat heb je nu geleerd?" ik ben oud, ik weet het :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 07:47

Gelukkig zijn het ‚maar‘ dunne zolen, al is het toch balen. Hopelijk gaat hij snel weer rad. Ik heb in Januarie ook in de kliniek gestaan voor foto‘s omdat ze alsmaar niet zuiver tot ronduit kreupel was, ook in de paddock. Er was echt niets te zien behalve dat ze gevoelig liep. Ze concludeerde toen of groeipijn of de zool. Aangezien ze totaal niet op de tang reageerde zijn we van groeipijn uitgegaan. Er is nu inderdaad niets meer van te zien en de vreemde gang is weg. Ben toch blij dat ik de foto‘s gemaakt heb stelt een stuk gerust.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 08:00

Hier ook totaal niet gereageerd op de tang maar ik triggerde omdat Jill sowieso aan 1 kant en dunne zool had en dus herkende ik een beetje de symptomen...

Maar ja, buigproef was echt slecht dus toen hij na het laag verdoven 80% verbeterde werd ik wel even misselijk want pas geleden hebben we dus het paard van mijn vriendin in moeten laten slapen en die was eerst wisselend kreupel (Gentle dus ook, eerst rv, daarna lv) en bleek dus hoefkatrol ontsteking te hebben gradatie 3 tegen 4 aan en die kon nooit meer pijnvrij of rad lopen.

Na alle ellende die ik of zelf of direct in mijn omgeving meegemaakt heb met beenwerk van paarden ben ik wel echt heel voorzichtig geworden. Dat is echt niet altijd fijn maar toch blij dat ik wel zo snel trigger en n superfijne da heb die eigenlijk dag en nacht bereikbaar is...

Maar goed, gelukkig zijn het idd maar dunne zolen en ergens was dat dus ook precies wat ik dacht... nu heeft hij geen vakantie :) en ook dat heeft hij wel even verdiend

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 08:33

Whoa Cuba Libre wat een bijleespost!! Hulde! En wat baen van de dunne zolen, alhoewel er op zich natuurlijk wel prima mee om te gaan is is het toch even schrikken en niet fijn. Gentle is wel ook heel stoer geweest zo te zien!
Zalig he GimmeJoy, als je zo tegen ze aan kan liggen.
Omgewaaid paard :')

Hier even een dipje. Tim doet alles maar een beetje naar zijn willetje, en ik weet niet goed wat ik nu niet goed doe. Het clicker borstelen ging in de aanleerfase helemaal prima, maar nu loopt hij tussendoor gewoon weg, en dan komt hj terug want ja, dan krijgt hij snoep. Of althans, dat denkt hij, omdat ik hem in het begin beloonde als hij naar me toe kwam. En nu weet ik dus niet meer hoe ik dát er weer uit moet krijgen. hij heeft vaak een andere interpretatie dan andere paarden, en dus moet ik steeds weer iets nieuws bedenken en daar ben ik dus echt best heel slecht in. En dan in combi met maandelijkse hormonen zie ik het ineens helemaal niet meer zitten....

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:47

Wat een power heeft Duke zo Granoek :wow: Gaaf hoor! Goeie oefening inderdaad :))

Timmie weer een stralende glimlach na de tandarts :D

Hier ook een dikkie hoor, Pinda wordt speklap := Ze moet meer aan het werk of minder eten, maar beide zijn nu niet echt een optie. Maar goed, met die weinige beetjes regen is het gras gauw op dus dan lost het zich vanzelf op.

Dije voor het eerst onder het zadel *\o/* Mijlpaal! Ziet er goed uit, het wordt inderdaad meteen al een hele vent!

Overal neergestorte walvissen heerlijk languit snurkend :)) :z (zo noemen wij languit snurkende paarden, niks persoonlijks :') )

Wat balen dat het in de groep niet heel lekker gaan Noisy, vervelend dat het wat zoeken is. Hopelijk lost dat zich op wanneer de nieuwe wat meer op zijn plek is! Paarden kunnen zo naar zijn soms onderling -O-

Jaaaa het zadel is er Fransje! *\o/* Veel heerlijk zittende rijkilometers gewenst :D Joya is inderdaad enorm breed zeg, wow!

