Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marion71

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 11:34

Ff gemist, Wreckh: hoe oud is het paard en wat heeft hij/zij inmiddels gelopen?

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 11:50

Spannend hoor nathe..

Ik ga vrijdag nog een keer kijken en als ik hem nog zo gaaf vind laten we hem keuren!

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 11:51

welke was het weer cath?

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 11:54

5 jarige, donkerbruine PRE hengst, 1.60 hoog. Papieren waren compleet, dat is ook wel fijn.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 13:14

@Moonprayer:
Val je op dure paarden of op een bepaalde kleur?
Ik vind dat er niets mis is met een vos hoor!
Je zegt in eerste instantie, dat je op dure paarden valt en hebt het daarna alleen maar over kleuren...

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 13:35

Hij is 6 en is eigenlijk nooit echt wat mee gedaan, dat is het zorgwekkendst. Maar we zien het wel. De klik is er, maar mocht blijken dat er toch pees problemen zijn, dan neem ik hem niet. Dan maar even luduvudu. Is niet anders.

S_Halley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 13:38

tita schreef:
Toen ik mijn paard van de trailer afhaalde zag ik een bult bij de spronggewricht.
Ik kwam nota bene net van de kliniek vandaan met 44 foto's.

We zijn terug gegaan een echo gemaakt waarschijnlijk is er in verleden iets gebeurd een soort kneuzing waar vocht omheen is gaan zitten. Dit gaat nooit weg en leeft een eigen leven.
Ik vind het inmiddels afschuwelijk bij mij is het een flinke bult in het kuiltje van de spronggewricht.

Nu heb ik een paard voor de sport.

Paard is goedgekeurd en prok...toch flinke gal, nu gaan we volgende week terug ander kliniek voor een SO en vanuit daar beslis ik wat er gaat gebeuren met het paard.
Voortaan laat ik een paard met een gal altijd staan nu had ik het niet gezien maar eigenlijk had ik het gelijk terug moeten brengen.
Overigens merrie loopt de merrie zeer zuiver.

Mensen die echt paarden voor de sport hebben. Die doen niet moeilijk over schoonheids foutje. Die weten wat dat soort dingen inhouden en die weten ook dat het enige wat telt, een paard is wat gruwelijk kan bewegen. Een galletje hier of daar is helemaal niet interresant.
Dus die mensen gaan gewoon aan de gang met hun paard.

Daar komt ook nog eens bij dat een paard vanwege een galletje niet afgekeurd wordt. Dat zou wat zijn zeg. Dan komt geen enkel ECHT sportpaard meer door de keuring.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 13:39

ja, ik vind vos inmiddels een super mooie kleur :P

en ja ik val ook op dure paarden, met een aparte kleur. :P
van die Portugese mannen bijvoorbeeld http://ranchcardoso.biz/Horses/Bloodlin ... _blood.jpg

maar ik weet dat ik heel erg veel plezier beleef aan een paard wat gewoon werkwillig is, en gewoon fijn kan bewegen. dus ik heb mijn zinnen niet gezet op een valk kleurige Lusitano hengst natuurlijk.
bovendien moet hij/zij uiteindelijk op een pensionstal komen te staan en lekker in een groepje de weide op kunnen.

ag ik moet er tegenaan lopen denk ik. iemand die echt met spoed van zijn/haar paardje af moet en dat hij daarom voor weinig geld weg kan.

@S_halley
wat dacht je van schieffels, word ook moeilijk over gedaan, maar ik denk opperbeste paarden die schieffels hadden/hebben als golfballen. lopen er geen pas minder om hoor.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 13:58

S_Halley schreef:
tita schreef:
Toen ik mijn paard van de trailer afhaalde zag ik een bult bij de spronggewricht.
Ik kwam nota bene net van de kliniek vandaan met 44 foto's.

We zijn terug gegaan een echo gemaakt waarschijnlijk is er in verleden iets gebeurd een soort kneuzing waar vocht omheen is gaan zitten. Dit gaat nooit weg en leeft een eigen leven.
Ik vind het inmiddels afschuwelijk bij mij is het een flinke bult in het kuiltje van de spronggewricht.

