Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
tita schreef:Toen ik mijn paard van de trailer afhaalde zag ik een bult bij de spronggewricht.
Ik kwam nota bene net van de kliniek vandaan met 44 foto's.
We zijn terug gegaan een echo gemaakt waarschijnlijk is er in verleden iets gebeurd een soort kneuzing waar vocht omheen is gaan zitten. Dit gaat nooit weg en leeft een eigen leven.
Ik vind het inmiddels afschuwelijk bij mij is het een flinke bult in het kuiltje van de spronggewricht.
Nu heb ik een paard voor de sport.
Paard is goedgekeurd en prok...toch flinke gal, nu gaan we volgende week terug ander kliniek voor een SO en vanuit daar beslis ik wat er gaat gebeuren met het paard.
Voortaan laat ik een paard met een gal altijd staan nu had ik het niet gezien maar eigenlijk had ik het gelijk terug moeten brengen.
Overigens merrie loopt de merrie zeer zuiver.
S_Halley schreef:tita schreef:Toen ik mijn paard van de trailer afhaalde zag ik een bult bij de spronggewricht.
Ik kwam nota bene net van de kliniek vandaan met 44 foto's.
We zijn terug gegaan een echo gemaakt waarschijnlijk is er in verleden iets gebeurd een soort kneuzing waar vocht omheen is gaan zitten. Dit gaat nooit weg en leeft een eigen leven.
Ik vind het inmiddels afschuwelijk bij mij is het een flinke bult in het kuiltje van de spronggewricht.
Nu heb ik een paard voor de sport.
Paard is goedgekeurd en prok...toch flinke gal, nu gaan we volgende week terug ander kliniek voor een SO en vanuit daar beslis ik wat er gaat gebeuren met het paard.
Voortaan laat ik een paard met een gal altijd staan nu had ik het niet gezien maar eigenlijk had ik het gelijk terug moeten brengen.
Overigens merrie loopt de merrie zeer zuiver.
Mensen die echt paarden voor de sport hebben. Die doen niet moeilijk over schoonheids foutje. Die weten wat dat soort dingen inhouden en die weten ook dat het enige wat telt, een paard is wat gruwelijk kan bewegen. Een galletje hier of daar is helemaal niet interresant.
Dus die mensen gaan gewoon aan de gang met hun paard.
Daar komt ook nog eens bij dat een paard vanwege een galletje niet afgekeurd wordt. Dat zou wat zijn zeg. Dan komt geen enkel ECHT sportpaard meer door de keuring.
tis maar goed dat we verschillend zijn want een arbo-fries is in mijn ogen een waardeloze kruising. tita schreef:Ligt er toch echt aan waardoor het galletje is ontstaan. Hoe het galletje is ontstaan is en hoe het galletje reageert tijdens de sport.Er komt meer bij kijken dan het woord galletje.
jij zal het weten.tita schreef:jij zal het weten.
Galletje kan ook ontstaan door een oc/ ocd/ bolspat/ blessuren/ gescheurde spieren ed.
Galletje kan er voor zorgen dat een paard niet meer geschikt is voor bepaalde doeleinden.
Foto's zeggen geen ene flikker bij galletjes daar heb je dus echter wel een echo voor nodig een een galletje kan boel vergallen

Citaat:Echo's hebben geen klap met foto's te maken
tita schreef:@ S-halley tis al eerder gezegd in dit topic dat je je grote mond moet houden als je niet weet waar je over praat en dit geval heb je duidelijk geen flauw benul
nathe schreef:rustig blijven!
nog even een vraagje, hoe vinden jullie dat de merrie gereden wordt?
Ik vind het best netjes en ontspannen maar nu lees ik ergens anders dat ze het dwingend en "in de krul" noemen?
Is mijn beeld over een ontspannen paard dan zo verkeerd?
beestje wordt keurig gereden!
tita schreef:@ S-halley tis al eerder gezegd in dit topic dat je je grote mond moet houden als je niet weet waar je over praat en dit geval heb je duidelijk geen flauw benulCitaat:Echo's hebben geen klap met foto's te maken
jammer dat je zo simpel redeneert ...zal voor je verduidelijker om een galletje goed te kunnen zien en te beoordelen waarop een paard zeker wel afgekeurd KAN worden is een echo voor nodig en geen foto
*oja ik ben klaar met jou maar dat snap je wel met jou communiceer ik niet meer *