Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vicksytje

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:23

Klopt, ik neem jullie raad ten harte. Bedankt.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:23

Ik zou dit wel durven, als de prijs heel erg laag is.

Vind ze maar, van die kuikemakken.

En dan gewoon incalculeren dat hij maar een paar jaar meegaat en je dus niet onbeperkt gaat dokteren op die leeftijd.

Maar dat moet je emotioneel wel kunnen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:26

Ik weet niet of ik meer dan een klein symbolisch bedrag zou betalen voor zo'n dier, maar met jouw "doel" zou ik hem ook niet zonder meer laten staan; je weet immers waar je aan begint. :) Ja, wellicht moet je er al binnen een paar jaar afscheid van nemen, maar dat is iets waar je je op instelt en op deze leeftijd blijf je waarschijnlijk ook minder lang doormodderen als er hoge dierenartskosten bij komen kijken dan bij een jong paard, waardoor die kosten in de praktijk ook wel meevallen. Mijn tante heeft jaren geleden een 25-jarige gratis overgenomen van iemand - mijn nicht was toen ook nog vrij jong -, beetje een gelijksoortig verhaal en zij hebben er nog een paar jaar lang heel veel plezier van gehad. De pony die ze daarna hadden, heeft ze veel meer gekost aan dierenartsrekeningen. :+

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:31

Beetje Rond hobbelen op een ouwe sok. Ik liet hem er dan niet voor staan en net wat hierboven word gezegd trek een lijn qua dokteren.

Ik zou dan een klein bedrag tellen als zijnde officieel gekocht maar meer ook niet

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:36

De prijs die de persoon vraagt dekt eigenlijk de spullen die ze er bij verkoopt.

Mijn hart en gevoel zegt ja als ik hem zie.
Mijn verstand zegt vraag de mening van andere paardeneigenaren ook eens.

Zijn karakter past volledig bij wat ik zoek . Een goedzak voor jong en oud.‍♀️

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:55

Dan doen, Als je er weg van bent.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 14:18

Ik vind het zelf altijd wel verdrietig als een 23 jarige ineens wordt verkocht. Met zo'n dier nog gaan verhuizen en zeulen, andere eigenaar. Als ik geen tijd mee zou hebben en een paard van die leeftijd, zou ik hem lekker met pensioen doen en in de weekenden tutten en misschien een ritje ofzo. Of een bijrijder zoeken voor de aandacht voor het dier, maar zeker niet meer van eigenaar wisselen.

Maar goed, daar kun jij natuurlijk niets aan doen vicksytje.
Maar als het een excemer is, dan zou ik wel heel goed bedenken in wat voor omgeving hij nu staat en waar hij komt te staan. Staat hij nu aan de kust en verhuis je hem bv naar een bosrijke omgeving, dan krijg je dikke kans op een drama voor dit dier. Dan helpt een dekentje niet. Als een dier gek wordt van de jeuk, kan het karakter ook veranderen.

Verder als de prijs realistisch is voor de spullen, en dus eigenlijk het paard in aanschaf gratis is, is dat geen verkeerde prijs. Verkoper mag haar handjes dichtknijpen als je voor zo'n dier een fijn adresje vindt.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 17:38

Aaah ik ga morgen bij een droompaard kijken, op papier voldoet ze helemaal, ook qua prijs en ze is superknap. Het enige waar ik een beetje bang voor is, is dat ze te klein voor me is. Ben heel benieuwd, hoop echt dat het past en klikt!

_Olivia75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 17:39

cijsalover schreef:
Aaah ik ga morgen bij een droompaard kijken, op papier voldoet ze helemaal, ook qua prijs en ze is superknap. Het enige waar ik een beetje bang voor is, is dat ze te klein voor me is. Ben heel benieuwd, hoop echt dat het past en klikt!

Ooh geweldig! Hoe groot is ze?

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 17:40

_Olivia75 schreef:
cijsalover schreef:

Ooh geweldig! Hoe groot is ze?

1.63 maar wel een steviger/barokker Fries type! Van het weekend dus bij een Friese ruin van 1.65 gekeken maar die was heel slank gebouwd (en te dun) en dat was geen match. Het verschilt zo erg per paard dus ik ga het wel proberen en duimen :j

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 22:33

Dit is Oskar! Hij is vandaag gekeurd en mee naar huis :D Hij was gelijk al relaxed wat mij ook wel een fijn gevoel gaf :)

Wel moeten zijn wolfstandjes verwijderd worden en heeft hij wat scherpe randjes. Morgen dus maar even afspraak maken bij de tandarts :)
Afbeelding

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 22:36

Gefeliciteerd! <3 Kan je er meer over vertellen? :D

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 22:46

Ketly schreef:
Gefeliciteerd! <3 Kan je er meer over vertellen? :D

Natuurlijk!

