Mocht je het rijden heel spannend vinden, dan kun je overwegen om tijdelijk de halsriem van een martingaal om te doen en die vast te houden met de wijs- en middelvinger van één hand. Als ze dan wat doet, heb je net iets meer houvast.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
N0a schreef:Helemaal niet gek ook als je paard een beetje fris is als ze 2 maand niks gedaan heeft. Begin lekker met longeren, als ze moe is even 10 minuten er op en zo verder uitbouwen. Of laat haar tijdelijk door iemand rijden en dat jij er halverwege op kan bijvoorbeeld. Zelf even ritme en vertrouwen krijgenziet er uit als een lief paard! En of je nu van 1.57 valt of van 1.73. doet bijna altijd pijn
Desi_2409 schreef:bedankt voor jullie begrip en bemoedigde berichten. Moet inderdaad niet teveel "beren op de weg zien" en gewoon gaan rijden..
Dit is ze trouwens, de vos op de foto
[ [url=m/DN5s9Z.jpg]Afbeelding[/url] ]
Desi_2409 schreef:bedankt voor jullie begrip en bemoedigde berichten. Moet inderdaad niet teveel "beren op de weg zien" en gewoon gaan rijden..
ruitje schreef:Neem je tijd, maar durf ook te zeggen dat iets het niet is hoor.
Je moet natuurlijk niet zomaar opgeven. Maar soms zie ik mensen jaren bijna 500 euro per maand besteden aan een paard wat ze eigenlijk dood eng vinden en dan denk ik: Mens, dit moet je hobby en je ontspanning zijn.
Verkoop dat beest en koop een kuikemakke 19 jarige fjord terug ofzo, zo een zo mak als een struik.
Dat moet je natuurlijk niet doen als hij 1 x bokt aan de longeerlijn, want dat doet die 19 jarige Fjord ook. En dat moet je ook niet doen zonder het dier een kans te geven...
Maar sommige dieren doen bij mij 1 oor naar achter en dan doe ik een weesgegroetje terwijl anderen een rodeosessie geven en dan moet ik lachen. Weet ik veel waar dat 'm in zit, sommigen ga je nooit vertrouwen ofzo? En die passen dan beter bij een ander
Danique_G schreef:De kans dat ie volledig is hersteld op die leeftijd lijkt me klein. De kans dat het binnenkort weer opspeelt lijkt me tevens erg groot. Beestje kan wellicht nog een paar jaar gereden worden maar door alle risico’s zou ik niet meer dan de slachtprijs betalen + voor spullen voor redelijke prijs. Zullen veel mensen het wel niet mee eens zijn want daar is de markt niet naar maar de kans dat je een dure grasmaaier hebt over een paar maanden lijkt me reëel.
vicksytje schreef:Hallo allemaal, sorry dat ik hier zo kom binnengevallen,
Een nieuw topic starten vond ik nutteloos gezien dit zowat het onderwerp sterkt.
Mijn vraag is de volgende;
Ik ben een ruiter die graag een beetje in de bak tijd en kan genieten van buitenritten. Ik heb ook 3 kinderen, waaronder 2 dochters van 6 en 4.
Ik heb nu een paardje op het oog van nog net geen 23 jaar. Heeft een peesblessure gehad maar die is genezen. Kan bijgevolg wel geen zware dressuur meer aan en niet springen. Wel is het een verschrikkelijk grote schat met kinderen.
Maw het is dus een dier waar zowel ik als de meisjes zouden kunnen op rijden.
Op dit ogenblik is hij nog 3a4x per week gereden.
Ik vroeg mij af , zouden jullie het aandurven een paard te kopen die niet mee mag springen en geen zware dressuur mag doen?
Tevens 2 punten -> voedernijd (enkel bij brokken ) en eczeem (goed onder controle met deken en lotion).
En indien ja welke prijs zouden jullie geven voor paard incl alle spullen?
Alvast bedankt
Mvg
Thamara
vicksytje schreef:De eigenaar heeft niet genoeg tijd voor haar paard door studie . Peesblessure was toen hij 18jaar was. Hij word op dit ogenblik ook 3a4x per week gereden. Loopt op het filmpje ook netjes. Voedernijd is enkel naar andere paarden, maar is opgelost als hij in een box apart staat. In de wei liggen verschillende hoopjes ruwvoer dus ook zo is het opgelost. Zoals iemand hier zei ivm eczeem is het met het deken minimaal.
Wbt de kindjes die een pony moeten hebben op die leeftijd , ze hebben er een ter beschikking om te rijden . Dit paardje is voor te tutten en voor als ze te groot zijn voor de andere pony. Het zou voornamelijk ik zijn die er mee rijd(beetje in de bak kuieren en buitenritten) en de meiden die helpen tutten.
Ik heb wel reeds eerder eigen dieren gehad en die waren ook telkens begin de twintig, hebben nog veel jaren mee gegaan. Ik heb ook nog een twintiger lopen, maar is een ‘ decoratie ‘ paard ondertussen