Een nieuw paard kopen deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:07

Yom schreef:
misschien iets voor de mensen die in het zuiden willen zoeken

http://link.marktplaats.nl/547978403

Voor dat geld verwacht ik op z'n minst een zinvol setje foto's in de advertentie! Gemiste kans!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:09

Ja en eigenaren moeten ook zo eerlijk zijn te melden dat het paard een ander een vorige keer vliegles heeft gegeven.. lijkt me wel zo verstandig. Vraag me ook af hoe het zit met eigenaren, proefrijden en aansprakelijkheid. Volgens mij ben je als eigenaar flink het bokje als iemand er iets blijvends aan overhoud.. of zie ik dat verkeerd?

Needje

Re: Een nieuw paard kopen deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:12

Je bent ten alle tijden verantwoordelijk voor de gedragingen van je paard.
(uiteraard met kleine uitzonderingen)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:15

Future_me schreef:
Ja en eigenaren moeten ook zo eerlijk zijn te melden dat het paard een ander een vorige keer vliegles heeft gegeven.. lijkt me wel zo verstandig. Vraag me ook af hoe het zit met eigenaren, proefrijden en aansprakelijkheid. Volgens mij ben je als eigenaar flink het bokje als iemand er iets blijvends aan overhoud.. of zie ik dat verkeerd?

Waarom MOETEN ze dat vertellen? Dan MOETEN potentiele kopers ook maar melden dat ze eigenlijk de ballen verstand van paarden hebben en dat wordt ook niet ge-eist!?!

Je bent als eigenaar inderdaad aansprakelijk, al is dat niet hetzefde dat er ook maar gelijk betaald moet worden.
PB LDRD hier op Bokt als je zulke specifieke vragen over verzekeringen en aansprakelijkheden hebt.

Fwest23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:16

ikke schreef:
Yom schreef:
misschien iets voor de mensen die in het zuiden willen zoeken

http://link.marktplaats.nl/547978403

Voor dat geld verwacht ik op z'n minst een zinvol setje foto's in de advertentie! Gemiste kans!!

Der zit een mooie springfoto bij dus..........

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:17

De verkoper had wel eerlijk gezegd dat de vorige potentiële koper het paard had laten staan, omdat het tweede bezoek resulteerde in een valpartij. Dat wist ik al voordat ik opstapte dus :D Ze zei dat hij absoluut niet bokte en dergelijke, dus ik had zoiets van een sprintje zit ik vast wel uit :+ Niet dus, hij was toch wel behoorlijk vlug :+ M'n ego is ook wel aardig gekrenkt, zit toch niet zo stevig als ik dacht! Ik heb m'n lesje inderdaad wel geleerd :=

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:18

Ik meld wel degelijk dat ik geen sterruiter ben en een beetje een bange poepert.
Heb ik bij m´n huidige merrie ook gezegd toen ik daar kwam.
Kon maar zo dat ik 2 uur voor jan banketstaaf had gereden. Als ik enigszins had getwijfeld was ik zo weer omgekeerd.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:18

zat ruiters die zich zelf overschatten en dan toch een (rillerige) groene willen...tja dan is groen + groen wel eens blauw #)

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:21

Unique kocht ik trouwens nadat ze eerst een paar weken bij iemand had gestaan die haar weer weg wilde doen, omdat ze al twee keer was gevallen (er af was gebokt) tijdens het rijden :=

Terwijl Unique echt een heel eerlijk paard was. Ze heeft me er nooit af gegooid en was ook niet onberekenbaar. Af en toe wel wat druk, jolig en ze kon wel eens flink bokken, maar ze had nooit de intentie om je er af te gooien en ze gedroeg zich nooit onberekenbaar :n Achteraf gezien is het helemaal een paard met een topkarakter geweest, want van die rug moet ze gewoon last gehad hebben en ze heeft altijd haar best voor me gedaan, zelfs nooit geprotesteerd met opstappen en dergelijke :n

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:22

Yelly schreef:
Unique kocht ik trouwens nadat ze eerst een paar weken bij iemand had gestaan die haar weer weg wilde doen, omdat ze al twee keer was gevallen (er af was gebokt) tijdens het rijden :=

Terwijl Unique echt een heel eerlijk paard was. Ze heeft me er nooit af gegooid en was ook niet onberekenbaar. Af en toe wel wat druk, jolig en ze kon wel eens flink bokken, maar ze had nooit de intentie om je er af te gooien en ze gedroeg zich nooit onberekenbaar :n Achteraf gezien is het helemaal een paard met een topkarakter geweest, want van die rug moet ze gewoon last gehad hebben en ze heeft altijd haar best voor me gedaan, zelfs nooit geprotesteerd met opstappen en dergelijke :n

Het is natuurlijk ook de combi van ruiter en paard. Mooi dat ze het zo goed doet bij jou!

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:35

Unique is helaas ingeslapen, maar dat was zeker een heerlijk paard. Wel een dosis karakter en looplust, maar ook gewoon goudeerlijk en heel betrouwbaar :) Een heel fijne combinatie :)

Fwest23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:36

Yelly schreef:
Unique is helaas ingeslapen, maar dat was zeker een heerlijk paard. Wel een dosis karakter en looplust, maar ook gewoon goudeerlijk en heel betrouwbaar :) Een heel fijne combinatie :)

Als je toch een soort van klik had met dat paard waar je van afgevallen bent, waarom ga je dan niet een paar keer terug?

