Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lieser

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 07:08

Gefeliciteerd ruitje!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 07:30

Gefeliciteerd ruitje! Deze gaat dan voor volgend seizoen mee? Of is dat gewoon het hele jaar door?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 07:49

@moep, ik zou een cornage paard altijd checken.
Scope voor cornage is niet zo ingrijpend, natuurlijk nooit leuk. Maar het hoeft er echt maar een klein stukje in.
Maar bijgeluiden kunnen ook komen van andere defecten in dat gebied. Dus zou het wel willen weten hoe en wat.
Ik zou zelf altijd checken.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 12:55

Babootje schreef:
Ik zou de rontgenfoto's wel nog een keer laten beoordelen op kwaliteit. Het zou niet de eerste keer zijn dat een gebrek niet te zien zijn omdat de foto's net uit een andere hoek zijn gemaakt. Dat kun je zelf ook niet zien
Een klinische keuring is even belangrijk en misschien nog belangrijker dan een RX keuring dus daarover zou ik je adviseren die bij een keuringsarts voor paarden te doen. Die kan dan ook gelijk de al gemaakte foto's beoordelen.
Vraag naast de beoordeling op de cornage ook goed advies over de stokmaat icm leeftijd van het paard.
In relatie tot de belastbaarheid en de opleiding van het paard. 180 is voor een 4 jarige al erg groot en kan problemen / risico's met zich brengen.
Ik zou bij een "goed paard voor weinig geld" echt extra zekerheid inbouwen om ervoor te zorgen dat je geen miskoop koopt.
Zorg ervoor een koopcontract op te stellen

+:)+ +:)+ Idd, laat de foto's ook nog een keer door je eigen DA checken, je weet maar nooit!

Seven heeft een heel (knap) elftal gekocht en ik zag ook een beeldschoon Arabisch vossekindje voorbij komen als nieuwe aanwinst, mooi! <3

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 13:09

Ja, het slijt wel altijd het vergelijken, je gaat ze op een gegeven moment echt waarderen om hun eigen karakter natuurlijk. Ze is er pas een week, dus ik geef het tijd( overigens telefonisch gekocht zonder paard bekeken te hebben en ongekeurd het land in gegooid: iedereen hier zou sterven denk ik :') )

Wij doen meestal koersen van mei tot oktober. Soms gaan we door met een paard in de winter als je in het voorjaar wat tegenslag heb gehad/de vorm juist stijgt in het najaar/ze passender blijken te zijn voor de winterbanen. Maar meestal hebben ze bij ons in november, december, januari en vrij, februari licht basiswerk. Dan optrainen in maart/april en koersklaar in mei.

Ik vind dat niet heel erg hoor, drafbanen zijn nooit overdekt :+

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 13:42

Wat een vriendelijk hoofd ruitje! Gefeliciteerd

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 14:10

Ruitje, ons Feestje is ook zo gekocht. O:) Ze diende ons doel en was ons gegund. Prima dus.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 14:18

Haha nee hoor dit is hoe ik ook vaak koop. Op afstand en soms geen foto en soms een half paard op de foto dat je eigenlijk nog niks weer.

Type dravertjes ik houd ervan. Gewoon lekker simpel bruin en niet teveel poespas aan kleurtjes.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 14:35

ruitje schreef:
Ja, het slijt wel altijd het vergelijken, je gaat ze op een gegeven moment echt waarderen om hun eigen karakter natuurlijk. Ze is er pas een week, dus ik geef het tijd( overigens telefonisch gekocht zonder paard bekeken te hebben en ongekeurd het land in gegooid: iedereen hier zou sterven denk ik :') )

Wij doen meestal koersen van mei tot oktober. Soms gaan we door met een paard in de winter als je in het voorjaar wat tegenslag heb gehad/de vorm juist stijgt in het najaar/ze passender blijken te zijn voor de winterbanen. Maar meestal hebben ze bij ons in november, december, januari en vrij, februari licht basiswerk. Dan optrainen in maart/april en koersklaar in mei.

Ik vind dat niet heel erg hoor, drafbanen zijn nooit overdekt :+

Sorry ruitje, jij ook van harte met jullie knappe nieuwe topper!!

xjanabananax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 15:07

Gefeliciteerd Seven, Goldenarrow en Ruitje!
Wat een boel aankopen ineens achter elkaar. Ik vind die draver wel een leuk aansprekend hoofd hebben, inderdaad typisch draver :)

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 08:42

Ruitje wat een geweldig paard en dat zonder gezien te hebben :D . Mensen vind het altijd raar als ik zeg dat ik een zwak voor dravers heb maar dít is dan echt precies het type wat ik dan in mijn hoofd heb en wat ik vorig jaar eigenlijk stiekem zocht.

