Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 19:13

StalNollie schreef:
Friesfanaat schreef:
Een stipje om vanaf nu mee te lezen om ervaringen mee te krijgen :)

Alvast een vraag ook: Zijn er in dit topic ook bokkers die er eventueel voor openstaan om als 2e man mee te gaan als er voor een paard gekeken gaat worden?

Ik sta daar over het algemeen voor open maar op het moment 24 weken zwanger dus stap nergens op.
En dan ligt het er nog aan welke regio en welke stal ( bepaalde stallen sla ik liever over als testpiloot)

Dankjewel! De zoektocht wordt hoogstwaarschijnlijk in het najaar pas serieus, dus mocht het nodig zijn zal je pb'en! :)

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 19:13

Babootje schreef:
Als het hier in de buurt is, vind ik het altijd leuk om mee te kijken. Regio Haaglanden.

Jij ook bedankt! :)

Stephanie_86

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 20:38

Ik kom ook meekijken. Mijn beste vriend is vorige maand overleden en ben er wel over uit dat ik weer een paard wil. Zoek een paard wat groot is of wordt een breed is. Kwam op de irish draught uit en wat een leuke paarden zijn dat! Weet iemand wat de prijzen doen van dat type paard. Zag er 1 te koop staan voor 19.000 is dat een normale prijs? Dan moet ik dat ras uit m'n hoofd van zetten...

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 22:28

Heb vorig jaar mijn irish draught merrie gekocht voor 6000. Maar dat is dan wel een kleintje, die net onder het zadel was (in nederland beleerd). Ze zijn wel goedkoop te krijgen, maar een grote topper is misschien niet onder de 12 a 15k te krijgen.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 12:36

De ID's worden vaak voor de jacht geimporteerd naar Nederland. Mijn ervaring is dat ze meestal tussen 15.000 als je mazzel hebt en 25.000 verkocht worden.
Ik heb absoluut niet de ervaring dat de brave ID's met stokmaat vanaf zo'n 165 goedkoop te krijgen zijn.
Denk dat je dan echt mazzel hebt gehad Lies. Zelf ook 'mazzel' gehad dat ik mijn ID-kruising voor letterlijk vriendenprijs heb kunnen kopen, maar die lag alsnog boven de 10k.

Edit: prijs hangt ook samen met leeftijd en hoe zwaar ze belast zijn. Jong en wat jachtervaring doet de prijs enorm stijgen. De gemiddelde jonge jacht-ID's gaan voor minimaal 17,5/20k of meer weg.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 13:20

Bedankt voor de info, dan moetik dat idd uit m'n hoofd zetten :)

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 14:15

Wat mss wel de moeite waard is is een onbeleerde rechtstreeks in Ierland kopen. Zijn wel een aantal personen die willen bemiddelen hier in NL. Wellicht dat je zo de prijs kunt drukken. Het zijn wel echt hele leuke paarden hoor!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 15:15

hmm, ik heb misschien ook net gekocht voor de prijzen echt de pan uit stegen (begin mei, vorig jaar). zag toen wel veel goede paarden (allerlei stamboeken) weg gaan voor onder de 10k.

toch heeft iemand die ik leerde kennen via bokt ook een id merrie gekocht afgelopen december, 8jaar oud, voor ruim onder de 10k. ze was in nederland beleerd en jachten gelopen. dus vandaar mijn opmerking dat ze er kennelijk wel zijn.

de mijne raakt overigens de 1.60 nog niet eens en denk dat dat ook de reden is dat ze goedkoop was. de toppers houden ze natuurlijk in ierland of worden voor mega bedragen verkocht idd.

edit; stephanie, de vrouw van wie ik mijn id kocht heeft af en toe eentje te koop. ze heeft veel contacten in ierland. ik heb eventueel haar nummer voor je.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 22:43

Edward Burke op fb heeft ze ook wel eens. Woont in Ierland. Verder geen ervaring met hem met kopen maar zie geregeld dat hij ze naar Nederland en andere landen verkoopt. Overigens ook andere paarden en pony’s.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 04:30

bedankt allemaal voor de reacties, ik moet nog even sparen en dan kan ik serieus gaan kijken en stappen maken. Ik onthoud jullie berichten in ieder geval zit nu nog in de oriënterende fase van wat wil ik nou eigenlijk aangezien ik me nooit heb gefocust op een ander paard.

mystery3434

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 18:15

Mijn nieuwe paard is gisteren toegekomen :D Ik kijk er zo hard naar uit om met deze te beginnen

Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 19:44

Leuk, gefeliciteerd!

