Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 07:55

Joy blijft heel erg gaaf.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 08:03

Joy lijkt echt elke keer gegroeid als je foto’s plaatst! Knap dier!
Haha Sam en het halster! Oeps!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-22 09:40

friendly schreef:
Probeer even of ie ook apporteert :')

_O- als veulen bracht hij stokken dus…. _O-

loez schreef:
Joy lijkt echt elke keer gegroeid als je foto’s plaatst! Knap dier!
Haha Sam en het halster! Oeps!

Ja we waren allebei even lomp. _O- tis maar een schaafwondje gelukkig. :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-22 15:23

Zo Sam nog eens gestart vandaag. 66% met toch wel aardig wat fouten. :o Hij was extreem heet en hij kalmeerde maar niet. := Moet even met Chris overleggen hoe ik die wissels met hem rijd als hij zo is want ik moet hem dan door laten springen maar als ik hem dan een mm geef gaat ie in "ik ben een renpaard!" modus. :+ hakkeltje na het appuyement en wat te laat af gewend (ik dacht: ik wil een paar passen meer appuyeren. _O- ) en dus twee wissels die beroerd waren. Daardoor waren we 5e van de 5 maar wel maar op 2% van nummer 1. := en op een halve procent van nummer 2. :=

Hij compenseert die fouten gewoon met zijn zijgangen die hij zo soepel loopt. :+: Ik had nooit durven dromen dat hij zo fijn zou zijn in die niveau 3. Ben zo onvoorstelbaar trots op hem. Nee, het was geen geweldige proef maar toch... Hij scoort meer dan hij het hele seizoen al gescoord heeft en dat mét een hoop fouten... :+:

Ik zit er idd iets serieuzer op omdat hij echt, echt, écht heel erg heet was. _O- Op de vrachtwagen stond ie te krijsen als een hengst. :=

Had mijn man nodig om bij te singelen omdat hij zo heet was maar die luisterde niet naar "schat" en ook niet naar zijn naam. Dus de 4e keer riep ik half zingend "snoezepoezewoeveke?!!!" (Als we hier elkaar aan het etteren zijn zeggen we dat. _O- )
Die gast die ook bij de losrijring stond schoot keihard in de lach en mijn man draait zich om en zegt "zei je dat nou net echt?"
ik: "je luisterde niet naar de eerste drie dus ik dacht... Probeer het zo eens...."
Die kerel die aan het lachen was zegt "noemt gij elkaar zo thuis?"
en mijn man "alleen als we elkaar aan't pesten zijn." en die andere man "en wat zegt gij dan?" waarop mijn man heel droog: "Dat het een trut is." _O- _O-

Dus, zelfs met fouten en als ik voel dat hij zo heet is dat er fouten gaan krijgen heb ik weer plezier in het wedstrijd rijden. :+:

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 16:12

Hij is wel een prachtig kanon als hij zo heet is. En die laatste uitgestrekte draf.....prachtig. Er zitten hele mooie stukken bij, maar jeeh wat was hij heet. Duidelijk zichtbaar.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-22 16:22

Ja hij was echt extreem. Ik moet hem meer ruimte kunnen geven vanvoor alleen was hij zo heet dat hij dan niet echt beheerst bleef. :+ _O-

Dus het was echt continu voelen, beetje geven, beetje weer terug nemen… := en dan lukt die wissel dus niet. Ofja. Dan springt hij zo’n ‘zo, ik heb gesprongen én DOOR!!!’ Wissel die nergens op lijkt. :+

Frieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 09:59

Ben het filmpje nog aan het kijken, maar dat laatste zinnetje in je voorlaatste bericht: dat is het belangrijkste.

Jij hebt je plezier in de wedstrijden terug! *\o/*

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 10:59

Ayasha schreef:
Zo Sam nog eens gestart vandaag. 66% met toch wel aardig wat fouten. :o Hij was extreem heet en hij kalmeerde maar niet. := Moet even met Chris overleggen hoe ik die wissels met hem rijd als hij zo is want ik moet hem dan door laten springen maar als ik hem dan een mm geef gaat ie in "ik ben een renpaard!" modus. :+ hakkeltje na het appuyement en wat te laat af gewend (ik dacht: ik wil een paar passen meer appuyeren. _O- ) en dus twee wissels die beroerd waren. Daardoor waren we 5e van de 5 maar wel maar op 2% van nummer 1. := en op een halve procent van nummer 2. :=

Hij compenseert die fouten gewoon met zijn zijgangen die hij zo soepel loopt. :+: Ik had nooit durven dromen dat hij zo fijn zou zijn in die niveau 3. Ben zo onvoorstelbaar trots op hem. Nee, het was geen geweldige proef maar toch... Hij scoort meer dan hij het hele seizoen al gescoord heeft en dat mét een hoop fouten... :+:
[ Video ]

