Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 21:52

Froukje schreef:
Blijkbaar kan meneer niet zo goed omgaan met jonge, onzekere paarden die niet verdoofd zijn.. Nadat hij een praam pakte en alsnog maar een hoef had gedaan hem maar verzocht te stoppen.. :n

En toen sprak die de heilige woorden "zeggen ze altijd, dat ze zo braaf zijn en achteraf..". :evaw:

Deed ze erg vervelend of gewoon wat onrustig ?

Nu dus op zoek naar een andere die het wel kan. Zoektocht naar een goede hoefsmid kan best lastig zijn!

Granoek

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 21:58

Oooh Froukje die laatste zin, daar werd ik ook niet vrolijk van :=

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 22:18

Kreeg nog een foto van afgelopen dinsdag van een stalgenoot.

Mijn paard hield een siësta
Afbeelding
:Z

Zwaar leven!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 22:18

Haha wat een heerlijke foto!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 22:21

Hopelijk gaat het snel beter Estell! Is de koorts intussen al gezakt?

Ik ben ook wel blij dat ik geen binnenbak (meer) heb. Is idd fijner dat ze de koeien van de buren al eens kunnen zien lopen, onverwacht een vogel in de piste, een extra windje enzovoort.

Oh Froukje, daar word je niet vrolijk van :( Ik herken daar de laatste bekap beurt van Marie ook heel erg in. Ze was gedaan door mijn vaste smid toen ik haar net had, en een andere heeft het toen ook helemaal verprutst voor haar. En dan die reactie achteraf van de smid is echt om van te walgen. Zeker dat we het niet over dezelfde hebben? ~~}>

Lekker hoor Fransje, het leven is idd ontzettend zwaar :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 22:22

Ik had trouwens gister wat grappigs.
We waren aan het wandelen en zoals normaal keek Bel niet op of om van afdekzijlen, tractoren, irrigatieslangen, weet ik veel wat maar toen kwamen we een afgewaaide dikke stam tegen waar zo‘n dikke klimopwortel aan zat. Vanaf een afstandje leek het net een slang (ik was ook even in de war). Accuut ging de knor en snurk modus aan, bizar hoe dat evolutionair doorgegeven is ondanks alle domesticatie.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 22:44

fransje23 schreef:
Froukje schreef:
Blijkbaar kan meneer niet zo goed omgaan met jonge, onzekere paarden die niet verdoofd zijn.. Nadat hij een praam pakte en alsnog maar een hoef had gedaan hem maar verzocht te stoppen.. :n

En toen sprak die de heilige woorden "zeggen ze altijd, dat ze zo braaf zijn en achteraf..". :evaw:

Deed ze erg vervelend of gewoon wat onrustig ?

Nu dus op zoek naar een andere die het wel kan. Zoektocht naar een goede hoefsmid kan best lastig zijn!

Het begon al bij onze twenter, die heb ik halverwege ook maar overgenomen om de rust te bewaren. Dus hij was al niet te vrolijk en toen trok Malenka de eerste keer terug. Hij boos, Malenka over de zeik en dat werd steeds erger tot ze begon te steigeren.

Bleek nou, achteraf moest ze vet nodig plassen. :(:) Dan sta je ook niet lekker op drie benen natuurlijk.

En als het nou een drie jarige was geweest die haar hele leven in de opfok had gestaan en nooit wat geleerd, akkoord. Dan snap ik je reactie nog, maar ik kan Malenka los in het land om haar linker voet vragen en die krijg ik dan ook keurig, als ik dan vervolgens doorloop naar achteren gaat dat been al omhoog omdat het zo ingeprent zit dat ze alle 4 moeten.
Weet dus vrij zeker dat dit niet aan mijn paard ligt.

Maar goed, ik ben de zoektocht naar een nieuwe gestart en in de tussentijd zelf maar even met een vijl aan het oefenen om te voorkomen dat ze dit gaat onthouden.

Sizzle schreef:
Ik had trouwens gister wat grappigs.
We waren aan het wandelen en zoals normaal keek Bel niet op of om van afdekzijlen, tractoren, irrigatieslangen, weet ik veel wat maar toen kwamen we een afgewaaide dikke stam tegen waar zo‘n dikke klimopwortel aan zat. Vanaf een afstandje leek het net een slang (ik was ook even in de war). Accuut ging de knor en snurk modus aan, bizar hoe dat evolutionair doorgegeven is ondanks alle domesticatie.

