de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pradadaan

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:34

Ik bedoelde het niet al te letterlijk ;)
Gewoon meer dat het wat mij betreft 3 maanden duurt voordat we een drafje doen, want ik heb toch de tijd :P

Hoe groot is grand? Hij ziet er al 'af' uit :j

Giv heeft vandaag weer even balkjes gelopen. Haha dat vind ze echt zo leuk! Ze had weer veel bekijks. Staart in de lucht en showen maar. *\o/*
Ze tikt ook echt geen balkje aan, al komt ze niet uit regelt ze het zo netjes dat het haar toch lukt (het ziet er niet uit want soms lijkt ze net een hert maar het lukt haar wel :') )
Ze was 7 maanden toen ze op deze stal kwam dus iedereen vind het ook erg leuk om haar zo te zien groeien :)

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:47

Oh zo haha! Ja, het is ook wel lekker om de tijd te hebben. Alles op zijn tijd :)

Ik heb geen idee hoe groot Grand is. Niet zo heel groot in ieder geval hoor. Ik hou niet van grote paarden dus dat komt helemaal goed uit :P Vind rond de 1.65 een mooi maatje. Ondanks dat ik zelf rond de 1.75 ben. Grand is flink rondgeribt dus dat scheelt ook wel. Heb een lange tijd een Haflinger van 1.50 bijgereden en dat vond ik heerlijk!

Leuk dat Giv balkjes lopen zo leuk vindt! Voor de mensen op je stal idd ook leuk om te zien hoe zij steeds ouder wordt :)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:03

Hier ook weer een update :D

Mijn 2011je komt over een kleine 2 weken weer thuis.
Afgelopen vrijdag heb ik er voor t eerst even op gezeten en ging allemaal super! *\o/*
Straks thuis lekker verder werken en lekker nog wat meer ervaring met van alles en nog wat op doen :D

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:12

Oh is hij niet zo groot? Giv is lang klein geweest voor haar leeftijd maar ondertussen is ze zeker 1,65 en zal ze de 1,70 wel gaan halen. Daar ben ik heel blij mee aangezien ik wel van de grote paarden ben :P
Prada is 1,66 en kleiner heb ik ze liever niet. Maar groter als 1,73 hoeft ook niet dus Giv gaat keurig in het midden eindigen :j

Ik krijg er nu wel zin in om straks mijn setjes te kunnen gebruiken :=

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:19

Ik heb vandaag de hardheid van onze bak even getest.. :+ Was gelukkig miscommunicatie tussen mijn vader en mij en niet Garola haar schuld. Daarna ging het supergoed, wie weet zit ik er binnenkort toch echt op! :D

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:20

Neuhh, ik schat 1.62 ofzo haha :P Maar hij toont wel groter hoor! Ze schatten hem vaak rond de 1.65 o.i.d.. Denk je dat ze idd nog veel gaat groeien? Als je van grote paarden houdt, komt dat idd goed uit :)) Grand zal denk ik ook nog wel wat cm's groeien maar denk niet dat hij nog 5 cm erbij krijgt. Ach, wat zie nou van die 1 of 2 cm denk ik dan haha :+

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 23:53

Oei Ketly, das minder leuk! Maar geen pijn gedaan dan?

Ik wou ook geen reuzenpaard meer :) denk dat de mijne ook rond de 1.65-1.67m is. Fijne maat voor mij :)

Vandaag thuis proef nog even gereden. Hij was iets 'tammer' dan normaal. Gisteren ook gereden en was wel vrij warm vandaag! Maar goed, toch even delen! (aan de poorten hupst hij soms over een felle lichtstraal :+ )
https://www.youtube.com/watch?v=kNy1vWQ11bs

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 00:10

Dat is lang geleden dat ik hier heb gelezen.... Iedereen is druk zo te zien! Heb de laatste 2 pagina's even gelezen. Ook leuke foto's weer!

Hier gaat het rijden vrij goed, ben het ondertussen heel erg gewend om er af te vallen :Y) meneer schrikt snel van alle veranderingen in omgeving, wat hij doet als hij schrikt is een noodstop maken. Vanwege dat ben ik er al een paar keer afgevallen. Andere keer met zijn benen vol tegen de hindernis aan en nam de balk mee... Na de sprong even flink bokken van joligheid. Jep, daar ging ik weer! Vanaf vandaag heb ik hem echt opgepakt. Het was eerst vooral oefenen in tempo en aan het been krijgen. Vandaag kon ik hem zo simpel en makkelijk afbuigen, heerlijk! Stap draf en zelfs galop, hij snapt het helemaal! Zal is kijken of iemand een foto kan maken als ik aan het rijden ben. Meneer is goed aangekomen, was altijd wel wat schraal maar dat begint nu goed bij te trekken. Verder dressuren we dus maar we springen ook zeker wel, dat is het uiteindelijke doel!

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 09:24

_clau_1991 schreef:
Neuhh, ik schat 1.62 ofzo haha :P Maar hij toont wel groter hoor! Ze schatten hem vaak rond de 1.65 o.i.d.. Denk je dat ze idd nog veel gaat groeien? Als je van grote paarden houdt, komt dat idd goed uit :)) Grand zal denk ik ook nog wel wat cm's groeien maar denk niet dat hij nog 5 cm erbij krijgt. Ach, wat zie nou van die 1 of 2 cm denk ik dan haha :+

Nou aangezien ze pas later echt is gaan groeien verwacht ik nog wel wat centimeters ja :P
Ze is best een laatbloeier (ook 1 van de redenen dat ik er nu pas op ga en niet eerder) en nu pas word ze een beetje 'af'. Prada is 1,66 en hun schoft is nu gelijk, maar Giv haar kont is alweer hoger. Ik verwacht dat ze deze zomer, als we spieren gaan opbouwen, weer erg gaat veranderen. :j

Ik weet niet of ik deze foto hier al eens gedeeld heb, maar dit is dus een jaar verschil (op die eerste foto moest ze dus 3 worden!! Dat is echt niet te zien.)