Malik is lekker ontspannen zo met longeren :j :)

Pfoe wat een bijleespost CL, petje af :wow: Opluchting dat er niks ernstigs is en dat het alleen maar dunne zolen zijn! Daar kun je gelukkig wat mee :) Ook prettig om nu dan even alles goed doorgelicht te hebben, straks met een gerust hart aan de slag. Hij staat er iig op zijn gemakkie bij op de kliniek, heel braaf :D

Wat balen dat je wandelmaatje weggaat Jodym -O-

Omgewaaid paard op de foto _O- Inderdaad echt de Kaktus show net! :))

Wat vervelend van jullie dip Mrs Midnight :(:) Ik kan me helemaal indenken dat het frustrerend is! Timmie is best een bijdehand dier dacht ik toch? Kan het zijn dat jij niet proactief en consequent genoeg bent, waardoor hij te weinig leiding krijgt? Het beeld komt nl best overeen met hoe Pinda en ik met regelmaat even vast draaien, en wanneer instructrice dan meekijkt blijkt dat ik zeg maar een paar minuten eerder al ongemerkt de leiding verlies. Dan nemen ze heel stiekem het geleidelijk aan over en dan lijkt het alsof ze "ineens" hun eigen ding gaan doen wanneer ze alles binnengehengeld hebben aan leiderschap. Hier helpt het iig als iemand van buitenaf mij bewust maakt van wat er gebeurt. Jullie hadden ook les met grondwerk/clickeren toch? Hopelijk gauw weer wat zonnigere uitkijk, heel vervelend om zo in een dip te zitten :(:)

Wij hadden gisteren les, dat was even weer een reality check := Met name op het stukje longeren vooraf, een feestende Pinda omdat ik muts :+ En dat werkt dan door in mijn eerste stukje onder het zadel, dus ik moet echt nog veel proactiever met haar aan het werk ook vanaf de grond. Maar wel goed geholpen en weer mooi wat stappen gezet, we kunnen weer verder puzzelen :)

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:08

Vientje ja dat vraag ik me dus af, zit hem daar de kneep? Hij is vre-se-lijk bijdehand, ontzettend snelle leerling en ik ben inderdaad bang dat ik hem niet genoeg uitdaging bied. Maar zonder hem echt aan het werk te zetten weet ik gewoonweg niet hoe ik hem dan moet challengen, en in het clickeren snap ik denk ik niet goed hoe ik het goed af moet bouwen. Tenminste, dat is de conclusie die ik hieruit trek, anders zou het wel gewoon goed gaan. Binnen het clickeren hebben ze uiteindelijk natuurlijk altijd de keus of ze met je willen werken, en is het dan de keus dat hij niet wil werken (op dat moment) of neemt hij de leiding over?
Ik zal eens een duidelijk filmpje ofzo gaan zoeken om te kijken waar het mis gaat.
Oh ja, die les muts, leuk mens enzo, maar ze heeft alles te koop staan (huis) omdat ze naar Drenthe wil verhuizen. Ergens houd dat mij tegen om met haar verder te gaan, ik bedoel, warom nu iets opbouwen als dat straks toch weer anders loopt.

En fijn dat je zo veel aan je lessen hebt! Op een bepaald punt worden het automatismes en heb je geen les meer nodig ;-)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:18

Kanppe Malik!

CL, veel sterkte -O- Gelukkig valt het mee en is het geen peesblessure bijvoorbeeld, dan zit je vaker toch nog verder van huis. En ja ik moet toch ook altijd 2x kijken op wie ze het nu hebben :') Denk dat ik zelfs al een keer heb gereageerd op iets dat eigenlijk voor jou bedoelt was _O-

Zalig die Joy <3

Ah wat jammer Jodym! Je vindt vast wel iemand anders.

