de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Olympia96

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:58

Heel normaal :-). Ik vind een eerste wedstrijd nóóit leuk haha. Spannend om te zien hoe het paard reageert op alle nieuwigheid.
M'n vorige paard ging aan de haal toen ze voor het eerst in haar leven een schimmel zag lopen ;-)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:08

Ja, heel erg normaal Kaitlyn! Ook stiekem wel leuk toch? :D
Gewoon lekker genieten, alles komt goed!

Ik heb de eerste wedstrijd van George ook al gepland. *\o/*

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:14

Olympia :') Zo was een oud stalgenootje een keer aangesproken op wedstrijd of ze niet ergens anders kon warm rijden want het paard van die ander was bang van bonte. :+

Ja ik vind het ook heel leuk hoor en heb er ook heel veel zin in. Maar toch vind ik het spannend, hoop dat ik er zelf een beetje aan blijf rijden in de proef. Als ik last heb van spanning wil ik dat nog weleens vergeten. :=

Spannend Picasso, wanneer? :D

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:18

Eh, ergens in mei... Heb er wel zin in! Maar vanavond eerst maar weer eens naar clubles met hem! :)

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 11:27

Ik vond onze eerste (oefen)wedstrijd toch ook wel erg spannend. Brr :D Zeker met dat stormweer.
Nuja, de volgende oefenwedstrijd staat ook gepland, 9 mei. Nadien gaan we 'officieel' starten denk ik. Spannend :D

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 12:12

Ik ga volgende week zaterdag voor t echt in de L1.
zou eerst zondag starten maar was afgelast ivm rhino.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 18:44

Poeh, dat is netjes van Derby zeg. Daar kan Petrie nog een puntje aan zuigen. Zou een reden zijn om de volgende keer voor Derby te gaan.

Zenuwen voor de eerste wedstrijd. Helemaal te snappen. Zou ik ook hebben. Succes voor de wedstrijdgangers.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 20:20

Heel netjes van Derby!

Garola is vanavond voor het eerst een blokje om geweest. :D Zoals je ziet was ze niet erg onder de indruk.. :+

Afbeelding

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 20:52

Hahaha Garola lijkt weinig onder de indruk :D

Ik heb een klein -en zeker niet perfect- filmpje van Floor en mij van vanmiddag. Wat is het ontzettend wennen om weer op een jong paard te zitten :o . Kleine pas, grote pas, naar binnen, naar buiten :+ 5e keer onder het zadel, 4e keer met mij erop. Ik ben trots op hoe ze het doet. Zo totaal ontspannen!

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 20:58

Ziet er goed uit Olympia! Nog lekker wiebelig maar dat komt vast en zeker goed. :D Voor de 5e keer ohz ook al erg netjes!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:42

Ziet er goed uit Olmypia, doet me denken aan hoe wiebelig Gibbie was haha. :D

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 16:23

Ziet er al goed uit Olympia! Ziet er relaxed uit!
Alizeetje spannend! Hoe ging je oefenwedstrijd?
Peetje succes volgende week in het L1!
Garola lijkt inderdaad niet erg onder de indruk, haha.

Gisteren ook van plan om ons startkaart te gaan aanvragen, maar ik moet nog van de pony's worden overgezet naar de paarden. Maar hopelijk kan ik rond mei ook een wedstrijd mee pakken!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 16:35

haha, ik zie nu pas dat t volgende week gelijk outdoor is!
Leuk, ik doe ook met met een Fries die ik moet rijden voor iemand, en nog nergens geweest is als op t strand en in mn buitenbak :')

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 20:24

Haha, gaat vast goed komen! Leuk dat de wedstrijden er nu aan komen voor de jonkies :)
Vandaag weer fijn kunnen rijden! Wijken nemen we ook al mee en de laatste tijd pakt hij dat al goed op!
Afbeelding

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 22:41

Ik zal hier ook eens wat Gino spammen, vandaag voor het eerst met nieuwe zadel gereden, even wennen zo'n "klein" zadel maar wel beter voor zn rug, merkte heel veel verschil. In het begin vloog die nog naar voren maar eigenlijk na 10 min ging hij heel ontspannen lopen... aan mijn gezicht kan je zien dat ik blij ben haha
Foto's zijn met Ipad gemaakt dus niet van super kwaliteit
Over een maandje zal het zadel wss bij gevuld moeten worden ivm met zijn constant veranderen van bouw maar voor nu lijken we eindelijk een zadel gevonden te hebben wat goed ligt en ook met opvullen mee kan blijven groeien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 21:23

Olympia, wat een fijn en braaf paard is Floor zeg! Heerlijk dat ze zo relaxt is :D Filmpje ziet er ook fijn uit!

Hoe is de finale van de Horsefood gegaan Peetje? Met je knappe Uphill (halfzusje van die van mij haha)

Fijn dat Gigi zo braaf was JudArthos :j

Top dat Derby het zo oplost Kaitlyn, goede service!

Haha, gek is dat he :P Dat sommige paarden bijvoorbeeld bont of schimmel gek vinden! Ben ik effe blij dat die van mij bont, schimmel, Tinker, Fries, Shetlander etc.. allemaal gewend is :P

Spannend jullie eerste wedstrijd Picasso! Hoe is je les gegaan?