Ik heb mijn pony inmiddels meer dan een jaar, maar lees nog steeds stil mee, misschien wel leuk om een update te geven, en van wat er kan gebeuren als je ongekeurd koopt en niet goed oplet:+ .
Aantal maanden geleden had ik al dit topic gemaakt met hoe het tot dan toe was verlopen: [VVDD] Raven's nieuwe Leven .
Maar waar het op neer komt: ik kocht een timide tinker merrie van 14 jaar met spieratrofie voor 1000 euro. En wat ik heb staan is een brutale oma van een jaar of 20 met CPL en astma :')
Dus wat dat betreft nog steeds veel teveel betaald maar het was wel inclusief heel veel spullen, mocht zelfs de minishet en sulky erbij hebben maar daar hebben we samen een ander plekje voor gezocht en die is bij een kindercoach terecht is gekomen, daar heb ik het merendeel van de spullen ook aan meegegeven, zij konden het harder gebruiken als ik, geld wat ik betaald heb is ook weer bij de kinderen terecht gekomen van het gasthuis waar ze vandaan kwam. Dus dat geld zie ik dan maar als donatie voor hulpbehoevende kinderen waar ik een gratis pony bij kreeg :+ .

Of alles bij een keuring wel gezien zou zijn durf ik ook niet helemaal te zeggen, ze liet haar benen niet aanraken en heb inmiddels al vaker gehoord dat cpl zelfs op rontgen waar het duidelijk te zien is over het hoofd zien omdat ze er niet op letten.
Astma is heel mild en ook pas later aan het licht gekomen, mijn veearts heeft haar na aankoop bij mij nog wel helemaal nagelopen en ook niets opgemerkt maar vermoedelijk wel al langer aanwezig alleen niet de typische symptomen.
Haar tanden/leeftijd is ook weer een heel verhaal op zich maar leeftijd en importtinkers is altijd een dingetje. Heb er ook een gehad die aan de hand van zijn tanden 5 jaar jonger bleek dan in zijn paspoort stond en nu eentje juist ouder.

Maar goed, alles is inmiddels onder controle en ik dacht misschien wel interessant om het financiële plaatje erbij te zien want ik heb alles goed bijgehouden en vind het persoonlijk erg meevallen:

CPL heeft me in 14 maanden 1250 euro gekost. Dit is inclusief lymphe drainage therapie wat ik ook voor komend jaar al vooruit heb betaald, een nieuwe tondeuse, kruiden en allerlei zalfjes en dingen voor ik een combinatie vond die fijn werkt voor haar hyperkeratose. Dus heel veel zal daar komend jaar als het goed is ook niet meer bijkomen.
Astma heeft me tot nu toe nog geen 1000 euro gekost, inclusief longonderzoek op de kliniek en kuur medicatie maar tot nu toe red ze het verder met alleen vernevelen met zout, heb het geluk dat ik de flexineb van een stalgenoot mag gebruiken, anders had er wel nog 1000 extra bijgekomen voor die aanschaf.

Alles bij elkaar ben ik nu in 14 maanden nog geen 10k kwijt, inclusief aanschaf, medische kosten (niet alleen voor cpl en astma maar ze was nog nooit eerder gevaccineerd, keer in het weekend een been hechten, oogontsteking, dat soort dingen) en ook stalgeld, krachtvoer, supplementen, cranio, dekens en andere spullen en zelfs uitstapjes met taxi.
Enige wat ik niet hoefde te kopen was dus de flexineb, zadel van mijn vorige pony paste ze, en halsters hoofdstellen kosten me niets ivm mijn werk.

Ik had door kunnen sparen en nu een budget van meer dan 10k kunnen hebben en een gezond volledig goedgekeurd toppaard kunnen kopen. Maar dan had ik ondertussen geen paard gehad, mijn plekje op een fijne stal kwijt geweest en ik zou met dat dure paard hetzelfde doen als ik met deze kan. Was sowieso niet mijn bedoeling om een nieuw droompaard voor de komende 10-20 jaar te kopen dus ondanks de tegenslagen ik heb er geen spijt van. Megablij natuurlijk ook niet, maar dat heeft er ook meer mee te maken dat ik me ook gewoon nog steeds niet volledig open kan stellen voor een nieuwe paardenliefde na het verlies van Lo.

