Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lamarxhorse

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:27

Wauw Veronica wordt idd mooi zeg!!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:29

Dank jullie wel! Ik ben ook best trots op mijn eerste eigen fokproduct :D. Ik heb wel plannen met haar straks. Ik wil graag met haar de wedstrijdsport weer in (dressuur) en ik wil ook heel graag de (Groninger) fokkerij verder in en wat zou er nou mooier zijn om te beginnen met je eigen fokproduct om een lijn op te zetten?

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-17 21:26

Ze is echt mooi. Succes met het herstel van je hernia. En mooie plannen heb je.

Renske inderdaad 2 a 3 km enkele reis. Ik heb nu max 2 gedaan. Maar we zitten zo op 6 denk ik hoor. Het is even kijken hoe lang ze da aandacht erbij kan houden. Dat was vandaag samen met Marinka een stuk moeilijker dan alleen.

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:40

@murosch jammer dat mijn geen kandidaat meer kan zijn :P

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 07:32

Haha Lamarxhorse ja dat is zo. Jij hebt een Groninger ruin van 2 he? Leuk, ik ken niet zoveel mensen met Groningers. Geweldig ras <3

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 15:06

@kvulden leuke foto! Gezellig zo samen. 2 a 3 km moet vast goedkomen als het geen hele gevaarlijke wegen zijn. Qua afstand zou dat wel te doen moeten zijn, zeker met pauze.

@Murosch Veronio ziet te goed uit! Niks te dun meer. Fijn ook dat de operatie goed is gegaan dat lijkt me erg spannend. Leuke fokplannen, jammer dat er geen 2015 paarden setje kan ontstaan. Zou wel grappig geweest zijn.

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 16:30

@murosch ja een ruin sinds een paar weken. Ik vind t tot nu toe een lief dier en krijg dit ook vaak te horen van mensen die hem moeten verzorgen.. als stagiaires mogen poetsen kiezen ze vaak voor mijne omdat die zo rustig is.. hij laat alles toe maar weet niet of het specifiek het ras is.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 17:33

Ik ga dit keer maar niet qoute, dan word mijn bericht wel heel erg lang.

Gordy18 Leuke foto's! Zie ik daar nou fjorden oortjes? :D

Annikoe Hoe zit zo'n boek in elkaar? Met plaatjes of echt zoals een volwassen-lees-boek alleen maar tekst?

noor14 Ergste is nog: Ik loop de straat uit, klim de dijk op en ik zie Texel. Elano helaas niet. Geen idee hoe ver hij nu van het strand staat.. Moet ik maar een keertje 'uittesten'.

Ilayla Gelukkig alleen een beetje stijf.
Ja bij die van mij was er wel even een trap voor nodig.. Meer voor de schrik en duidelijk van 'nu écht klaar'.. Maarja, hij was ook gewoon aan het kloten en hij weet heel goed wat hij moet doen. Ookal was het +/- een half jaar terug dat ie naar de smid moest.

En OOOOMMMMGGG een zebra paard! Geweldig! :D

kvulden He, bekende foto! Zag hem al langs komen op FB!

farahdiba46 Die van jou ziet er ook gaaf uit zo met die kleur! Een schimmeltje?

Murosch Hier wacht ik nog minimaal anderhalf jaar voor ik er echt opklim, als in rijden. Hij is nog laaang niet uitgegroeid! :D
En wat ziet die van jou er goed uit zeg! En met je eigen gefokte paard een veulen fokken zou inderdaad geweldig zijn! Met mijn ruin zal dat niet echt lukken, stiekem maar goed ook. :+

Ik kreeg gister een appje binnen dat meneer ontsnapt was en maar naar stal was gebracht.. Toen ze erheen gingen sprong hij terug het land in. Hij weet donders goed dat hij daar niet hoort. :=
Dus op stal een poets en zijn witte sokken een wasbeurt gegeven. Mocht ook wel.
Vandaag mocht ie naar een ander groot land. Hij mocht als eerste erheen, het boeit hem gewoon niet dat hij als enige paard daar staat ofzo. Af en toe vraag ik mij af of hij wel een echt paard is. Maar hij was wel blij toen er ook andere paardjes kwamen, vooral met zijn vriendinnetjes natuurlijk!
Hopelijk gaat hij nu niet ontsnappen, nu staat hij in een land met een hout hek eromheen.
Hij staat nu ook een stuk dichterbij zee en dichterbij mijn huis. Dus dat is al een pluspunt! :D
Afbeelding

Hier op de achtergrond zie je duinen.. Zover het te zien is. :')
Afbeelding

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 18:29

Ja, schimmeltje en daar ben ik heel blij mee *\o/* heb altijd van schimmels gehouden en nu is mijn "verrassingspaard" er eentje *\o/*

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 18:34

Gaaf zo dicht bij zee <3

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 19:07

farahdiba46 schreef:
Ja, schimmeltje en daar ben ik heel blij mee *\o/* heb altijd van schimmels gehouden en nu is mijn "verrassingspaard" er eentje *\o/*

Gelukkig maar dat je er blij mee bent! Ik zou er absoluut niet blij mee zijn.. Of nouja, wanneer ze wit worden dan. Dat (donker) grijze vind ik wel erg mooi!

