Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 13:23

Lamarxhorse Veronia is mijn eerste "echte" Groninger en ik ben tot nu toe enorm te spreken over het ras. Van wat ik op de keuringen heb gezien, de vader van Veronia thuis heb bezocht en de ervaringen van mensen met Groningers, zijn het hele evenwichtige fijne paarden.

puppy1128 Ik denk dat het inderdaad heel verstandig is om naar het paard te kijken hoor, om goed te bepalen wanneer je er daadwerkelijk op gaat zitten. Het hangt er bij mij helemaal vanaf hoe ze volgend jaar rond deze tijd is, maar ik vind al het voorbereidend werk ook al erg leuk en ook dat is leerzaam voor ze. Wat een boefje is die van jou, zomaar over de omheining springen? Veronia had daar vorig jaar ook nog wel een handje van, maar gelukkig dit jaar (nog) niet meegemaakt. Ik hoop ook dat ze een beetje verstandiger is geworden nu :). Tot nu toe gaat het nog goed op het nieuwe stuk wei? Wel een mooie plek zo aan zee zeg!

RenskeW wat leuk, met je paard fietsen! Ik doe dat niet, maar normaal gesproken loop ik wel met twee paarden tegelijk bij de weg als ik ze naar de wei breng of ophaal. (nu even niet ivm herstellen van mijn rug trouwens). Ze zijn dat zo gewend en het scheelt dat ik dan niet tig keer heen en weer hoef te lopen met ze :)

farahdiba46 ik heb een spierwit ponietje, die eigenlijk bont was. Mensen kijken me altijd heel vreemd aan als ik dat zeg :D. Ze is zwartbont-schimmel en inmiddels helemaal wit dus van het bonte is niks meer te zien. Zij staat nu bij de hengst (panterbonte appaloosa) en ik ben HEEL benieuwd wat voor kleur veulentje daar straks uit gaat komen! Dit is haar:
Afbeelding

en dit is haar lover:
Afbeelding

Lekker bezig Kabayo! En spannend, eerste fotomeeting. Show je de resultaten wel even? Ik ben op zoek naar een kaptoom. Als mijn rug straks beter is, dan wil ik richting het najaar nu en dan de longeerlijn eraan gaan knopen. Kan ze daar mooi een beetje aan wennen alvast. Volgend jaar zomer naar de keuring dus dan wil ik er wel al een beetje bespiering op hebben.

Fennadev ook al aan het oefenen aan de longe, leuk! Ik gebruik in de dagelijkse omgang ook veel vaste stemcommando's en die kent ze al heel goed, dat scheelt een heleboel!

Over kleuren gesproken... Ik ben dat mens met die vossen. Mijn eerste paard was vos, haar zoon was vos, haar dochter was vos, haar kleindochter (dat is Veronia) is vos. Nou dan hebben we nog een vos shetlander ook :D. Alleen soms wijk ik even af van de standaard, ik heb ook een donkerbruine gehad en een grote schimmel. En nu sinds een half jaar bovenstaand mini-schimmeltje dus.

_Reneee wat een stoere pony is dat! Echt een leukerd <3

Nou ik heb ook nieuws. Veronia is officieel zadelmak hoor :+
Grapje natuurlijk (nou ja aan haar gedrag te merken ook weer niet), maar mijn bijrijdster had vanmorgen op Veronia's moeder gereden en toen ze klaar was hebben we het zadel maar eens op Veronia geparkeerd. Die vond het helemaal prima, boeide haar totaal niet! Wel een mooi gezicht, staat haar al goed toch? :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_Reneee

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 13:53

Oh die hengst <3 Ik hou van stippels. Ben benieuwd wat er uitkomt! Ooit wil ik ook een veulen van mijn hengstje, benieuwd of ie z'n stippels doorfokt.

Knappe Veronia! Wat zijn ze allemaal toch makkelijk hier hè. Zal binnenkort eens kijken wat Miles van een zadel vindt. Hij zal er zijn tanden wel inzetten :+

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 16:41

Zadel staat haar heel goed, en wat een vreselijk schattige kleintjes heb je <3

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 17:04

missy had vanmiddag haar tweewekelijkse "les". (Dat is longeren, met hoofdstel in en longeersingel om of wandelen of een schriktraining. Ze deed het weer erg goed de lieve meid en vind het erg leuk :j

Evven een beenfoto van Mis, ze is niet echt heel rank hoor er zitten echt wel stevige tinkerbenen onder (gelukkig niet met zoveel haar maar bescheiden flosjes)

Afbeelding

Afbeelding

En na het werk weer lekker het land op (het weer is deze week zo lekker en stabiel datze in de nacht ook op het land blijven, in het weekend wordt het 30 graden of meer schijnt het dus dan haal ik ze naar de paddock/stal. Daar is veel schaduw en met zulke temperaturen vind ik dat wel nodig.

na het werk weer lekker het land op. Tante heeft haar zeer neutrale nieuwe jurk aan :D

