Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mirjamalvaro schreef:Wat een stilte, niemand aan het trainen met dit benauwde weer?
Lanoca schreef:@Jillaroo, even een vraagje wbt sb, plakt zij naar jouw idee dus aan de buiten hoefslag? Hoe vaak wend jij af van de lange zijde? Rijd jij zo nu en dan een grote volte bij C, dan een grote volte bij B en dan bij A. Rijd jij mooi door de hoeken, of doet zij die zelf?
Ter voorbereiding van sb en buiging kan je ook een volte halvebaan rijden bij iedere letter die je tegen komt. Dus, C, M, B, F, A . Je kunt SB op de tweede hoefslag rijden of op de centerlijn. Je kunt op de centerlijn afwenden en op een korte of lange diagonaal SB rijden. Dus volgt het paard jouw uitnodiging tot buiging en komt het naar binnen van de hoefslag, waar jij dan kunt zeggen: nu niet verder naar voren maar opzij graag terwijl de spier aan de buitenkant stabiel en dik blijft en de binnen kant los en hol? Hoe stabiel is jouw eigen lichaam, jij moet in jouw lichaam ook draaien en een zekere spanning opwekken en vasthouden. Dus als het paard moet buigen, moet jij het een as vormen om omheen te buigen, als je meelift werk je de buiging tegen. Met die energie moet je de SB rijden, dat zegt Rien volgens mij ook wel. Ik hoop dat dit helpt.
pol013 schreef:Deze laatste toevoeging aan de dressage pro movement is mij wel echt uit het hard gegrepen.