Hier voorlopig even braaf op het wachtbankje.....
Gisteren met Gentle naar de kliniek geweest en wat ik al dacht werd dus de waarheid, hij heeft op beide voorbenen dunne zolen
Afgelopen vrijdag heeft mijn smid hem al op een ijzer gezet en daar verbeterde hij wel iets op maar niet voldoende dus zondag contact opgenomen met mijn da (zo fijn dat ik die gewoon altijd kan contacteren) en gister moesten we dus naar de kliniek komen zodat ze uit kon gaan verdoven.
Eerst buigproeven gedaan en daar kwam uit dat hij toch echt LV niet goed was, onderin verdoofd en daarop verbeterde hij voor 80% wat dus aan de ene kant een opluchting was en aan de andere kant sloeg de schrik me wel even om mn hart want onderin de hoef zit het hoefbeen en hoefkatrol dus ik was er niet helemaal gerust op..... RX foto's gemaakt en daaruit bleek dat er niets mis is met zijn hoefbeen of hoefkatrol (
) maar dat zijn zool echt dun is.
RV ook meteen op de foto gezet en ook die bleek te dun, beide zitten op 6 of 7mm te zitten en dat is dus erg dun (normaal (en dan ligt het ook nog aan het ras etc) is de dikte van de zool minimaal 5mm en maximaal 1,2cm) en dus bleek mijn gevoel weer spot on te zijn.
Nu 1 week novacam pijnstiller/ontstekingsremmer want zijn linkerhoef is echt warm tegenover de andere hoeven en 2 weken rust waarbij mijn DA me met KLEM zei: en je gaat NIET eerder kijken naar hoe hij loopt! Uhm...... NEE!!! Ik zeg 2 weken NIET kijken! Oke dan.....
Hij loopt in stap nu iig al echt een heel stuk beter dan voordat hij een ijzer had en dat viel me vrijwel meteen op... eerst moest ik m nog net niet meeslepen uit de wei en nu loopt meneer vlotjes mee. as donderdag komt de smid weer terug om een lederen zooltje onder zijn voeten te leggen want hij mag nu echt geen kneuzingen oplopen. Waarschijnlijk is dat dus wat er wel gebeurd is en dat dan in combinatie met de bekapbeurt is voor hem de trigger geweest om onregelmatig/kreupel te gaan lopen.
Hij vond zn avontuur wel echt leuk, stond superbraaf stil en daar waar de meeste paarden toch echt wel om zouden schrikken wilde Gentle maar wat graag meehelpen 
net aangekomen op de kliniek, zijn 1e keer in de behandelkamer

Klaar voor vertrek

Hey vrouwtje, die zijn leuk!!!

Nu ga ik een poging wagen tot bijleespost (heb nu mn laptop op schoot dus dat werkt net iets makkelijker dan op mn telefoon!)