Een nieuw paard kopen deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Adin

Re: Een nieuw paard kopen deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 13:59

hier ook een nieuwsgierig meelees aagje :)

what's up :)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:49

Ben ook nog zoekend naar een geschikt paardje, maar zet het nu op een heel laag pitje ivm het rhino virus.
De lessen van onze vereniging zijn voor deze week en volgende week ook al afgelast.
Eind maart hebben we een Z1/Z2/ZZL wedstrijd het is de vraag of die door zal kunnen gaan.

thuesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:53

Hoe doen jullie dat? wel bezichtigne en evt op die stal laten staan tot het virus over is? mocht de klik er zijn.. En wat als ie dan wel besmet is?

mg911

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 15:59

oehh ik word ook wel erg nieuwsgierig ..:+

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 16:11

Kleine update, omdat ik in deel II van dit topic nog wel eens gepost heb over mijn zoektocht en het resultaat ervan: net als Adin en Nathe heb ik wat meer moeite met mijn nieuwe aanwinst dan dat ik gedacht (gehoopt) had. Maar met bloed, zweet en tranen (beter: met kneuzingen, zweet en tranen) komen we er wel!

Ik heb haar nu vier maanden. Eigenlijk boek ik pas de laatste twee weken écht vooruitgang. Ik heb ongeveer een maand geleden ook echt een twijfelmoment gehad, vroeg me af of ik er goed aan had gedaan haar te kopen. Twijfelde enorm aan mijn eigen capaciteiten, of ik haar wel voor elkaar ging krijgen. Bij sommigen van jullie lees ik dat het wel tot een jaar geduurd heeft voordat je elkaar echt goed 'verstond'. Dan vind ik vier maanden dus nog een eitje! Kortom, ik oefenen vrolijk door met mijn aanwinst en op 't moment heb ik er weer heel veel vertrouwen in!

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 16:13

wat had je weer gekocht Ester?

ja dan zoek je een half jaar achter een leuk paard en dan gaat nog alles niet zoals verwacht...

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 16:15

EsterW schreef:
Kleine update, omdat ik in deel II van dit topic nog wel eens gepost heb over mijn zoektocht en het resultaat ervan: net als Adin en Nathe heb ik wat meer moeite met mijn nieuwe aanwinst dan dat ik gedacht (gehoopt) had. Maar met bloed, zweet en tranen (beter: met kneuzingen, zweet en tranen) komen we er wel!

Ik heb haar nu vier maanden. Eigenlijk boek ik pas de laatste twee weken écht vooruitgang. Ik heb ongeveer een maand geleden ook echt een twijfelmoment gehad, vroeg me af of ik er goed aan had gedaan haar te kopen. Twijfelde enorm aan mijn eigen capaciteiten, of ik haar wel voor elkaar ging krijgen. Bij sommigen van jullie lees ik dat het wel tot een jaar geduurd heeft voordat je elkaar echt goed 'verstond'. Dan vind ik vier maanden dus nog een eitje! Kortom, ik oefenen vrolijk door met mijn aanwinst en op 't moment heb ik er weer heel veel vertrouwen in!

Heb je eigenlijk al eens een foto geplaatst??? :P
Ben eigenlijk best benieuwd naar haar!

Farah83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 16:18

@Thuesday dat vroeg ik me eigenlijk ook af.
Stel je haalt het paard over 2 weken op, hoe weet je dan wel zeker dat ie niet net besmet is geraakt?
Iemand enig idee?

Gerjanne_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 16:21

Ik heb afgelopen weekend Melle toch opgehaald. Mensen die graag willen weten over het hoe en waarom, via pb

mg911

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 16:22

Gerjanne_s: ik wil best een pb :j.
Hoe gaat het nu met haar? Foto? :)

Gerjanne_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 16:38

Je hebt pb, Ze moet nog erg wennen. Heb nog geen geschikte foto maar probeer er z.s.m. 1 te plaatsen

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 16:53

Het is hoe dan ook niet verstandig om een paard te kopen in deze omstandigheden is het wel?
Je weet tenslotte niet wat je koopt. Ik zou zeggen, lekker nog een maandje laten staan en pas wanneer er positief advies uitgebracht wordt, lekker ophalen.

Je kan hem alvast kopen en met de verkoper bepaalde afspraken maken.. Je doet jezelf en het paard te kort om er nu mee rond te gaan rijden is mijn mening.