Al kan ik toch wel blij worden als ik dit zie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vanuit iedere hoek een ander paard :)) . Ze is iig echt enorm opgeknapt, zowel fysiek als mentaal en dat blijft toch wel het mooiste van opknappertjes kopen <3

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 09:07

Het is een plaatje ...
En het heeft zo moeten zijn dat ze ergens terecht kwam zodat er aan haar kwalen gewerkt kon worden.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 09:39

Poeh wat een verhaal Ice Princess, wat een geluk dat ze bij jou terecht kon. Mooie tinker !

Ruitje: yay, nieuwe aanwinst ! Gefeliciteerd

Goldenarrow: ook gefeliciteerd *\o/*

Seven ook met haar nieuwe 3 aanwinsten _/-\o_

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 09:41

Mooi dier icedpinces ze ziet er hoed uit daar :j
Maar jeetje wat heeft ze een geluk om bij jou terecht te zijn gekomen. Over neus in de boter gesproken

O ruitje ik vind dat koppie inderdaad echt een draver. Ik hou er van lekker stabiel en vertrouwd hoofd/oog <3

In mijn zoektocht heb ik ook een ruin bekeken, ze waarschuwde me vooraf via de app al gelijk "Hij heeft wel echt een hoofd" :')
Menig kijker was er blijkbaar over gevallen bij het bezichtigen. Ik vond het wel meevallen :=

Mijn nieuwe dame ook even aan de longe gehad en jeetje wat braaf en fijn gelijk.
Ze was goed aan en luisterde super naar alle hulpen. Ze liep gelijk heerlijk rond, super fijn hoe deze fokker ze heeft afgericht.

Afbeelding

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 12:33

Goed dat je je verhaal deelt IcePricess! Paard heeft het getroffen met jou als baasje en ziet er goed uit!

En het volledig keuren en hoe je een paard aanschaft, heeft natuurlijk ook allemaal te maken met keuzes, het doel dat je met een paard hebt en de aanschafprijs. Ik vind het wel logisch dat je voor een paard van aanschaf 1000 euro, niet ook nog eens voor 1000 euro gaat keuren. Daar staat tegenover dat ik ook denk, als jij aangeeft dat je met dit paard met astma en CPL en hogere leeftijd nog precies hetzelfde kan doen als wat je ook had willen doen met een jonger en gezonder paard, dat jij geen hogere sportambities had voor dit dier en dat jouw doelen prima realiseerbaar zijn met een minder vitaal dier.

Ik kan ook wel mijn verhaal, eigenlijk helemaal andersom, delen. Op een maand na 2 jaar geleden kocht ik een 3,5 jarige, volledig groene, KWPN ruin, springgefokt met mooi papier. Doel, gewoon vooral genieten en leuk de basissport in op alle 3 de disciplines, dressuur, springen, sgw. Volledig laten keuren, inclusief hals en rug, top gezond paard, allemaal 1-tjes en rug en hals helemaal goed voor 10k. Omdat ie nog vrij puppy was en met de winter voor de deur, besloten om hem nog een half jaar in de opfok te laten staan en hem met 4 op te halen en zadelmak te maken. In het voorjaar 2023 opgehaald, zadelmak gemaakt wat hij super oppikte. In juni opgehaald bij de zadelmakmaker en een maand later maakt hij in de wei een hele ongelukkige glijer. Op zich niet dramatisch, maar komt precies met zijn hak op de hoek van waar het gras overgaat in het bestraatte gedeelte. Aanvankelijk leek het een diepe schaaf op de hak, maar omdat het niet wou helen en hij opnieuw kreupel werd, bleek na foto's en echoo's dat het hakbeen beschadigd was en gaan ontsteken en de slijmbeurs open was geweest, daar zat ook een bacterie in. Gelukkig was de achillespees volledig intact. Afijn, operatie + maand op kliniek ca 7,5k. Daarna 7 maanden op een revalidatiestal gestaan à circa 1250-1500 per maand. Gelukkig had ik hem doordat ie zo'n goed keuringsrapport had volledig in de verzekering en zijn alle DA kosten helemaal vergoed. Omdat dat vergoed was, kon ik die fijne revalidatie met 3 x per week aquatraining en dagelijks vitafloor die hem zo geholpen heeft bekostigen (revalidatie kosten zitten niet in de verzekering, maar als mijn potje al leeggetrokken was door de operatie en kliniek, had dit niet uitgekund. En ja dat kan goedkoper als je het helemaal zelf doet maar meneer brak de stal af met boxrust op zijn eigen plekkie als de rest de wei op ging).