Veel succes 9 mei alvast Alizeetje! Nog even een generale repetitie alvorens jullie officiele debuut :P

Garola is braaf zo te zien :) Een goede vriendin van mij heeft ook een Sandreo! Leuk paard is dat ook.

GerenGer is ook al een startkaart aan het aanvragen, leuk!! Knappe Gio :D

Gino heeft lekkere ruime gangen zo te zien Kady :)) Fijn dat je een goed zadel gevonden hebt!

Ik heb ook wel leuk nieuws! Volgende week gaat Grand uit logeren om beleerd te worden!! *\o/* Eindelijk! Na 3,5 jaar wachten :P Superleuk en spannend!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 08:31

Golden Girl liep gister knap 19e van de 35 op de finale van de HorseFood! Wat een deelnemersveld zeg, was wel heel leuk!

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 08:50

Peetje82: proficiat! :)

Wij hebben morgen onze 3de wedstrijd in L1.
Guapa begint het wijken ook steeds beter te snappen :j leuk om te zien hoe ze verandert...

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 08:52

Peetje wat goed zeg! Mooi resultaat :j

Ik heb de knoop voor mezelf doorgehakt, aankomende week stap ik een keer op Giv O:)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 09:16

Leuke foto's en filmpjes komen hier voorbij!

L1 alweer, Nathiie :-). Ik moet nog aan de B beginnen ;-).
@Pradadaan: spannend! Ga je haar zelf zadelmak maken?
@Peetje: klinkt lang niet gek om in de middenmoot te eindigen. Met die jonge paarden competities doen altijd van die crack's mee. Leuk!
@_Clau: spannend ook voor jou! Leuk hoor :j.

Voor Gideon is het alweer een jaar geleden dat hij voor het eerst onder het zadel kwam. Lijkt nog maar zo kort en wat hebben we al een stappen vooruit gemaakt en af een toe een paar stappen terug maar wat is het leuk om met een jong paard bezig te zijn! Als ik een dip heb, zit ik ook compleet in mineur maar als het dan weer opgelost is, is dat gevoel ook weer weg en rijden we vrolijk verder :D.

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 09:29

Nice Peetje :)

Succes morgen Nathiie!

Leuk Pradadaan! Kriebelt het toch te erg? :P

Een jaar alweer AnneRuth! Wat gaat dat snel he :) Van puppy tot waar jullie nu staan! Dat er maar nog vele jaren mogen volgen hihi!

Jaa megaspannend! Heb er natuurlijk al een paar keer opgezeten maar het échte inrijden gaat nu pas beginnen! Ben zo benieuwd of hij zo braaf blijft :P Hoop het natuurlijk van wel haha!

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 10:24

Ik ga me hier toch ook even aanmelden,

Ik heb hier een 4jarige(bijna 5) hengst staan. In 2014 wel al paar x op gereden, maar echt sinds febr ben ik er mee gaan rijden en doen. Meneer is super braaf doet geen vliegkwaad. Wordt alleen beetje
Gek als er een merrie langs loopt. Ik plaats zo nog ff een foto :) zie hier wel helemaal mooie paarden langs komen

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 10:27

Nee het kriebelt eigenlijk niet :P
Maar ik vind het praktischer als ik er voor het landseizoen een paar keer op ga en dan pak ik haar maar eens in de 2 weken als ze op het land staat zodat we gewoon rustig aan kunnen doen.
En ik merk gewoon dat zij er klaar voor is, alleen ben ik degene die het uit stelt. :+

Ja ik ga het zelf doen :j
In iedergeval het eerste deel. Wel met hulp natuurlijk maar hulp vanaf de grond, ik ga er zelf op. Volgend jaar rond deze tijd wil ik een paar weken in training met haar. Maar weer samen. Ik heb niet 4 jaar tijd en energie in Giv en onze band gestoken om het vervolgens door een ander te laten doen die niks met haar heeft ;)

Giv is bij een ander aan de hand ook niet braaf als je haar niet op de juiste manier behandeld (ze is een echte merrie, je moet een hoop respect voor haar hebben en zeker geen houding hebben van 'ik zal jou eens vertellen wat te doen'. Dan word het een draak van een paard.) Dus ik denk dat als ik er een ander op zet met de mentaliteit om haar binnen een paar weken 'zadelmak' te maken dat het dan niet gaat zoals ik zou willen. Dan word het een strijd en dat wil ik echt niet hebben. Daarom leg ik de lat ook niet hoog en zie ik het allemaal wel hoe het loopt. Als het een beetje mee zit moet ze 30 worden dus ik heb alle tijd :j

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 12:52

Hier een foto van Florano,

Afbeelding

Eerste x galop onder het zadel :)

Afbeelding

En een foto van net, lekker in het zonnetje

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 17:29

Als Giv idd wat moeilijker is bij anderen zou ik het idd ook zelf doen PradaDaan! Maar Grand is heel makkelijk bij andere mensen dus dat scheelt :) Grand gaat sowieso 2 maanden weg dus daar doen ze het ook niet in één week. Dat heb ik zelf liever ook niet.

Grand vandaag met zn hoofdstel in de longeerkring:

Afbeelding

Even een paar minuutjes aan het werk gezet :) Hij was scherp zat haha! De 'Go' mist hij niet :')