Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 11:48

Wat heerlijk Linda! Achterhand lijkt ook al aardig geactiveerd. Ziet er echt mega netjes uit!

Lily ziet er relaxt uit joh! Mijn bak heeft overigens ook twee openingen die niet dicht kunnen. Tot nu toe geen last van gehad. Ik dacht, soms moet je dingen ook maar gewoon proberen en kijken waar het schip strand.

Arme malik! Was ie daarna wel weer ontspannen?
Oei, die kopstoten komen mij bekend voor. Kan ze indd ook missen als kiespijn. Van de week had ik bijna een tand door mijn lip :=

Welkom jodyn!

Bij mij in vijfhuizen zijn er trouwens heel erg weinig vliegen en dazen. Begrijp er niks van. Heb mijn vliegenkap nog niet op gehad. Ben wel al een tijdje opzoek naar een vliegendeken die goed past, maar dat lijkt een onmogelijke opgave.

Hilana en ik zijn gister met de buurvrouw naar het meertje geweest. Was heerlijk! En ook echt genieten dat ze nu binnen een halve minuut op de vrachtwagen/trailer staat.
Afbeelding

Én eerder deze week ons eerste echte ritje met zadel. Ze heeft nog totaal geen balans, maar ze is zo relaxt. Met aandraven is het net een duikboot haha! Ging vandaag overigens al een heel stuk beter. Wel een beetje jammer dat madame elke mogelijkheid aangrijpt om te snoepen langs de bakrand ~~}>
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MirandaMalik

Berichten: 9909
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 12:39

Linda, er zijn veel foto's van z rijders die er minder goed uitzien dan dit! :D

Remark, wat heerlijk zeg in het water en supermakkelijk dat ze zo de trailer op gaat. :j
Het rijden ziet er ook goed uit!
Malik is wel een typische arabier wat dat betreft, ze kunnen zich druk maken met veel bombarie maar gaan daarna weer verder alsof er niks gebeurd is, dat is erg prettig.

Pfff we hebben klein kruiskruid op de wei dus zijn een paar uur op de wei bezig geweest..nu ff bijkomen want het was al flink zonnig.

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 14:38

Nou dat is dan wel fijn! Niets lastiger dan een paard die spanning niet kan laten afvloeien.

Balen van dat kruid! Echt een rotwerkje he.

linda2008

Berichten: 4269
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 15:25

Remark, heerlijk in dat water! En dat zijn toch fantastische eerste stappen! :D super goed!!

Miranda, dat pittige karakter zou niets voor mij zijn, maar inderdaad wel super fijn dat die spanning dan ook weer zo verdwenen is.
En bedankt voor je mega compliment :D wat lief! :)

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 06:54

Ja buitenbak ging redelijk. Met mij er naast was ze heel braaf. Alleen werd ze behoorlijk onzeker van, maar was nu alleen om uit te stappen nadat ze in de longeercirkel had gewerkt.

Remark wat gaat Hilana goed en de duikboot actie is zo grappig. Ze moet als het ware zichzelf nog even aan slingeren. Maar foto’s zien er erg prettig uit. Ik sta trouwens super dicht bij je in de buurt, in Vogelenzang.

Verder vandaag een grote grote dag. Ik ga voor het eerst op Lily rijden!!!! AHHHHHH. Helemaal hyper hierzo!

linda2008

Berichten: 4269
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 07:48

Wauw wat leuk! Succes! En geniet er van :D

fransje23

Berichten: 15468
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 08:32

Lily_Fee schreef:
Verder vandaag een grote grote dag. Ik ga voor het eerst op Lily rijden!!!! AHHHHHH. Helemaal hyper hierzo!



Gaaf! Veel plezier, is toch een bijzonder moment!

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 15:29

Aaaah, wat leuk! Veel plezier en geniet ervan. Heb je iemand om het op beeld vast te leggen?

Toevallig dat je zo vlakbij staat! Op welke stal sta je?