Afbeelding

kaylee0803

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 23:27

Hoi allemaal!
Vandaag is Kingston gecastreerd in de kliniek. Hij moest er al vroeg zijn en hij zou 's avonds weer naar huis mogen. Hij heeft zich de hele dag keurig gedragen! Al ging het trailerladen in de ochtend niet erg soepel.. :') Ik had gevraagd of ik erbij mocht zijn op de operatiekamer en dat mocht! De castratie is vlotjes verlopen en hij lag lekker te snurken :=
Het bijkomen duurde wel een poosje, want hij was echt helemaal van de kaart! Hij lag badend in een plas bloed, hij was zeiknat van het zweten en zijn tong hing op half 7. 8)7
Toen hij eenmaal opgestaan was kwam ik erachter dat hij hevig aan het bloeden was.. Ik heb snel de artsen die hem geholpen hebben erbij gehaald en die hebben de wond uitgespoeld op de poetsplaats om te zien waar de bloeding vandaan kwam. De chirurg zei dat het foute boel was en dat hij zo snel mogelijk terug naar de OK moest, waarschijnlijk zelfs op de tafel. Hij was net een beetje bij gekomen, moest hij wéér onder narcose. Ik had het echt met hem te doen! Ik werd weggestuurd, maar ik kon gelukkig nog door een raampje gluren! Uiteindelijk hebben ze het bloeden weten te stelpen, maar helaas moet hij nu wel een paar dagen in de kliniek blijven ter observatie en zodat ze hem iedere dag antibiotica kunnen geven. Zo vervelend om je paard hinnikend achter te moeten laten :(

Ik heb een instagram account aangemaakt en daar een aantal foto's en filmpjes op gezet van vandaag:

Horse.kingston

Gelukkig is hij nu in goede handen en ik kom hem gewoon iedere dag opzoeken en een mandje fruit plus een heleboel knuffels brengen! :(:) Y;(
Afbeelding

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 23:38

Och jeetje kaylee wat een drama! Ja vreselijk zeg! Hinnekent achterlaten! Ik voelde
me toen ook zo schuldig! Ook dat je zelf al ziet hier klopt iets niet. Ik had bij Lamar zn castratie ook echt buikpijn! Komt vast allemaal goed!

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 23:41

Wat vreselijk...ach gos die foto ook :(

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 23:45

Oh jakkes Kaylee, hopelijk voelt hij zich snel beter. Ik kan me voorstellen hoe rot dat moet voelen voor je.

kaylee0803

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 23:52

Sorry ik zag dat het account op privé stond! Jullie kunnen nu wel de foto's en video's bekijken.

Ja echt verschrikkelijk! Hij vond zichzelf ook heeel zielig %) :')

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 07:05

achjee arme Kingston. :(:)
Gelukkig is hij daar wel in goede handen.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 09:18

Aaah wat een drama Kaylee. Doe je het op de kliniek geeft het nog ellende. Hopelijk knapt hij snel op. En hij is inderdaad in goede handen, dat is ook fijn.

Een dag uit het leven van Miles :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 09:44

Och arme Kingston! :(:) Dat snoetje van hem ook.. ik snap dat het moeilijk is om hem zo achter te moeten laten..

Veronia ziet er echt super uit! Zadel staat haar ook goed, wat gaat dat allemaal makkelijk bij jullie paardjes zeg! :D

Die foto's van Miles.. wat een heerlijk paard :))
Volgens mij is het geen moment saai met hem haha.

Ik ga vanavond nog even langs Jack. Op het moment druk bezig met verhuizen, dus ik heb helaas niet zo veel tijd :(

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 12:12

Miles is een heerlijk ondeugd zo te zien! Wat een leukerd!

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 15:24

Murosch haha nee over de sloot of gewoon zwemmend door de sloot. Tot nu toe deed ie het alleen als een van zijn vriendinnetjes weg gingen die hij niet echt kon missen.. Maar hij vond het land niet groot genoeg en het gras was aan de andere kant natuurlijk veel lekkerder. _O-

Leuk dekje zeg! staat ook wel leuk! :D

farahdiba46, zo dat kan je idd wel een jurk noemen. Wel een super mooie kleur blauw! :D

Kaylee, awh arm peerd. :(:)
Hopelijk knapt ie snel op!

Renee, haha dat halster.. Dat doet een van mijn honden altijd met zijn tuig als we die om willen doen. Heel irritant maar ergens ook wel grappig. En af en toe tref ik op het land een paard aan die van alles met een halster voor elkaar krijgt, heel bijzonder. :')

Hier gister weer een klein stukje gelopen. Hij hangt heel erg aan de fjord en de fjord kan hem ook niet missen. Dat was dus echt heel leuk.. Ik dacht even dat ik een brulaap had ofzo.. Man man man, hij kan hard hinniken zeg, zeker als hij het recht in mijn oor doet.
Na een klein stukje weer terug gelopen, van het weekend misschien naar het strand.. Moet even kijken. Als het echt strand weer is ga ik een andere dag, weekend + mooi weer is natuurlijk druk op het strand. :P

Vandaag weer even kort heen gegaan.. Nouja, dat was de bedoeling. Meneer lag heerlijk te slapen en ik ging natuurlijk bij hem zitten. Hij legde voor het eerst zijn hoofd bij mij op schoot. Zo'n heerlijk gevoel! <3
Afbeelding
Afbeelding

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 16:07

Oh was de fjord verkocht? Das wel een nadeel als je op een handelsstal staat, je hebt geen langdurig stabiele kudde dan lijkt me.

