ik verheug me er niet op
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Erg leuk paard trouwens
.

), betekend niet dat je er niet meer mee kan rijden maar je moet er wel voorzichtig mee omgaan niet overbelasten etc. Seven schreef:Ligt aan de blessure of gallen weg trekken hebben ze echt een pees aandoening zijn ze veelal blijvend maar ze kunnen ook gallen krijgen door een ontsteking in de peesschede dit trekt als de ontsteking weg is ook weer weg maar dat ziet er anders it dan deze gallen.
Ik heb veel scheve paarden gezien, en ook dieren die van niets ineens heel hard moesten werken maar heb nog niet zulke flinke gallen bij dat soort paarden gezien. Wel bij paarden met peesblessures en dat soort blessures genezen nooit meer die pees blijft een gevoelig punt (heb zelf peesblessures), betekend niet dat je er niet meer mee kan rijden maar je moet er wel voorzichtig mee omgaan niet overbelasten etc.
betekend niet omdat ze GP lopen dat ze overbelast worden ligt er gewoon aan wat een dier gewent is welke belasting.Seven schreef:Dat kan bestbetekend niet omdat ze GP lopen dat ze overbelast worden ligt er gewoon aan wat een dier gewent is welke belasting.
Ik heb zelf een peesblessure en paardrijden, kickboxen etc kan ik prima maar ga ik bijvoorbeeld tennissen kan mijn pees weer over belast raken en scheuren, terwijl ik er met de andere sporten veel meer druk op zet maar dat zijn belastingen die die pees aankan en op getraind is.
nathe schreef:maar het gaat hier over een jong paard dat nog niet lang gereden wordt?
Zijn dan zo'n gallen verantwoordbaar?
)
Seven schreef:Ligt aan de blessure of gallen weg trekken hebben ze echt een pees aandoening zijn ze veelal blijvend maar ze kunnen ook gallen krijgen door een ontsteking in de peesschede dit trekt als de ontsteking weg is ook weer weg maar dat ziet er anders it dan deze gallen.
Ik heb veel scheve paarden gezien, en ook dieren die van niets ineens heel hard moesten werken maar heb nog niet zulke flinke gallen bij dat soort paarden gezien. Wel bij paarden met peesblessures en dat soort blessures genezen nooit meer die pees blijft een gevoelig punt (heb zelf peesblessures), betekend niet dat je er niet meer mee kan rijden maar je moet er wel voorzichtig mee omgaan niet overbelasten etc.
Seven schreef:Laat ik het zo zeggen van alle gallen die voor eeuwig zijn is er eerst een pees aandoening aan vooraf gegaan dit kan bij een peesscheur/gat of bijna niets zoals een haarscheurtje.
Dit hoeft natuurlijk niet in die mate te zijn dat je het onder het kopje peesblessure plaatst en dus een paard niet meer te kunnen laten doen wat ze altijd deden. Maar een schede maakt enkel meer vocht aan als er een bepaalde irritatie is geweest of nog steeds aanwezig is. Je kan gallen weg laten zuigen maar zelfs met het kleinste haarscheurtje gaat de schede weer extra vocht produceren en krijg je weer gallen.
Ik bedoel dus niet te zeggen dat alle gallen van "peesblessures" (dan bedoel ik dus allematen van een haar scheur tot een gat) komen maar degene die blijvend zijn en dus niet naar stappen en vocht afdrijven weg gaan voor een groot percentage wel.
Hoop dat het zo wel duidelijk is, blijft lastig typen als je een prater bent