Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Oehlala schreef:Het is een spanjaard, hij lijkt best wel overbouwd, heeft overgewicht en wordt niet heel fatsoenlijk in de juiste stelling gereden. Daarnaast loopt hij onder zijn tempo in een weiland, met 4 kant springschoenen aan. (Waarom?)
Ik zou die eerst eens fatsoenlijk in een rijbaan zonder die springschoenen rijden en op een iets hoger tempo in juiste stelling. Hij lijkt nu een iets afwijkende locomotie te hebben, maar de vraag is waar dat vandaan komt.
Persoonlijk zou ik zo in een weiland niet perse een paard gaan rijden en kopen, en keuren zou ik sowieso doen.
Monique1963 schreef:Hi, het helpt jullie feedback. Ja vetjes zitten er wel aan. 4kant springschoenen, achter snap ik ook niet, voor was omdat hij aantikt met achter en dat deed hij idd. Er is geen manege of rijbak daar beschikbaar. Keuren doe ik sowieso bij de aankoop van een paard, maar ik denk niet dat het deze gaat worden.
Charmaine schreef:Even los van het feit dat het fijn is hier feedback te krijgen en het ook leerzaam voor anderen kan zijn, letten jullie wel op dat niet iedere eigenaar het fijn vindt of waardeert dat een nog niet gekocht paard met foto of film op een openbaar forum wordt gezet? Tenzij daar expliciet toestemming voor gevraagd en verkregen is natuurlijk. Anders is versturen en advies krijgen via pb beter
Stripe000 schreef:Ik weet niet of hij zo snel beoordeeld kan worden met zeker niet goed en wordt zeker afgekeurd
Ik zie met eigenaresse een paard die te vlot loopt, erg gehaast
Bij jou oogt hij al meer ontspannen
Ik zou hem graag eens vrij zien bewegen kijken wat hij dan doet
Vind het altijd knap dat men hier van een filmpje kan zien dat paard niet goed is
Soms is het wel duidelijk maar deze is voor mij een twijfel geval
Wel een leuk paard die met wat kilo’s minder waarschijnlijk ook een stuk makkelijker loopt
Monique1963 schreef:Right, ik voelde het als in lv maar dat zal dan over de diagonaal zijn. Nog andere meningen?
Babootje schreef:Monique1963 schreef:Right, ik voelde het als in lv maar dat zal dan over de diagonaal zijn. Nog andere meningen?
Ik zie wel een lief dier. Dat vreselijk uit conditie is. Te dik. Wat stijfjes en wat scheef. Op zo'n weiland rijden is ook niet ideaal. Of er echt iets heel erg mis is hoeft niet altijd, maar dat wil je wel zeker weten. Dus als de eigenaar de keuring betaalt (klinisch en RX) en je zelf voldoende rijtechnisch in huis hebt om zo'n paard te verbeteren..
Het paardje is in ieder geval nu niet helemaal regelmatig en qua rijderij valt er nog heel wat aan te sleutelen.
Babootje schreef:Monique1963 schreef:Right, ik voelde het als in lv maar dat zal dan over de diagonaal zijn. Nog andere meningen?
Ik zie wel een lief dier. Dat vreselijk uit conditie is. Te dik. Wat stijfjes en wat scheef. Op zo'n weiland rijden is ook niet ideaal. Of er echt iets heel erg mis is hoeft niet altijd, maar dat wil je wel zeker weten. Dus als de eigenaar de keuring betaalt (klinisch en RX) en je zelf voldoende rijtechnisch in huis hebt om zo'n paard te verbeteren..
Het paardje is in ieder geval nu niet helemaal regelmatig en qua rijderij valt er nog heel wat aan te sleutelen.
Monique1963 schreef:Dank je. In fr betaalt de koper de keuring ook als het paard erna afgekeurd wordt. En ik wil niet rijtechnisch aan de gang, ik zoek alleen een paard voor ritten met eventueel aangespannen mogelijkheid. Veel PRE's hier in het zuiden zijn ook aangespannen beleerd, vandaar dat ik bij dit paard uitkwam. Dus als ik iets zou kunnen verbeteren met rijtechnische oplossingen dan ben ik daar niet zo gelukkig mee. Ik zoek nu opstappen en wegwezen.
Friesfanaat schreef:Een stipje om vanaf nu mee te lezen om ervaringen mee te krijgen![]()
Alvast een vraag ook: Zijn er in dit topic ook bokkers die er eventueel voor openstaan om als 2e man mee te gaan als er voor een paard gekeken gaat worden?