Oakland1990 schreef:Zet hem nou gewoon bij iemand professioneel neer voor je hem weer medisch in twijfel gaat trekken. En blijf er zelf even bij weg, keus genoeg in profs bij jouw regio. Limo kan ook op jou zo reageren, ookal denk jij van niet. Voorbeelden te over van paarden die spanning pakken vd omgeving en wezens daarin.
Lees dan aub ook een paar pagina's terug mbt het bekappen en moeilijk doen voor rechtsachter.
Er is daar al duidelijk vermeld dat ik er de laatste keren niet bij was en limo alsnog rechtsachter niet laat doen. Dus aan mij ligt het dan niet.
En daarom dat ik medisch eerst wil uitsluiten. Het duurt te lang al met dat rechterachterbeen. Bij linksachter heeft die ook een poosje moeilijk gedaan. Maar al snel lukte die wel en nu nog steeds erg soepel.
Vergeet ook niet dat die in de facetgewrichten beginnend artrose heeft. Zoals ik geleerd heb gaan de facetgewrichten tegen elkaar als de rug bol wordt. Wat als die pijn ondervind zodra rechtsachter opgetild wordt?
OK dan kan je nog de vraag stellen waarom die dat door mij en de osteopaat wel toelaat.
Door mij misschien omdat ik de hoef niet vasthou zoals de smid en de osteopaat misschien omdat hij ervaart dat osteopaat hem ontspanning brengt.
Ik zeg maar iets he.
Ook vandaag bleef ik gewoon kalm. Maar blijkt wel dat lesgeefster zelf al op de heenweg er tegenop keek en dus wel gespannen was. En ja dat voelt limo natuurlijk ook dus dat zal ook meegespeeld hebben.
Misschien is er idd keus genoeg aan profs.
Maar ik heb graag een prof die ook kennis heeft van rustig omgaan met het dier en niet enkel aan zijn portefeuille vullen denkt. Helaas zijn de meeste zoals dat laatste. Het moet geld opbrengen en het trainen moet dus snel gaan want dan kan er sneller weer een ander paard getraind worden.
Ook zie ik erg vaak dat ze een paard leren springen maar de basis dressuur er helemaal nog niet goed in zit.
Springen hoeft voor mij helemaal nog niet. Maar er moet wel rustig en met beleid getraind worden. Vertrouwen bieden aan het paard is daarbij enorm belangrijk imo. En het ene paard is het andere niet. Bij limo duurt het vertrouwen krijgen nu eenmaal langer dan bij bv een paard dat als veulen al vaak in de hand is geweest en geen negatieve ervaringen heeft gehad.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 16-02-19 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt