[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 16:05

Sizzle schreef:
Ik zou nog steeds gewoon je osteo meevragen, die kan het blijkbaar wel dus kan ze de dierenarts helpen.

En die kan misschien ook eens kijken of de reactie niet komt vanuit een of andere pijn. Vergeet niet dat hij artrose heeft in zijn rug, dat kan soms echt wel opspelen. Ik weet uit ervaring dat mijn paardje bv moeite heeft met zijn been linksachter. Dat moet ik gewoon iets anders heffen dan de rest.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-19 16:49

The_Cat schreef:
Sizzle schreef:
Ik zou nog steeds gewoon je osteo meevragen, die kan het blijkbaar wel dus kan ze de dierenarts helpen.

En die kan misschien ook eens kijken of de reactie niet komt vanuit een of andere pijn. Vergeet niet dat hij artrose heeft in zijn rug, dat kan soms echt wel opspelen. Ik weet uit ervaring dat mijn paardje bv moeite heeft met zijn been linksachter. Dat moet ik gewoon iets anders heffen dan de rest.
voor zover bekend bij elke voorgaande behandeling nooit vast of gevoelig in de rug. Enkel bij T2 wel altijd vast. Maar nooit de achterste wervels (T14 tot met T18) bekken wel altijd scheef en moeite met die echt goed te bollen als ze over de bollen gaat met van die kegelvormige staafjes.
Eenmaal heeft ze rechtsachter onder de buik door willen trekken maar daar reageerde limo op door wegrennen.
Ze heft de benen ook altijd tot tegen de buik op en daarna volledig naar achter gestrekt met beide achterbenen.

Miezelke bedankt voor je aanbod. Ik doe even via fb zen berichtje :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-19 17:01

zorro schreef:
Doet hij ook moeilijk met bekappen met een praam op?

Niet geprobeerd sinds hij zich wel aan de andere voeten laat bekappen.
Maar hij durft wel door verdoving heen te breken.

Laatst gesedeerd geweest voor de oren te onderzoeken en nog moeilijk doen terwijl als we niet aan hem kwamen hij als een gedrogeerde erbij stond. Maar zodra je hem aanraakt waar hij niet wil is die toch alert en vecht hij alsnog ertegen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-19 18:20

Juist mijn eigen dierenarts gecontacteerd.
Ik zag dat het goed weer blijft tot eind februari en dacht dit is De kans om spirit te laten castreren. Dan kan het wel liggend op de wei gedaan worden namelijk.

En ja hoor dierenarts gaf me gelijk. Gisteren hadden ze er ook al 2 gecastreerd. Dus eind februari is het zover voor spirit :j
Deze week vanaf maandag lukt niet Ivm verlof hoofdarts die de castratie doet en voor mezelf ook lastiger Ivm late dienst op werk. Dus week van 25ste komt ons allemaal perfect uit. Dan ben ik in de namiddag beschikbaar en is de hoofdarts ook terug.

Mungbean

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 19:29

Mooi zo, dat is ook een stress minder

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-19 19:38

Sizzle schreef:
Mooi zo, dat is ook een stress minder

Nja stress niet echt aan gezien het al wel beter gaat qua begeleiden en aanraken overal, voetjes tillen etc. .

Maar is wel fijner dat spirit gewoon in gemengde groep kan staan daarna :j

Oh en miezelke komt morgen ook voor limo te trainen op die voetjes.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-19 14:30

Instructrice op Lim? Was een zeer slecht en gevaarlijk idée.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 14:32

Art_Ificious schreef:
Instructrice op Lim? Was een zeer slecht en gevaarlijk idée.

? Hoezo?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 14:44

Wat is er gebeurd?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-19 15:37

Ik zet hier tevens niks meer over de instructrice neer.
Er is een bokker die alles tegen haar zegt wat ik hier post.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 15:37

Waarom begin je er dan zelf over? :?
Zeg dan gewoon helemaal niets er over.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-19 15:40

Omdat jullie het voorstelden en ik niet mocht moeilijk doen erover.

Nu zien jullie wat er gebeurd als er een ander op wil, ookal is die ander ervaren. Limo accepteert het niet. Instructrice had ernstig gewond kunnen raken vandaag.

Maw niet al jullie adviezen zijn altijd goed.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 15:46

Art_Ificious schreef:
Omdat jullie het voorstelden en ik niet mocht moeilijk doen erover.

Nu zien jullie wat er gebeurd als er een ander op wil, ookal is die ander ervaren. Limo accepteert het niet. Instructrice had ernstig gewond kunnen raken vandaag.

Maw niet al jullie adviezen zijn altijd goed.

Zolang je de fout altijd bij een ander legt, kom je nergens. De definitie van advies is dat er geen dwang is.

En wat ervaren is, is ook nog te bediscussiëren.

Daarnaast moet je niet altijd alles opgeven als het 1 keer misgaat. Ik weet niet genoeg over wat er nu gebeurd is om dat specifiek te zeggen, maar in het algemeen moet je echt wel even doorzetten, zeker met nerveuze paarden, voor het beter wordt.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 15:49

Ik krijg echt een beetje paardenfilm/penny-meisje syndroom idee. Je zal echt niet de enige zijn die op Limo kan rijden. Het vergt misschien wat meer tijd en training maar als je ehet echt wilt komt dat uiteindelijk echt wel goed hoor.