Ja, Pinda blijft natuurlijk een jong paard. Soms worden we iets te enthousiast over onze jonkies :D Kan gebeuren!

Hier ook weer een baaldag. Ik had zondag normaal les met Marie, maar die had mijn lesgeefster last minute afgebeld dus ben ik zelf met haar aan de slag gegaan. Nu had ik normaal vandaag ook les, belt ze weer af... -O- Maar nu sta ik al terug bijna 2 weken stil met Marie, terwijl zij echt aangeeft verder te kunnen. Zeker nu ze zowel mentaal als lichamelijk aangegeven heeft dat de knopjes er op staan na haar maand rust. Volgende week komt dus ook de zadelpasser maar dan moet ik er ook even op en had dus berekend dat ik er in die tussentijd zeker nog 3-4x ging opzitten. Ja ik heb er sinds haar rust gewoon nog niet opgezeten. Ik twijfel dus om nu gewoon op zoek te gaan naar een andere lesgeefster al dan niet tijdelijk, want dit is nu de derde keer in 3 weken tijd.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:12

Dat is wel heel erg slorig Calipso, of ze moet met een bijzonder goede reden afbellen.

Ben je al echt met haar aan het rijden of heb je er alleen nog maar er op gezeten? Mocht dat laatste zo zijn dan zou ik de zadelmaker wat later zetten, die kan natuurlijk geen goed oordeel vellen als dat moet aan de hand van een paard waar je eigenlijk niet mee kunt rijden.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:13

Naam maar veranderd.... was altijd CubaLibre maar die merrie is allang verkocht en waarschijnlijk dood ondertussen.

Dus vanaf nu ga ik door het leven als Paint_Lover :)

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:53

Ooh CalipsoL dat is zo vervelend! Ik heb ook ooit zo'n instructrice gehad, en steeds op het laatste moment. Misschien even bespreken met haar? MIsschien heeft ze niet door hoe vervelend jij het vind?
Paint lover, klinkt heel anders dan CubaLibre :')
Gisteren alleen maar getutteld met tim en dat beviel ons beiden erg goed. Kreeg met een berichtje van een stalgenootje, of ik interesse heb in haar ijslanderzadel. Vanavond maar eens kijken hoe het op Tim ligt, ben bang dat het wat te groot gaat zijn maar goed, niet geschoten is altijd mis.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-20 14:21

Mijn WiFi is eindelijk gemaakt dus ik lees straks op pc even terug bij met live commentaren haha

Even alvast een ego post, Duke staat harrrtstikke kreupel. Wellicht een trap gekregen oid, linksvoor is nu helemaal gezwollen en hij buigt hem niet
Afbeelding

Gisteren al binnen gehaald, vanmorgen de DA terug gebeld en ik wacht nog steeds op een seintje dat hij komt

Afbeelding

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:40

Calipso was ook mijn eerste pony, is ook al lang dood := Zou beter ook maar eens veranderen maar ben er aan gewend geraakt.

Nu gaat het rijden echt beginnen. Stap nu voorlopig enkel met haar, maar was nu dus de afgelopen 2 weken de bedoeling dat ik echt met haar ging draven en rijden, en dat is dus niet meer gebeurd. De zadelpasser afzeggen zie ik niet zo zitten, had het namelijk ook met nog iemand afgesproken voor die dag en dat we de visite zouden delen. Maar ja als ik echt niet kan rijden dan zit er volgens mij gewoon niks anders op? Mijn lesgeefster zit niet zo lekker in d'r vel, wil er ook niet te veel in detail over treden, en snap het ergens wel. Maar voor mij is het gewoon oervervelend, zeker omdat het iedere keer zo last minute is...

Ik zie het wow. Arme Duke :(:) Hopelijk valt het mee, ga je een foto/echo laten maken?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:44

Dat is heel vervelend Calipso, misschien kun je met haar tot een andere, voorlopige, oplossing komen?