Dat is dus de andere kant, volledig gezond, jong paard, rondom gekeurd gekocht maar door dikke pech toch enorme kosten en alles bij elkaar er een jaar naast staan.
Maar goed, ook ik wordt superblij van hem, hij is het allemaal waard geweest en ik heb geen seconde spijt, want wat is het een heerlijk dier!

Afbeelding
Afbeelding

Ik ben nu sinds eind juni hem aan het oppakken waar we in juni 2023 waren gebleven. Hij is weer volledig gezond verklaard en er zijn geen enkele beperkingen meer voor de sport, het enige wat eraan herinnert is dat op die plek op de hak, er nu een kale plek is, maar zelfs de voorspelde piephak heeft hij niet. We hadden al wat verder kunnen zijn met oppakken...maar ja, toen ik hem voor de 4e keer onder het zadel had, heeft meneer mij gelanceerd toen ie schrok en stond ik er weer 5 weken naast met een zwaar gekneusde heup :+ Maar op die ene schrikreactie na, heeft ie nog geen hoef verkeerd gezet.

Voor mij is het grote voordeel van een volledig gekeurd paard, dat ik hem kan verzekeren. De operatie in mijn geval was erop of eronder. Het was een complexe operatie en als die zou lukken, zou ik er een volledig gezond paard aan over houden, maar als de operatie niet volledig zou lukken, zou hij waarschijnlijk alleen nog maar gras kunnen maaien of zelfs ingeslapen moeten worden.
De zorgen, de maanden buikpijn (en de 10 stresskilo's die ik eraan gevreten heb) worden met een verzekering niet weggenomen, want oh oh wat heb ik me zorgen gemaakt om mijn willie wortel. Maar een verzekering dekt je wel financieel. Als de operatie niet was gelukt had ik die toch ook volledig vergoed gehad en had ik ook de aanschaf van mijn paard uitbetaald gekregen. Als ik niet verzekerd was geweest en het was misgegaan was ik 17k armer geweest en geen paard.

Maar het is helemaal aan hoe je erin staat en dat kan iedereen alleen voor zichzelf bepalen. Ik weet van mijzelf dat als mijn paard wat mankeert, dat ik de hele medische malle molen opentrek ook in de revalidatie. Maar ik heb ook vrienden, die dat niet zouden doen, die niet zouden opereren en die bij een peesblessure denken, ik zet hem een jaar op de wei. En dat is ook prima, alleen is dat niet hoe ik in elkaar zit dus ik wil keuren en ik wil verzekeren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 12:44

Wat een knapperd Oji !

Wij staan er ook zo in.

Mijn ruin van 22, die vorige maand is overleden, was met 20 uit de verzekering gegooid. Nooit iets bijzonders gehad, behalve een x lichte koliek en een kleine peesblessure.
Vorige maand overleden na 6 dagen kliniek, allerlei onderzoeken en medicatie en crematie was toch een flink bedrag.
Ons nieuwe paard wordt dus ook weer verzekerd, ik vind het een hoop geld, maar geeft mij een gevoel van zekerheid.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 13:06

Mijn merrie die bijna 30 is geworden op een paar maanden na heeft ook nooit iets gehad, 1x een veulen verworpen. Achteraf ws wffs, maar dat was toen nog niet zo bekend.
Met de paarden daarna meer pech gehad helaas :P

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 13:12

Dank je, ik ben ook echt zo blij met hem!

Na 20 is verzekeren denk ik ook niet zo zinvol meer, dan is wat je potentieel nog krijgt uitgekeerd zo laag, dat het de premie niet waard is.

