Een nieuw paard kopen deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Een nieuw paard kopen deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 16:45

Der wordt echt zomaar wat gevraagd voor paarden. Valt jullie dat ook op?
Een 8 jarige merrie van 168, recreatie gereden. Alle keuringen kk. 5000 euro...
Ben ik nu de enige die dat in deze tijden wel erg veel vind?

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 16:46

vonneke schreef:
Der wordt echt zomaar wat gevraagd voor paarden. Valt jullie dat ook op?
Een 8 jarige merrie van 168, recreatie gereden. Alle keuringen kk. 5000 euro...
Ben ik nu de enige die dat in deze tijden wel erg veel vind?

Euuh, dat vind ik inderdaad wel erg veel.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 16:47

Ligt aan het dier, 8 is nog niet oud en als ze de bewegingen en potenties heeft voor meer dan M. Maar ook predicaten zouden dr meer waard kunnen maken :D
Maar ik zal dr dan wel laten keuren voor ik dr te koop aan zou bieden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 16:47

Als je beetje rondkijkt kun je voor dat geld een 8 jarige kopen die je nog wat kan leren hihi

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:41

Was het hele weekeinde weg, zie net een hele rij PB's. Voor ik mij op weer een paasdiner stort even kort berichtje voor de liefhebbers want die willen natuurlijk zsm iets weten. (Ik zal iedereen zsm terug PB én natuurlijk). Heb mijn lesgeefster nog niet bereikt omdat ik in buitenland was. Alles onder voorbehoud want nogmaals ik heb haar zelf niet gesproken maar wel familielid: paard staat in provincie Groningen, prijs rond de 7000 euro. Ik ga haar morgen bellen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 18:10

InekeN schreef:
Was het hele weekeinde weg, zie net een hele rij PB's. Voor ik mij op weer een paasdiner stort even kort berichtje voor de liefhebbers want die willen natuurlijk zsm iets weten. (Ik zal iedereen zsm terug PB én natuurlijk). Heb mijn lesgeefster nog niet bereikt omdat ik in buitenland was. Alles onder voorbehoud want nogmaals ik heb haar zelf niet gesproken maar wel familielid: paard staat in provincie Groningen, prijs rond de 7000 euro. Ik ga haar morgen bellen!

* verkeerde quote

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 18:27

pfoe ik ben terug, en bont en blauw.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 18:27

Ojeeeeeee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 18:30

Dat klinkt niet goed.

nathalieD100

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 18:47

vonneke schreef:
Heel het topic doorgespit en ik denk een ideaal topic voor mij...

Mijn verhaal.

Een super fijne vierjarige groene Negro gekocht in juni vorig jaar. Helaas sinds januari van dit jaar met peesblessure. Staat sinds vorige week op de wei en krijgt tot eind juli de tijd om te genezen. Zo niet dan zal hij een enkele reis naar de slager begaan. Nog nooit zo'n fijnn, goed dier gehad met zo'n fijn karakter maar ook nog nooit zoveel pech gehad.
Eind juli klim ik erop en dan zullen we zien wat het brengt. Gelukkig het dier voor een jaar in de verzekering gegooid.

Nu ben ik dus langzaam aan het rondkijken naar een nieuw dier. Mag eigenlijk vanalles zijn. Een groene die nog nooit een halster gezien heeft tot een jaar of 6 waar niet teveel aan gesleuteld is. Mag eventueel een bemerking hebben welke niet een belemmering vormt voor de sport maar dan moet het wel kwalitatief een beter paard zijn.
Eventueel mag het ook een 10+ leerpaard zijn.

misschien dit wat voor je?
super mooi paard om te zien.
http://dieren.marktplaats.nl/paarden/54 ... nd=71&fs=1

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 18:55

Klinkt niet best welmoed, wat is er gebeurd?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 18:56

Hoihoi!

Ik lees altijd al mee, leuk om jullie ervaringen en paardjes te lezen/zien! In ieder geval gefeliciteerd iedereen die al een paard heeft gekocht. Gelukkig ging het bij mij snel, het eerste paard waarbij ik zelf wilde gaan kijken (in totaal het 3e paard) meteen gekocht! :D Toen ik 6 jaar geleden op zoek was naar een pony ging dat wel erg langzaam..

Jammer Welmoed_, maar hopelijk wel een leuk paardje?

Ik heb een vraagje. Ik wilde eigenlijk een manegepaard kopen die ik een tijd lang heb gereden toen ik paardloos was, waarna het een super leuk paard bleek. Maar de manege-eigenaar vroeg er €5000 voor..
Info over het paard:
- 16 jaar oud (ong. 1.62m hoog)
- geen correcte gangen (vooral door zijn galop moeite in parcours)
- nu weer vast in zijn lijf en altijd al last van stijfheid gehad
- heel wat keren kreupel geweest/overbelast
- al heel wat jaartjes manegepaard (beginnerslessen)
- geen potentie, na veel trainen heel misschien een L-parcours. Dressuur niet verder dan L2 gok ik.
- ras en afstamming onbekend, heeft wel ramshoofd, plat kruis, knieactie, brede nek
- kopschuw en chagrijnig in stal, bijt, als je hem op bepaalde plekken aanraakt bijv.
Maar bij mij (o wat klinkt dit penny) is dat veel minder na veel tijd en training met hem doorgebracht te hebben. Bij beginners is het een braaf paard in de dressuurlessen. Bij het springen en crossen echter niet, dit vindt hij erg leuk, net als ik. Ik heb gewoon echt een klik met dat beest, erg gek bedenk ik me nu, nu ik alles op een rijtje heb gezet haha! Zijn temperamente karakter staat mij aan, en daarbij gun ik hem echt gewoon zijn 'pensioen'.