*wat een lieve foto zo met zijn hoofd op je schoot :j

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 16:13

Kaylee, gaat het al wat beter met Kingston? Zo blijkt maar weer dat een relatief eenvoudige ingreep ook gevaarlijk kan zijn.....

veel mensen doen er lacherig om zo van haha zijn ballen eraf, heb dat nooit begrepen, elke ingreep bij een dier vind ik eng (en niet onterecht blijkt maar weer uit jouw verhaal :( gelukkig was hij op de klieniek.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 17:16

Nee de fjord zal niet verkocht worden, die is al 34 jaar. Loopt heel af en toe nog mee met stapritjes aan de hand en wordt af en toe gebruikt als poetspony. Ze hebben namelijk ook paarden die niet weggaan. Hopelijk als ik naar het strand ga dan zijn Elano en ik eerder uit het zicht.. Want hij hinnikt terug als mevrouw hinnikt. Als ze niet zo zou hinniken was er niet veel aan de hand.

Nouja, ik kan ook constant doem-denken over alles, maar ik weet van mijzelf dat ik daar alleen maar van ga stressen met het gevolg dat ik niet meer kan slapen. Dus dan maar gewoon proberen er om te lachen. Een paard hengst houden zonder (eventuele) toekomst als dekhengst, vind ik het nou ook niet echt.. Zeker de hengsten die doodleuk 24/7 op een stal staat en constant paarden voorbij ziet komen doordat zij wel naar buiten mogen, bijvoorbeeld.. :=
Elano heeft enorm veel geluk dat hij gewoon op een mega land mag staan.. Als hij nergens kon staan waar die lekker naar buiten mocht, dan had ik hem ook niet gekocht. Ik ga ook geen paard kopen om 1 keer in de maand langs te gaan.. :n

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-17 17:59

Ach jeetje Kaylee wat een schrik.

Er komen weer mooie foto's voorbij

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 19:07

Heftig zeg Kaylee, arme Winston.. Gelukkig was je op de kliniek en konden ze snel ingrijpen. Hopelijk is hij snel weer het mannetje!

Miles is een pretletter zeg!

Veronia is wel heel volwassen ineens met dat zadel.

Zag nog meer leuke foto's voorbij komen.

Het leven van mijn jonkie bestaat nu uit gras eten, rondje rennen en lekker luieren en slapen.

Wordt nu wel echt een beetje paard, niets veulenachtigs meer te ontdekken

Afbeelding

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 20:59

Het zijn nu echt pubers hè. Net als die van mij ook nog lekker overbouwd haha. Bij Miles scheelt het tussen zijn schoft en kont gewoon 8 centimeter :7 Hij heeft vast gehoord dat hij westernpaard wordt haha.

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 21:09

Wat gaan jullie snel := Heerlijk weer en leuke foto's allemaal *-:)

Zelf vandaag ook nog wat plaatjes geschoten. Wat ben ik toch blij met haar <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:33

Nrj, wat een plaatje!

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 04:16

farahdiba46 schreef:
Nrj, wat een plaatje!

Dank je :o

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 10:17

@Fran, heeft die van jou nou zo'n korte staart of is ie gewoon zo groot dat de staart groei het niet kan bijhouden? :P

@Nrj, oh wauw! Mooi kleurtje zo! :D

[ITP] Toverbal Elano, onze eerste half jaar samen!

Hier een topic gemaakt. Precies een half jaar geleden werd hij gebracht! <3

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 15:16

puppy1128 schreef:
Nee de fjord zal niet verkocht worden, die is al 34 jaar. Loopt heel af en toe nog mee met stapritjes aan de hand en wordt af en toe gebruikt als poetspony. Ze hebben namelijk ook paarden die niet weggaan. Hopelijk als ik naar het strand ga dan zijn Elano en ik eerder uit het zicht.. Want hij hinnikt terug als mevrouw hinnikt. Als ze niet zo zou hinniken was er niet veel aan de hand.

Nouja, ik kan ook constant doem-denken over alles, maar ik weet van mijzelf dat ik daar alleen maar van ga stressen met het gevolg dat ik niet meer kan slapen. Dus dan maar gewoon proberen er om te lachen. Een paard hengst houden zonder (eventuele) toekomst als dekhengst, vind ik het nou ook niet echt.. Zeker de hengsten die doodleuk 24/7 op een stal staat en constant paarden voorbij ziet komen doordat zij wel naar buiten mogen, bijvoorbeeld.. :=
Elano heeft enorm veel geluk dat hij gewoon op een mega land mag staan.. Als hij nergens kon staan waar die lekker naar buiten mocht, dan had ik hem ook niet gekocht. Ik ga ook geen paard kopen om 1 keer in de maand langs te gaan.. :n

Oh, dat is fijn dat ze blijft :j