Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 13:07

Wat fijn dat het beter gaat!

Nou Elano nog een keer afgespoten en daarna de vrachtwagen op om naar het land te gaan. Deed ie allemaal weer eens super braaf! <3
Nu mag hij weer lekker genieten.. Zodra hij niet meer weg gepest word en de pijn weg is.. :')

Renske_W

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 15:33

Dat zal elano wel lekker vinden, lekker het land op. :j

Ik ga straks nog even een rondje met Puzzle wandelen.
Daarnet Olivia weer een keer meegenomen.
Puzzle doe ik straks een klein rondje, hij heeft deze week ook al 2x langs de fiets gelopen.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 16:13

Wat gaat het snel hier! Ik heb niet zoveel te melden, dus maar even alleen wat foto's :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 16:36

En nog eentje van tante Romy, de foto hierboven kan je haar bijna niet zien.

Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 18:00

Ze zien er goed uit farahdiba!

Fijn dat het goed ging met elano :)

Fijn dar het de goede kant op gaat lamarxhorse!

Fenna haha die laatste foto! Geweldig

Gebit weet ik nog niet. Lijkt nu nergens last van te hebben. Misschien in het najaar en anders volgend jaar :)

Haha Gordy. Helemaal ingepakt :P

Annikoe ziet er mooi uit!

Vandaag zilver voor het eerst een vliegenkap om. Interesseerde haar niks :+
Afbeelding
Afbeelding

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 18:19

Dank je! Helemaal als je bedenkt dar Romy (de kleine bruine) broodmager bij ons kwam eind januari (en dan echt broodmager, ze had zo in de Brooke Hospital folder gekund).... wat is de jouwe groot zeg :j

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 18:34

@@Gordy18 Grappig die grote deken. Gaf ze er iets om?
@puppy1128 Fijn dat het goed gaat met Elano en zich gedroeg.
@Fennadev Je shetjes zien er goed uit. Aparte foto is het geworden zo. Grapje van het toestel.
@Lamarxhorse Groor kun je wel zeggen zo. Hij lijkt gigantisch op die foto.
@Renske_W Puzzle zal wel een goede conditie hebben al.
@farahdiba46 foto's zijn altijd leuk! Knap kleurtje.
@Kabayo makkelijk dier! Helemaal ingepakt, komt geen vlieg meer door :D

Hier een bijzonder dagje gehad.
Eerst mijn paard zadelmak gemaakt. Dat was geen probleem. Lekker oud zadeltje er op gedaan, maakte het verder ook niet uit als er wat gebeurde.
Afbeelding

Zijn hoeven moesten nodig bekapt worden, dus die werden na de foto gedaan worden en ik dacht dat ik een braaf paard had, maar niet met alles dus.. Hij heeft mij en de bekapper getrapt. Ik heb een dikke blauwe plek. Hij vond het echt niet grappig. Dus ik hier moet ik nog even iets op verzinnen.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 19:35

Haha dat zadel :+ Vond ie de smid eng? Die van mij was laatst ook aan het etteren hoor, maar dat is meer uitproberen volgens mij. Veel gaan oefenen, dan gaat het vanzelf beter.

Miles heeft vandaag gezwommen :D

Mafkees liep er zo in haha. Dat wordt leuk straks onder het zadel!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 19:47

Oeps verkeerde volgorde.
Wel zadelmak nog niet hoefsmid maken. :))
Kan je zelf wel goed voetjes uitkrabben?

Wat gaaf Reneee!
Hier zit volgens mij geen water in de buurt waar ik met de pony's heen kan. Zou ik wel een keer willen doen.

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 19:58

Ja de hoefsmid is niet z'n vriend. Hij ontloopt hem liever als dat kon. Hoop dat het vanzelf beter wordt, maar tot nu toe gaat het slechter.
Hoeven uitkrabben gaat best dan slaat hij niet, maar trekt ze soms wel weg als het te lang duurt. Dat moet ik misschien maar niet meer accepteren. Maar bijv. veilen kan ik ook zelf.

Haha wat leuk dat hij zo het water in gaat. Dat wordt een zeepaardje.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 20:00

farahdiba46 schreef:
Wat gaat het snel hier! Ik heb niet zoveel te melden, dus maar even alleen wat foto's :)

[ [url=m/m3SXsJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/GhGCJ3.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/IT2qRP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nouja, beter niks te melden dan slecht nieuws.. Zoiets? :')

Kabayo schreef:
Ze zien er goed uit farahdiba!

Fijn dat het goed ging met elano :)

Fijn dar het de goede kant op gaat lamarxhorse!

Fenna haha die laatste foto! Geweldig

Gebit weet ik nog niet. Lijkt nu nergens last van te hebben. Misschien in het najaar en anders volgend jaar :)

Haha Gordy. Helemaal ingepakt :P

Annikoe ziet er mooi uit!

Vandaag zilver voor het eerst een vliegenkap om. Interesseerde haar niks :+
[ [url=m/SVbsG2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5WOMLN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oeehh blauuwww! <3
Alleen oo de tweede foto lijkt ze een giga lange nek te hebben, gok dat het vertekend. :')

Ilayla schreef:
@@Gordy18 Grappig die grote deken. Gaf ze er iets om?
@puppy1128 Fijn dat het goed gaat met Elano en zich gedroeg.
@Fennadev Je shetjes zien er goed uit. Aparte foto is het geworden zo. Grapje van het toestel.
@Lamarxhorse Groor kun je wel zeggen zo. Hij lijkt gigantisch op die foto.
@Renske_W Puzzle zal wel een goede conditie hebben al.
@farahdiba46 foto's zijn altijd leuk! Knap kleurtje.
@Kabayo makkelijk dier! Helemaal ingepakt, komt geen vlieg meer door :D

Hier een bijzonder dagje gehad.
Eerst mijn paard zadelmak gemaakt. Dat was geen probleem. Lekker oud zadeltje er op gedaan, maakte het verder ook niet uit als er wat gebeurde.
[ [url=m/K556Kh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zijn hoeven moesten nodig bekapt worden, dus die werden na de foto gedaan worden en ik dacht dat ik een braaf paard had, maar niet met alles dus.. Hij heeft mij en de bekapper getrapt. Ik heb een dikke blauwe plek. Hij vond het echt niet grappig. Dus ik hier moet ik nog even iets op verzinnen.

Oh jeetje.. Hopelijk niet al te veel pijn voor jullie? Elano kwam een paar keer omhoog, hij vond dat ie niet goed kon staan enzo en de smid laat niet los. Hij vond het een goed idee om dan omhoog te komen. Na enkele keren heeft hij het geweten en was daarna poeslief. _O-
Hij weet ook dondersgoed dat dat niet mag en wat de bedoeling is.. Dusja.

_Reneee schreef:
Haha dat zadel :+ Vond ie de smid eng? Die van mij was laatst ook aan het etteren hoor, maar dat is meer uitproberen volgens mij. Veel gaan oefenen, dan gaat het vanzelf beter.

Miles heeft vandaag gezwommen :D

[ Video ]

Mafkees liep er zo in haha. Dat wordt leuk straks onder het zadel!

Heerlijk filmpje! Deze zomer wil ik met Elano gaan zwemmen in de zee. <3
Zal die vast ook wel leuk vinden. Hij kan iig al zwemmen. :=

Renske_W schreef:
Oeps verkeerde volgorde.
Wel zadelmak nog niet hoefsmid maken. :))
Kan je zelf wel goed voetjes uitkrabben?

Wat gaaf Reneee!
Hier zit volgens mij geen water in de buurt waar ik met de pony's heen kan. Zou ik wel een keer willen doen.

Nou Elano kan ook geen hoefsmid maken hoor? :))

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 20:06

Ilayla : ze vond het wel prima haha, gelukkig gister wel haar nieuwe deken binnen gekregen, ze gaat nu als Zebra door het leven :+

Afbeelding

Gaaf dat zwemmen zeg! Wij gaan eerdaags ook die kant maar op, hebben gelukkig op nog geen km afstand een mooi meertje

Ook nog even gewandeld en in de bak laten lopen

Afbeelding
(lekker in de groei)

Afbeelding

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 21:06

Als ik al die posts van jullie zie, word ik altijd ongeduldig om met mn eigen paard aan de slag te gaan :+
Nog een half jaartje.. Volgens mij vindt meneer dat niet erg, nu nog lekker luilakken.