Ik zit er idd iets serieuzer op omdat hij echt, echt, écht heel erg heet was. _O- Op de vrachtwagen stond ie te krijsen als een hengst. :=

Had mijn man nodig om bij te singelen omdat hij zo heet was maar die luisterde niet naar "schat" en ook niet naar zijn naam. Dus de 4e keer riep ik half zingend "snoezepoezewoeveke?!!!" (Als we hier elkaar aan het etteren zijn zeggen we dat. _O- )
Die gast die ook bij de losrijring stond schoot keihard in de lach en mijn man draait zich om en zegt "zei je dat nou net echt?"
ik: "je luisterde niet naar de eerste drie dus ik dacht... Probeer het zo eens...."
Die kerel die aan het lachen was zegt "noemt gij elkaar zo thuis?"
en mijn man "alleen als we elkaar aan't pesten zijn." en die andere man "en wat zegt gij dan?" waarop mijn man heel droog: "Dat het een trut is." _O- _O-

Dus, zelfs met fouten en als ik voel dat hij zo heet is dat er fouten gaan krijgen heb ik weer plezier in het wedstrijd rijden. :+:

Je zou voor minder in de lach schieten. _O- _O- _O-

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 12:51

Dapper gereden weer! Leuk zo vaak één wedstrijd, wanneer kunnen we er weer van meegenieten? Beetje ritme erin houden :p

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-22 15:50

Nu gaat er even een pauze zijn. De winter wedstrijden moeten wij zelf een beetje uit zoeken. := en daar ben ik nie zo goed in. _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-22 22:51

Afbeelding
Sam was nie dressuurpaard. Sam was vliegtuig!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar hij was ook braaf hoor. <3 gewoon beetje overmoedig. _O-

En Joy heeft vandaag weer even met zijn hoofd op mijn schoot gelegen. <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 07:37

Ah die laatste foto is leuk en lief, allebei zo'n veelzeggende grijns :))

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 07:48

Die laatste foto is voor op een mooi plekje in huis. Jullie kijken hetzelfde. Zo lief.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 07:57

Joy <3
Hij lijkt wel te glimlachen op de laatste foto

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 08:27

Sam is een vliegtuig ja hahaha!

Die laatste met Joy <3

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 08:40

Sam was aan het opstijgen. :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 09:17

Sam is prachtig als hij zo knetterheet is!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-22 09:48

:j Heb nog een aantal foto's maar die zijn wat onscherp door dat het binnen was. Mijn kleine grote man. :+:

Al twee dagen wijst Sam me er op dat de bak met luzerne leeg is. :+ Ze kregen zondag ochtend elk een bak met wat luzerne in de paddock, traktatie voor als ze buiten komen zeg maar. :+ Nu vindt Sam dat kennelijk een briliant ide. :j Elke ochtend loopt hij naar de bak en als er niks in zit (we hebben het hier om 7 uur in de ochtend he.) kijkt hij eens beschuldigend naar mij en bromt hij eens. :+

Nee Sam, het is koud en ik ben moe ik ga geen luzerne voor je halen. >;)

Gisteren avond had ik dus maar weer twee bakken klaar gezet. _O- Vanmorgen was er hele happy Sam. :j

Een poging tot een RUSTIGE diagonaal bij het losrijden _O-

Afbeelding

Sam: nope. Not gonna happen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 10:51

De kanon......en jouw gezicht spreekt boekdelen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 14:08

zaten er stiekem pepers in zijn voer die ochtend? :+

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 18:13

Ik kom nu pas achter je volgtopic :oo

Ondanks de zichtbare spanning heb je hem toch netjes doorgereden hoor vind ik! En inderdaad, die uitgestrekte draf maakt ook weer een hoop goed :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-22 19:00

pien_2010 schreef:
De kanon......en jouw gezicht spreekt boekdelen.