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 21:04

Gefeliciteerd, veel plezier met hem!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 21:10

mystery3434 schreef:
Mijn nieuwe paard is gisteren toegekomen :D Ik kijk er zo hard naar uit om met deze te beginnen

[ [url=m/8DdQc3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd!

Het zoekertje van die vriendin van mij is inmiddels voorzien trouwens.

Clairetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 21:17

Gefeliciteerd!!

Nog meer mensen bij paarden gaan kijken dit weekend?

Ben benieuwd hoe het staat met jullie zoektocht..

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 21:23

Clairetje81 schreef:
Gefeliciteerd!!

Nog meer mensen bij paarden gaan kijken dit weekend?

Ben benieuwd hoe het staat met jullie zoektocht..

Ik laat er morgen 1 keuren :)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 21:47

Ik zou zaterdag bij een gaan kijken maar die was al verkocht. Vervolgens vandaag bij een merens gaan kijken, die bleek vandaag al weg te moeten, was ze ff vergeten te zeggen.. hij bleek ook iets minder ‘familiepony’ dan ze tegen me zei. Sloeg bijna het licht uit de ogen van mn stiefzusje toen ze een voetje vroeg.

Er staat ook een fell pony op marktplaats, maar die is maar 1.35. Denk beetje te klein voor mij := dat soort pony’s trekken mij altijd haha.

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 22:53

Afbeelding
En ik ben ook geslaagd dit weekend na een lange zoektocht.
Zoveel paarden bekeken en niet kunnen slagen. Deze uiteindelijk op basis van foto en filmpje gekocht. 10 keer getwijfeld, mezelf voor gek verklaard maar uiteindelijk toch gegaan en na het opstappen wist ik het meteen; dit is d’r. Gelukkig was ze ook op de foto helemaal goed en klinisch ook in orde. Dus grote strik erom en mee naar huis genomen.
Ze vind het bij ons allemaal reuze spannend maar na een rondje aanmoedigen doet ze onwijs haar best. Ze is volgens mij enorm leergierig dus ik hoop heel veel plezier met haar te hebben. De eerste ritjes zijn iig geslaagd

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 23:35

Ik zat gisteren te speuren op sporthorses. Het lijkt wel alsof de prijzen zijn aan het dalen? Zeker die dat eerder ging voor rond 20.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 23:48

Gefeliciteerd beiden, ik gun jullie al het geluk en succes!

@Phonix, dat hoop ik! Dan zouden we in ieder geval wat minder hoeven sparen en/of minder lang hoeven zoeken. _O-

Heb nog geen idee wat ons zoekertje wordt. Beleerd of onbeleerd? Vos of bont? Ruin of wellicht hengst als het nog jong is?
‘Gelukkig’ zijn we er nog niet aan toe (net onze ruin verloren |( ) en hebben dus alle tijd om ons budget zo uit te breiden dat we tegen die tijd wat meer keuze hebben.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 01:48

Phonix schreef:
Ik zat gisteren te speuren op sporthorses. Het lijkt wel alsof de prijzen zijn aan het dalen? Zeker die dat eerder ging voor rond 20.

Ik zie het nog niet :P

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 06:09

Moderatoropmerking:
reactie verwijderd ivm niet voldoen aan de OP regels

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 06:25

Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinsten +:)+

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 06:36

Stephanie_86 schreef:
Moderatoropmerking:
reactie verwijderd ivm niet voldoen aan OP regels

Hoe groot is groot? Kennisje van mij zoekt echt een diertje met maat..

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 06:41

Flevolander schreef:
Stephanie_86 schreef:
Moderatoropmerking:
reactie verwijderd ivm niet voldoen aan regels OP

Hoe groot is groot? Kennisje van mij zoekt echt een diertje met maat..

ik heb je een pb gestuurd