Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

geen pirouettes en wissels maar a-x-c beide kant op geoefend en hoeken doorrijden ze deed het zo fijn!
hoewel ze dan wel heel snel weer contact neemt alleen Ja dan is t al te laat zegmaar en heb ik waarschijnlijk al een 3 voor op maat nemen
Lanoca schreef:Ik denk altijd dat de contact teugel iets is als het contact met een peuter of een danspartner. Ondersteunend wanneer nodig maar anders elkaar met vertrouwen vast houden. Als een opeens vastknijpt of wanneer je de ondersteuning nodig hebt weg valt heb je daar beide niets aan. En als je het paard niet voor elkaar hebt terwijl je de teugellengte verandert zodat het paard opeens het contact verlaat, wanneer het dus het hoofd omhoog gooit, dan heb je een moment later dat je weer dat contact moet zoeken. Als je dus door kleine veranderingen dat goede contact blijft houden leert je paard wat je wilt, anders bevestig je alleen het verkeerde gedrag.

Quir schreef:Zolang je geen Grand Prix met 100% rijdt ben je nooit uit geleerd.
gok ik zo...
en meteen voordeel dat je dan wel moet mikken, nadeel ik heb van die lomperikken die het ook echt niet interesseert als ze volop een balk stampen of niet.
mirjamalvaro schreef:
ha ha, en toch gekocht.