Gem of India Inca Wildfire Ashwin Gale (Ashwin is een indianennaam, betekent "zo sterk als een paard", een gale is een ontzettend sterke windvlaag) Bodaway (Indianennaam, betekent 'hij die vuur maakt') Chayton (Sioux voor 'havik') Cheveyo (Hopi voor 'spirit warrior') Enapay (Sioux voor 'moedig')
Tinkers zijn Romaanse paarden, meegebracht van de Romani stammen naar the UK. Simcha (geluk) Tsura (ochtendlicht) Shandor (trots) Garaile (kampioen, overwinnaar)
Niet veel inspiratie nu heh, kijk later nog wel eens verder.
Love_Mirra
Geplaatst: 05-10-13 22:27
Hallo,
Ik zoek een naam eindigend op O ofwel iets met de verwijzing naar Spook (in een andere taal mag natuurlijk ook).
Wauw quebelle wat een mooie namen kom je altijd mee! (Heb net het hele topic doorgelezen). Heb er een paar aan mijn lijstje toegevoegd
GentleZ
Geplaatst: 06-10-13 15:21
Hoi! Ik zoek nog steeds een naam voor een hengstveulen.. Heb ondertussen al een hele lijst maar ben nog steeds niet helemaal tevreden
Zijn kleur is bruin dun, dus die richting zat ik al een beetje op te kijken... Ik zoek een beetje een chique/elegante naam, met een leuke, makkelijk uit te spreken roepnaam. Het hoeft niet persé een Engelse naam te zijn maar dat waren toevallig leuke. Misschien een mooie latijnse naam met een betekenis.
Dit is naar welke richting ik denk:
Chippendale (roepnaam 'Chip') Whiskey Quarante Très (roepnaam?) Rocco Barocco Cappucino Latte Machiatto (door zijn kleuren, licht met donker) Amaretto Captain Sparrow Milkyway Casanova Cream --> ''Cas" Defcon Be Impressed Bueno (Beetje kort?) Duo Penotti Butterscotch (Van Quebelle, maar roepnaam? "Butt" Misschien Scott) Mellow / Mallow Charmeur Maple Pecan Nespresso --> Nes Caramel Mocha
Oei sorry, die staat al in je lijst. Daar heb ik overheen gelezen
GentleZ
Geplaatst: 06-10-13 15:38
Wel leuk dat je die ook bedenkt als je hem ziet! Het is dus wel een casanova typetje
Quebelle
Geplaatst: 06-10-13 15:45
Butterscotch, roepnaam Scottie!
Chicoli, aka chocolade in een of ander Inca dialect. Roepnaam Chico Oh Burgundy, Belgische band én bruintint. Roepnaam Barry Kobe, bruintint Maraon, grieks voor maroon, bruintint. Roepnaam Marly Agrippa, Latijn voor "wild paard", eerder bedoeld in de context van vrijheid Alcander, Latijn voor 'sterk" Aurelius, goud Florian, bloem Hector, beschermer Iduma, rood Pumpernickel, roepnaam Nick
Ik heb een nieuw paardje gekocht. Genaamd Goliath, ik zoek eigenlijk een nickname voor hem. Maar kan helemaal nergens op komen. Het is een goudvos, hengst en net 5 maanden.
Ik had al eerder een topic geopend voor de namen waar ik naar opzoek ben, want ik had dit topic niet echt kunnen vinden ;P Nou ja, maar goed...
Ik ben opzoek naar namen voor Andalusiërs, namen die een beetje Spaans klinken en/of Spaans zijn en als het kan dat ze een beetje uniek zijn. Dat laatste hoeft niet persé, maar zou wel leuk zijn Ik had hier op de eerste pagina al een paar leuke gevonden, dus ik ga ook de rest van dit topic nog maar even nakijken Alvast bedankt voor de hulp!!
Quebelle
Geplaatst: 07-10-13 21:48
Voor spanjaarden vind ik Grieks/Romaanse namen ook erg leuk, maar ik geef je ook wat Spaanse
Abelardo (edel & krachtig) Alarico (heerser) Alejo (verdediger) Amadis (geliefd door God) Alvaro (schild van ieder) Amador (geliefde) Anbessa (leeuw) Apolinar (van Apollo, de griekse zonnegod) Aurelio (goud)
Babieca, de betekenis van de naam is iets minder, Babieca betekent 'simpele ziel" maar het verhaal erachter is wel mooi. Babieca was het paard van El Cid (nationale held van Spanje). Toen El Cid het paard vond was het een zielig hoopje paard, vandaar de naam Babieca. Babieca groeide echter uit tot een befaamd krijgspaard, en El Cid wilde begraven worden met hem. Helaas werd dit niet mogelijk gemaakt en werd hij begraven bij de poort van een klooster, geflankeerd door twee elmenbomen.
Bajardo/Bayardo(bruin gekleurd) Baldomero (moedig) Basilio (koning) Buenaventura (goede geluk) Casimiro (brengt vrede) César (spaanse vorm van Caesar) Eberardo (zo sterk als een everzijn haha) Espiridion (grote ziel) Gaspar (schat) Guiomar (befaamd) Heliodoro (gift van de zon) Inigo (de n is met zo'n krulletje op, maar ik heb de knop niet betekent "kleintje") Isandro [/b](bevrijder) Ismael (hij die luisterd) Ladislao (heerst met recht) Macario (gezegend) Maximino (de grootste) Melchor (koning van licht) Natanael (gift door God gegeven) Odalis (rijk) Quique (heerser) Rufino (rode haren) Sosimo (overlever) Zacarias (in God's gedachte)
Ik ben alvast aan het kijken misschien hebben jullie nog leuke suggesties!
Naam moet beginnen met een j! Zag al wat namen beginnend met j Vader etoile moeder Waika zie onderschrift... Het mag er iets mee te maken hebben maar moet niet perse
Aah oliebol ik had net een leuk lijstje.. lijstje weg Junior Star Jet rebel Jesus Jelisandre Javarea Julienne Junias Javan Jakarta Jaffle Jaw dropping Jimmy Dean Just right
Hooii Ik zoek een naam met een betkenis voor een 6 maand oud shetland merrieveulen ze heet als Sissie maar kan ook Lizzy worden Wel dat haar roepnaam Sissie of Lizzy is en dat er een volledige naam in het paspoort staat