Leo

Er zitten geen helderzienden in het topic hè. ;) er kan altijd wat mis gaan, met iedereen. Nieuw of niet, ervaren of niet. Zonder situatie te kennen kan niemand hier beoordelen of er wel of geen vreemde ruiter op je paard kan rijden.
Dus die keuze en beoordeling is verder aan jullie natuurlijk en niemand verder. Ik kan je alleen maar wijsheid toewensen in je beslissingen, laat je goed adviseren.

Algemeen gezegd lijkt het me juist alleen maar goed en gezond als een paard aan meerdere ruiters leert wennen. Dus het idee stond en sta ik ook volledig achter. Ik zou nog niks van de baan schuiven.

Neverland

Art_Ificious schreef:
Ik zet hier tevens niks meer over de instructrice neer.
Er is een bokker die alles tegen haar zegt wat ik hier post.

Heeft ze het gewoon niet zelf gelezen hier...?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-19 15:54

Née ze zegt dat iemand haar da zei

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 15:55

Instructrice is er ook altijd zelf bij om erop te stappen toch?

Ik snap de ophef niet zo eerlijk gezegd... En daarbij, je hebt toch niets vervelend over je instructrice geschreven?

Ik wil graag dat er meerdere mensen op mijn paard kunnen rijden. Stel je voor dat ik een keer langere tijd uitgeschakeld ben?

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 16:03

Maar wat verwacht je, een paard hertrainen kost meer dan 1 keer erop zitten. Vind het eigenlijk zorgelijk dat een paard zo "onhandelbaar" kan worden bij andere.

Misschien niet fijn, maar ik ben nog niet echt onder de indruk van je nieuwe lesgeefster. En ik snap dat het niet leuk is voor haar om te horen, maar je zitproblemen zijn bv. Meer dan enkel schouders naar achter.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 16:24

Ik kan niet voelen en lezen wat er precies gebeurd is maar wellicht een idee om hem nog een keer door een ander te laten rijden. Paardje moet ook wennen maar dat zal je wel niet willen horen en lezen
Overigens maak ik me best zorgen als je paard gevaarlijk word als er een vreemde opstapt

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-19 16:32

Kort gezegd
Limo koos vrijwel onmiddellijk voor vluchten (pijlsnel, bit vasthouden Hoofd omhoog) waardoor zadel ook weer schoof (zoals ik eerder al eens zei past die dus ook niet meer optimaal want lijkt bij de schoft ook te klemmen) en instructrice is keihard gevallen.

En blijkt dat instructrice het geen goed idee vond en er al bang voor was dat het zou gebeuren.
Nou waarom meld ze dat dan niet en gaat ze er toch op?

In ieder geval. Voor wat mij betreft stop ik even met les nemen. Moet alles laten bezinken wat ze verteld heeft. Want ze was zelf tevreden over de vorderingen en nu zegt ze ineens dat limo van in begin er gewoon nog geen basis op had, geen vertrouwen in de hand en been, geen vertrouwen in ons. En ik geheel vanaf 0 moet beginnen met grondwerk en désensibiliseren.

Dus ben boos en gekwetst want waarom dat NU pas zeggen en niet voor we de lessen begonnen? Dan hadden we samen op een andere manier kunnen werken aan die basis.
Maw dat uitgegeven geld is dus ook weer weggegooid geweest, zo komt het voor mij nu over.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 16-02-19 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 16:36

Is je instructrice misschien een stuk groter en/of zwaarder dan dat jij bent, dat het limo pijn deed?

Maar van een keer vallen is een paard niet meteen gevaarlijk. Misschien gebeurde er iets en was jij er gewoon net zo hard afgegaan vandaag. Ik ben van de week ook nog gelanceerd door mijn paard.. all in the game. Betekent niet dat mijn paad gevaarlijk is. Betekent niet dat ik niet kan rijden. Betekent niet dat het een slecht idee was te gaan rijden.... betekent alleen maar een momentje van miscommunicatie en dat komt gewoon altijd wel een keer voor. Niets aan de hand.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 16:37

Zo'n dingen kunnen gebeuren toch? Opstaan en weer er op gaan is mij geleerd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 16:40

Ik zou juist wel doorgaan met lessen. Bekijk de vorderingen die jullie hebben gemaakt.
En de instructrice is misschien nu wel heel erg geschrokken. En dan zeg je dingen die je normaal niet zo snel zal zeggen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-19 16:40

Limo was al gespannen toen ze naast hem stond aan het zadel. Eerste poging van opstappen werd limo zeer nerveus en 2e poging stapte hij meteen weg en na paar meter in vluchtgalop.
Ze is niet echt groter of zwaarder. Wel andere beenligging en andere zithouding.
Ze zei me achteraf dat ze normaal niet opstapt als paard al niet rustig is bij opstappen.