Hij is bijna 7 jaar en afstamming/afkomst onbekend. Ook zijn ras is onbekend :+ Hij heeft wel echt een stevige bouw. Braaf in de omgang alleen voetjes geven moet nog wat extra aandacht krijgen :') (hij vind het moeilijk/begrijpt het niet zo goed).

Onder het zadel nog ietsjes groen maar super braaf. Wel extreem tegen het bit, maar toen de arts begon over de mega wolfstandjes die hij heeft, viel het kwartje. Ik doe er dus ook nog geen bit in aankomende tijd, tot ze getrokken zijn en hij weer genezen is!

Dus lekker grondwerken, poetsen, wandelen en echt elkaar leren kennen.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 23:00

Egopost
Vandaag eerste buitenrit gemaakt, lekker het bos in.
En wat was ie braaf.
Echt helemaal happy

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 23:09

Gefeliciteerd allemaal met de nieuwe en vooral knappe aanwinsten!
Gaaf Esje!
Ik heb vandaag ook heerlijk gereden, ze pakt het allemaal zo goed op en is zo braaf. Dus ook even egopostje van mij sorry ha ha.
@Vicksytje voordat je er aan begint moet je wel goed bedenken dat het op deze leeftijd ook zo over kan zijn. Tuurlijk kan een jong paard ook sterven maar de kans bij een 23 jarige is vele malen groter dan bij een jong dier. Ik heb in 3 jaar tijd 2 paarden in moeten laten slapen en ik heb daar zoveel verdriet van gehad. Bij de 1e had ik er nog wel redelijke vrede mee omdat ik haar 18 jaar gehad heb. Maar de 2e heb ik maar 2,5 jaar gehad en dat viel mij goed zwaar. Dit zijn wel dingen waar je rekening mee moet houden.

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 23:28

Luusje_Kviek schreef:
Dit is Oskar! Hij is vandaag gekeurd en mee naar huis :D Hij was gelijk al relaxed wat mij ook wel een fijn gevoel gaf :)

Wel moeten zijn wolfstandjes verwijderd worden en heeft hij wat scherpe randjes. Morgen dus maar even afspraak maken bij de tandarts :)
[ [url=m/kt0AkW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leukerd zeg! Knap koppie, gefeliciteerd!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 23:38

Luusje_Kviek schreef:

Wat een leukerd <3

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 00:17

Wat fijn dat er weer een aantal geslaagd zijn in hun zoektocht! Nu de rest nog, succes allemaal!

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 06:01

Ik heb na lang nadenken en met jullie raad besloten om het niet te doen. Ik zoek verder achter mijn ideale maatje bedankt voor jullie input.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 07:17

Luusje_Kviek schreef:

Knapperd!

mpc_rijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 08:40

Luusje_Kviek schreef:

Leuk dier! Gefeliciteerd en veel plezier samen <3

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 12:31

Oh Oskar is echt schattig! <3
Gefeliciteerd!

Mijn droompaard kwam voorbij (stond al een poosje op sporthorses, maar had 'm gemist)
Een opstappen en wegrijden paard, precies wat ik zoek. Dus snel gebeld; uiteraard net weg ;(

Heeft iemand van jullie wel eens een advertentie gezet met paard gezocht en zoja, krijg je daar bruikbare reacties op?

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 12:32

Ik heb dat gedaan en kreeg alleen maar handelaren, import paarden..

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 12:53

lies schreef:
Gefeliciteerd!

Mijn droompaard kwam voorbij (stond al een poosje op sporthorses, maar had 'm gemist)
Een opstappen en wegrijden paard, precies wat ik zoek. Dus snel gebeld; uiteraard net weg ;(

Heeft iemand van jullie wel eens een advertentie gezet met paard gezocht en zoja, krijg je daar bruikbare reacties op?

Ik heb zo de pony gevonden welke hopelijk 30 maart goedgekeurd wordt.
Kreeg er echt hele leuke reacties op en ook echt passende combinaties.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:02

lies schreef:
Gefeliciteerd!

Die zou ik zien onder het kopje niet geschoten is altijd mis! Waarom niet proberen? Zeker als je bijv. ook op Facebook iets zet heb je kans dat er paarden aangeboden worden die nog niet officieel te koop staan.
Mijn paard heb ik eind vorig jaar via bokt een nieuwe eigenaar voor gezocht, en dat is echt top gelukt. Ik hoefde niet de hoofdprijs, ik zocht gewoon de perfecte nieuwe eigenaar. En die heeft nu een heel leuk paard voor een prijs waar je in deze tijd op internet alleen een afgekeurde kromme bok voor kan kopen (Als ik de verhalen hier mag geloven). Dus je kunt op die manier ook geluk hebben. Alles is op vertrouwen gegaan, van beide kanten uit. Dus je kunt ook echt geluk hebben en op die manier wel een topper treffen. En zo niet, dan ben je in ieder geval een ervaring rijker :o