3 jaar geleden was mijn merrie 15 en had ik bedacht met mijn haar een veulen te fokken, dus zou haar in de zomer 2022 laten dekken. Ik dacht mooi, dan kan ik haar eigen opvolger fokken, kan ik de komende jaren nog met haar genieten en tegen de tijd dat het veulen klaar is om aan het werk te gaan, is de merrie wel toe aan pensioen of in ieder geval flink afbouwen. Mooie plannen...Februari 2022 kreeg ze een peesblessure aan de oppervlakkige buiger. Geen belemmering voor het fokken (was ook totaal niet kreupel), juist goed dat ze na dat het gat dichtgelaserd was, een jaar rust zou krijgen. Ze zou daarna nog prima recreatief gereden kunnen worden, maar sport was wel uitgesloten. Toen heeft de verzekering haar uitgekeerd en als je dan een klein bedrag (circa slachtprijs) betaald kun je haar gewoon houden. Merrie dus uit de verzekering, maar ik had haar aanschafwaarde (toen de paarden nog wel een stuk goedkoper waren, heb haar al 13 jaar) uitgekeerd gekregen. Fokken ging helemaal mis...enorme baarmoeder ontsteking (DA had nog nooit zoveel pus gezien zei ze) en paard 5 weken op de kliniek om weer gezond te worden. Geen veulen, wel dus ook enorme DA rekening voor 5 weken kliniek dagelijks spoelen spuiten onderzoeken....afijn de uitkering die ik voor haar had gekregen is daar volledig aan opgegaan maar als zij niet was uitgekeerd was die financiële klap wel veel harder aangekomen. Zij staat inmiddels heerlijk op pensioen en ook van haar geniet ik nog enorm, wat een karakter :+ . Maar ik weet wel als ik mijn paarden niet in de verzekering had gehad, dat ik nu echt wel een heel stuk armer was geweest.

Afbeelding

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 13:16

Wat een verhaal oji! Ik vind het wel heel knap hoe je er in staat tijdens het hele traject, slechts 10 stresskilo's eraan vreten lijkt me dan nog netjes met al dat stress en gedoe dat je normaalgesproken toch niet zou moeten verwachten bij een jong, gezond paard :')

Wel fijn dat verzekering in dit geval voordelig heeft uitgepakt :)

Moet zeggen dat ik er zelf anders in sta - bewust eentje gekocht dat makkelijk binnen mijn budget paste en daarna ook heel bewust nooit verzekerd met de gedachte dat mocht het misgaan, is de schade uiteraard emotioneel maar niet zozeer financieel en kosten van de verzekering krijg ik er sowieso niet uit. Kan voor dat bedrag inmiddels makkelijk nog eentje kopen - niet dat ik mijn paard nou daadwerkelijk als een wegwerpartikel zie, hou echt zielsveel van dat beest :o maar puur heel bot over de financiele kant gesproken.

Voor 6K gekocht, vind ik best een goede deal voor een fatsoenlijk springpaard dat ook nog vrij makkelijk is om te rijden (uitzonderingen daargelaten := )

Afbeelding

Afbeelding

Daarnaast in de afgelopen 2,5 jaar bij elkaar iets van 1,5K medische kosten aan gehad door weideblessures (1x op 3 benen uit de wei gehaald :') bleek gelukkig slechts een zwaar gekneusde sprong, verhaal staat ook op bokt, en 1x trauma aan zijn oog, ook in de wei opgelopen).

Kosten van de keuring en onderhoud (inentingen, tandarts enz.) tel ik niet mee want dat heb je bij elk paard, of die nou goedkoop of duur is, gezond of ziek, verzekerd of niet.

Moet zeggen dat dit paard wel een flinke investering is geweest sowieso qua lessen maar ook stress, bloed, zweet en tranen :') t.o.v. een kant en klaar paard op Henk zijn huidige niveau.

Achteraf gezien denk ik dat ik zo zelfs met de nodige vlieglessen nog steeds veel meer lol heb gehad dan als ik die 2 jaar op mijn kont zou hebben gezeten keihard te sparen, is ook een afweging :P

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 14:01

Wat een mooie nieuwe aanwinsten zeg! Gefeliciteerd allemaal!