Dan sta je ook wel even gek te kijken, bleef het bij wat gesnurk en geknor?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 22:45

Haha Fransje, lekker lui hoor!
Had ik ook vanmorgen, ik een beetje haast maken om Malik op de wei te gaan zetten, maar toen ik naar buiten keek... :roll:

Afbeelding

Leuk dat je balkjes gedaan hebt, ik moet eigenlijk een keer wat nieuwe, ga ik binnenkort maar eens halen.

Sizzle ja het blijft oppassen in Nederland voor gevaarlijke slangen! :D
Hier ook voor vrachtwagens en vlaggen enzo niet schrikken maar een grote steen, levensgevaarlijk. :=
Aan gegaloppeerd en balkjes gedraafd, super!

Haha Granoek elke keer pitstop om te vreten. }>
Maar iik zag op fb wel mooie plaatjes! :))

Wat lekker Myrthee, dat ze zo braaf zijn!

Froukje wat irritant zeg die hoefsmid. _-:(

Psvanlot wel fijn dat je makkelijk ergens terecht kan tot die tijd.
Voor de herfst begint moet je dan wel weg zijn..
Je kan in ieder geval naar een bak toe, dat is ook gelijk een goede oefening als het straks wat beter gaat met de gezondheid.

Estell he ik hoop dat het mee valt, beterschap voor hem!
De rijfoto ziet er goed uit!

Jodym toch weer goed gedaan!
Misschien van tevoren even een plannetje maken wat je kan oefenen.

Calipsolover kijk d'r eens lopen, lekker hoor!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 22:52

Froukje, ja ze laat zich goed reguleren daarin gelukkig. Vorig jaar had ze nog buldozer eigenschappen (toen had ik ook standaard nog een hengstenketting erbij) maar die neigingen zijn inmiddels helemaal weg en blijft ze goed bij mij.

Hoe dat onder het zadel gaat is nog te bezien uiteraard :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 23:18

Sizzle heb je dan alleen een hoofdstel om met wandelen?

Ik wil dat met mijn merrie ook gaan doen. Wat wijzer maken dan ze nu is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 07:56

Nee alleen een halster inmiddels.
Als er iets spannends is dan kan ik daar doorgaans makkelijk vanaf leiden door even wat lichte druk op de neusriem te zetten met mijn hand, dan doet ze haar hoofd omlaag.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 08:04

Flapdrol van een smid, Froukje!

Bijzonder die reactie op die "slang" , Sizzle!

Vanavond komt mijn nieuwe, eigen, zadel! :# :#

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 08:23

Marie wordt echt al steeds meer 'paard', leuk! Ze doet het netjes zo met longeren, sjouwt lekker :)

Goed bezig Sizzle, nieuwe en spannende dingen doen :) Dan kijk je ook wel even raar op bij die 'slang'!

Oei, zwart zand is met/na regen inderdaad niet grappig. Wel fijn zo'n tijdelijk adres, zo te horen is het ter overrugging meer dan prima :)

Fijn dat de buitenbak zo te horen steeds beter gaat Jodym! :) Ja dat bezig houden is wel een dingetje hè, anders gaan ze entertainment zoeken. Hier werkt gekke bochtjes bedenken en veel schakelen, het hoeft niets bijzonders te zijn maar zolang ze maar geen lange lijnen 'niks' hebben.

Vervelend zo'n wondje Estell, met die koorts toch wel even spannend. Hopelijk zakt te koorts snel en gaat het niet ontsteken!

Wat een pannenkoek die smid Froukje }:0 _-:( Het blijven dieren, als hij niet tegen ongeduldig jong grut kan wat het nog moet leren had ie beter op dammen gekund. Vervelend zeg!

Heerlijke snurkfoto Fransje :D En ook zo een van Malik :))

Binnenbak of buitenbak maakt voor Pinda niet zoveel uit, zolang het niet regent :+ Als ze eenmaal geconcentreerd is kun je een kanon ernaast afschieten, maar als ik haar nog niet voor elkaar heb ziet ze elke scheve zandkorrel ongeacht waar we zijn...

Wat fijn van je zadel Fransje! *\o/*

Dank jullie wel voor de reacties op Pinda, ben ook echt zo blij met mijn puppy <3 Gisteren zijn ze naar een nieuw stuk wei gezet, dus ze had geen boe of bah meer te zeggen gisteravond %) Maar mooi vrij gegeven, ik ga zelf ook niet voor mijn plezier hardlopen nadat ik bij de all you can eat langs ben geweest :+