Jodym

Berichten: 4938
Geregistreerd: 19-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 15:49

Goed fotootje:
Had gehoopt dat ie wat groter zou worden maar hij blijft een beetje steken -O- :+
Naam is Tiësto
Afbeelding

Wel aan’t dubben wanneer je gaat starten met hulpteugels bij ‘t longeren....

linda2008

Berichten: 4269
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 18:10

Jodym, kont staat wel vrij hoog, dat kán duiden op nog een komende groeispurt (hoewel het bij sommige ook zo kan blijven natuurlijk).
Hulpteugels met longeren ben ik nu pas aan het introduceren, nu ze 6 weken onder het zadel beleerd is. Vóór beleren vind ik zelf niet prettig :n

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 21:25

Lastig jodyn, maar wellicht groeit ie nog wat. Zou mij niet verbazen gezien hij nog overbouwd is. Longeren met hulpteugels doe ik eigenlijk niet. Ben nu wel aan het starten met dubbele lijnen. Dat vind ik zelf prettiger voor het paard.

Ik ben vandaag voor het eerst alleen een eind wezen wandelen. Wel ernaast hoor. Kan ze alvast een beetje wennen. Hopelijk kunnen we dan uiteindelijk met ze tweeën op pad. Ze was echt super braaf, alweer! <3 tuurlijk wel kijken af en toe aandraven, maar wel zonder moeite weer terug naar stap. Ook op commando draven ging top. Ze bleef mooi naast mij. Ik ben helemaal blij :D
Afbeelding

Hoe is het bij de rest? Alles zal wel stil liggen na die warme dagen?

Isabel_k

Berichten: 4775
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 21:41

Wat fijn!

Ik doe inderdaad helemaal niets, maar lees wel trouw mee. :D

Vandaag had ik een kreupele-verveelde-paarden training gedaan. Mijn merrie heeft namelijk hoefbevangenheid dus allebei in de lappenmand. In die periode zijn ze verrassend close geworden. Grappig, want eerst vonden ze elkaar niets.


Afbeelding

En nog een foto met het verschil in mijn paarden. Joep staat zo ongeveer in mij omdat hij mee wil doen en Rims staat op de achtergrond te wachten. Ouder en wijzer. :')

Afbeelding

fransje23

Berichten: 15468
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 22:37

Volgens mij is die nog in de groei,Jodym!

Hulpteugels gebruik ik niet meer. Wil straks wel met dubbele lijnen aan de slag.

Fijn dat het wandelen goed ging, Remark! Fijn als ze leren om gewoon mee op pad te gaan.

Dat zit ook niet mee, Isabel_k! Twee in de lappenmand :(:)

Wij mogen voorlopig niet echt wat doen, wond moet eerst goed genezen zijn. Gaat gelukkig wel erg voorspoedig! Vrijdag kunnen de hechtingen eruit.

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 12:29

TADAAAAA

Het was fantastisch!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 17:30

Hangt die hoepel nou achter zijn oor Isabel? :')

Goed nieuws fransje!

Aaaaah wat leuk Lilly_fee, plezier straalt er vanaf!

Isabel_k

Berichten: 4775
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 17:34

Je straalt helemaal op Lilly <3

Ja. :') De hoepel is zijn speelgoed. Meestal gaat hij er leuk mee gooien, maar nu sloeg hij alleen maar mijn fjord en heb ik hem maar om zijn oor gedaan. _O-

MirandaMalik

Berichten: 9909
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 18:24

Wat goed op Lilly, je kijkt heeel blij! :D

Oh Isabel nu fjordy ook nog bevangen...ze begrijpen elkaar nu wel, allebei kneuzen.. :(:)

Fransje, wel super dat de wond goed geneest!

Remark, wat braaf!
Malik wilde in het begin niet draven, ging hij harder stappen.. :')
Maar nu heeft het j het helemaal uitgevonden en we waren vandaag met de fiets heeeel snel bij de wei. :D

Jodym, leuk paard is Tiėsto!
Inderdaad kan hij nog best veel groeien, is altijd een verrassing!
Wij gebruiken ook geen beoordelingen ziet, je kan je paard met stemcommando goed leren ontspannen en dat dwingen werkt meestal veel te hard in.
Met dubbele lijnen kan wel leuk zijn.