Afbeelding

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 09:53

Alize: op het beeld oogt hij niet tam. Eerder wat gespannen waardoor hij wat achter je been kruipt en vooraan er niet mooi doorheen is. Gewoon rustig km maken... ;)

Gisteren weer alleen op wandel geweest met Guapa. Doet ze echt graag, aan de lange teugel stappen en bij de mensen binnen gluren :P

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 12:43

Tnx Nathalie! En wat je zegt klopt inderdaad! Maar gelijk je zegt. Veel km's :)

Zo leuk zeg dat je zo kan gaan wandelen. Durf hier niet goed. Niet zo super om wandelen ook helaas.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 12:53

Alizeetje, leuk filmpje! Maar gek genoeg vond ik hem haast beter lopen in je topic die je toen op Bokt plaatste. Daar was hij veel minder tegen de hand, minder onrust en mooier aan het been naar voren. Ach, misschien Galant een wat mindere dag? Gewoon lekker oefenen weer, want jullie hebben al laten zien wat jullie kunnen!

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 13:04

Klopt hoor Picasso! Hij was gisteren iets minder ah been/iets minder fijn in het algemeen.
Wat wel ook een verschil maakt is dat ik hier mn proef wou rijden. Niet wachten of even een extra boogje om hem er beter door te krijgen. Die extra spanning moeten we er dus uit zien te krijgen!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 13:19

Ja, ik herken het heel erg hoor! Het trainen gaat heel fijn, maar hem door een proef heen loodsen is andere koek. Dat is ook de reden waarom ik hem in de B wil starten, dan heb je net even wat langer de tijd om hem fijn te krijgen. Maar je hebt nu weer een mooi puntje om aan te werken!

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 13:26

Inderdaad, veel km's maken en ik ga ook beginnen in het B. Zowel voor km's, het wennen aan de wedstrijden en omdat ik het ook heel leuk vind om helemaal vanaf het begin te beginnen. :)
En in het L komt er weer wijken bij wat ook voor extra spanning kan zorgen.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 13:30

Ja, klopt GerenGer, en in de B heb je mooie lange lijnen om iets te doen. Je hebt een halve baan om een overgang te maken, en dat creëert ook rust bij de jonkies.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 14:04

Hoi! ik kom mij ook melden in dit topic. Sinds 3 weken ben ik de trotse eigenaresse van Gadget!
Gadget is een 3,5 jarige vos merrie met de afstamming Uphill x Gibraldi x Burggraaf.

Ze was bij de fokker zadelmak gemaakt en is erg braaf in de omgang.

Ik heb haar toen ik haar net kreeg een paar keer gereden en ze is super braaf. Wel was ze heel onrustig met haar hoofd en daarom heb ik vorige week de tandarts laten komen. Dat was geen overbodige luxe. 3 melk voortanden, 2 wolfskiezen en 3 doppen.
Straks ga ik er voor het eerst weer op na een week. (Wish me luck) ..

Afgelopen week hebben wat schriktraining gedaan en in het bos gewandeld, alles deed ze super braaf en vond het leuk om te doen.

Hieronder een paar pics van mijn dame.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 14:11

Hee, ben je ook in dit topic IwanLuver, leuk! Welkom! :)

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 16:01

Leuk paard Iwanluver! Welkom!
Wow die tandjes waren inderdaad wel nodig dan.

Bij de mijne zijn er tandjes bovenaan aan het doorkomen. Lastig...

Ik zou ook de B starten moest ik tussen die proeven moeten kiezen. Maar ga hier de 4jaartjes rijden. Is dus ook de proef die ik ree.

Weer een beetje een lastig paardje vandaag. Beetje spanning en rug niet helemaal loslaten. Moeilijk. De paarden kunnen op mijn stalling trouwens nog steeds niet buiten... heel erg frustrerend. Paard loopt er lastig van. Kan het hem niet kwalijk nemen. Dat moet volgende winter toch absoluut anders... arm paard :(

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 16:43

Leuke merrie Iwanluver!

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 17:15

Thanks allemaal!!
Na een week heb ik er net weer voor het eerst opgezeten. Ze was super braaf!!
Ook heeft de tandarts behandeling echt wel geholpen, want ze was veel minder onrustig met haar hoofd.

Ook heb ik voor het eerst op het buiten terrein uitgestapt en dat ging ook super goed!

Nu de tanden en het zadel in orde zijn kunnen we echt aan de bak..

Voor nu zweef ik nog ff verder op de roze wolk! <3

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 18:23

Welkom, leuk paardje trouwens.
Vandaag is Chantal gestart met Gently. Hij vond het de eerste paar minuten best spannend met inrijden maar daarna ging het goed. Op naar de volgende bak en de ring in. Hij was super braaf. en zeeer let wel zeer voorwaarts. Maar lekker de hele proef kunnen uitrijden. Tweede proef niet gestart. Het kwartje was finaal op. Maar mooie punten. Eerste geworden met 192 punten.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 18:24

Top zeg Zirano! En verstandig dat ze de tweede proef niet hebben gestart, eerlijk tegenover het paard! :)

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 18:25

ja dat is toch ook het enige wat ja dan kunt doen. Zo braaf in de eerste dan denk ik dat je hem een tweede proef door moet rammen( zo sneu) Hij was echt op. je merkte gewoon met losstappen tussen de proeven in dat hij gewoon op was

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 18:26

Goed gehandeld dan! Maar gefeliciteerd met de punten, heel goed! :D