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 08:52

Oh man, iedere keer denk ik "ik moet opschrijven wat ik wil reageren" en het dan vervolgens toch lekker niet doen he....
Mooie filmpjes van knappe paarden gezien in ieder geval
Noisy, dat sagging out doe ik ook hoor, en serieus, tot nu toe heb ik alleen op de longeersingel deze reactie...
Heerlijke duttende paardjes
En welkom Estell, hopelijk knapt je paardje snel op!
Formaat, tim zijn ouders zitten beide tussen de 1,45 en 1,50, Tim zelf gaat (of doet dat misschien zelfs al) de 1,60 wel aantikken. Veeel te groot, ik hou van ukkies...
Binnenbak vs buitenbak, Tim vind alles in de buitenbak een stuk spannender, dus nieuwe dingen doe ik eerst maar binnen, daar voelt hij zich zekerder. Later proberen we het dan buiten ook, alleen door de droogte is de bak erg zwaar daar nu.
Froukje wat een oelewapper die smid! 0,0 empathie dus.
Marie gaat ook lekker, fijn hoor!
Fransje fijn dat je zadel komt!
Wandelen doen wij ook aan het halster. Eigenlijk doen we alles los of aan het halster hahahaha!

Donderdag was de tandarts geweest, Tim vond het vreselijk spannend maar heeft zich echt voorbeeldig gedragen! Zit nog een dop op 1 kies, maar zat nog niet los dus die zit er nog fijn in. Voor de rest heel licht vijlwerk gedaan, paar kleine haakjes. Maar ook de tandarts concludeerde dat hij best nog wat langer mag doorgroeien voordat ie echt wat hoeft te doen, en stond nog net niet te juichen bij mijn plannen van bitloos opleren. Verder hebben we gewoon de daagse dingetjes gedaan, oh ja, en vrijdag de tweede wormkuur erin, dat ging veel makkelijker dan verwacht, superfijn! Ik heb er geen wormen meer uit zien komen, dus ik denk dat hij nu echt schoon is.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-20 09:01

Goed van hem Midnight! Wormkuren blijven bij mijn 12jarige nog steeds een groter probleem dan bij mijn jonkie :')

Ik wilde dit weekend Duke eens rijden zonder Dexter in de buurt. In een geïmproviseerde rijbak in een lege weide, dan konden we eens draven. Dacht ik.

Was blij dat ik de longeerlijn bij had want nog voor we begonnen had meneer al moeite met 4 voeten op de grond houden :=
Dus toen ik de longeerlijn vastklikte en vroeg om even stil te staan zodat in die kon oprollen ging meneer gelijk even laten zien dat dat niet zijn plan was
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het werd helemaal gezellig toen hij van mij niet mocht eten

Afbeelding
Afbeelding

Wat een dikzak hé, schaam me dood :+
Eenmaal wat energie kwijt ben ik er nog even op gegaan om wat te stappen en toen hij een rondje normaal kon doen ben ik ook gestopt
Afbeelding

En al dat drama gewoon omdat Dexter net om de hoek stond. Leuke oefening _O-

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 09:03

Granoek......echt......geniale fotoserie!!! Enne, hij heeft wel lekker bewogen ;-) EN superfijn dat je het wel goed hebt kunnen afsluiten!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:59

Hahaha Granoek, heel herkenbaar.
Ik had Rudi laatst uit de wei gehaald omdat de smid kwam, hij stond dus even alleen op stal. Hij brak de boel bijna af :roll: Die buik is hier ook present. Ik moet nodig wat meer met hem aan het werk :o

Froukje, my God, wat een zak hooi zeg _-:( Geeft wel gelijk zijn eigen onkunde aan als hij met zulke opmerkingen komt. Ik heb nu een fijne en kundige smid. Ik hoop dat als de tijd komt dat wanneer Rudi klaar is voor sliding plates dat hij zich daar in wil verdiepen want ik wil liever geen andere smid.

Estell, dat is balen zeg. Ik hoop dat het snel heelt zodat je verder kunt. Is de koorts inmiddels gezakt?

Wat fijn dat Pinda zo goed gaat, Vientje +:)+

Binnenbak versus buitenbak hebben we hier niet, wij hebben alleen een buitenbak. Hier is het meer buitenbak versus longeercirkel :+ In de cirkel gaat alles prima maar zodra hij in de bak komt...Staart erop en snurken maar. Al die ruimte om hem heen maakt hem helemaal hyper de pieper. Dus ik ga nu iedere keer na het werken even in de bak stappen en dat uitbreiden naar longeren, mag eigenlijk niet maar dat overleg ik nog wel even, zodat de overgang uiteindelijk wat minder hyper zal verlopen. Anders zie ik mezelf al op een raket door de baan gaan :+

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:45

Hahaha wat een heerlijk dier die Duke _/-\o_

Heb ook een vervelend bericht gezien over een hoefsmid... _-:( Zo vervelend is dat...