Ilayla schreef:
Gaaf zo dicht bij zee <3

Ja echt heerlijk!
Heb even gekeken, het is een half uurtje lopen naar het strand! Dat scheelt gewoon de helft! Dat wordt hopelijk vaker naar het strand! :):)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 19:10

Heerlijk puppy zo dicht bij zee!
hopen idd dat hij in zijn wei blijft, wat een boef. :=

Ik heb weer een rondje met Puzzle gefietst, volgens mij vind hij het wel leuk.
oortjes erop en gaan.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 19:50

Puppy1128

nou, spierwit vind ik ook prachtig hoor, gelukkig maar dat ze dat waarschijnlijk vanzelf wordt :j

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 20:19

Heeerlijk aan zee puppy! Ben jaloers :D

Farahdiba ik heb ooit een blauwschimmel gehad. Zou er zo weer een kopen. Geweldig mooi. Spierwit of vliegenschimmel vind ik dan weer niks :o

Renske. Wat leuk, fietsen. Ik zou dat niet durven. Bang dat die lomperik zo op de fiets springt

Sterkte murosch. Wat word veronia mooi zeg! Wauw!

Kvulden heerlijk de weg uit. Moet goedkomen die 3 km :)

Hahahaha een zebra paard. Geniaal!

Ilayla zadeltje op. Super braaf. Heb ik laatst ook gedaan. Geen kik

Ik vandaag gelongeerd in de buitenbak. Ik heb 3 juni mijn eerste foto meeting. Echt super spannend. En voor de losgooi fotos gaat ze aan de longe. Dus even oefenen
Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 20:30

Dat heeft Puzzle nu 2x keer gedaan.
Maar hij weet inmiddels dat hij moet wijken voor de zweep.
Kan hem daar mee de berm in sturen en op afstand van mijn fiets houden.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 20:30

farahdiba46 schreef:
Puppy1128

nou, spierwit vind ik ook prachtig hoor, gelukkig maar dat ze dat waarschijnlijk vanzelf wordt :j

Spierwit is ook mooi. Alleen moeten ze wel spierwit zijn.. Dus geen enkel vlekje bruin, geel, groen.. :+
Dusja, een wit paard is het niet voor mij of een paard met een witte staart. Maar ik heb hem gevonden en ben er super blij mee! :D

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 20:33

Mijn vorige paard was een zwarte
Afbeelding
Altijd geroepen dat ik geen schimmel wou. :')
En nu heb ik deze 2.
Afbeelding
Afbeelding
Gelukkig is Puzzle nog niet zo licht, ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor hij wit is.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 20:44

Whaha, ik wilde geen haflinger (of barbiepaard als ik sommige zie.. :')) en geen paard met te veel wit of witte staart.

Nou, Elano is dus perfect kwa kleur en geen barbiepaard. Maar ook met zijn karakter is hij wat ik zocht. Geen dooie, maar ook geen hete knol die van alles schrikt. :')

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 21:24

Sinds verkoop van mijn vorige paard geroepen dat ik een haflinger wou.
Heb er wel spijt van. :')
Haar staart en manen zijn nooit heel lang mooi wit. :x

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 23:28

Renske, ik heb hier twee mini versies van Olivia staan.

Elano is wel stout zeg..

Hier heb ik Jorie gisteren even voor het eerst stemcommando's gedaan aan de longeerlijn. Eerste keer had hij een beetje een kriebel nodig om te snappen dat hij een versnelling(of 2 als het hem uitkwam) hoger te gaan als ik 'Drrraf' zeg en daarna al niet meer. Hij leert snel dus misschien moet ik deze zomer maar wat vd aan hem leren. Ik ben alleen zo bang dat ze dan nog meer gaan bedelen dan dat ze nu al doen. Al kent Alex wel al voedsel weigeren.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 23:54

Renske_W schreef:

Herkenbaar... Mijn vorige paard was een zwartbruine maar nu heb ik 2 schimmels.. Joya is nu nog wel redelijk voskleurig maar wordt gestaag witter. De arabier is een vliegenschimmel en wordt nu juist ieder jaar weer wat donkerder.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 07:49

fransje23 schreef:
Renske_W schreef:

Herkenbaar... Mijn vorige paard was een zwartbruine maar nu heb ik 2 schimmels.. Joya is nu nog wel redelijk voskleurig maar wordt gestaag witter. De arabier is een vliegenschimmel en wordt nu juist ieder jaar weer wat donkerder.

hahaha, zo zie je maar dat je nooit thuiskomt met wat je in je hoofd had. Ik roep al jaren dat ik een schimmel wil en mijn laatste 2 paarden waren zwart (1 daarvan helemaal en 1 daarvan Sabino zwart waar Missy in bleek te zitten)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 08:00

Ik wilde ook geen schimmel... en toch kocht ik er 2 die mogelijk schimmel waren :') Fflur niet gelukkig maar Poppy is nog onduidelijk.
En Fflur is wel een half witte _O-

Nu weer bijna helemaal "stekelharig" <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zaterdag:
Afbeelding

Afbeelding

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 09:02

Stekelharig is echt heel leuk <3 Ik vind schimmeltjes altijd fantastisch, alleen bij de Tinkers niet. Heb nu ook een witte met spikkels :D Gelukkig houdt hij zichzelf heel erg schoon. Het is maar goed dat Miles niet wit is, want dat is echt de grootste smeerlap ooit.

Afbeelding

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-17 10:28

Ilayla schreef:
@kvulden leuke foto! Gezellig zo samen. 2 a 3 km moet vast goedkomen als het geen hele gevaarlijke wegen zijn. Qua afstand zou dat wel te doen moeten zijn, zeker met pauze.

@Murosch Veronio ziet te goed uit! Niks te dun meer. Fijn ook dat de operatie goed is gegaan dat lijkt me erg spannend. Leuke fokplannen, jammer dat er geen 2015 paarden setje kan ontstaan. Zou wel grappig geweest zijn.

Het is langs de 80km weg de eerste 1,5 km