Dat filmpje in het water is echt geweldig!

Jammer Ilayla dat hij zo'n moeite heeft met de hoefsmid.. :(:) komt vast nog wel goed! Wel super dat hij het zadel al heeft geaccepteerd!

Leuke foto's farahdiba, wat voor ras was Missy ook al weer? Fijn dat het zo goed gaat met je andere pony :)

Ik heb vorige week het boek 101 horsemanship oefeningen gekocht. In eerste instantie om voor mijn verzorgpaard te gebruiken, maar ik heb het vandaag bij Jack ook geprobeerd. Wat simpele grondwerk oefeningen. Maar ik kan oprecht zeggen dat Jack er nog geen ene bal van snapt :')
Hij kan heel goed achteruit, vooral op de momenten dat het niet nodig is of wanneer ik wat anders van hem vraag.. En zijn achterhand wijken kan hij ook heel goed op momenten dat het niet nodig is, ik heb het namelijk nog geen een keer van hem gevraagd _O-

Ook voor het eerst een plantenspuit meegenomen gevuld met water om hem alvast te laten wennen aan antiklit of vliegen spray. Nou dat vond hij wel heeuuul gek :+
Ik principe mocht ik hem overal sprayen, alleen op zijn billen en benen vond ie een beetje spannend, maar hij stond het wel toe. Knappe vent :)

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 22:32

Annikoe, Missy is en kruising tinker met ??? :D

*hoefsmid gaat hier goed nu, gelukkig :) heb er wel een andere voor moeten nemen en prima nu. Vorige hoefsmid was een schreeuwerd, daar werden zij, en ik ook gek van

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 22:52

farahdiba46 schreef:
Annikoe, Missy is en kruising tinker met ??? :D

*hoefsmid gaat hier goed nu, gelukkig :) heb er wel een andere voor moeten nemen en prima nu. Vorige hoefsmid was een schreeuwerd, daar werden zij, en ik ook gek van

Oh ik vind haar best rank voor een tinker kruising :)
Heb je misschien eens een goeie foto van haar? Ik vind haar zo knap <3

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 23:04

Ben niet zo'goede fotograaf maar zal eens kijken wat ik heb. Dank voor het compliment :o :)

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 11:51

Ilayla, super dat hij zo braaf is met het zadel!
Was je niet bang dat het eraf zou vallen zonder singel?
Jammer dat hij vervelend is bij de hoefsmid, hopelijk wordt het vanzelf beter.
Heeft hij misschien een keer een negatieve ervaring ermee gehad?
Dex was gister ook naar de hoefsmid, en was lastiger dan normaal maar dat kwam vooral door de vliegen.

Renee, wat heerlijk dat zwemmen met Miles!
Zo te zien geniet hij ervan :)
Dat wordt veel zwemmen deze zomer zeker ofniet? :)

Kabayo, staat goed die vliegendeken + kap.
Had ze veel last van de vliegen?
Hier zitten echt super veel vliegen als de zon schijnt.

@ puppy, zwemmen in de zee?! ik ben echt jaloers. :Y)
Dat moet echt heerlijk zijn dat je daar zo dicht bij woont.

Nesprit ziet er goed uit!

Annikoe, dat gevoel heb ik ook idd als ik als die foto's zie!
Ik kan met Dex nu niet meer de wei uit helaas, dus kan ook niet veel meer doen.
Ga je hem naar een andere stal brengen over een half jaar?

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 13:05

@puppy1128 Ik heb wel aardig wat spierpijn en moeite met lopen vandaag, maar qua pijn valt het wel mee. Hoefsmid viel geloof ik ook wel mee.
Steigeren is ook gevaarlijk, maar gelukkig deed hij bij jou aan het einde wel normaal.
Bij mij hielp er niet zoveel.

