Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Romanoff schreef:Ik heb ook geen peperduur paard, tis gweoon de stalling, muslie, lessen en autobrandstof! dat je al met al duurder uit komt dan je denkt
+ de onvoorziene kosten..
Ik heb na aankoop al meer als 1000 euro aan medischprobleempje voor mn kiezen gehad
! Aanschaf van een paard/pony is makkelijk.. onderhoud is een ander verhaal 
Anders had ie allang niet meer op stal gestaan he
!
!
. Maar dat is een persoonlijke keuze.

).liedjuh2 schreef:Toch vind ik het erg plezierig dat ik een verzekering heb. Heb nu al 2 flinke DA rekeningen gehad die allebei vergoed zijn. Dus betaal die premie toch niet voor niets....
.
)
! En dan alle extra dingen nog (lessen, kleine DA kosten e.d)
maranba schreef:ik vind dat je een paard moet verzekeren. zeker het eerste jaar van dat je hem heb. Je kent het paard niet wat je koopt. En je weet de onderliggende of sluimerende dingen niet en niet elke verkoper is eerlijk. Die willen alleen maar hun paard verkocht hebben.
Mijn paard is dus daarom juist ook verzekerd en inderdaad ook voor alles behalve voor mok omdat mijn paardje dat had toen ik haar kocht. Ik weet als geen ander hoe pech je kan hebben met een paardje dat opeens zo ziek kan zien zonder de schuld van verkeerd rijden en dergelijke. toen ik hem net gekocht had had hij na 2 dagen maag/darm infectie en heftige koliek. dat hij het gered heeft is een wonder. Daarna had hij in de 8 maanden dat ik hem had acute spat. Weg mijn paardenvriend en weg geld. Ik neem nooit meer dat risico. Sterk paard of niet dat weet je namelijk nooit.
. En toch kan ik mijn paard van alle medische zorg voorzien. Heb ik geen verzekering voor nodig.