Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 09:37

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 18:15

7 januari 2022
Noord Brabant
Belienberkdijk Someren

1 dode en een kudde gestresste schapen. Hoog drachtige ooien

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 18:17

Citaat:
Wolven doden 80 (❗️) schapen in een maand in Nederland

Afgelopen november zijn in Nederland minimaal 80 schapen doodgebeten door een wolf. Dat meldt Bij12, de organisatie die verantwoordelijk is voor onderzoek en afhandeling van wolvenschade, vandaag.

Van drie schapen in Wapse was vorig maand al bekend dat ze ten prooi waren gevallen aan een wolf. Dat geldt ook voor een kalf uit Geeuwenbrug. Het was de eerste keer, voor zover bekend, dat een kalf in Drenthe is doodgebeten door een wolf.

Uit de nieuwe dna-resultaten van Bij12 komen daar nog eens 77 andere gevallen van dode schapen bij. Die dieren werden in november in Nederland aangevallen en gedood. Hoeveel gewond zijn geraakt en gevolgschade is helaas niet bekend.

Geen resultaat
Mogelijk ligt het daadwerkelijke aantal nog hoger. Zo leverde dna-onderzoek van 11 schapenaanvallen geen eenduidig resultaat op. Deze aanvallen hebben 19!schapen en 1 koe het leven gekost.

In slechts twee gevallen kan een hond als dader worden aangewezen.

Bij12 werkt in opdracht van de provincies en neemt dna-monsters af bij dode of gewonde dieren. Dat materiaal wordt daarna onderzocht in Wageningen.

05.01.2022

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 18:31

Wat mij verbaast is dat er door sommigen heel makkelijk wordt gezegd dat honden wel 4000 tot 13000 schapen ( per jaar in Nederland ) zouden doden. Terwijl in mijn regio waar veel schapen lopen, het maar zelden mis gaat.
Hoe overtuig je pro wolvers er van dat die aantallen niet kloppen ?

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 22:57

Niet, die ga je niet overtuigen. Die vinden wolven helemaal geweldig en alles wat je er tegenin brengt, is naar mijn idee zonde van je tijd en energie. Het is net als met het geloof. Ik lees die reacties niet meer. Ik las dat er in het noorden om de dag nu een aanval is van wolven, dat bevestigd degene die het dna afneemt zelf. Ik begrijp niet dat wolven zich ongelimiteerd kunnen voortplanten zonder natuurlijke vijanden. Het is inmiddels wel duidelijk dat de wildstand er helemaal niets aan heeft, die laten ze min of meer links liggen en gaan voor de schaapjes en straks wellicht vaker ook paarden en pony's en koeien als de roedels groter worden. Ik ben blij dat ik zelf geen buitendieren meer heb, zou er niet meer van slapen.

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 23:41

DuoPenotti schreef:
7 januari 2022
Noord Brabant
Belienberkdijk Someren

Vanavond nog een aanval geweest. Wederom Belienberkdijk Someren met meerdere slachtoffers

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 04:54

sterregoud schreef:
Wat mij verbaast is dat er door sommigen heel makkelijk wordt gezegd dat honden wel 4000 tot 13000 schapen ( per jaar in Nederland ) zouden doden. Terwijl in mijn regio waar veel schapen lopen, het maar zelden mis gaat.
Hoe overtuig je pro wolvers er van dat die aantallen niet kloppen ?

Niet helaas. Ik heb onlangs een hele berekening gemaakt daarvoor maar het hielp niets. Ik weet de exacte cijfers niet meer. Er werd echter beweerd in algemene zin dus dat er per hond meer vee slachtoffers op jaarbasis zijn dan per wolf. Als je denkt dat iets simpel te weerleggen is... Neem nu de laatste berichten wolf rondom someren. Zeg maar in 48 uur 3 slachtoffers. Dus 1,5 weide dier per dag. Pak voor de snelheid 1,5 miljoen honden in NL die zouden dus ruim meer dan 2 miljoen weide dieren per dag moeten doden.

Dit soort vergelijking is overigens ook niet serieus te nemen. 20 wolven tegenover 1,5 miljoen honden dan kun je nooit een juiste vergelijking maken. Die aantallen liggen veel te ver uit elkaar om een realistisch beeld te kunnen geven. Wij hebben echter al vele jaren een roedel honden tussen 4 en 7 honden. Nog nooit is er 1 weide dier door hun gedood. Wel 4 a 5 vogels die mankerende waren. Daar kan geen enkele wolf tegenop. Ook dat overtuigd niemand omdat ze er gewoon totaal geen inzicht in hebben. Iemand roept iets heel overtuigend, anderen nemen het voor waarheid aan en volharden daarin.

Net als het gegeven dat de wolf goed is om de natuur in evenwicht te brengen. Welke natuur? Welk evenwicht?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 13:56

Vivat schreef:
DuoPenotti schreef:
7 januari 2022
Noord Brabant
Belienberkdijk Someren

Vanavond nog een aanval geweest. Wederom Belienberkdijk Someren met meerdere slachtoffers

Je echt erg weer.

Citaat:
Na melding van een dood schaap aan de Kanaaldijk-Zuid in Someren-Eind en ook een zichtmelding van de wolf aldaar, een uur geleden een ware slachtpartij in een kudde schapen aan de Belienberkdijk in Someren-Eind.
Mensen, pas op uw dieren!
En politiek, ambtenarij: neem actie, doe wat!!!!

AvelienvdJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 14:22

In Vledder en Wapse ook weer. Ondanks wolfwerend hek en bewakingshond

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 15:37

Tot zover de wolf dood via de keel.
Dat wisten we al maar toch maar ter verduidelijking.
En dat mag allemaal maar ;(

Van de Facebook pagina van
Herkauwers vetarinair centrum Someren.

https://m.facebook.com/Herkauwersprakti ... rce=result
Citaat:
Gisteravond in de dienst weer bij een ware lynchpartij van onze grote vriend de wolf uitgekomen in Someren-Eind. Al zijn derde aanval op nog geen 4dg tijd. Zwaargewonde hoogzwangere nog rondlopende schapen die via hun zijkant ademen, of waar je via een gat in de buik de ongeboren lammeren nog ziet liggen spartelen. Uiteraard besloten tot euthanasie, maar is dit ècht waar wij in Nederland naartoe willen met onze "natuur"? Deze schapen liepen nog geen 100m van woonhuizen en stallen af! Is het leven van een wolf zoveel meer waard dan dat val talloze schapen?

Tijd voor actie, wie neemt zijn verantwoordelijkheid?
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 08-01-22 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 15:50

Ja, gruwelijke plaatjes ook.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 15:51

Ja verschrikkelijk!

Precies wat ze zeggen. Is de wolf zoveel meer waard?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 19:36

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 20:12

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 21:33

Wat een horror , ook voor die dierenartsen. Die worden gebeld en moeten dan ernstig gewonde dieren uit hun lijden verlossen. Ik durf de plaatjes niet te kijken, maar de beschrijving van hoogdrachtige dieren,,en dan dus nog levende lammetjes in een moeder die het niet gaat redden. |( |(

Dit zou ook op het NOS journaal moeten komen ! Niet alleen de halleluja verhalen , van Woh, er is een roedel etc…

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 21:51

DuoPenotti schreef:
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/402 ... ich-zorgen

Karrissteeg Nederweert kan ook bij het lijstje gevoegd worden. Zelfde wolf.

Citaat:
“Iedereen is bang. Die wolf heeft al mensen achtervolgd terwijl ze een hond uitlieten. Maar de gemeente weigerde iets te doen omdat de camerabeelden te onduidelijk waren.”
In oost-europa beginnen aanvallen op mensen vaak door die naar huis te volgen als ze de hond uitlaten. Gaat dan sneller dan ik dacht.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 22:46

tamary schreef:
DuoPenotti schreef:
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/402 ... ich-zorgen

Karrissteeg Nederweert kan ook bij het lijstje gevoegd worden. Zelfde wolf.

Citaat:
“Iedereen is bang. Die wolf heeft al mensen achtervolgd terwijl ze een hond uitlieten. Maar de gemeente weigerde iets te doen omdat de camerabeelden te onduidelijk waren.”
In oost-europa beginnen aanvallen op mensen vaak door die naar huis te volgen als ze de hond uitlaten. Gaat dan sneller dan ik dacht.

Is een enkele wolf zo gek? Is dat niet iets voor roedels?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 23:00

Roedel kan in principe makkelijker grotere prooien aan, maar ook leden van een roedel jagen solitair op kleinere prooien.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 03:30

Roedels zijn pas echt gevaarlijk. Als die zich op de verkeerde plek bevinden kunnen daar grote problemen mee ontstaan

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 03:35

Ook dit laat weer zien dat wolven wel degelijk gevaarlijk kunnen worden.

https://amp.theguardian.com/world/2017/ ... lf-attacks

Dat er daar daadwerkelijk kinderen worden aan gevallen vinden die natuurgasten daar ook heel normaal. Vervolgens doen ze gewoon aan victim blaming.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 08:08

Ik las net serieus in een reactie op Facebook dat wij als mensen maar na moeten gaan denken om kinderen altijd met quad, auto of bus naar school te brengen. Want de woof hoort hier en wij moeten ons aanpassen. Scholen enkel nog in centrum of stad plaatsen en dus geen boswandelingen meer, al zeker geen kinderen in bos laten spelen.

Hoe zot ben je voor zulke ideeën. Uitlaatgassen, stikstof, opwarming van de aarde allemaal kennelijk geen probleem maar de wolf moet leven.... Bizar hoor!!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 08:11

Hopelijk word zo'n gek als eerste aangevallen.
Maar die zal wel 5 hoog in de stad wonen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 09:32

dierenfan schreef:
Ik las net serieus in een reactie op Facebook dat wij als mensen maar na moeten gaan denken om kinderen altijd met quad, auto of bus naar school te brengen. Want de woof hoort hier en wij moeten ons aanpassen. Scholen enkel nog in centrum of stad plaatsen en dus geen boswandelingen meer, al zeker geen kinderen in bos laten spelen.

Hoe zot ben je voor zulke ideeën. Uitlaatgassen, stikstof, opwarming van de aarde allemaal kennelijk geen probleem maar de wolf moet leven.... Bizar hoor!!

Dat zijn natuurlijk wel de meest radicale wolvenfans die zulke dingen roepen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 09:42

Loretta schreef:
dierenfan schreef:

Dat zijn natuurlijk wel de meest radicale wolvenfans die zulke dingen roepen.

Uiteraard maar die zijn zo fan dus dat de leefsituatie van de wolf niet uit maakt kennelijk.... Heel apart soort fan haha de hele wereld mag naar de verdoemenis als de wolf in NL maar vrijheid heeft *\o/*

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 09:45

Dat zijn ook degenen die volledig doordraaien op het moment dat er beheermaatregelen genomen worden zoals je nu ook al in Duitsland ziet.