€5000 is daar toch veel te duur voor? Wat zou een goede prijs zijn voor zoiets? Ik denk dat de eigenaar deze prijs heeft bedacht omdat ie ons budget wist, en omdat het een goed manegepaard is. Ons budget was 3 keer zo hoog namelijk, het bedrag dat hij samen met 'zijn' springruiter vroeg voor een springpaard die ik bijna heb gekocht. Mijn doel was namelijk internationaal.

Ben benieuwd wat jullie daarvan vinden!
Laatst bijgewerkt door Geryon op 09-04-12 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 18:56

Nathalie. Ik ben het vergeten te melden. Ik zoek een dressuurpaard :)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 18:58

welmoed__ schreef:
pfoe ik ben terug, en bont en blauw.

What happend?

nathalieD100

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 18:59

okee haha is niet echt dressuur he haha, en welke stokmaat en prijsklasse?

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:00

wat nou Welmoed?

Evelijn

@geryon Als het een goed manegepaard is, is het voor de manege-eigenaar ook die 5000 waard. Zolang hij nog niet echt met pensioen moet.. dan zal hij er 'teveel' voor vragen.

@welmoed... o jee.. bont en blauw dat is niet de bedoeling.

Anoniem

Ik snap je verhaal niet Geryon.... Je wilt internationaal maar vraagt om de verkoop van een 16 jarig manegepaard? Wat is je budget? 5 of 15?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:01

nathalieD100 schreef:
okee haha is niet echt dressuur he haha, en welke stokmaat en prijsklasse?

Prijs naar kwaliteit. Maar geen vierjarige van 20.000 euro bv. Liever een groene waar ik zelf het geld aan kan rijden.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:07

vonneke schreef:
Ik snap je verhaal niet Geryon.... Je wilt internationaal maar vraagt om de verkoop van een 16 jarig manegepaard? Wat is je budget? 5 of 15?

Toen ik mijn huidige paard nog niet had gekocht was mijn budget 15, dat wist hij. Ik heb nu al een springpaard. Maar ik ben nog steeds helemaal verzot op dat manegepaard en ik dacht voor misschien erbij, zonder doel, gewoon wat wedstrijdjes en recreatief. Ik heb dus ook niet bepaald een budget en zoek geen paard, die heb ik al gevonden voor dat doel. Snap je het? Dat doel enz. moet je gewoon even vergeten :p

@ evelijn: Bedankt voor je mening. Ik snap inderdaad wel wat je bedoelt ja. Zou erg jammer zijn! Mijn ouders willen dat niet uitgeven aan een manegepaard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:09

Ok. Dan is het beter te begrijpen. Als hij jou past zou ik hem aanschaffen.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:13

Ik vertelde vanochtend ja dat ik bij een paard zou gaan kijken vanmiddag?
Het paard waar ik voor kwam was een 7 jarige merrie die nog niet heel veel kon, leek eerst wel leuk (had wel een foei lelijke kop) maar na een tijdje rijden kwam ie toch omhoog, niet normaal. Heb er nog een kopstoot van gehad. Dat is hem dus zeg maar niet geworden

en daarna heb ik nog een paardje gereden een 5 jarige, kon ook nog niet heel veel en nog erg wankel en zoekend naar evenwicht als je er op zat. SUPER lief dier echt schaapmak en had toch wel een beetje een klik.
Sprongetjes mee gedaan en na een paar hoge(re) sprongtjes wou hij niet meer en op een gegeven moment ben ik er dus hard van afgevallen, vol op mijn stuitje. Ik was eventjes duizelig en misselijk maar daarna wel weer op gestapt, vertrouwde het paardje volkomen. Achteraf hoorde ik dat hij nog nooit had gesprongen onder de man en dat hij dus gewoon geen vertrouwen had.
Vond het echt een super leuk paardje, moet er nog wel even bij dat hij nog 100 kilo moest afvallen.
Helaas was de prijs te hoog en wil ik dan voor dat geld toch opzoek naar een ervarener paard.

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:14

Geryon voor een 16 jarig paard zonder potentie die nog geen wedstrijd heeft gelopen zou ik absoluut niet meer dan 1500-2000 voor betalen. Maar voor een manege eigenaar is zo'n dier heilig en dat is ook heel begrijpelijk. Heeft hij niet gewoon die absurde prijs genoemd omdat hij hem toch niet kwijt wil?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:20

Wat vervelend welmoed! Hopelijk morgen niet zo stijf als een hark!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:21

Nellekeee schreef:
Geryon voor een 16 jarig paard zonder potentie die nog geen wedstrijd heeft gelopen zou ik absoluut niet meer dan 1500-2000 voor betalen. Maar voor een manege eigenaar is zo'n dier heilig en dat is ook heel begrijpelijk. Heeft hij niet gewoon die absurde prijs genoemd omdat hij hem toch niet kwijt wil?

Dat denk ik inderdaad ook.