@Gordy Dat is makkelijk! Ik heb nog geen dekens geprobeerd, dus geen idee of/hoe die van mij daarop reageert. Leuk ook die zebra print. Ik ga dit nog een keer bij mijn paard maken. Heb ik een paar jaar terug ene keer geprobeerd bij mijn toenmalige bijrijdpaard omdat die strepen zouden kunnen werken tegen vliegen. Wil het nog een keer voor de lol doen.
Afbeelding

@Annikoe nog tijd zat hoor om lekker met hem aan de slag te gaan.
Ja baalde er wel echt van dat hij niet normaal deed bij de hoefsmid, maar ja komt vast goed.
Leuk zo'n horsemanship boek! Zullen altijd oefeningen bij zitten waar je niet aan denkt en genoeg te oefenen dus.

@noor14"] Ilayla, super dat hij zo braaf is met het zadel!
Was je niet bang dat het eraf zou vallen zonder singel?
Jammer dat hij vervelend is bij de hoefsmid, hopelijk wordt het vanzelf beter.
Heeft hij misschien een keer een negatieve ervaring ermee gehad?
Dex was gister ook naar de hoefsmid, en was lastiger dan normaal maar dat kwam vooral door de vliegen.[/quote]

Nee ik was eigenlijk helemaal niet bang dat het zadel zou vallen, komt denk ik omdat ik genoeg heb geoefend met dekje en andere dingen op z'n rug leggen. Dan blijft hij gewoon staan, dus nu ook en begon gewoon met het zadel opleggen en eraf halen op beide kanten. Toen had ik het zadel steeds vast. Vond de singel nog niet nodig.
En over de hoefsmid, volgens mij heeft hij geen hele nare ervaringen gehad ermee. Al zal die deze keer niet leuk gevonden hebben.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 18:13

4puppy1128, nee ook geen slecht nieuws gelukkig, het gaat heel goed hier :j

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-17 18:32

Vandaag voor het eerzt met beide paarden op pad. Een klein stukje. Ze waren wat onrustiger dan als ze alleen gaan. Nog wat onwennig de k ik. Maar het begin is er.

Wij willen ook naar het water. Maar dat is 2 a 3 km hier vandaan. Dus even de afstand op voeren. HahaAfbeelding

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 19:53

farahdiba46 schreef:
Ben niet zo'goede fotograaf maar zal eens kijken wat ik heb. Dank voor het compliment :o :)

net bij het binnenhalen maar weer op de foto, geen standfoto maar eetfoto :) bij buiten en binnen zetten/halen van wei naar paddock/stal krijgen ze een bak bietpulp/zemelen/muesli/lijnzaadolie en magnesium. Eigenlijk voor Romy die moest aansterken maar Missy vind het prutje heerlijk, dus die krijgt ook :+

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door farahdiba46 op 21-05-17 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:04

kvulden schreef:
Vandaag voor het eerzt met beide paarden op pad. Een klein stukje. Ze waren wat onrustiger dan als ze alleen gaan. Nog wat onwennig de k ik. Maar het begin is er.

Wij willen ook naar het water. Maar dat is 2 a 3 km hier vandaan. Dus even de afstand op voeren. Haha[ [url=m/HTr6u0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik dacht ach wat is 2/3 km nou.
Maar dat is natuurlijk enkele reis. :+

Wel fijn dat je lekker met 2 weg kan!
Dat mis ik hier wel, het zou voor Olivia wel goed zijn om eens met Puzzle mee te gaan.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:07

Hai allemaal, ik heb wel meegelezen maar niet echt actief gepost de laatste tijd omdat ik erg veel last had van een hernia. Deze week ben ik daaraan geopereerd en wat is dat een opluchting zeg! Ik wil graag weer wat actiever meeposten in dit topic vanaf nu :).

Wat schiet het al op he, met die tweejarigen. Nog maar een jaar en dan kunnen we voorzichtig gaan beginnen met wat werk. Ik kan me daar zo ontzettend op verheugen (helemaal met een fit lijf van mezelf straks). Op dit moment is het vooral lekker veel buiten zijn en gras eten wat de klok slaat bij mijn twenter en dat is ook prima. Ze mag nog mooi een jaar uitgroeien en aansterken. Ik merk wel dat ze steeds volwassener wordt en meer paard begint te zijn. Wat een geweldig proces is dat, zo van veulen tot volwassen kunnen volgen en beleven.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:09

Wat ziet Veronia er goed uit zeg!
Beterschap met je hernia.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:18

Ja, mooi om te zien ja, van veulen naar nu. Heel bijzonder <3