Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Babootje schreef:Ik zou de rontgenfoto's wel nog een keer laten beoordelen op kwaliteit. Het zou niet de eerste keer zijn dat een gebrek niet te zien zijn omdat de foto's net uit een andere hoek zijn gemaakt. Dat kun je zelf ook niet zien
Een klinische keuring is even belangrijk en misschien nog belangrijker dan een RX keuring dus daarover zou ik je adviseren die bij een keuringsarts voor paarden te doen. Die kan dan ook gelijk de al gemaakte foto's beoordelen.
Vraag naast de beoordeling op de cornage ook goed advies over de stokmaat icm leeftijd van het paard.
In relatie tot de belastbaarheid en de opleiding van het paard. 180 is voor een 4 jarige al erg groot en kan problemen / risico's met zich brengen.
Ik zou bij een "goed paard voor weinig geld" echt extra zekerheid inbouwen om ervoor te zorgen dat je geen miskoop koopt.
Zorg ervoor een koopcontract op te stellen
ruitje schreef:Ja, het slijt wel altijd het vergelijken, je gaat ze op een gegeven moment echt waarderen om hun eigen karakter natuurlijk. Ze is er pas een week, dus ik geef het tijd( overigens telefonisch gekocht zonder paard bekeken te hebben en ongekeurd het land in gegooid: iedereen hier zou sterven denk ik)
Wij doen meestal koersen van mei tot oktober. Soms gaan we door met een paard in de winter als je in het voorjaar wat tegenslag heb gehad/de vorm juist stijgt in het najaar/ze passender blijken te zijn voor de winterbanen. Maar meestal hebben ze bij ons in november, december, januari en vrij, februari licht basiswerk. Dan optrainen in maart/april en koersklaar in mei.
Ik vind dat niet heel erg hoor, drafbanen zijn nooit overdekt
oji schreef:Daar staat tegenover dat ik ook denk, als jij aangeeft dat je met dit paard met astma en CPL en hogere leeftijd nog precies hetzelfde kan doen als wat je ook had willen doen met een jonger en gezonder paard, dat jij geen hogere sportambities had voor dit dier en dat jouw doelen prima realiseerbaar zijn met een minder vitaal dier.