Nu heb ik een paard voor de sport.

Paard is goedgekeurd en prok...toch flinke gal, nu gaan we volgende week terug ander kliniek voor een SO en vanuit daar beslis ik wat er gaat gebeuren met het paard.
Voortaan laat ik een paard met een gal altijd staan nu had ik het niet gezien maar eigenlijk had ik het gelijk terug moeten brengen.
Overigens merrie loopt de merrie zeer zuiver.

Mensen die echt paarden voor de sport hebben. Die doen niet moeilijk over schoonheids foutje. Die weten wat dat soort dingen inhouden en die weten ook dat het enige wat telt, een paard is wat gruwelijk kan bewegen. Een galletje hier of daar is helemaal niet interresant.
Dus die mensen gaan gewoon aan de gang met hun paard.

Daar komt ook nog eens bij dat een paard vanwege een galletje niet afgekeurd wordt. Dat zou wat zijn zeg. Dan komt geen enkel ECHT sportpaard meer door de keuring.

Ligt er toch echt aan waardoor het galletje is ontstaan. Hoe het galletje is ontstaan is en hoe het galletje reageert tijdens de sport.Er komt meer bij kijken dan het woord galletje.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:00

Ik val idd ook op aparte kleuren en deze zijn vaak duurder. Ik vind vos ook mooi, vooral met veel wit. Maar deze arabo fries! WOW, wat een plaatje. Helemaal zwar met een witte kol. (Zo heet dat toch??)
Hij ziet er echt uit als mijn droompaardje!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:02

:D tis maar goed dat we verschillend zijn want een arbo-fries is in mijn ogen een waardeloze kruising.

S_Halley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:07

tita schreef:
Ligt er toch echt aan waardoor het galletje is ontstaan. Hoe het galletje is ontstaan is en hoe het galletje reageert tijdens de sport.Er komt meer bij kijken dan het woord galletje.

Nee. Er zijn gewoon foto's gemaakt als daar niks op te zien is wordt je paard gewoon goed gekeurd. Ongeacht galletjes en ongeacht waardoor ze zijn ontstaan.
Als je wil weten hoe galletjes in de sport reageren zul je wel eerst sport moeten rijden.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:09

:roll: jij zal het weten.

Galletje kan ook ontstaan door een oc/ ocd/ bolspat/ blessuren/ gescheurde spieren ed.
Galletje kan er voor zorgen dat een paard niet meer geschikt is voor bepaalde doeleinden.

Foto's zeggen geen ene flikker bij galletjes daar heb je dus echter wel een echo voor nodig een een galletje kan boel vergallen

S_Halley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:13

tita schreef:
:roll: jij zal het weten.

Galletje kan ook ontstaan door een oc/ ocd/ bolspat/ blessuren/ gescheurde spieren ed.
Galletje kan er voor zorgen dat een paard niet meer geschikt is voor bepaalde doeleinden.

Foto's zeggen geen ene flikker bij galletjes daar heb je dus echter wel een echo voor nodig een een galletje kan boel vergallen

Echo's hebben geen klap met foto's te maken. Hij wordt gewoon goedgekeurd dat het niet goedgenoeg voor jou is is weer een ander verhaal.

En inderdaad ik weet hoe keuringen werken ja :)

oc ocd zijn allemaal dingen die je gewoon op de foto kunt zien.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:16

@ S-halley tis al eerder gezegd in dit topic dat je je grote mond moet houden als je niet weet waar je over praat en dit geval heb je duidelijk geen flauw benul

Citaat:
Echo's hebben geen klap met foto's te maken

jammer dat je zo simpel redeneert ...zal voor je verduidelijker om een galletje goed te kunnen zien en te beoordelen waarop een paard zeker wel afgekeurd KAN worden is een echo voor nodig en geen foto

*oja ik ben klaar met jou maar dat snap je wel met jou communiceer ik niet meer *

S_Halley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:20

tita schreef:
@ S-halley tis al eerder gezegd in dit topic dat je je grote mond moet houden als je niet weet waar je over praat en dit geval heb je duidelijk geen flauw benul

Hahaha is dat gezegd? Heb je een quote je voor me? Blijkbaar raak ik een gevoelige plek. Maar net zoals jou verhaal, klopt wat je nu schrijft ook weer niet.