Met verzekeren tja, dat blijft een beetje een gok…betaal je jaren premie en wordt je paard er op z’n 20e uit gegooid en kost ie daarna alsnog handen vol met geld. Of heb je pech dat je paard een nare blessure oploopt maar ben je gelukkig wel verzekerd….
Ik snap het helemaal als mensen er voor kiezen om een paard te verzekeren maar ik heb t niet gedaan. Paard was ‘goedkoop’ maar wel jong en helemaal gekeurd. Ik had m in de verzekering kunnen doen maar vond de premie toen best pittig dus heb de gok genomen en heb geluk gehad afgezien van een snotneus, 2x foto van een been om griffelbeenbreuk uit te sluiten en een dikke koker heeft ie in de 12 jaar dat ik m heb nooit wat gehad. Dat geld wat ik uitspaarde aan premie heb ik eerst jaren in een potje gestopt voor t geval dat maar ach, later ging dat gewoon op de algemene spaarhoop… :D

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 14:06

oji schreef:
Daar staat tegenover dat ik ook denk, als jij aangeeft dat je met dit paard met astma en CPL en hogere leeftijd nog precies hetzelfde kan doen als wat je ook had willen doen met een jonger en gezonder paard, dat jij geen hogere sportambities had voor dit dier en dat jouw doelen prima realiseerbaar zijn met een minder vitaal dier.

Klopt, deels, want juist zo'n paard wat iets mankeert (dit is mijn 3e, ik trek ze aan :') ) moet je ook wel heel bewust en goed trainen om fit te houden. Alleen heb ik daarbij dan geen hoger sport doel maar wel een hoger gezondheids doel dan de gemiddelde eigenaar heeft.
Mijn eigen beperking is daarin ook een grotere belemmering dan die van haar. Cpl is eigenlijk helemaal geen belemmering, kost vooral extra energie met regelmatig scheren en smeren. Astma hoeft in principe ook geen belemmering te zijn, haar longen zagen er heel netjes uit, spoeling gaf ook maar net verhoogde waarde aan dus in theorie zou ze er met de juiste behandeling helemaal geen last van hoeven hebben op hoger nivo, maar daar zijn we nog niet dus kan ik ook nog niets over zeggen.
Mijn mening over leeftijd heb ik ook wel wat bijgesteld, mijn grens lag op 15 met de gedachte dat paard dan met 20 met pensioen kon maar voor haar begint haar leven nu eigenlijk pas, ze wordt steeds levendiger en fitter. Mijn andere optie was een jong groen paard om een goede basis mee te geven en dan na een paar jaar te verkopen, maar ook dat wel zonder sportambities idd.

Wat betreft verzekeringen sta ik er net zo in al Fly-high, Heb daar een nare nasmaak aan overgehouden met Lo, die kocht is als jaarling en wel meteen in de verzekering gedaan, toen hij 5 was en gedoe met zijn hoef echt begon werden alle kosten netjes vergoed, een paar jaar later bleek dat ze zonder melding zijn benen de verzekering uit hadden gegooid en ik alles zelf mocht betalen. Heb daarna gewoon mijn eigen spaarpotje gemaakt. Die beentjes van hem hebben me zijn hele leven ook een fortuin gekost.

Die derde met chronische aandoening was overigens wel volledig gekeurd, was van een vriendin maar ik heb op een gegeven moment merendeel van de zorg overgenomen. Had alleen een chipje bij de atlas als ik me goed herinner, daar iig nooit last van gehad. Maar bleek wel een auto immuunziekte te hebben waar niets aan te doen was.

Maar die knappe koppies zijn alles wel waard, vind die vos ook echt prachtig <3

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 14:32

Mooie open posts hierboven, wat is het toch een leuk topic zo met zoveel verschillende mensen :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 14:47

Gefeliciteerd Ruitje met je nieuwe aanwinst!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 14:55

Iceprinc een keuring had zeker wel dingen toen al kunnen uitsluiten. Maar heee je bent er blij en content mee dan is het prima toch. Ik heb het liefst niks dan ellende van een ander sommige kiezen het andersom ook prima.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 17:11

Ik gooi toch even een balletje op. Was er hier iemand die een leuke allrounder zoekt of eerder heeft gezocht? Ongeklasseerd maar springt makkelijk een parcours of crosshindernis. Halfbroer van 2 goedgekeurde dressuurhengsten dus kan goed bewegen. Niet voor beginners want er zit wel pit in. Zou normaal 25K+ zijn. Paard heeft echter een bemerking, daardoor in een normale prijsklasse, daar vertel ik in pb meer over. Paard staat nu niet te koop maar voor mij is het interessant om te weten wat mensen uit de doelgroep hiervoor zouden betalen als ik eerlijk over de bemerking vertel. Echter wil ik dat nu nog niet open en bloot in het topic gooien, dus stuur me even een pbtje.