Ik dacht "Dat stap gedeelte gaat nooit goed komen...." _O- Ik weet nl dat hij er in de ring vrijwel altijd nog een schepje bovenop doet dus... :') Ik was aan het proberen te bedenken hoe ik dat ging laten goed komen. _O-

petraaken schreef:
zaten er stiekem pepers in zijn voer die ochtend? :+

Je zou het zeggen he? Maar nee. Hij had alleen luzerne gehad 's morgens zoals voor elke wedstrijd. Wel beginnen we een "patroon" te zien. Als hij later op de dag mag lopen is hij veelal iets rustiger in zijn hoofd. Waarschijnlijk omdat ik gewoonlijk altijd pas in de late namiddag/vroege avond rijd... Dus op de middag starten is voor hem anders dan anders en er is al zoveel anders want; wedstrijd en dan wordt ie druk. :+ dus wellicht moet ik proberen om de week voor de wedstrijd steeds te rijden op het uur dat ik op wedstrijd zal moeten rijden. :=

Amado7 schreef:
Ik kom nu pas achter je volgtopic :oo

Ondanks de zichtbare spanning heb je hem toch netjes doorgereden hoor vind ik! En inderdaad, die uitgestrekte draf maakt ook weer een hoop goed :D

:D Welkom! ;)

Het begon ooit met Joy alleen maar inmiddels plaats ik het hele reilen en zeilen hier. := Ik had ehm, niet helemaal verwacht dat de foto's van Sam op de voorpagina zouden komen. _O- _O-

Terror was vandaag beetje stout met zadelen dus die mocht haar overtollige energie omzetten in werken! ~~}>
galop heeft ze nu wel echt door. :j Ze springt rustig aan, houdt mooi sprong in galop (en dan komt de spanjaard/berber boven. :+ Die voel je dus echt onder je springen zonder dat ze je perse uit het zadel gooien maar het is wel wennen zeg maar. :') Het verschil tussen een gesprongen en niet gesprongen galop is bij Sam moeilijk voelbaar tenzij ik hem echt verzamel a la pirouette maar bij Rêve zou het net zo goed een andere gang kunnen zijn. Die voelt, als ze mooi door springt, de hele tijd zoals Sam wanneer hij verzameld is voor een pirouette te oefenen. :+.)

Vandaag is de eigenares van Rocky komen kijken waar hij zou komen te staan als ze hem naar ons brengt en toen we uit legden wat we gingen doen en wat de plannen waren in het algemeen zei die gewoon "Nou, bel maar zodra het afgemaakt is! Van mij hoeft het zelfs niet opnieuw ingezaaid." (1 stuk ziet er vrij goed uit, dat kunnen we in principe herstellen door het nu te maaien en te bemesten.)

Die was helemaal enthousiast. :+: Dus de eerste toezegging is er. :o

En toen ben ik thuis gekomen... En ik heb een vrij "drukke" week in die zin: Huurder er uit zetten, meteen er in gevlogen om materiaal te bestellen om de weide terug in orde te maken, bij mijn vader geweest die gisteren vrij vermoeiend was, Fysio1 had af gezegd dus gisteren vrij vroeg op gestaan omdat ik bij een andere fysio terecht kon in de voormiddag en vandaag opnieuw vrij vroeg op gestaan omdat de eigenaresse van Rocky kwam. Dus niet fysiek vermoeiend maar vooral mentaal... En ik ben thuis gekomen om 1 uur en had me even op de zetel gelegd met Yaiko terwijl mijn man at en ineens werd ik wakker gemaakt om 15:30 omdat ie naar de training ging met de honden. :oo :oo Gewoon in slaap gevallen. :+ De keren dat ik op de zetel in slaap val zijn op 1 hand te tellen, om één of andere reden vinden mijn hersenen dat geen goed plan maar nu waren ze te moe om me wakker te houden kennelijk. :oo

Sammie heeft een back on track setje gekregen... Ja, een setje! :oo Het zwart met rosé goud... Dekje en mutsje.. :o (dat het ook mooi gaat passen op Rêve en Joy is mooi mee genomen maar voor nu is ie voor Koning Sam. :+)

Ik vind dat ik mijn stiefvader nu weer aan zijn mouw moet trekken. O:) :))

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 20:34

Even een paar dagen rust in lassen dus. :)

Als je moet inzaaien moet je dat inderdaad nu doen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 22:40

Zo zo druk schema al met al! Oh je hebt nu meerdere fysio’s? Ik ben het even kwijt in alle opschudding met je wedstrijden etc maar is het weer goed gekomen met fysio waar je altijd ging? Ik weet dat je daar toen erg door teleurgesteld was.
Haha Rêve op bootcamp ~~}> en hielp het voor de overtollige energie die ze had?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-22 22:53

Mars schreef:
Zo zo druk schema al met al! Oh je hebt nu meerdere fysio’s? Ik ben het even kwijt in alle opschudding met je wedstrijden etc maar is het weer goed gekomen met fysio waar je altijd ging? Ik weet dat je daar toen erg door teleurgesteld was.
Haha Rêve op bootcamp ~~}> en hielp het voor de overtollige energie die ze had?

Het is even beter geweest. Maar maandag liet hij me weer stikken en met een leugen ook nog. :x

Bootcamp deed haar goed. :D tenminste… Ze was een heel stuk beleefder na de rit. _O-