Linda, Malik heeft niet bepaald een pittig karakter, hij is juist heel rustig!
Maar wel expressief, je ziet precies in welke mood hij is.
En hij laat alles duidelijk zien.
Je kan hem wel makkelijk wakker krijgen maar dan blijft hij wel handelbaar.
Dat is heel prettig werken.

Gisteravond een groter rondje gefietst, flink aangevallen door muggen maar hij was braaf.

Afbeelding

Jodym

Berichten: 4938
Geregistreerd: 19-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 18:37

Oh wat leuk! Eindelijk te paard!

Wat een pech, 2 paarden in de lappenmand

Remark lekker stuk gewandeld! Knap! Ik durf t niet

Thanks voor het advies! Dubbele longe heb ik indd; oefen ik het sturen vast mee...

fransje23

Berichten: 15468
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 18:55

Yeah Lily *\o/* *\o/* {:}

Wat een blije foto's! Je straalt echt! :j

Fijn dat het fietsen zo goed gaat, Miranda!

Dat vind ik altijd fijn met de wat hetere en gevoelige paarden zoals arabieren, Engels volbloed, draver maar ook mij Spanjaard. Ze kunnen heet worden en snel reageren op dingen maar blijven handelbaar,.
Mijn ervaring is dat de meer koudbloedige types minder snel reageren maar als ze eenmaal, gaan ze ook echt en dan puur op kracht.

Joya is nu echt niet blij als ik de wond behandel, lukt mij ook niet alleen, ze draait en staat geen seconde stil. Maar ze wordt niet boos en zodra ik klaar ben is ze ook zo weer "geland" blijft er niet in hangen. Dat is wel erg fijn :j

Isabel_k

Berichten: 4775
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 18:59

Wat jij noemt over volbloeden en koudbloeden herken ik ook wel ja. Mijn fjord is heel moeilijk echt aan het schrikken te maken. Ze is ook heel erg onverschrokken. Maar als ze eenmaal schrikt, stopt ze ook niet meer. :+ Al is dat in de afgelopen 8 jaar maar 2 keer gebeurd. En ik heb echt geen doetje. Ze is zelfs op 23 jarige leeftijd nog een vreselijk spook :')

Joep schrikt vaak, meer en sneller. Maar als hij schrikt is het vaak ook wel klaar. Tot hij in paniek modus gaat, dan is het echt over.

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 19:19

Even excuses hier neerpennen, ik volg niet meer echt maar hou het niet goed bij := Het is super druk hier op werk en als ik tijd heb om te reageren dan heb ik al zoveel gemist dat ik me bijna schaam voor de lengte van mijn bericht :')
Ik ga dus vooral even kwijlen bij jullie foto's tot de zomer voorbij is en veel 'oooh' en 'aaaah' :+
Ik ben er over een paar maanden weer :)

MirandaMalik

Berichten: 9909
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 21:35

Tjeez ik zie nu hele rare dingen in mijn vorige bericht staan, ik had al een aantal dingen aangepast maar 'beoordelingen ziet' betekent bijzetteugels.. :+

Granoek, jammer dat je geen tijd hebt, maar ja, misschien later weer! :))

Mijn shet heeft juist heel veel temperament en kan zich ook heel sterk maken, precies de verkeerde eigenschappen. _O-

linda2008

Berichten: 4269
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 06:10

Haha granoek een kort tussendoor berichtje mag ook hoor ;)

Lily, wauw wat goed!!! Leuk ook dat er foto’s zijn! :D

Miranda, ja oke als ze zo duidelijk zijn is dat wel fijn :j
Hihi dan is het maar goed dat je shet niet de pony is waar je veilig op wilt gaan rijden ;) :P