Gerjanne_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:03

Helemaal mee eens calypso, al is er soms een uitzondering. Ik zou zeker niet betalen want wie zegt dat de voormalige eigenaar er wel verstandig mee omgaat? Wat als het paard dan ziek word? Of is dat niet wat je bedoelde met kopen?

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:07

Ik ga wel kijken, maar dan wel 1 stal per dag en daarna goed douchen en alle spullen in de was. Het bespreken van een paard om te kopen, zou ik wel doen. Het betalen gebeurt toch altijd pas als een paard goedgekeurd wordt.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:10

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:22

mislukte fries sorry elfeino

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:31

Tita: is niet erg als je om een mening vraagt moet je ook tegen minder positieve opmerkingen kunnen

Alleen ik vind haar zo op het eerste gezicht wel leuk :)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:38

Ik vind haar vooal nog erg puppy. Ze moet nog erg duidelijk veel groeien. Zou best een heel leuk paard kunnen zijn, maar met zo'n kruising is het toch afwachten hoe het uitgroeit.

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:51

even voor de mensen die een leuke, zwarte merrie zoekt van bijna 5 jaar!!
ong. 1.63 en basis gereden

richtprijs € 4500- €4750,-

nakomeling van Uphill. verder weet ik even niet.
Eigenaar (vrouw rond de 40) heeft niet voldoende kennis om haar verder te begeleiden. erg braaf en koel paard maar neemt wel de spanning over die de ruiter bij zich draagt. Dus alleen voor de ervaren ruiter die alle rust heeft om haar te begeleiden!! braaf op de trailer en redelijk verkeersmak.
optijd geënt, mestonderzoek en netjes bekapt. geen ijzers.

voor meer info... PM..

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:56

Somebody_ schreef:
Ik ga wel kijken, maar dan wel 1 stal per dag en daarna goed douchen en alle spullen in de was. Het bespreken van een paard om te kopen, zou ik wel doen. Het betalen gebeurt toch altijd pas als een paard goedgekeurd wordt.

Volgens mij zit het halve topic te wachten op een andere reactie van jou somebody :j

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:58

Hahaha! Ik zal een korte conclusie geven, het gaat 'm voorlopig niet worden! ;)

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 19:19

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 19:59

Hallo,

Ik meld me ook weer een keer, helaas gaat mijn zoektocht naar een eigen paardje nog niet door en wacht ik totdat ik klaar ben met mijn studie.
Maar mijn tijdelijke bijrijdpaardje staat te koop, vandaar dus ook tijdelijk.
Misschien iets voor jullie?!

Het is een 12 jarige (volgens mij) ruin, donker bruin.
Schofthoogte rond de 1.62.
Paard is erg flexibel en licht in de mond, het is opstappen en wegrijden.
Helaas heeft dit paardje met rijden een angst ontwikkelt en daarbij kan hij in de galop soms in paniek raken. Hij stopt dan en gooit zijn kop in de lucht (zo'n 2 a 3 keer en stopt dan)
Dit doet hij alleen wanneer het hem moeilijk wordt en hij denkt het niet meer te kunnen.
Wanneer je hem geruststeld kun je direct verder rijden en is er niks aan de hand.
Het is dus een paard met gebruiksaanwijzing. Maar daarentegen wel een heel fijn paard!
De knopjes t/m M1 zitten er op en hij leert snel en makkelijk.
Dus welke ruiter is er op zoek naar een uitdaging en wil zijn vertrouwen winnen?
Volgens mij ligt de vraagprijs rond de 2000/ 2500 euro.
PB Staat open!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:06

wat jammer Iris!

Arjen is vandaag glansrijk door de klinische en röntgenologische keuring gekomen dus ik ben nu in het bezig van een heerlijke friese parel! Hij zou sowieso nog tot eind maart op de stal blijven staan waar hij staat ivm met twee dikke tentamens van mij dus hopelijk is Rhino dan weer onder controle en kan hij eind maart lekker mijn kant op komen. En anders blijft hij nog maar even daar staan, dat is dan niet anders. Hij is in ieder geval nu van mijjjj

Afbeelding

Selinaa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:08

Ilsemarie wat leuk!! Gefeliciteerd!!!! En id verstandig omm ff te laten staan.