Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
dierenfan schreef:Wij kregen afgelopen week een aanbieding qua marathon menwagen. Hadden nee gezegd omdat ik die opstap ontzettend naar vind. Vandaag zagen we zeer toevallig betreffende menwagen en bleek heel ander merk met totaal andere opstap. Oftewel de nee is ja geworden. Eerst huidige recreatie menwagen verkopen dan de nieuwe ophalen. De nieuwe is extra zware uitvoering en ook geschikt voor 2span. Kunnen we ook met 2 span het bos in!
Koekie73 schreef:Hmm klinkt wel als de moeite waard om me eens in te verdiepen, de Winderen pad.
Nou we hebben Ellie weer voor een nachtje in Den Ham achtergelaten. Gelukkig zag Sjoerd ook wat wij thuis zien. Een wisselend beeld; op het harde is ze vrij goed, maar op de zachte cirkel linksom is ze RV kreupel af en aan. Soms zitten er ook wat goede rondjes tussen en dan weer niet. Precies wat zij thuis ook zien.
Ze is uitverdoofd; 1x vanaf voet tm de kogel (het is overigens ook het geopereerde been) Daarop liep ze wel weer beter maar we begonnen weer te twijfelen of we nu af en toe links zagen. Een beetje een puzzel.
Dus het plan: Sjoerd gaat of vanmiddag of morgenochtend nog een keer hetzelfde verdoven om te zien of hij dan weer hetzelfde ziet. Zijn idee; 1x kan toeval zijn, bij een 2ex hetzelfde beeld weten we zeker dat het toch uit hetzelfde gebied komt. Ook gaat hij 1 van de andere DA's die ook chiropracter is even mee laten kijken voor de zekerheid of ze niet hogerop wat vast zit (zo lijkt het na uitverdoven, alsof ze linksom veel minder vrij kan bewegen dan rechtsom)
Van daaruit gaan we morgen weer verder. Kan zijn dat we toch besluiten vanaf de kogel naar boven op de RX te zetten. En hij wilde anders ook nog onder haar knie de aanhechting van de pees scannen. Daar kan het beeld ook bij passen.
Ellie werd al even uitgebreid geknuffeld weer door de assistente die haar de vorige paar keer verzorgde. Ze was wat gespannen maar zodra ze hooi had was het allemaal prima.
Conclusie is dat ze na de operatie echt enorm verbeterd is, maar dat we hier inderdaad niet mee verder op moeten bouwen.
Ik heb gevraagd of ze me willen laten weten als de chiro haar gaat onderzoeken, daar wil ik graag bij zijn.
Hee, mijn leven is in ieder geval niet saai
manic schreef:B
Ik had wel weer een ritje zeg. Van het weekend eigenlijk heel fijn gereden, goed opgelet aan de dubbele longe van de week en vandaag had ze weer een soort van bananen in haar oren lichaam en alles. Dan wil ze dus voornamelijk onder me vandaan rennen. Niet helemaal letterlijk, maar wel echt een tempo wat echt niet meer van mij is. Hulp terug (stem/zit/hand) komt dan ook niet echt meer door.
Koekie73 schreef:Vrijdag hebben we Ellie opgehaald. Nét op tijd om toch de fotoshoot door te laten gaan, die gepland stond om 15u.
Snel nog de manen knippen etc.
En braaf dat ze was. We moesten haar even uitleggen dat ze op een bepaalde plek toch echt stil moest staan, maar na 2x snapte ze het![]()
Vast een (onbewerkte) sneakpeek![]()
[ Afbeelding ]
Babootje schreef:manic schreef:B
Ik had wel weer een ritje zeg. Van het weekend eigenlijk heel fijn gereden, goed opgelet aan de dubbele longe van de week en vandaag had ze weer een soort van bananen in haar oren lichaam en alles. Dan wil ze dus voornamelijk onder me vandaan rennen. Niet helemaal letterlijk, maar wel echt een tempo wat echt niet meer van mij is. Hulp terug (stem/zit/hand) komt dan ook niet echt meer door.
Heb je, als ze onder je vandaan wil rennen, al eens bugeltritt geprobeerd om je paard terug te laten komen. Kan erg helpen. Zeker die jonge paarden pakken dat goed op, omdat dat een soort natuurlijke hulp is.