Een paard wordt niet afgekeurd op een galletje. Hij kan hooguit afgekeurd worden op de oorzaak van het galletje. En dan kun je me wel gaan schofferen daar krijg je geen gelijk door...

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:22

rustig blijven!

nog even een vraagje, hoe vinden jullie dat de merrie gereden wordt?
Ik vind het best netjes en ontspannen maar nu lees ik ergens anders dat ze het dwingend en "in de krul" noemen?
Is mijn beeld over een ontspannen paard dan zo verkeerd?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:22

Tita waarom heeft ze een grote mond :? het zijn toch geen onwaarheden die ze verteld....

Ik vind jou eerder een bijdehand eigenwijsje en de toon waarop je tegen haar praat zou ik mezelf voor schamen :o respect voor iedereen!

S_Halley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:26

nathe schreef:
rustig blijven!

nog even een vraagje, hoe vinden jullie dat de merrie gereden wordt?
Ik vind het best netjes en ontspannen maar nu lees ik ergens anders dat ze het dwingend en "in de krul" noemen?
Is mijn beeld over een ontspannen paard dan zo verkeerd?

Laat je niet gek maken...

Het kan altijd beter maar het kan ook stukken slechter dan de amazone die ik op het filmpje zag. Zo dwingend vond ik het niet.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:30

Der zijn er altijd die wat te miepen hebben :7 beestje wordt keurig gereden!

Ht zijn meestal de theoriemiepjes die fiepen, die hebben nog nooit van zelangzalzeleven een 3 jarige zadelmak gemaakt/doorgereden...
kijk een 3 jarige net onder het zadel, tja die kruipt wel eens achter de loodlijn en is nog niet stabiel in de aanleuning...
Dit heeft met balans te maken, naarmate de africhting vordert wordt dit allemaal beter :)
Er zijn er ook zat die vinden dat je niet met 3 op een paard hoort te zitten ;)

S_Halley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:31

tita schreef:

Citaat:
Echo's hebben geen klap met foto's te maken

jammer dat je zo simpel redeneert ...zal voor je verduidelijker om een galletje goed te kunnen zien en te beoordelen waarop een paard zeker wel afgekeurd KAN worden is een echo voor nodig en geen foto

*oja ik ben klaar met jou maar dat snap je wel met jou communiceer ik niet meer *

Beste meid met communiceren was je een tijdje terug al opgehouden, alleen heb je dat zelf blijkbaar niet zo door...

Ik zal het je nog één keer proberen uit te leggen. Een keuring bestaat uit een standaard aantal foto's deze worden beoordeeld. Zijn deze goed dan wordt je paard goed gekeurd...

Dan kun je later wel terug naar de kliniek gaan en een CT scan van je paard laten maken. En ook al blijkt er dan een hersentumor in te zitten...
Dan is je paard destijds nog steeds terecht goed gekeurd.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:34

*al wat meer gerustgesteld*

ik heb het ook al heel anders gezien... vond dit best een vriendelijke manier.
Achja, meningen verschillen he :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:35

Ik vind het ook niet in de krul of dwingend hoor nathe. Dier is nog jong die aanleuning en de perfectie komt later wel.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:36

Ik zal heel eerlijk zijn. Ik heb Tita getemd. Sorry, maar dit was een leuk topic, totdat je met modder begon te smijten.
S-Halley geeft naar mijn idee gewoon goed onderbouwde informatie.
Je wordt niet aangevallen Tita!
Als je soms niet alle info juist had en hier op aangesproken wordt, dan hoef je niet gelijk te zeggen, dat iemand een grote mond heeft...

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:42

hier moet gewoon eens sneller gestopt worden met elkaar aan te vallen.
Je kan sneller zeggen: ok dat is jouw mening en ik heb de mijne...

*zucht*