Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Citaat:Wolven doden 80 (❗️) schapen in een maand in Nederland
Afgelopen november zijn in Nederland minimaal 80 schapen doodgebeten door een wolf. Dat meldt Bij12, de organisatie die verantwoordelijk is voor onderzoek en afhandeling van wolvenschade, vandaag.
Van drie schapen in Wapse was vorig maand al bekend dat ze ten prooi waren gevallen aan een wolf. Dat geldt ook voor een kalf uit Geeuwenbrug. Het was de eerste keer, voor zover bekend, dat een kalf in Drenthe is doodgebeten door een wolf.
Uit de nieuwe dna-resultaten van Bij12 komen daar nog eens 77 andere gevallen van dode schapen bij. Die dieren werden in november in Nederland aangevallen en gedood. Hoeveel gewond zijn geraakt en gevolgschade is helaas niet bekend.
Geen resultaat
Mogelijk ligt het daadwerkelijke aantal nog hoger. Zo leverde dna-onderzoek van 11 schapenaanvallen geen eenduidig resultaat op. Deze aanvallen hebben 19!schapen en 1 koe het leven gekost.
In slechts twee gevallen kan een hond als dader worden aangewezen.
Bij12 werkt in opdracht van de provincies en neemt dna-monsters af bij dode of gewonde dieren. Dat materiaal wordt daarna onderzocht in Wageningen.
05.01.2022
sterregoud schreef:Wat mij verbaast is dat er door sommigen heel makkelijk wordt gezegd dat honden wel 4000 tot 13000 schapen ( per jaar in Nederland ) zouden doden. Terwijl in mijn regio waar veel schapen lopen, het maar zelden mis gaat.
Hoe overtuig je pro wolvers er van dat die aantallen niet kloppen ?
Vivat schreef:DuoPenotti schreef:7 januari 2022
Noord Brabant
Belienberkdijk Someren
1 dode en een kudde gestresste schapen. Hoog drachtige ooien
Vanavond nog een aanval geweest. Wederom Belienberkdijk Someren met meerdere slachtoffers
Citaat:Na melding van een dood schaap aan de Kanaaldijk-Zuid in Someren-Eind en ook een zichtmelding van de wolf aldaar, een uur geleden een ware slachtpartij in een kudde schapen aan de Belienberkdijk in Someren-Eind.
Mensen, pas op uw dieren!
En politiek, ambtenarij: neem actie, doe wat!!!!
Citaat:Gisteravond in de dienst weer bij een ware lynchpartij van onze grote vriend de wolf uitgekomen in Someren-Eind. Al zijn derde aanval op nog geen 4dg tijd. Zwaargewonde hoogzwangere nog rondlopende schapen die via hun zijkant ademen, of waar je via een gat in de buik de ongeboren lammeren nog ziet liggen spartelen. Uiteraard besloten tot euthanasie, maar is dit ècht waar wij in Nederland naartoe willen met onze "natuur"? Deze schapen liepen nog geen 100m van woonhuizen en stallen af! Is het leven van een wolf zoveel meer waard dan dat val talloze schapen?
Tijd voor actie, wie neemt zijn verantwoordelijkheid?
DuoPenotti schreef:https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/402 ... ich-zorgen
Karrissteeg Nederweert kan ook bij het lijstje gevoegd worden. Zelfde wolf.
In oost-europa beginnen aanvallen op mensen vaak door die naar huis te volgen als ze de hond uitlaten. Gaat dan sneller dan ik dacht.Citaat:“Iedereen is bang. Die wolf heeft al mensen achtervolgd terwijl ze een hond uitlieten. Maar de gemeente weigerde iets te doen omdat de camerabeelden te onduidelijk waren.”
tamary schreef:DuoPenotti schreef:https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/402 ... ich-zorgen
Karrissteeg Nederweert kan ook bij het lijstje gevoegd worden. Zelfde wolf.In oost-europa beginnen aanvallen op mensen vaak door die naar huis te volgen als ze de hond uitlaten. Gaat dan sneller dan ik dacht.Citaat:“Iedereen is bang. Die wolf heeft al mensen achtervolgd terwijl ze een hond uitlieten. Maar de gemeente weigerde iets te doen omdat de camerabeelden te onduidelijk waren.”
dierenfan schreef:Ik las net serieus in een reactie op Facebook dat wij als mensen maar na moeten gaan denken om kinderen altijd met quad, auto of bus naar school te brengen. Want de woof hoort hier en wij moeten ons aanpassen. Scholen enkel nog in centrum of stad plaatsen en dus geen boswandelingen meer, al zeker geen kinderen in bos laten spelen.
Hoe zot ben je voor zulke ideeën. Uitlaatgassen, stikstof, opwarming van de aarde allemaal kennelijk geen probleem maar de wolf moet leven.... Bizar hoor!!
Loretta schreef:dierenfan schreef:Ik las net serieus in een reactie op Facebook dat wij als mensen maar na moeten gaan denken om kinderen altijd met quad, auto of bus naar school te brengen. Want de woof hoort hier en wij moeten ons aanpassen. Scholen enkel nog in centrum of stad plaatsen en dus geen boswandelingen meer, al zeker geen kinderen in bos laten spelen.
Hoe zot ben je voor zulke ideeën. Uitlaatgassen, stikstof, opwarming van de aarde allemaal kennelijk geen probleem maar de wolf moet leven.... Bizar hoor!!
Dat zijn natuurlijk wel de meest radicale wolvenfans die zulke dingen roepen.