fransje23 schreef:Froukje schreef:Blijkbaar kan meneer niet zo goed omgaan met jonge, onzekere paarden die niet verdoofd zijn.. Nadat hij een praam pakte en alsnog maar een hoef had gedaan hem maar verzocht te stoppen..
En toen sprak die de heilige woorden "zeggen ze altijd, dat ze zo braaf zijn en achteraf..".

Deed ze erg vervelend of gewoon wat onrustig ?
Nu dus op zoek naar een andere die het wel kan. Zoektocht naar een goede hoefsmid kan best lastig zijn!
Het begon al bij onze twenter, die heb ik halverwege ook maar overgenomen om de rust te bewaren. Dus hij was al niet te vrolijk en toen trok Malenka de eerste keer terug. Hij boos, Malenka over de zeik en dat werd steeds erger tot ze begon te steigeren.
Bleek nou, achteraf moest ze vet nodig plassen.
Dan sta je ook niet lekker op drie benen natuurlijk.
En als het nou een drie jarige was geweest die haar hele leven in de opfok had gestaan en nooit wat geleerd, akkoord. Dan snap ik je reactie nog, maar ik kan Malenka los in het land om haar linker voet vragen en die krijg ik dan ook keurig, als ik dan vervolgens doorloop naar achteren gaat dat been al omhoog omdat het zo ingeprent zit dat ze alle 4 moeten.
Weet dus vrij zeker dat dit niet aan mijn paard ligt.
Maar goed, ik ben de zoektocht naar een nieuwe gestart en in de tussentijd zelf maar even met een vijl aan het oefenen om te voorkomen dat ze dit gaat onthouden.
Sizzle schreef:Ik had trouwens gister wat grappigs.
We waren aan het wandelen en zoals normaal keek Bel niet op of om van afdekzijlen, tractoren, irrigatieslangen, weet ik veel wat maar toen kwamen we een afgewaaide dikke stam tegen waar zo‘n dikke klimopwortel aan zat. Vanaf een afstandje leek het net een slang (ik was ook even in de war). Accuut ging de knor en snurk modus aan, bizar hoe dat evolutionair doorgegeven is ondanks alle domesticatie.
Dan sta je ook wel even gek te kijken, bleef het bij wat gesnurk en geknor?