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:51

Ik ga morgenmiddag 2 merrie's bekijken. Staan bijde op dezelfde stal. Beide 3 jaar, en beide nakomelingen van Voice. De enige 'maar' is dat ze niet heel groot zijn (1.61 en 1.62) maar ik ga ervanuit dat ze nog wel een paar cm. groeien gezien de leeftijd.. Vind ze op de foto's beide erg leuk, straks kan ik niet kiezen :+

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:57

ikke schreef:
Yelly schreef:
Oei, België is wel een eindje, wij komen uit Noord-Holland :)

Oost Vlaaderen is bij Breda de grens over. Dat zijn niet de wereldafstanden. Het is dichterbij dan Noord-Oost Groningen....... }:)

Ik weet het niet hoor, maar vanuit de kop van noordholland zit je eerder in Delfzijl dan dat je bij Breda de grens over bent...

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 23:04

Zit op mijn werk en volg het topic, nog een half uurtje en dan snel naar bed, want morgenochtend om half 8 zit ik hier alweer :O
Welterusten alvast en tot morgen :wave:

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 23:07

Yelly schreef:

Zat van de week in je pro te kijken en unique was ook zo een toverbal van kleur swinters vos zomers een donkere vage kleur dat heeft mijn merrie ook

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 23:09

mobart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 23:09

Linni_ schreef:
Ik ga morgenmiddag 2 merrie's bekijken. Staan bijde op dezelfde stal. Beide 3 jaar, en beide nakomelingen van Voice. De enige 'maar' is dat ze niet heel groot zijn (1.61 en 1.62) maar ik ga ervanuit dat ze nog wel een paar cm. groeien gezien de leeftijd.. Vind ze op de foto's beide erg leuk, straks kan ik niet kiezen :+

beter kan je niet kiezen dan dat je geen keus hebt :)
maar ik denk dat je al snel een voorkeur hebt!
succes

edit: gefeliciteerd en mooi paard lindy, veel plezier ermee
Laatst bijgewerkt door mobart op 08-04-12 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 23:13

@ Lindy, super vrolijk dier om te zien - mooi die oortjes erop! Heel veel plezier ermee!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 23:19

Linni_ schreef:

Ahhh, halfzusjes van mijn Spook :+
Spook is ook niet heel groot, die was met 3,5 misschien iets van 1,58 en zal nu de 1,60 aantippen. Moet haar maar eens meten.
Gewoon lekker gaan kijken en per stuk kijken wat je er van vindt. Wie weet is het bij nader inzien allebei niet wat voor je }>
Maar inderdaad, wat mobart al zegt, beter dat je wat te kiezen hebt ;)

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 23:26

Gefeliciteerd, Lindy!

Mijn merrie was inderdaad een toverbal :j Ze kreeg ook steeds meer witte stippen.

Afbeelding

Oh, wat was ik gek met dat paard <3

Zelfs toen ze erg kreupel was, ging ze nog enthousiast en trots het weiland en de bak door, staart op d'r rug en gaan. Geestelijk wilde ze gewoon nog heel graag, het was een vechter, maar lichamelijk ging het helaas niet meer.

Onder het rijden werd ze ook wel eens zo opgewonden dat ze haar staart steeds meer en meer ging dragen, dan werd je alvast gewaarschuwd voor een sprint in combinatie met vreugdebokken :+ Ze kon heel fanatiek worden van tempowisselingen :D

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 23:43

listiglistje schreef:
zat ruiters die zich zelf overschatten en dan toch een (rillerige) groene willen...tja dan is groen + groen wel eens blauw #)

Of n gebroken arm :D.
Nee alle gekheid op n stokje, sommige mensen overschatten zichzelf wel ja, en dat resulteerd vaak in ongelukken :j

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 23:47

Jij hebt je portie pech inderdaad ook wel gehad, Romanoff :D

Ik zal mezelf niet zo snel overschatten en ook zeker geen overhaaste beslissingen nemen :n Ik heb ook onwijs lang getwijfeld bij de aanschaf van mijn merrie, gewoon omdat ik twijfelde of dat wel goed zou gaan, ik wil er immers ook zelfstandig mee aan de slag kunnen. Toen ik eindelijk de knoop had doorgehakt, werd er een reorganisatie op het werk van mijn vriend aangekondigd en toen was de twijfel weer compleet :+

Uiteindelijk had ik me geen fijner en betrouwbaarder paard kunnen wensen en al haar eigenaardigheden maakten haar in mijn ogen alleen maar leuker :D

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 08:35

Lindy: gefeliciteerd, heb je bostopic even bekeken, wat een geweldig leuk paard en zo opgewekt loopt ze naast jou, kan zien hoe blij je met haar bent, de lach is niet van je gezicht te krijgen volgens mij :)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 08:50

Yelly: wat jij met Unique had had ik met mijn Engelse Volbloed merrie, ik was stapel met haar ondanks al haar eigenaardigheden en ook toen ze een peesblessure kreeg die niet meer beter kon wilde ik haar niet kwijt wij waren 2 handen op 1 buik, ik kon haar los laten tussen 20 andere paarden maar ze bleef bij mij, als ik over een hindernis sprong sprong ze achter me aan,ik heb haar toen laten dekken in de hoop met het veulen een nieuwe start te kunnen maken, helaas lukte dat niet en heb ik hem na 7 jaar modderen (hij was toen 10) verkocht heb met hem helaas nooit die band gekregen die ik met haar had.
Deze merrie heb ik ook in moeten laten slapen ivm een zeer ernstige koliek aanval, wat adschuwlijk was dat toen ze de prik kreeg zakte ik door mijn knieën van verdriet.
Hoop met Zwingli eenzelfde band op te kunnen gaan bouwen als met haar destijds.