Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Monique1963 schreef:Ik heb nog een leuke tinker voor je Pien
Monique1963 schreef:Yep. Eigenlijk heb ik op Polie nooit echt verre tochten kunnen maken. Ik heb altijd gevoeld dat ze kwetsbaarder gebouwd is als Hercule en altijd super voorzichtig met haar gedaan. Dus mijn zadeltassen, heb ik op haar maar 1x of zo gebruikt hier. Dus ik ga voor een jongere merrie merens waar ik tochten op kan maken, die braaf is en waar ik alleen mee kan rijden paar keer per week.Ga je dan weer kijken naar een Merens?
Sintara schreef:Haal traantje weg....... erg lief Sintara, het is zo verschrikkelijk zonde. Polie was toen ze bij mij kwam echt moeilijk en een enorme bibberaar (nieuwe naam die we haar deze week hebben gegeven toen ze vanuit de achtertuin naar voren spoot met verbaasde Hercule achter zich aan, daar er een brommer passeerdeZo in je verhalen klinkt ze als een geweldig paardje. Hercule ook natuurlijk, maar ik heb iets met die verhalen over Polie.
Lindsey_99 schreef:Monique1963 schreef:Ik heb nog een leuke tinker voor je Pien
En toch is het niet eens zo'n raar idee...het zou best kunnen dat Pien anders omgaat met Callas, en dat ze daardoor weer een hoop opsteekt. (Callas he...voor alle duidelijkheid![]()
)
pien_2010 schreef:Monique1963 schreef:Yep. Eigenlijk heb ik op Polie nooit echt verre tochten kunnen maken. Ik heb altijd gevoeld dat ze kwetsbaarder gebouwd is als Hercule en altijd super voorzichtig met haar gedaan. Dus mijn zadeltassen, heb ik op haar maar 1x of zo gebruikt hier. Dus ik ga voor een jongere merrie merens waar ik tochten op kan maken, die braaf is en waar ik alleen mee kan rijden paar keer per week.Ga je dan weer kijken naar een Merens?Sintara schreef:Haal traantje weg....... erg lief Sintara, het is zo verschrikkelijk zonde. Polie was toen ze bij mij kwam echt moeilijk en een enorme bibberaar (nieuwe naam die we haar deze week hebben gegeven toen ze vanuit de achtertuin naar voren spoot met verbaasde Hercule achter zich aan, daar er een brommer passeerdeZo in je verhalen klinkt ze als een geweldig paardje. Hercule ook natuurlijk, maar ik heb iets met die verhalen over Polie.en tot stilstand kwam in mijn opengesperde troostende armen) en ze is zo braaf geworden, zo lief. Echt dood en dood zonde want ze was een super paardje om te rijden, met super gangen en geweldig voor mijn rug en wilde altijd werken. Zo'n fijn paardje krijg ik nooit meer.
Maar de volgende zit hopelijk als het om het karakter gaat, tussen Polie en Hercule in. Want ik ben 60 jaar en ik ben paar keer zo hard gesmakt van Polie. Die kon zich in galop van schrik 180 graden om draaien. Dus ik ben af en toe echt gelanceerd en daar ben ik nu te oud voor. Dus we hopen dat de volgende wat braver zal zijn en we zoeken dus ook een wat ouder paardje als Polie indertijd was. Wel zie ik op tegen het begin, want een merens heeft echt 1 à 2 jaar nodig voordat ze kind aan huis zijn. Maar als je daar doorheen bent heb je een vriend of vriendin voor het leven. Dus hopelijk lukt het om een 3de keer een vriend of vriendin voor het leven te krijgen.
Maar ik heb veel verdriet want Polie kan erg slecht zijn op dit moment, het wisselt enorm. Het is luxe verdriet (kijk alleen maar op Bokt, al die jonge mensen die zo vreselijk ziek zijn→ dat is echt verdriet), maar het woord euthanasie is al paar keer langs gekomen afgelopen week![]()
Een ijslander kan niet in Zuid Frankrijk. Daar is het veel en veels te heet voor. Ik vind ze ook tof en heb voor Hercule gezocht naar een IJslander, maar ik vond ze te duur.
Je beschrijving van "de vuilnisbak" die lief moet zijn én gezond, klinkt goed Mo. Het gaat echt wel lukken.
Ellen schreef:Wat zou het leuk zijn als jij over je zoektocht en de eerste jaren met de merens een vervolg topic zou bijhouden! Ook jij schrijft heel fijn.
Monique1963 schreef:Hello ben k weer, Pien, bedoel je met euthanaseren dat je Polie wilt laten inslapen? Omdat ze pijn heeft of begrijp ik nu alles verkeerd?
Monique1963 schreef:Yep, dat zie je hier ook. Nu ze uit het drukke Nederland zijn, geen prikkels meer hebben, zie je dat zelfs Hercule af en toe mijnheertje bibber wordt die achter mevrouw Bibber (met een hoofdletter hé!) aan rent. Soms doet hij dit een beetje verbaasd, zo van "tja, mijn vrouw schiet in de Bibber modus, dus bibber ik maar mee", soms is hij ook mijnheer bibber. Hercule bibberde nooit in Nederland.Wat denken jullie? Zou het kunnen dat ze na lang niet blootgesteld te zijn aan mensen dingen, nu dingen opnieuw ineens eng kan vinden?
pien_2010 schreef:dat we wel eens veel eerder afscheid van Polie moeten nemen, hetzij doordat we haar wellicht een keer vinden
Monique1963 schreef:Ze is kreupel, maar meer en meer krijg ik het idee dat er van binnen meer aan de hand is dat wellicht te maken heeft met haar lymfesysteem, afvoeren van afvalstoffen. Maandag gaat onze natuurkundige eens echt goed met haar aan de gang. Een dierenarts kan hier niets mee, maar ik hoop dat zij een structurele oplossing kan vinden voor wat Polie aan ondersteuning nodig heeft.Wat verdrietig voor jullie. Maar wat bedoel je met een keer vinden? Ik dacht dat ze kreupel was, of heeft ze een ziekte waar ze zomaar aan kan overlijden?