Es_ther schreef:Art, als hij alleen door jou gereden kan worden, wat gebeurt er dan als jij een keer een poos niet kan rijden? Heeft ie dan vakantie?
Tuurlijk vindt een paard het anders als er een ander op zit. Die van mij is dood braaf, maar reageert er ook op.
Denk dat je het iets meer los moet laten en het een kans moet geven.
Verder zijn er ook goede tips gegeven over ruiterfitheid. Heeft mij enorm geholpen destijds!
Ik wil alleen niet riskeren dat de andere ruiter eraf valt en zich blesseerd of limo zich blesseerd want hij rent dan tegen de muur op zoals die met mij ook deed als die wegvluchtte.
Heb er een filmpje van waarbij hij na wegvluchten tijdens dat ik afstap gewoon tegen bakwand rent met de borst. Daarna kon ik wel gewoon weer opstappen en opnieuw afstappen.
Maar om onder een ander ontspannen te lopen moet die persoon hem vaker rijden dan 2x in de week. Zodat limo er beter en sneller aan went. Die mogelijkheid is er helaas gewoon niet voorlopig Ivm drukke bezetting van de bak.
Nou mijn zus heeft veel meer paarden doorgereden inclusief nu nog regelmatig vragen of ze kan zadelmak maken. (wat ze niet meer doet nadat een paard met haar achterover geklapt is met steigeren, dus heeft ze denk ik nu wel meer angst)
Rijdt ook veel langer dan mij en volgde lessen bij de gevorderden. Ikzelf zit eigenlijk op half gevorderde volgens 2 instructeurs die me hebben zien rijden.
Maar zelf zie ik me eerder tussen beginner en half gevorderde in.
Tevens zei mijn zus dat haar merrie andere ruiters uittest. Heb haar merrie 2x gereden waarbij ze maar eenmaal eens een bok gaf maar verder braaf deed wat ik vroeg. Dus die merrie is gewoon geen uittester. Busted haha.