Hmm wat fransje zegt herken ik ook wel... koudbloeden gaat iets minder vaak/snel “af” maar áls ze gaan, gaan ze zeker op kracht... :=
Raika kan lekker eigenwijs zijn, gelukkig wel werkwillig en snel lerend, maar als ze geen zin heeft om de trailer op te gaan dan verblikt of verbloosd ze niet. Als ik dan boos word denderd ze op pure kracht naar achter en laat mij direct weten dat ik daar niets mee bereik. En als ze schrikt zet ze inderdaad wel gewoon die lekkere speknek er op := en nu heb ik ook nog de pech dat ze nog niet zo nuchter is als gehoopt :o
Maar gister hebben we aan de hand buiten uitgestapt en ging het gelukkig weer een keertje goed <3

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 12:20

linda2008: Een weekje vakantie kan eens deugd doen! :D Ondertussen hebben ze lekker tijd om alles te verwerken. :j Ik merk dat het bij de mijne ook goed doet wanneer ze iets nieuws geleerd heeft. Dit een weekje laten rusten en dan doet ze het zoveel beter.

Remark: Prijs je gelukkig dat er weinig insecten zitten. :')
Heerlijk zeg, genieten in dat meertje met dit weer! <3 Fijn ook dat ze zo vlot meegaat! :D
Die duikbootfoto... :D

MirandaFuego: Ik herken Aliaa in de beschrijving van Malik! Heel expressief, maar doodeerlijk. Enkel dat wakker krijgen, dat klopt hier niet. :') Aliaa is een tamzak, ik had me een volbloed Akhal Teke best pittiger ingebeeld. _O-
Maar Aliaa blijft inderdaad ook goed hanteerbaar bij panieksituaties. Ze zal nooit gaan trekken aan het touw en blijft netjes bij mij.

Lily_Fee: Super zeg! :D Jullie stralen! *\o/*

Jodym: Leuk zeg! :D Aangezien hij zo overbouwd is, zou het me niet verbazen mocht die nog wat de hoogte in gaan. :j
Zelf gaat mijn voorkeur uit naar longeren met dubbele lijnen ipv hulpteugels (niet dat ik er handig in ben hoor). Maar ik merk dat mijn jonge merrie het soms nog moeilijk heeft met haar balans, vooral in galop, en hun dan vastzetten vind ik geen prettig idee. :=

Isabel_k: Jij hebt toch twee clowns op stal in plaats van paarden denk ik. :') Leuk stel zo, alleen jammer van die stomme lappenmand... _-:(

fransje23: Hoe gaat het momenteel met de wond? Houden de hechtingen het wat?
Ze zal er wel last van hebben bij het verzorgen. :(:) Wel erg fijn dat ze niet boos blijft! Zo jammer dat je hun niet kan laten begrijpen dat het voor hun eigen goed is. :(

Granoek: Geen probleem hoor, we zien je wel vanzelf terug verschijnen! :D
Succes met de drukte... :=

Bijzonder dat van de koudbloeden, ik heb zelf geen ervaring met die rassen, maar hoorde vaak dat ze bomproof zijn. Maar het lijkt me ook niet bepaald fijn dat wanneer ze wel ontploffen, ze er volledig en met alle kracht voor gaan. :+

Ik denk dat ik vanavond nog eens op Aliaa ga rijden (tenzij de plannen weer veranderen). Ik kijk ernaar uit! *\o/*

MirandaMalik

Berichten: 9909
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 14:37

Linda, de shet heb ik wel beleerd, hij was de pony voor mijn dochter maar hij is te adhd... Ik heb hem ook voor de kar beleerd maar vind het te gevaarlijk met hem. :=
Raika is ook nog jong, als ze wat meer gezien heeft wordt ze vanzelf ook rustiger. :j

Aliaa heeft het showknopje vast ook wel, je moet het alleen nog vinden! :D
Maar niet vanavond.. :+
Veel plezier!

Er staan bij Malik twee driejarigen die ze aan het beleren zijn met (strakke ) bijzet, één en al spanning en problemen, ik kan er niet naar kijken.. :o