En! Ik zag foto's van heerlijk luierende paarden :D :+:

Verder niet meer bijgelezen dan deze pagina O:) Wat gaat het hier toch altijd HARD en ik heb 't zo druk.. |( Maar ik MOET dit met jullie delen:

Afbeelding

Afbeelding

Wat een heel paard is 't zo ineens al!! :oo

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:58

Wat een moves heeft hij Granoek, heerlijk dier.
Dat niet mogen eten terwijl je over je bord loopt zorgt bij ons inderdaad ook voor onenigheid _O-

Xutopia, ook super bezig, ziet er prima uit!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 20:47

Utopia wat gaaf!!! Hij ziet er inderdaad retegaaf uit zo +:)+

Rudi ging ook weer lekker vandaag. Ook een stukje gedraafd zonder iemand erbij. Hij vindt het nog wel lastig maar doet goed zijn best.

Ik heb trouwens ook nog wel zo'n slaapfoto. Hij was aardig moe van het de hele dag klieren van een nieuwe ruin in de groep.

Afbeelding

Ik hoorde alleen vandaag dat hij de nieuwe ruin echt opjaagt en dat hij daarom even uit de groep is gehaald zodat de nieuwe kan wennen, dan hopelijk ook opgenomen wordt door de rest en dat Rudi dan ook de rust heeft en stopt met jagen. Ik denk zelf van niet want hij staat nu onderaan in rang en deze nieuwe ruin is een mogelijkheid voor hem om hogerop te komen maar we zullen zien

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 21:00

Haha die foto :D Wel jammer dat het in de groep niet zo lekker gaat...

En thanks jullie beide :D

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-20 21:10

Noisy, ja ik zeg ook hele tijd dat ik meer aan het werk moet met hem maar dan komt het er weer niet van. Zou hem vanavond nog eens longeren maar ben net pas klaar met werken (voor de eerste keer sinds 3 maanden gesloten, duidelijk niet meer gewend := )
Hij staat nu op Fat Camp (aka kale wei met hooi haha)

Oei, ik kreeg 3 maanden geleden ook zo'n telefoontje. Alleen hadden die van mij een drachtige merrie onder handen genomen met z'n twee, eentje ging er achter jagen en de andere stond haar op te wachten met zijn kont gedraaid. Rotzakken
Als je Rudi daar zo ziet liggen zou je hem zo de communie geven hé :')

Utopia, super gaaf!
Inderdaad al een aardige knaap maar het staat hem wel goed :D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 21:48

*egopost*

Afbeelding

Afbeelding

Mijn zadel is er!
*\o/*

Past goed en zit heerlijk!

Dekje vloekt bij het bruine leer. Die wordt dus niet meer gebruikt.

En dat Joya echt heel breed is bewijst deze foto..

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 22:50

Wauwie mooi Fransje!!
Dat wordt lekker rijden. :))
Zoowh breed is ze zeker.. :wow:

Granoek de foto's zijn wel gaaf hoor, hij is wel fotogeniek!

Kijk Rudi eens lekker liggen.. :D
Hopelijk gaat hij straks wat rustiger in de kudde.

Xutopia zoowh hee een echt rijpaard! *\o/*

Mrs Midnight fijn dat de tandarts goed ging en dat de wormen ook wegblijven, zou wel lekker zijn.
Al blijft het gewoon opletten, Malik heeft soms tijden niks en dan gaat het in ene toch weer snel, stomme wormen.

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 23:19

@granouk; die reuzen van jou in onze mini binnenbak zal ook geen optie zijn denk ik _O-
Maar mijne is daar zo braaf, schrikt nergens van en in buitenbak wel. Dan zitten er indd ineens vogeltjes :+ . Dus geeft zo’n lekker veilig gevoel.
Daarbij nu begonnen met 100 meter wandelen, álles vind hij spannend. Teervlekken op de weg, fietsers bedenk het maar. Had verwacht dat dat toch wat relaxter zou gaan omdat hij altijd zo rustig was. Dus das wel jammer.

Zie die duke sjouwen dan!!

@fransje. Indd figuren rijden en probeer wat tempo wisselingen. Af en toe ook een pionnetje of balkje zodat ik me daar op kan richten.
Heb donderdag weer les, hopen dat het dan droog is en ik buiten kan.
Die foto, wat een leven en wat een supergaaf zadel!

@froukje. Balen van de hoefsmit zeg. Is toch z’n werk zou je zeggen :evaw:

@vientje thanks!

@mrsmidnigt; altijd goed een tandarts check. Wat fijn om bevestiging te krijgen.